ELEKTRONİK PAZARLAMA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stok Fotoğrafçılığı.
Advertisements

Burkay Yapağcıoğlu.
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
E-Ticaret Nedir? İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte Ticaret, birtakım sistemler aracılığıyla internet üzerinden de yapılır hale geldi. Bu yeni ticaret.
AKILLI FAKS.
• 2001 yılında kuruldu. • E-Ticaret ve E-Tahsilat alanlarında yazılımlar ve çözümler geliştirmekte. • 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgesi yasasına.
ClickMerkez İş Ortaklığı Sistemi Daha çok kazanmak için beklemeyin!
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Lojistik Yönetimi Ders – V
Kayıt olun’a tıklayın…
Neden e-ticaret’e ihtiyaç duyuluyor? Bugün; •Sürekli (24 saat boyunca 365 gün kesintisiz) reklam ve ticaret olanağı sunan, •İletişimi çok hızlı ve interaktif.
Satış Noktası Yönetimi
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Elektronik ticarette güvenlik konusunda değerlendirilmesi gereken diğer bir konu da alıcıların elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmak için vermek.
Google Analytics Nedir?
E-TİCARET SATIŞ SİTELERİ. E-TİCARET “Doğrudan fiziksel bağlantı kurmaya ya da fiziksel değiş tokuş işlemine gerek kalmadan tarafların elektronik olarak.
Elektronik Ticaret Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ.
E-Ticaret Web Sitesi Oluşturmada Kritik Adımlar
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
Web Tasarım Maliyeti Bir web sitesine sahip olmak için üç tür ödeme yapılır. 1. Web sitesinin ismi (domain name) için yapılan ödeme. 2. Web sitesinin barındırılması.
Restaurant Yönetim Sistemi
MILLENIUM MARKETING SUNUMU
Hareket halindeki insanlara ulaşın.Mobil Arama Ağı Reklamları Mobil Arama Ağı Reklamları ile kullanıcılara ulaşın.
İNTERNET.
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Bölüm 5: Müşteri Hizmeti Sağlamak İşiniz ne olursa olsun,işin içinde olduğunuz sürece müşterileriniz vardır. Onlara davranışınızın işininizin ilerlemesi.
ELEKTRONİK TİCARETTE ÖDEME ŞEKİLLERİ
3. ALICI DAVRANIŞI Alıcı satınalma davranışı, 1960'lardan sonra pazarlamacılar için popüler bir çalışma alanı olmuştur. Alıcının tüm pazarlama sistemi.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
1. 2 Cari İşlemler Satıcı, Alıcı,Personel, Lokasyon ve Banka carilerinin ayrı ekranlardan tanımlanabilmesi. Satıcı, Alıcı,Personel, Lokasyon ve Banka.
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yararlı Mı? İNTERNETTE ALIŞVERİŞ Zararlı Mı?.
Elektronik Ticarette Dikkat Edilecek Noktalar
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
1. 2 E-Ticaret Neden Ç evrecidir?  4 © Elif Dural Dünya iklim koşullarındaki değişiklik, kaynakların azalması ve canlı türlerinin yavaş yavaş yok olması,
SANAL MAĞAZA UYGULAMALARI VE STRATEJİLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
E- Ticaret Altyapısı.
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
ELEKTRONİK TİCARET (e-ticaret)
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
Tedarikçi Firma Sunumu
E-Ticaret Firması 2007 Kurulan Trend A.Ş. isimli şirket Tarafından Yönetilmekte… Hazırlayan: Nevzat Melih Tünek.
CUSTOMER TO CUSTOMER (TÜKETİCİDEN TÜKETİCİYE) E-TİCARET
 Hız, kolaylık, fiyat avantajı gibi nedenlerle son yıllarda tercih nedeni haline gelen internetten alışveriş “E-ticaret” sektörünün büyümesinde önemli.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
İZİNLİ PAZARLAMA.
Gundemkep.com.tr. Gundemkep.com Amaç: Kep sisteminde kanal yapısının açıklanabilmesi için hazırlanmıştır. Uygulama: Web Site işlemleri Sisteme giriş işlemleri.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
1 E-Ticaret ve Güvenli Ödeme Kısım I. E-Ticaret Kısım II. Güvenli Ödeme Umur YILMAZ Comtech Tic. Ltd
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
WEB TABANLI DESTEK.
ELEKTRONİK TİCARET Öğr. Gör. Canan ASLANYÜREK.
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
Tehditler Taklit Hesap Spam ya da Bot Enfeksiyonları
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Otomatik Gönderi Programı
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
E-iskonto.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ELEKTRONİK PAZARLAMA

Satış Pazarlama Satış kanalı İnternet

İNTERNETTEN İŞ YAPMANIN AVANTAJLARI Çok daha büyük bir kitleye ulaşabilme imkanı Müşterilerle daha yakın ilişki kurabilme Maliyet düşüşleri Zamandan kazanç Hız

E-PAZARLAMA Bilgi çağı öncesi toplum müşterilerle yüzyüze iletişim ve insan gücü gibi yatırımları gerektirir. Bilgi toplumunda her şey daha hızlıdır. İnternette pazarlama hem daha hızlı hem de daha etkin ve doğru sonuçlar verir.

E-PAZARLAMA İnternet üzerinden pazarlama; Firmaların dünya pazarlarına ulaşmalarına Çok daha az masrafa Müşterilerin kişisel ihtiyaç ve zevkleri doğrultusunda hizmet sunmaya Vakit kaybına neden olan haberleşme ve bilgilendirme işlemini kolaylaştırmaya Her gün kesintisiz 24 saat hizmet sunmaya olanak tanır.

E-PAZARLAMA İnternet üzerinden yapılan pazarlamanın üç temel özelliği bulunmaktadır; Bilgi sunmak, işletmelerin gerek kendileri gerekse ürün ve hizmetleri hakkında bilgi sunmalarını ifade eder. İletişim, olabildiğince çok müşteriye ulaşmak ve firma, ürün, hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirmeyi ifade eder. Etkileşim, internetin müşterilerle etkin bir iletişim olanağı sağlamasını ifade eder.

YÖNTEMLER Genel olarak internet üzerinde bir iş alanı kendisini duyurabilmek için aşağıdaki yöntemleri kullanır: Online reklamlar (banner) Arama motorları Web siteleri Bağlılık, referans ve üyelik grupları E-posta

YÖNTEMLER Online reklamlar, web sayfalarında renkli animasyonlar ile bireyleri kendine çeken ve üzerinde ilgili siteye yönlendirme linki mevcut olan reklamlardır. Arama motorları, milyonlarca web sitesi arasından istenilen bilgiye kolaylıkla ulaşmayı sağlayan yazılımlardır. Web siteleri, bir şirketin ürün ve hizmetleri hakkında bilgi verdikleri birkaç sayfanın toplamından oluşan ve müşteriler hakkında bilgi toplamaya da yarayan yazılımlardır.

YÖNTEMLER Bağlılık, referans ve üyelik grupları, sadık ya da sıkça ilgili kullanıcılarına hediyeler sunan gruplardır. İlgi çekerek web sitesine yönlendirme amaçlanır. E-posta, insanlara ulaşabilmek için kullanılan en iyi yöntemdir. Çünkü dünyada milyonlarca kullanıcı her gün e-posta kutularını kontrol etmektedirler.

E-POSTA İLE PAZARLAMA Eğer doğru kullanılırsa önemli bir pazarlama gücüdür. Aksi halde spam olarak nitelendirilebilir. Aşağıdaki durumlarda e-posta ile pazarlama yapmak yeterli değildir; Bir e-mail adresini bir web sitesinde görmek Tartışma gruplarından e-mail adresi toplamak E-mail adreslerini satın almak E-posta ile pazarlamanın başarılı olabilmesi için; E-posta sahibinin izni Bir e-posta adresine sahip olmak gerekir.

E-POSTA İLE PAZARLAMA Geleneksel posta yöntemi hem pahalıdır hem de gönderilen postalardan %4-5 gibi çok düşük bir cevap gelme oranı vardır. E-posta ile pazarlamada ise bu oran %15-30 arasındadır. E-postayı yanıtlamak geleneksel postaya oranla çok daha kolaydır. Eğer doğru yapılırsa hedef müşteri kitlesiyle birebir etkileşim sağlanır.

YATIRIM Daha az maliyetle daha çok müşteriye ulaşmada işletmeler öncelikle dört temel alana yatırım yapmalıdırlar: Donanım yatırımı (sunucu, yönlendirici, PC vb.) İnternet yatırımı (internet servis sağlayıcısı vb.) Yazılım yatırımı (e-ticaret yazılımları vb.) Elektronik ödeme hizmetleri yatırımı (internetten satılan ürünün bedelinin tahsil edilmesi için gerekli olan yatırım)

E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Web Sitesi Sık sorulan sorular bölümü güncel tutulmalı Firma hakkında tanıtıcı bilgiler verilmeli Müşteriler sorun yaşadığında firmaya ulaşmaları için iletişim bilgileri verilmeli Yapılan alışverişin hangi hukuka tabi olduğu müşteriye anlatılmalı Ürün ve hizmetler ilgili sınırlamalar varsa satış öncesi belirtilmeli (teslim şartları, yerleri vb.) Arama fonksiyonu yerleştirilmeli Müşterilerden gelen şikayet ve geribildirimler etkin bir şekilde takip edilmeli

E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Sipariş Alıcı, ürün stok bilgisini görebilmeli Satıcı, toplu satış ya da indirim yaptığı ürünleri belirtmeli Alıcı, son onay butonuna basmadan fatura bilgilerini görebilmeli Satın alınan ürünün tahmini teslimat süresi veya yaşanabilecek aksaklıklar belirtilmeli İptal ve geri ödeme politikaları belirtilmeli Sipariş süreci başından sonuna kadar alıcıya e-mail, faks veya telefon ile bildirilmeli Alıcıya, geçmişe yönelik alışverişlerini görüntüleyebilme imkanı sunulmalı

E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Ödeme Alıcının ödeyeceği toplam fiyat belirtilmeli (ürünün fiyatı ve diğer maliyetler) Satıcı, alıcıya ödemede kolaylıklar sunmalı (taksit, eft, havale, kapıda ödeme) Alıcıya, işlem ile ilgili dökümler sunulmalı Teslimat Ürünün teslim tarihi önceden bildirilmeli Gönderim esnasında alıcının gizli kalması gereken bilgileri paket üzerine koyulmamalı Ürün, taşımada oluşabilecek hasarlara karşı sigortalanmalı Alıcıya, ürünün teslimat süresince nerede olduğu hizmeti sağlanmalı

E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Garanti Her ürün için garanti koşulları belirtilmeli ve alıcının yararlanabilmesi sağlanmalı Satış sonrası destek ve hizmetler belirtilmeli Satıcı, oluşabilecek sorunlar konusunda alıcı ile irtibat kurulmasını sağlamalı İadeler İade prosedürü önceden alıcıya bildirilmeli İadenin ne kadar sürede gerçekleşmesi gerektiği İade sonrası ödemenin nasıl yapılacağı İadenin hangi ürünleri kapsayıp kapsamadığı Teslimat tarihi gecikmiş ürünlerde alıcıya iptal hakkı tanınmalı

E-TİCARETTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN KURALLAR Gizlilik Satıcı, gizlilik politikalarını her sayfada belirtmeli Alıcının hangi bilgilerinin hangi amaçla talep edildiği belirtilmeli ve diğer kişilerle paylaşmamalı Gizliliğin sağlanmasında kullanılan güvenlik yöntemleri alıcıya açıklanmalı Güvenlik Bilgi ve ödeme güvenliği sağlanmalı Ödeme güvenliğinde hangi yöntemlerin kullanıldığı belirtilmeli Olası bir güvenlik açığında müşteri mağdur edilmemeli

SANAL ALIŞVERİŞ SIRASINDA Alışveriş yapılacak site çok iyi tanınmalı Mümkünse düşük fiyatlı bir ürün alınarak test edilmeli Garanti koşulları hakkında e-mail ile bilgi alınmalı Ürünün teslimatı, beğenilmemesi halinde iade koşulları önceden öğrenilmeli Fiyat ucuzluğu konusunda emin olunmalı Problemler anında yetkililere ulaştırılmalı Site kolaylıkla bulunabilmeli ve sayfalar arası geçiş hızı sıkıcı olmayacak biçimde tasarlanmalı