KOBİ BİRLEŞMELERİNDE SAĞLANAN TEŞVİKLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“VARLIK BARIŞI” 5811 sayılı Bazı Varlıkların Milli Ekonomiye Kazandırılması Hakkında Kanun.
Advertisements

5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Gelir ve Kurumlar Vergileri Müdürlüğü
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
MUHTASAR BEYANNAMELER
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
1 “VARLIK BARIŞI” 5811 sayılı Bazı Varlıkların Milli Ekonomiye Kazandırılması Hakkında Kanun Mürsel Ali KAPLAN Gelir İdaresi Daire Başkanı.
1 “VARLIK BARIŞI” 5811 sayılı Bazı Varlıkların Milli Ekonomiye Kazandırılması Hakkında Kanun Feyyaz YAZAR Gelir İdaresi Grup Başkanı.
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
GELİR VERGİSİ BEYANI İ.Halil BAĞDINLI Eski Gelirler Başkontrolörü, YMM
Öğretim Görevlisi Süleyman DAL
MİHDİYE ORHAN YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
1 Taşınmazlar ve İştirak Hisseleri ile Kurucu Senetleri, İntifa Senetleri ve Rüçhan Hakları Satış Kazancı İstisnası Feyyaz YAZAR Gelir İdaresi Başkanlığı.
6111 Sayılı Kanunla Yapılan Sigorta Primi Düzenlemeleri
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
TRABZON ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
STOK BEYANI-DÜZELTMESİ
Kemal TIĞOĞULLARI BURSA Y.M.M.O. Bşk. Yrd
ERK İSG&İK –
RUS-TÜRK İŞ VE YATIRIM ZİRVESİ 'Rusya'ya Yatırımlarda Vergisel Yapılanma Alternatifleri' Ersin NAZALI, LL.M., MSc Vergi Bölümü Yöneticisi, Avukat, E.Hesap.
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
KONTROL EDİLEN YABANCI KURUM KAZANCI (1)
TÜRK TİCARET KANUNU’NDA ŞİRKETLERİN YENİDEN YAPILANDIRMALARI
YENİDEN YAPILANDIRMA EMT İ A, MAK İ NE, TEÇH İ ZAT, DEM İ RBA Ş, KASA VE ORTAKLARDAN ALACAKLAR YAKUP CEYLAN.
ÖRTÜLÜ SERMAYE KAVRAMI
Menkul Sermaye İradı.
Kıdem Ymm Ltd.Şti 1 KOBİ BİRLEŞMELERİNE SAĞLANAN TEŞVİKLER Bülent Yıldırım Yeminli Mali Müşavir KIDEM Yeminli Mali Müşavirlik ve Denetim Ltd.Şti.
DİĞER KAZANÇ VE İRATLAR
1- KİRALAMA İŞLEMLERİ 1.
VARLIK BARIŞI For information on applying this template onto existing presentations, refer to the notes on slide 3 of this presentation. The Input area.
1 “VARLIK BARIŞI” 5811 sayılı Bazı Varlıkların Milli Ekonomiye Kazandırılması Hakkında Kanun İmral DURAN Gelir İdaresi Başkanlığı Kurumlar Vergisi ve Menkul.
TÜRKİYE’DE GAYRİMENKULLERİN VERGİLENDİRİLMESİ Vergi Bölümü Yöneticisi
2013 YILINDA UYGULANACAK YENİ YASAL DÜZENLEMELER
1 BAZI VARLIKLARIN MİLLİ EKONOMİYE KAZANDIRILMASI HAKKINDA KANUN Garip Ayaz, YMM, CPA, MSA 28 Kasım 2008-ANKARA
HOLLANDA KURUMLAR VERGİSİ GENEL ÖZELLİKLER
MENKUL SERMAYE İRATLARI.
SAYILI TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİNDE FAALİYETTE BULUNAN MÜKELLEFLERİN DİKKAT E T MES İ G EREKEN HUSUSLAR.
Yeni Bir Finansman Kaynağı “Sat ve Geri Kirala”
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
YENİDEN YAPILANDIRMA KAPSAMINDA VERGİ ARTIRIMI YAKUP CEYLAN
Endercan Turuşlar Yeminli Mali Müşavir
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Ar-Ge FAALİYETLERİNE İLİŞKİN VERGİSEL TEŞVİKLER
Gelir Vergisi.
12.DERS SERMAYE AZALTIM İŞLEMLERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
KONTROL EDİLEN YABANCI KURUM KAZANCI
Av. Prof. Dr. Mustafa AKKAYA. VERGİ HUKUKU TİCARET HUKUKU.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Nakdi Sermaye Artırımlarında Vergi Avantajı
TÜRK VERGİ SİSTEMİ Doç. Dr. İrfan TÜRKOĞLU 5. ÜNİTE: KURUMLAR VERGİSİ
KURUMLAR VERGİSİ UYGULAMASINDA ÖZELLİK ARZ EDEN HUSUSLAR.
YILLIK GELİR VERGİSİ BEYANI
FİNANS YÖNETİMİ.
MALİ TATİL İHDAS EDİLMESİ HAKKINDA KANUN Mustafa Dündar Gelirler Başkontrolörü.
İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI
YENİ AF YASASI NE GETİRİYOR. Yasa kapsamı nelerdir?  Haziran.2016 tarihine kadar olan amme borçları yasa konusudur,  2. Tahakkuk eden vergi, vergi.
Bazı Kamu Alacaklarının Yapılandırılması.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
KURUMLAR VERGİSİNDE İSTİSNALAR
15/Şubat/2017 Platform Çalışması
YENİ TEŞVİK SİSTEMİ (BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMASI)
NAKİT SERMAYE ARTIRIMINDA İNDİRİM
2018 Yılında Uygulanacak Yeni Teşvikler
Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılmasına İlişkin Kanun
KURUM KAZANCININ TESPİTİ VE BEYANINDA ÖZELLİKLİ KONULAR
KURUMLAR VERGİSİ KANUNU UYGULAMASINDA ÖZELLİKLİ KONULAR
ŞİRKETLERDE TÜR DEĞİŞİKLİKLERİ
2018 Yılında Uygulamaya Konacak Teşvikler ve Yapılacak Diğer Çalışmalar 23 Şubat 2018.
Çok tehlikeli sınıfta yer ve ondan fazla işçi çalıştıran işyerlerinde işverenlerin ödediği işsizlik sigortası primi 3 yıl süreyle %2’den %1’e düşürülmüştür.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

KOBİ BİRLEŞMELERİNDE SAĞLANAN TEŞVİKLER              Feyyaz YAZAR Gelir İdaresi Grup Başkanı

5904 SAYILI KANUNLA GETİRİLEN DÜZENLEME KOBİ birleşmeleri 5904 sayılı Kanunla 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununa eklenen geçici 5 inci maddede, Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin (KOBİ) 31/12/2009 tarihine kadar yapacakları birleşme işlemlerine ilişkin hükümlere yer verilmiştir.

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletme (KOBİ) tanımı   6762 sayılı Türk Ticaret Kanunu çerçevesinde kurulan 2008 yılının Aralık ayına ilişkin olarak verilen sigorta bildirgesine göre 10 ilâ 250 işçi çalıştıran 2008 hesap döneminin sonu itibarıyla yıllık net satışlar toplamı 25 milyon TL'yi geçmeyen veya aktif toplamı 25 milyon TL'den az olan ticari işletmeleri ifade etmektedir.

(KOBİ) kapsamına girmeyen işletmeler- 1 İşçi sayısı Net satış ve Aktif toplamı 2008 yılının Aralık ayına ilişkin olarak verilen sigorta bildirgesine göre; 10'dan az veya 250'den fazla işçi çalıştıran işletmeler 10 ila 250 arasında işçi çalıştırmakla birlikte, 2008 hesap döneminin sonu itibarıyla yıllık net satışları ve net aktif toplamı 25 milyon TL'den fazla olan işletmeler KOBİ olarak değerlendirilmeyecektir.

(KOBİ) kapsamına girmeyen işletmeler- 2 Yeni işletmeler Aynı şekilde, 1/1/2009 tarihinden sonra kurulan işletmeler de KOBİ olarak değerlendirilmeyecektir.

KOBİ'lerde birleşme tanımı Tam mükellef bir veya birkaç KOBİ'nin; tam mükellef olan ve sermaye şirketi statüsündeki diğer bir KOBİ'ye devrolunmasını Tam mükellef iki veya daha fazla KOBİ'nin; Kurumlar Vergisi Kanununun 18 inci maddesi uyarınca birleşerek yeni bir sermaye şirketi oluşturmalarını KOBİ’lerin birleşmesi ifade etmektedir. Ancak, birleşme işlemi sonucunda kurulacak yeni sermaye şirketi ile devralan şirketin birleşme işleminden sonra KOBİ şartlarını taşıyıp taşımadığının bir önemi bulunmamaktadır.

KOBİ birleşmelerinde uyulması gereken şartlar (1) KOBİ tanımı kapsamındaki işletmelerin geçici 5 inci maddeye göre 31/12/2009 tarihine kadar aşağıdaki şarlarla yaptıkları birleşmelerde; birleşme işlemlerinden doğan kazançlar kurumlar vergisinden istisna edilecektir. KOBİ birleşmelerinde uyulması gereken şartlar (1) Birleşilen kurum tarafından münfesih kurumun birleşme tarihindeki sabit kıymetlerinin rayiç bedelle, diğer kıymetlerinin ise 213 sayılı Vergi Usul Kanununun değerleme hükümlerine göre değerlemek suretiyle bir bütün halinde devralınması ve bilançosuna kaydedilmesi gerekmektedir. Birleşmeden doğan kazançların tamamının birleşme tarihi itibarıyla birleşilen şirketin sermayesine eklenmesi gerekmektedir.

KOBİ birleşmelerinde uyulması gereken şartlar (2) Birleşilen kurumun, münfesih kurumun tahakkuk etmiş ve edecek vergi borçlarını ödeyeceğini ve diğer ödevlerini yerine getireceğini; münfesih kurumun, birleşmenin Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edildiği tarihten itibaren otuz gün içinde birleşme nedeniyle vereceği kurumlar vergisi beyannamesine ekli bir taahhütnameyle taahhüt etmesi gerekmektedir.  Birleşme sonrasında üç yıl süreyle aylık ortalama bazda birleşilen kurum ile münfesih kurum tarafından 1/4/2009 tarihinden önce verilen son aya ilişkin sigorta bildirgelerine göre istihdam edilenlerin toplamından az olmamak üzere aylık istihdam sağlanması gerekmektedir   

KOBİ birleşmelerinde şartların ihlali Bu süre zarfında herhangi bir ayda bahse konu istihdam şartının sağlanamaması halinde, birleşmeden dolayı istisna ve indirimli oran uygulamasından yararlanılabilmesi mümkün olmayacaktır. İzleyen aylarda istihdam şartı yeniden sağlansa dahi geçici 5 inci maddede yer alan teşviklerden yararlanılamayacaktır.              Dolayısıyla, istihdam şartı ile birlikte geçici 5 inci maddenin birinci fıkrasında yer alan diğer şartların da yerine getirilmesi halinde istisna ve indirimli oran uygulamasından yararlanılabilmesi mümkün olup şartların ihlali halinde, zamanında tahakkuk ettirilmeyen vergiler, genel hükümlere göre birleşilen kurumdan tahsil edilecektir.  

(KOBİ) birleşmelerinde indirimli kurumlar vergisi uygulaması   Birleşme nedeniyle infisah eden kurumun, birleşme tarihinde sona eren hesap döneminde elde ettiği kazançlar, Birleşilen kurumun birleşme işleminin gerçekleştiği hesap dönemi dahil olmak üzere üç hesap döneminde elde ettiği kazançlar kurumlar vergisi oranı %5 uygulanmak suretiyle vergilendirilecektir.

İndirimli kurumlar vergisi süresi Örnek 1: 1/8/2009 tarihinde KOBİ niteliğindeki (A) Ltd. Şti., KOBİ niteliğindeki mevcut (B) A.Ş.'ye geçici 5 inci madde uyarınca devrolunmuştur.              - (A) Ltd. Şti.'nin birleşme işleminden doğan kazançları kurumlar vergisi istisnasından, - (A) Ltd. Şti.'nin 1/1/2009-1/8/2009 kıst döneminde elde ettiği faaliyetlerinden doğan kazançları indirimli kurumlar vergisinden,            - (B) A.Ş.'nin 1/1/2009-31/12/2009 dönemi kurum kazançları indirimli kurumlar vergisinden,              - (B) A.Ş.'nin 1/1/2010-31/12/2010 dönemi kurum kazançları indirimli kurumlar vergisinden,              - (B) A.Ş.'nin 1/1/2011-31/12/2011 dönemi kurum kazançları indirimli kurumlar vergisinden

KOBİ BİRLEŞMELERİNDE DİĞER HUSUSLAR (1) Birleşilen kurumun daha sonraki tarihlerde birleşme, devir, bölünme ve hisse değişimi işlemlerine tabi tutulmaması Birleşilen kurumun; birleşme tarihinden itibaren indirimli kurumlar vergisi uygulamasının sona erdiği yılı izleyen üçüncü yılın sonuna kadar; Kanunun 18 inci ve 19 uncu maddelerine göre birleşme, devir, bölünme ve hisse değişimi işlemlerine tabi tutulmaması, Tasfiye edilmemesi, Sermaye azaltımında bulunmaması  gerekmektedir. 31/12/2009 tarihine kadar KOBİ'lerin kendi aralarında yapacakları birleşme, devir, bölünme ve hisse değişimi işlemleri bu şartların ihlali anlamına gelmemektedir. Bu şartlara uyulmaması durumunda, birleşmeden dolayı istisna uygulaması nedeniyle veya indirimli kurumlar vergisi uygulaması nedeniyle zamanında tahakkuk ettirilmeyen vergiler, ceza uygulanmaksızın gecikme faizi ile birlikte birleşilen kurumdan tahsil edilecektir.

KOBİ BİRLEŞMELERİNDE DİĞER HUSUSLAR (2) Birleşme tarihi KOBİ birleşmesinin ticaret sicilinde tescil edildiği tarih birleşme tarihi olarak kabul edilecek ve 31/12/2009 tarihine kadar yapılan tesciller geçici 5 inci madde kapsamında değerlendirilecektir. Birleşme beyannamesinin verilme süresi Münfesih kurumun birleşme tarihine kadar olan faaliyet kazançları ile birleşme kazançlarının yer aldığı beyannamenin, birleşmenin Ticaret Sicili Gazetesinde ilan edildiği tarihten itibaren otuz gün içinde münfesih kurumun bağlı olduğu vergi dairesine birleşilen kurumca verilmesi gerekmektedir.

KOBİ BİRŞEŞMELERİNDE DİĞER HUSUSLAR (3) KOBİ birleşmelerinde zarar mahsubu KOBİ birleşmelerinde, Birleşen ve birleşilen kurumların son beş yıla ilişkin kurumlar vergisi beyannamelerini kanunî süresinde vermiş olmaları, Birleşen kurumun faaliyetine birleşmenin meydana geldiği hesap döneminden itibaren en az beş yıl süreyle devam edilmesi şartlarıyla, birleşme nedeniyle infisah eden kurumların birleşme tarihi itibarıyla öz sermaye tutarını geçmeyen faaliyet zararları, birleşilen kurum tarafından kurumlar vergisi matrahının tespitinde indirim konusu yapılabilecektir.

KOBİ BİRLEŞMELERİNDE DİĞER HUSUSLAR (4) Amortisman uygulamaları KOBİ birleşmelerinde; birleşme nedeniyle infisah eden kurumdan devralınan amortismana tabi iktisadi kıymetler için faydalı ömürleri dikkate alınmak suretiyle münfesih kurumdaki kayıtlı değerleri üzerinden kalan süre için amortisman ayrılabilecektir. Devralınan varlıkların satışından doğan zararlar KOBİ birleşmelerinde; birleşilen kurum tarafından birleşme işlemi nedeniyle devralınan varlıkların, devir bedelinden düşük bir bedelle satılması durumunda oluşan zararlar, kurumlar vergisi matrahının tespitinde indirim konusu yapılmayacaktır.

KOBİ BİRLEŞMELERİNDE DİĞER HUSUSLAR (5) Taşınmaz ve iştirak hissesi satış kazancı istisnası karşısındaki durumu Birleşme suretiyle devralınan taşınmazlar, iştirak hisseleri, kurucu senetleri ve intifa senetleri ile rüçhan haklarının indirimli kurumlar vergisi uygulanan hesap dönemleri içinde satışı halinde, ayrıca Kurumlar Vergisi Kanununun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendi hükmünün uygulanması mümkün değildir. Sadece teşviklerden yararlanmak amacıyla yapılan işlemlerin durumu Birleşen veya birleşilen şirketlerce 5520 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre ilişkili kişi sayılanlar tarafından istihdamın veya faaliyetin kaydırılması gibi sadece teşviklerden yararlanmak amacıyla yapılan işlemlerin bulunması halinde, geçici 5 inci maddedeki teşviklerden yararlanılamayacaktır.

KOBİ BİRLEŞMELERİNDE DİĞER HUSUSLAR (7) Gelir vergisi mükellefleri -Bilanço esası/Sermaye şirketine aktif ve pasifiyle devri -Kollektif ya da Komandit şirketlerin nevi değiştirerek sermaye şirketine dönüşmesi

KOBİ BİRLEŞMELERİNDE DİĞER HUSUSLAR (6) Katma değer vergisi istisnası Katma değer vergisi kanunu madde 17/4-c -Kurumlar vergisi kanununa göre yapılan devir ve bölünme işlemleri -Gelir vergisi Kanununun 81 inci maddesinde belirtilen işlemler

Gelir İdaresi Grup Başkanı Feyyaz YAZAR Gelir İdaresi Grup Başkanı Teşekkür Ederiz!