Seminer Hazırlama ve Sunma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Yrd.Doç.Dr.Levent Malgaca,2010
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Etkili Sunum Teknikleri
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Hazırlık 2. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Görsel-İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Eğitim Öğretimde Planlama
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
Nasıl Öğreniriz?. Hepimiz vücudumuza dışarıdan gelen etkileri içsel olarak ifade etmek amacıyla kullandığımız beş duyuya sahibiz.
BALIK KILÇIĞI.
HALKA İLİŞKİLER VE FAALİYETLERİ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Eğitici becerileri 3. Gün 1. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
Dr. Erol GÜRPINAR Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Sunum Araçlarının Kullanımı
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
GÖRSEL İŞİTSEL ARAÇLARI HAZIRLAMA VE KULLANMA
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
Öğretim Durumlarını Planlama
TOPLULUK KARŞISINDA KONUŞMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Mahmut AÇIL Zirve Üniversitesi Öğretim Görevlisi
Araçları Sınıflandırma İşlemi
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Powerpoint Sunum Hazırlama Teknikleri Mustafa Kemal YALINKILIÇ
Mustafa Kemal YALINKILIÇ
Bölüm 3: Sunum Materyallerinin Hazırlanması
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Pratik (Powerpoint Sunusu Hazırlama) Doç. Dr. Zekeriya Aktürk
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERİ 08-10/12/2009
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çalışma Yaprağı.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
S U N U M T E K N İ K L E R İ B A Ş A R I L I S U N U M Yaşamımızın her noktasında düşüncelerimizi aktarır, destekler, karşılaştırır, alırız. Bu iletişim.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Marmara Üniversitesi Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
2 AMAÇ Etkili sunum teknikleri konusunda bilgi kazandırmak Etkili sunum teknikleri konusunda tutum oluşturmak.
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
YANSITILAN GÖRSEL MATERYALLER
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
ETKİN SUNUM YÖNTEMLERİ. Dinle beni Bulursun bir bilmediğini Konuş benimle Bulurum bir bilmediğimi.
Sunum transkripti:

Seminer Hazırlama ve Sunma Doç. Dr. Zekeriya Aktürk 15 Aralık 2005 Gülhane Askeri Tıp Akademisi, Ankara 0535 7140843 naturamed@hotmail.com http://ailehekimligi.trakya.edu.tr / 34

Amaç-Hedefler-Yöntem Bu sunumun sonunda katılımcıların seminer hazırlama ve sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. Erişkin öğrenme prensiplerini sayabilecek Amaç ve öğrenim hedeflerini belirlemenin önemini savunacak Bir sunumun bölümlerini sayabilecek Etkili sunuş tekniklerini sayabilecek Sunum sırasındaki soru sorma yöntemlerini bilecek Powerpoint sunusunun görsel özelliklerini tartışabilecek Yöntem: etkileşimli ders sunumu, Süre: 45 dakika / 34

Bir Sunumun Anatomisi Sunum öncesi Sunum Sunum sonrası Amaç-Hedefler-Yöntem Etkili Giriş Konu içeriği Özet Sunum sonrası / 34

Sunuma Karar Verme Neden sunum yapacağız? Dinleyiciler kimler ? Neleri öğrenmek isterler ? Neleri biliyorlar ? Eğitimin amaçları neler olmalıdır ? Zaman, mekan, araç gereç... / 34

Aksiyon Planı Program planlama Eğitim ihtiyacının belirlenmesi Eğitim yönteminin seçimi Eğitim ortamının belirlenmesi Destek materyallerinin hazırlanması Ders akışının belirlenmesi / 34

Sunum öncesi Konuya hakim olma. Literatür derleme ve okuma Tekrar et! B planınız olsun Anksiyetenizi giderin Salona önceden gelin Dinleyicilerle tanışın Nefes egzersizi / 34

Giriş Neden etkili giriş? Girişin amacı Katılımcı başka şeyler düşünebilir İlgisini toplamamış olabilir Toplantının akışıyla ilgili kaygıları olabilir Girişin amacı Grubun ilgisini toplamak Katılımcıları toplantıda verileceklere hazırlamak Eğiticinin beklentilerini gruba duyurmak Olumlu eğitim ortamı yaratmak / 34

Giriş teknikleri Toplantı amacını gözden geçirmek Konu hakkında sorular Konunun önceki konularla bağını kurmak Kişisel deneyimleri paylaşmak Konuyu katılımcı deneyimleriyle bağdaştırmak Vaka çalışması / problem çözme / 34

Giriş teknikleri Video/multimedya kullanımı Yaratıcı saydamlar Kışkırtıcı cümleler Maket vb gösterimi Uzman konuk Oyunlaştırma / 34

Sunum Erişkin öğrenme prensipleri (M. Knowles) Bağımsızdırlar. Neden öğrendiklerini bilmek isterler Tecrübeleri vardır Problem merkezlidirler. Bilgi ve becerilerini uygulamak isterler İç (çocuğuna derslerde yardım etmek) ve dış (maaşını artırmak) faktörlerle motive olurlar Androgogy (M. Knowles) http://tip.psychology.org/knowles.html / 34

Sunum Az bilinen sözcüklerden kaçınma Argo, jargon tabirleri kullanmama Göz teması Ses tonu, şiddeti, vurgular, vücut dili Salonda dolaşma Enerjik sunum Özenli giyim, tebessüm / 34

Sunum Tekrarlanan sözcükler Kürsüde hareketsiz oturma Tekdüze konuşma Elde sürekli sallanan kalem, anahtarlık vb. Cepte ses çıkaran bozukluklar / 34

Yazı tahtası Hazırlıksız tartışmalar Beyin fırtınasında kullanışlı Ucuz Herkes kullanabilir Her sınıfta bulunur / 34

Yazı tahtası Yazmak zaman alır Hem yazıp hem konuşmak zor Her yazılan silinmeye mahkum Çok fazla şey yazılamaz / 34

Yazı tahtası Nasıl kullanılmalı? Temiz tutulmalı Kontrast renkte kalem/tebeşir Yeterince büyük yazılmalı Karmaşık çizimler oturum öncesi hazırlanmalı Yüz tahtaya dönük konuşulmamalı Görüş alanı kapanmamalı Tahtadakilerin yazımı için yeterli süre verilmeli / 34

Kağıt tahtası (flip chart) Hazırlanmış not ve çizimler Hazırlıksız tartışmalar Beyin fırtınası Ucuz, kolay taşınabilir Yazılanlar kalıcı olabilir / 34

Kağıt tahtası (flipchart) Yazmak zaman alır Hem yazıp hem konuşmak zor Çok fazla şey yazılamaz Aynı anda hem yazmak hem konuşmayı sürdürmek güç / 34

Kağıt tahtası (flipchart) Geniş uçlu kalemler İri ve aralıklı yazım Değişik renk kalemlerle kontrast yaratılması Başlık, çerçeve, çizimler Madde imleri Yeterli boşluk bırakma Yazı alanının gelişigüzel kullanılmaması Bant bulundurma / 34

Tepegöz Aydınlık ortamda kullanılabilir Ucuzdur Teknik bilgi gerekmez Voltaj değişimlerinden az etkilenir Materyal hazırlamak ucuz ve kolaydır / 34

Tepegöz Olumsuz yönleri Saydam hazırlığı Sadece saydam kullanılabilir Basılı materyal gösterilemez Saydam hazırlığı Asetat kalemi Isıya dayanıklı saydama fotokopi Termal saydam makinesi Lazer yazıcı / 34

Tepegöz Saydam içeriği Saydam korunması Her saydamda tek konu 5-8 satır yazı, 18 punto ve üzeri El yazısı yerine basılı metin Saydam korunması Çerçeveli dosyada saklama Numaralama Kapalı kutu/zarfta koruma / 34

Tepegöz Kullanım: Oturum öncesi düğme kontrolü Yedek ampul Oturum öncesi odak ayarı Saydam koy-aç-kapa-saydam al Saydam yokken açık kalmamalı / 34

Slayt projektörü Yaygın Ucuz Hazır setler de bulunabilir Loş ortamda kullanılabilir Olumsuz yönleri Tepegözden pahalı Slayt üzerinde değişiklik yapmak zor / 34

Slayt projektörü Her slaytta tek konu 5 satır x 5 sözcük/satır, max.35 kelime Çıplak gözle okunabilir olmalı Slaytlar numaralandırılmalı, düzgün yerleştirilmeli Önemsiz slayt gösterime konmamalı, “bunu geçelim” dememeli / 34

Powerpoint sunu Slaytların tüm avantajlarına sahip Slaytlar kolayca hazırlanıp değiştirilebilir Görüntü ve ses dosyaları ile entegre sunumlar yapılabilir Notebook PC+projektör<5 kg Projektörler artık çoğu ortamda standart / 34

İpuçları 8 satıra kadar yazı 5-6 sözcük/satır Yazının puntosu: başlık 36-44, yazı 24-32 Oturum öncesi cihazın denenmesi, kullanıma ait aksamalara karşı önerilir Her ekranda 1 konu veya fikir (paragraf kuralı) İşaretleyici (Pointer) kullanımı Mesajı kutu içerisine alma Renk seçimi / 34

İpuçları Araya reklam almayın  Olabildiğince kaynak gösterin Sunumunuzda adınız, adresiniz…bulunsun Süre: gerektiği kadar olsun. Süreye uyun! İdeali 15 dakika sunum, 5 dakika sorular / 34

Zorlanabileceğiniz durumlar “Her şeyi bilmelisin” yaklaşımı Konuşanlar Meşgul katılımcılar Sorular Sunumun devamında cevaplanacaklar Çok zaman alacak sorular Cevabı bilmiyorsanız / 34

Özetleme İçeriği güçlendirme Ana hatlara dikkat çekme Katılımcıların aktif katılımıyla verimli olur / 34

Özetleme Katılımcıların soru sormasını istemek Katılımcılara soru yöneltmek Ortaya soru Kişiye soru Soruya kişi Konuyla ilgili alıştırmalar / 34

Etkin sunum Kalifiye eğitici Güçlü giriş Etkileşimli ve görsel-işitsel destekli sunum Katılımcı işbirliği Etkili özet KONUYA HAKİM OLMAK TEKRAR, TEKRAR, TEKRAR! / 34

Sunum sonrası Sunumla ilgili materyaller verin Öğrenmeye devam etmek için kaynaklar önerin Dinleyicilerle iletişimi devam ettirin Öğrenilenlerin pekiştirilmesi için fırsatlar oluşturun Değerlendirme: katılımcıların, kendinizin / 34

Özet Knowles’in erişkin öğrenme prensiplerini sayınız Bir sunum hangi bölümlerden oluşmalıdır? Etkili giriş tekniklerine en az 4 örnek veriniz. Sunum sırasında katılımcılara hangi yöntemlerle soru sorarsınız. / 34

Sunumun amaç ve öğrenim hedefleri katılımcılara yazılı olarak verilmelidir. a. Doğru b. Yanlış Powerpoint sunusunda ortalama bir saydamda en çok 8x6 kelime olmalıdır. a. Doğru b. Yanlış Sunumunuza iyi hazırlanamamışsanız öncelikle katılımcılardan özür dilemelisiniz. a. Doğru b. Yanlış / 34