DEGERLER EĞİTİMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
Advertisements

Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME
Tarafından yayınlanmaktadır
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
Yavuz Sultan Selim'in Zerafeti Sesli.
Bu India’dan gelen TANTRA.
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
4. Sınıf 1. Ünite 1.2. Allah’a Şükür
DEĞERLERİMİZİ YAŞATIYORUZ, DEĞERLERİMİZİ YEŞERTİYORUZ!
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
STRESİ ÖNLEME STRESİN TANIMI STRESİN ŞEKİLLERİ STRESİN KAYNAKLARI
Yavuz Sultan Selim'in Zerafeti Mal cimrilerde, Silah korkaklarda,
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
NLP ALGISAL DAVRANIŞ KONTROLÜ
Ömer Hayyam Rubailer BÖLÜM-2
Problem Çözme Süreci.
Güdülenme Dr. Şirin KARADENİZ.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
DEĞERLER EĞİTİMİ KUMKALE ORTAOKULU EKİM 2013.
Farklılaştırılmış Öğretim
İLETİŞİM Gönderen:Genel Müdür Gönderilen :Departman Müdürü Yarın sabah saat dokuzda tam bir güneş tutulması olacaktır. Bu her gün rastladığımız bir olay.
MOTİVASYON.
ÇATLAK KOVA Hindistan'da bir sucu, boynuna astığı uzun bir sopanın uçlarına taktığı iki büyük kovayla patronunun evine su taşırmış. Kovalardan biri çatlakmış,
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Örnek: Sizlere konu hakkında bilgi vereceğim.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
HOŞGÖRÜ.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAHAR DÖNEMİ AİLE EĞİTİM SEMİNERİ
Bülent Ecevit Üniversitesi
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
NASIL BAŞARILI OLUNUR?.
ÖZGÜVEN BASAMAKLARI.
Sesli Sesli Mal cimrilerde, Silah korkaklarda, Yönetim de akılsızlarda olursa iş bozulur.
SEVGİ -SAYGI.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
CÜMLENİN ÖZELLİKLERİ VE NOKTALAMASI. Yarın gittim ama dün de seni arayacağım. Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı? Niçin güzelce yemeye ve gezmeye aradı?
BENİM GÜZEL EVİM.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
Sınav Nedir ? Sınav bir değerlendirme sürecidir Öğrenilen bilgi ve becerilerin düzeyini belirlemek için yapılan ölçme sistemi değerlendirme Sınavın amacı,
Sorumlu Mahalleler Projesi Etkin Dinleme ve İletişim Eğitimi Bu proje T.C. İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkanlığı tarafından desteklenmektedir.
ETKİLİ İLETİŞİM.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Bu India’dan gelen TANTRA.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
BAŞARILI İNSANLARIN KURALLARI
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ZAMİRLERZAMİRLER. ZAMİRLER ( ADILLAR ) ZAMİRLER ( ADILLAR ) İsimlerin yerine kullanılan kelime veya eklere zamir denir. Örnek: Nisa çalışkandır. Nisa.
Yavuz Sultan Selim'in Zerafeti Mal cimrilerde, Silah korkaklarda,
Yavuz Sultan Selim'in Zerafeti Mal cimrilerde, Silah korkaklarda,
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Ünitemizden Öğrendiklerimiz
21. YY BECERİLERİ.
SÜREKLİ TEHDİT ETME.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

DEGERLER EĞİTİMİ

köleliğe ve yoksulluğa Eğitimdir ki bir milleti ya özgür, bağımsız, şanlı ve yüce bir toplum halinde yaşatır ya da onu köleliğe ve yoksulluğa iter. K.ATATÜRK

İNSAN : 3 D DUYGU DÜŞÜNCE DAVRANIŞ

BİZ KİMİZ..? HEDEF NE..?

Sağlık gibi biyolojik; güzel-çirkin gibi estetik; Hayatımızda bizleri yönlendiren pek çok değer türü vardır: Sağlık gibi biyolojik; güzel-çirkin gibi estetik; iyi-kötü gibi ahlaki değerler; sevap-günah gibi dinî değerler; doğru-yanlış gibi mantıksal değerler. Değerler, şekil olarak; olumlu-olumsuz, mutlak-göreli, öznel-nesnel.

Değerler ; Öğretilebilir ve öğrenilebilen olgulardır. Değerlerin öğrenilmesi, rol öğrenmesi şeklinde bir sosyal öğrenmedir.

Niçin? Nerede? Nasıl? + Kim? 5N+1K Ne zaman? Ne kadar? KRİTİK SORU NEDİR….. Niçin? Nerede? Nasıl? + Kim? 5N+1K Ne zaman? Ne kadar?

UYGULA PLANLA PUKO DÖNGÜSÜ KONTROL ET ÖNLEM AL

GELİŞİM NEDİR? 1- DÜŞÜNCE DEĞİŞİKİĞİ, 2- DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ, 3- SONUÇ DEĞİŞİKLİĞİ.

DEĞİŞİM NASIL BAŞLAR ……..! En Yükseğe Erişmek İsterseniz, En Aşağıdan Başlayın. P. CYRUS

BEŞ TEMEL MESLEKİ ETİK İLKESİ DOĞRULUK YASALLIK YETERLİK GÜVENİRLİK MESLEĞE BAĞLILIK

Politik Yozlaşma Kültürel Yozlaşma Mesleki Yozlaşma Ahlaki Yozlaşma Toplumsal Yozlaşma

İKİ TÜRLÜ BAŞARI VARDIR; 1-DIŞ BAŞARI (PARA, KARİYER VB.) 2-İÇ BAŞARI (SADAKAT, DÜRÜSTLÜK, GÜVEN,SAYGI VB.) DIŞ BAŞARI İÇ BAŞARI ÖRNEK İNSAN

UYARI-İKAZ- AZAR- TAHRİBAT-YIKMAK

GÖZ YAŞI…………

ŞARAP TESTİSİNDEN BAL SIZMAZ… MEVLANA

DÜNYADAN, ON BAŞARI ÖLÇÜSÜ İnsan ilişkilerinde başarılı olanlar, Öğrenme ve eğitme yeteneği , ‘Problem Çözme’ yeteneği, ‘Mesleki ve teknik’ beceri, Bilgisayar programlarını bilmek, Matematiksel konularda beceri, Para yönetme konusunda yetenekli olmak, Bilgi yönetimi, Yabancı dil yeteneği, İş yönetimi becerisi.

Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime İLETİŞİM SÜRECİ Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime Ne Etkisi Oldu Kaynak Alıcı Mesaj Kanal Geri Bildirim

MESAJ VE SONUÇ ( İLETİŞİM AÇISINDAN) OKUL MÜDÜRÜNDEN YARDIMCISINA Yarın saat dokuzda güneş tutulacak. Bu çok seyrek yaşanan bir olay olduğu için bütün öğrenciler bahçede toplansın. Kendilerine güneş tutulması ile ilgili bilgiler vereceğim. Yağmur yağdığı taktirde, güneş tutulması gözle takip edilmeyeceği için, topluca jimnastik salonuna gitsinler MÜDÜR YARDIMCISINDAN ÖĞRETMENLERE Müdürün emridir. Yarın saat dokuzda güneş tutulacak. Hava yağmurlu olduğu taktirde, güneş tutulması, jimnastik salonundan izlenecek. Öğrenciler, yağmurda bahçeden salona gidecekler

ÖĞRETMENLERDEN SINIF BAŞKANLARINA Yarın saat dokuzda müdür bahçede güneş tutulması yapacak. Hava bozarsa güneş tutulması jimnastik salonuna alınacak SINIF BAŞKANLARINDAN YARDIMCILARINA Yarın saat dokuzda güneş, müdürü bahçede tutacak. Jimnastik salonuna yağmur yağarsa, herkes bahçeye çıkacak SINIF BAŞKANYARDIMCILARINDAN ÖĞRENCİLERE Yarın saat dokuzda, bahçede yağmur yağarsa, güneş müdürü tutacak.Müdür ıslanınca, herkes jimnastik salonuna gidecek

TÜRK TARİHİNDE ÖNEMLİ BİR MESAJ Osmanlı târihinde kayda geçen en iğrenç hediyeyi ise İran Şahı Şah İsmail, Yavuz Sultan Selim'e göndermişti.Kıymetli mücevherlerle süslü bir sandık hediye gönderiyor İran Şâhı. Sandık açılıyor. İçinden çeşit çeşit değerli taşlar, kıymetli atlas, kadife kumaşlar çıkıyor. Fakat bir de pis bir koku yayılıyor sandıktan.Açıp bakıyorlar. En alttaki bohçadan bir kutu insan pisliği çıkıyor. Sultan Selim emrediyor: “Herkes düşünsün, buna lâyıkıyla bir cevap vermeliyiz” Cihan padişahı yine çözümü kendisi buluyor. Aynı şekilde değerli mücevher ve kumaşlarla süslü bir sandık hazırlatıyor. İçine İstanbul'da îmâl edilen gül kokulu en nâdide lokumlardan bir kutu hazırlatıyor, en altına da küçük bir pusula ve bir satır yazı gönderiyor. İran Şâhı sandığı açıyor. Açtıkça güzel bir koku ve en altta bir kutu lokum ve üzerinde bir not. Şah, Yavuz Selim'in notunu okuyor: “Herkes yediğinden ikram eder”!

YÜKSEK KAREKTERLİ İNSANIN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİNDEN BAZILARI…. Ahlaki Değerlerden Taviz Vermeden Başarmayı Hedefler… Asla Kibirlenmez Ama Vakarını Korur… Şahıs Olmaktan Şahsiyet Olmaya Terfi Edebilmiştir… Kazanan Ve Başaranları Kötülemez Aksine Tebrik Eder.. Büyük Başarı Ve Başarısızlıklarda Kendini Kaybedip Değişmez.. İşini En İyi Şekilde Yapar Kendini İdealine Adamıştır.. Donanımlarının Üstünde Hayali Beklentileri Yoktur.. Muhatabının Yüzüne Söyleyemediğini Gıyabında Söylemez.. Birine Elini Uzatmak İçin Aşağı Eğilmekten İftihar Duyar.. Vefakardır…

Üç "S" yi unutma: Sevgi - herkese, Saygı - kendine, başkalarına, Sorumluluk - tüm hareketlerin için.

İyi fikirler, meşale gibidir. Her biri, sonsuz meşaleyi ateşleyebilir.

Yapman gerekenler HAYAT ÇİZGİSİ Yapmak istediklerin

YENİDEN DOĞUŞ…..!

KABİLİYETSİZ OLMAK BİR KUSUR DEĞİLDİR.. AMA; KAREKTERSİZ OLMAK BÜYÜK BİR KUSURDUR

BİR HAYAT İÇİN GÖSTERİLECEK ÇABE NE OLMALI

KAÇ CANLIYA YARDIM EDEBİLDİK…. BİZ ; HAYATIMIZDA KAÇ CANLIYA YARDIM EDEBİLDİK….

DÜNYANIN GÜZELLİĞİ SİZİN ELİNİZDE

BİZİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER