JAVA EĞİTİMİ Serdar TÜRKEL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Microsoft Access Bu program Microsoft program paketinin içerisinde yer alan; çok büyük miktarlardaki verilerin depolanabileceği veritabanı oluşturmamıza.
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
VERİ TABANI VE YÖNETİM SİSTEMLERİ
Satış Noktası Yönetimi
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
WEB SERVİCE İDRİS YÜRÜK MAHMUT KAYA.
Strateji Tasarımı İlker acar.
WSDL -SOAP Murat tezgider
Servis Talebi Girişi Kullanım Kılavuzu. AMAÇ Servis aboneliğinize bağlı olarak ETG sisteminde yeni bir servis talebi oluşturarak, taleplerinizin daha.
e-Fatura İşlemleri e-Fatura İşlemleri İçin Gerekli Adımlar
Restaurant Yönetim Sistemi
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
Kurumsal KEP Entegrasyon ve Yönetim Çözümü KEP Gateway
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
En ucuzundan en pahalısına doğru sıralanmış olarak “Cep Telefonları” kategorisindeki tüm ürünlerin isimleri “Spor” kategorisinde ürünleri listelenen “İstanbul”
Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
OOP Tanımlar.
E-R Çizelgelerini İVTYS’ye Dönüştürme
NESNEYE DAYALI MODELLEME VE TASARIM
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMANIN TEMEL İLKELERİ GENEL BİR BAKIŞ
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Nesneye Dayalı Programlama
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ DERLEYENLER: Ahmet Can ÇAKIL Ali Murat GARİPCAN Özgür AYDIN Şahin KARA KONTROL : Prof. Dr. Asaf VAROL KONU : KAPSÜLLEME.
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
Algoritmalar (Algoritms)
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
VERİTABANI ve YÖNETİMİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.
NESNEYE-YÖNELİK PROGRAMLAMA
İŞLETİM SİSTEMLERİ İşletim sisteminin, kolay ve hızlı kullanım, kaynak verimliliği gibi kıstasların dışında, ortamında saklanan bilgilerin, gerekse izinsiz.
KALITIM Yılmaz Kılıçaslan.
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
Yazılım Geliştirme Projesi
VERİ KAYNAKLARI YÖNETİMİ 5. ÜNİTE. GİRİŞ Bilgi sisteminin öğelerinden biride “veri yönetimidir”. Geleneksel yada çağdaş, birinci yada ikinci elden derlenen.
LUCA Bilgisayarlı muhasebe programı
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
E-Arşiv Fatura. Tebliğler: 213 Sayılı Vergi Usul Kanunu 433 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği-Aralık Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel.
Veritabanı Yönetim Sistemleri
UNV13107 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI. Veri tabanı Bilgisayar ortamında saklanan düzenli verilerdir. Bilgisayar ve ağ ortamındaki bilginin temel.
E-Fatura.
Liquor Store Database Design Kafkas DUMAN. İş Kuralları  Tekel bayiinde yanlızca sigara çeşitleri, içecek satışı yapılmaktadır.  Bayiideki ürünler kayıtlı.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Bölüm 5: KKP Sistemleri, Muhasebe ve Finans Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
MyORTAK Satış Ortaklığı Eğitimi Daha fazla detay için tıkla : “ internetten para kazanma “internetten para kazanma Daha fazla detay için tıkla : “ internetten.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
XML ve XML WEB SERVİSLERİ Volkan ALTINTAŞ. XML Bağımsız bir kuruluş olan W3C tarafından tasarlanmıştır. Herhangi bir kurumun tekelinde değildir. Kişilerin.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA 
SOYUT(ABSTRACT) SINIFLAR METODLAR
Tablet Menü.
TESLİM ALMA (TESELLÜM)
Tablet Menü.
ELEKTRONİK TİCARET E TİCARET NEDİR ? E-Ticaret ‘ te dikkat edilmesi gereken kurallar 1.
E-R Çizelgelerini İVTYS’ye Dönüştürme
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
Öğretim Görevlisi Alper Talha Karadeniz Veri Tabanı 1
Bütün dünyayı nesneler (object) ve nesneler arası ilişki olarak gören model kullanılarak yapılan programlama. Bu programlama tekniğine göre her nesne.
Ege Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği
Veri Tabanı Temel Kavramlar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İLERİ VERİ TABANI UYGULAMALARI
Görev 12.
Sunum transkripti:

JAVA EĞİTİMİ Serdar TÜRKEL EDUTIME JAVA EĞİTİMİ Serdar TÜRKEL

NESNE TABANLI PROGRAMLAMA Veri Soyutlama ve Avantajları Sınıf ve Nesne Kavramı Metot ve Olaylar Kalıcılık ve Yöntemler Kalıtım ve Çoklu Kalıtımlar Çok Biçimlilik

NESNE TABANLI PROGRAMLAMAYA GİRİŞ Nesne Tabanlı Programlama (Object Oriented Programing), bir yazılım tasarlama, ve uygulama yöntemidir. OOP herhangi bir yazlım dilinden bağımsızdır. OOP bir yazılım dili ile ilişkilendirilemez. Sadece OOP destekleyen programlama dilleri vardır. OOP gerçek hayattaki olayları, nesneleri tanımlayarak daha rahat bir analiz ve programlama yapmayı sağlar. Yaklaşım olarak problem çözümü diğer uygulamalara göre daha kolaydır.

Problem ? OOP ile problem çözümü diğer tekniklere göre daha kolay ve anlaşılır bir düzen sunar. OOP ile bir yazılım geliştirmeden önce, geliştirilecek yazılımın çözeceği problem doğru bir şekilde tespit edilmelidir. Problem kelimesi sadece, bir ters durum veya olumsuz bir olay olarak algılanmamalıdır. Günlük hayatta her şey bir problem olabilir.

Problem ? İnternet üzerinden yapılmak istenilen bir satış işlemi. Bir oto galeriden araba alınmak istenmesi. Bir ürünün daha iyi tanıtılabilmesi. Bir firmaya ait şubelerin sağlıklı bir şekilde haberleşebilmeleri.

OOP Probleme Nasıl Yaklaşır OOP ile yazılım tasarımı yapılırken, problem, çok yönlü olarak ele alınır. OOP destekli bir yazılım tasarlanırken aşağıdaki basamaklar dikkate alınmalıdır. Veri soyutlama Nesne ve sınıfları belirleme Yapılacak işlemleri belirleme

Veri Soyutlama Veri soyutlama aşaması, kendi içinde üç bölümden oluşur. 1. Verilerin toplanması 2. Verilerin ayrıştırılması 3. Verilerin gruplanması

Veri Soyutlama Verilerin toplanması Çözülmek istenilen problem hakkındaki bütün veriler toplanmalıdır. Veriler toplanırken kesinlikle problem ile doğrudan ilişkisine bakılmamalıdır. Sadece verilerin probleme ait olması yeterlidir. Bu işlem gerçekleştirilirken, genellikle beyin fırtınası yöntemi kullanılır.

BİR PROBLEMİN ELE ALINMASI Örnek : Bir müşterinin bir oto galeride araba baktığını ve bir araba almak istediğini düşünelim. Bu işlemlerin yazılım ortamına taşınması planlamaktadır.

Nesnelerin ele alınması Bu işlem gerçekleşirken ortamda bulunan nesneler; Farklı araba modelleri Müşteri satıcı

İşlemlerin ele alınması Bu probleme ait işlemler; Müşteri arabayı seçer Müşteri arabayı beğenirse siparişi verir Müşteri arabanın parasını öder Araba müşteriye gönderilir

Verilerin toplanması Probleme ait nesnelere bakarak veriler toplanmaya başlanır. Müşterinin adı Müşterinin soyadı Müşterinin adresi Müşterinin yaşı Müşterinin ehliyet bilgisi Araba modelleri

Verilerin toplanması Araba fiyatları Araba cinsi Araba rengi Silindir hacmi Sunproof Satıcı adı Satıcı soyadı Şirket adı

Verilerin toplanması Satıcı sigorta numarası Satıcı şubesi …. Vb bilgiler toparlanır

Verilerin Ayrıştırılması Toplanan veriler içerisinden yapılacak işlemler doğrultusunda, bazı veriler ayrıştırılır. Örnek : satıcının oturduğu evin yapılacak işlemlerle ilgili bir noktası bulunmamaktadır. Bu nedenle ne kadar satıcıya ait bir bilgi olsa da, bu bilgiyi yapacağımız işlemler için uygulayamayız. Bu basamaktan sonra toplanan veriler yapılacak işlemler doğrultusunda gruplanır.

Veri ayrıştırma Özellikler İşlemler Müşteri adı Müşterinin adını al Müşteri adresi Müşterinin adresini al Alınan arabanın modeli Arabanın modelini al Satıcının ismi Satıcının ismini al Fatura oluştur

Veri Soyutlama Veri soyutlama, bir olaya bir varlığa ilişkin özellik ve olayları ayırma ve gruplandırma sürecidir.

Veri Soyutlama Veri soyutlamanın avantajları Problem üzerinde yoğunlaşır Problemin temel özellikleri ve olaylarını tanımlar Gereksiz detayları elememizi sağlar

Sınıf (Class) ve Nesne (Object) Kavramı Sınıf, belirli özelliklere sahip gruplar yada kategoriler olarak tanımlayabiliriz. Çiçekçiler Müşteri Satıcı

Sınıf ve Nesne Kavramı Bir sınıf nesnenin özelliklerini ve gerçekleştirdiği olayları tanımlamamızda kullanılır. Örneğin: Bina planı İnsan DNA’sı Silgiyi yapabilmek için kullanılan kalıp

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) Müşteri Sınıfı Müşterinin Adı Müşterinin Adresi Aldığı arabanın modeli Arabayı satan satıcının adı Adı al Adresi al Satın alınan arabanın adını modelini al Arabayı satan satıcının adını al Faturayı oluştur

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) Adam Sınıfı Adı Boy Saç Rengi Yazma Konuşma

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) Satıcı Sınıfı Adı Satılan Arabanın Sayısı Adı al Satılan arabaların sayısını al Komisyonu hesapla

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) Nesne, bir sınıfın numunesidir. Ahmet, müşteri sınıfının bir örneğidir Ahmet İstanbul W. Polo Ayşe

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) Bir nesnenin Öznitelik (Attribute) İşlem (Operation) Yöntem (Method) İleti (Message) Olay (Event)

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) Öznitelik (Attribute) Bir nesneyi tanımlayan niteliktir Örneğin: Müşteri adı Müşteri adresi Saç rengi Arabanın modeli Arabanın rengi

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) İşlem (Operation) İşlem, bir nesneden istenebilecek bir servistir. Mesela bir araba daha al işlemini müşteri sınıfından oluşan bir nesne gerçekleştiremez

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) Yöntem (Metot) Yöntem, istenilen bir eylemin nasıl yerine getirileceğinin belirtilmesidir. Bir işlem istenildiğinde, ne yapılacağını adım adım belirten bir algoritmadır.

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) İleti (message) Bir işlemin yerine getirilmesi için istektir, bir diğer değişle metodun çağrılmasıdır. Örneğin Müşteri sınıfından oluşturulan objemize mesaj ulaştığında “adı al” metodunu arayacak ve bulunca bunu çalıştıracaktır.

Sınıf ve Nesne Kavramı(cont.) Olay (Event) Bir nesneden diğerine gönderilen uyarıdır. Örneğin Bir butona tıklamak, bir olay oluşturur.

Oluşturma(Construction) Oluşturma, bir nesneyi var etme sürecidir. Oluşturucu (Constructor), özniteliklerin başlangıç değerlerini atar ve gerekli ise, bellekte yer ayırır.

Kalıcılık (Persistence) Kalıcılık, bir nesnenin yaşamındn sonra veri tutabilme yeteneğidir. Kalıcılık bize nesnenin, yeniden başlatıldığında yada yeniden yüklendiğinde bir evvelki çağrımındaki bir evvelki veri yapısı ile başlamasını yada yeniden yüklenmesini sağlar.

Kalıcılık (Persistence) Kalıcılığa örnek olarak Java serialization kullanılarak objeler dosyalara yada veri tabanlarına kaydedebilirler. Bu bir şiirin kalıcı olabilmesi için kağıda yazılmasına benzer.

Veri Kapsülleme (Encapsulation) Kapsulleme, bir nesnenin çalışma detaylarını kullanıcısından saklama işlemdir. Örneğin Müşterinin online bir alışveriş sitesinden ürün alması.

Kalıtım(Inheritance) Öğrenci Sınıfı Çalışan Sınıfı Müşteri Sınıfı Ad Adres 1. Dersin Notu Maaş Alınan arabanın Modeli 2. Dersin Notu Görev Adı al Adresi al Adres al Notları al Maaş al Model al Toplam Notları hesaplar Maaşı Hesapla Fatura Oluştur

Kalıtım Kişi Sınıfı Ad Adres Adı al Adres al

Kalıtım Kalıtım, bir sınıfa, diğer sınıflarda tanımlanmış öznitelikleri ve işlemleri kendi içinde kullanma şansı verir Bir başka sınıftan miras alan sınıf, alt sınıftır (Subclass). Üst sınıf (Superclass), kalıtımla diğer sınıflara davranışlarını aktaran sınıftır

Kalıtım

Çoklu Kalıtım (Multiple Inheritance) Çoklu Kalıtım, alt sınıfın birden fazla sınıftan kalıtım yoluyla oluşmasıdır. Tekli kalıtımda kedi memeli sınıfından türemiş bir alt sınıftır. Çoklu kalıtımda kedi sınıfı aynı zamanda evde beslenen hayvan sınıfından ve memeli sınıfından olusur.

Çoklu Kalıtım Dikkat edilmesi gereken nokta, memeli sınıfınında, evde beslenen hayvan sınıfınında “X” diye bir özniteliği olduğunu varsayalım. Ozaman kedi sınıfı hangi “X” özniteliğini kalıtım olarak alacaktır.

Çok Biçimlilik (Polymorphism) Çok biçimlilik, tanımlanan bir işlemin farklı bir biçimde davranmasıdır. Örneğin selam() yöntemimiz, bir Amerikalı karşısında hello cevabını verir, bir Alman karşısında da hallo cevabını dondurur