I.ÜNİTE: BİLİM ARAŞTIRMA VE PROJE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
IŞIL ÖNCEL EBRU YETİM SERAP DAĞLAR YASEMİN ARSLAN NURGÜL KABAR
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Felsefe Haftası.
FİZİĞİN DOĞASI.
HEMŞİRELİK FELSEFESİ HATİCE OLTULUOĞLU.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
MANTIK DERSİ AKIL YÜRÜTME YÖNTEMLERİ
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
İKTİSADA GİRİŞ-I.
Ünite Portfolyo Sunumu
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
İnsan aklının erebileceği olgu, gerçek ve ilkelerin bütünü
BİLİMSELLİK GÜNCELLİK FAYDALILIK Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Danışman: Prof.Dr.Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Özlem K.GENELİOĞLU.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Genel Öğretim Yöntemleri [Problem çözme / Gezi-Gözlem]
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Patolojik Teknoloji Kullanımı
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Bilimsel Bilginin Oluşum Süreci
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
Bilimsel düşünme becerileri
1- Gündelik Bilgi 2- Dini Bilgi 3 - Teknik Bilgi 4- Sanat Bilgisi
5. ÜNİTE : İYİ Kİ VAR KONU : HAYATIMIZDA TEKNOLOJİ Rabia TAYFUR /2.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Bölüm 1 : Genel Kavramlar
BİLGİ FELSEFESİ  BİLGİNİN OLUŞUM SÜRECİ  BİLGİ TÜRLERİ.
HEMŞİRELİK DİSİPLİNİ VE ARAŞTIRMA
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
Teknoloji Nedir?.
DERS : FELSEFE KONU: FELSEFENİN ALANI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
BİLİM KAVRAMI TANIMI-AMACI-SINIRLARI-ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL PSİKOLOJİNİN TEMEL YÖNTEMLERİ
“Bilgi” Kavramıyla Anlaşılan şey Nedir?.  Bilgi edinme insanın en temel güdülerinden birisidir.  İnsan bu özelliği sayesinde diğer canlılardan ayrılır.
. Hücre zarından madde geçişine ilişkin kontrollü bir deney yapar. a. Hücre zarından madde geçişine ilişkin deney öncesi bilimsel yöntem basamakları bir.
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ARGÜMANTASYON.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
…………………………………………………………………………………………………
Sunum transkripti:

I.ÜNİTE: BİLİM ARAŞTIRMA VE PROJE

BİLGİ VE ÇEŞİTLERİ Bilgi:İnsan ile nesne arasında kurulan bağ sonucu ortaya çıkan ürüne bilgi denir.

Bilimsel Bilgi Gündelik Bilgi Teknik Sanat Bilgi Bilgisi Dini Bilgi Bilgi Çeşitleri Teknik Bilgi Sanat Bilgisi Dini Bilgi Felsefi Bilgi

Bilimsel Bilgi Bilimsel yöntem ve akıl yürütme yoluyla varlıklar hakkında elde edilen bilgidir. Bilimsel bilgi,belli bir neden-sonuç ilişkisini araştırır.

Bilimsel bilginin özellikleri: *Nesneldir. *Deneyseldir (Deney ve gözleme dayanmalıdır.). *Evrenseldir. *Kesindir. *Kendi içinde tutarlı olmalıdır. *Genellenebilir olmalıdır. *Bilim nedir? sorusu öğrencilere sorulacak. Bilim : Varlıkların,nesnelerin ve olayların neden-sonuç ilişkisini araştırır.

Teknik Bilgi : İnsanın temel ihtiyaçlarını karşılamaya ve günlük yaşamını kolaylaştırmaya yönelik araç gereç yapımı ile ilgili bilgidir.

*Teknik bilgi yaşamı kolaylaştırır. *Bilimin uygulanması sonucu ortaya çıkar. *Teknoloji hayatımızı doğrudan,bilim dolaylı etkiler.

*Kitle iletişim araçlarının kullanımı, yeni bilimsel verilerin elde edilmesi, insan ihtiyaçlarının sürekli artması, ekonomik kazanç elde etme ihtiyacının teknolojik gelişmelere katkısı vardır. *Bilim neden sonuca,teknoloji insan yaratıcılığına bağlıdır.

Felsefi Bilgi : Felsefi düşünce ile genel geçer ve kesinlikten uzak ama önyargısız,iyi temellendirilmiş, güvenli ve tutarlı olarak ortaya konan ilgidir.

*Tüm bilimlerin eleştirisidir. *Düşünme üzerine düşünmedir. *Sorular önemlidir.

‘’Hedonist, egoist, ve uçucu" olarak tanımlanan modern toplum bireyi, dünyanın öteki ucundaki bir felaket kurbanının hikâyesi ve imajıyla nasıl duygulanabiliyor? Çalışma etkinliği:Felsefi düşünce

Dini Bilgi : Allah’ın peygamberler aracılığıyla insanlara bildirdiği emir ve yasaklara dini bilgi denir.

Sanat Bilgisi : İnsanın çevresindeki olaylar ya da nesneler karşısındaki duygulanımlarını,heyecanlarını değişik biçimlerde ifade etmesiyle ortaya çıkan bilgi.

Gündelik Bilgi : Belli bir yönteme dayanmadan,sadece duyum ve algıyla elde edilen bilgi türü. Ör:Ayşe:Hapşuu!!! Emel: Çok yaşa. Üşüttün galiba. Nane limon kaynat.İyi gelir.

Ör:Aşağıda verilen bilgi türlerini belirtiniz. En küçük asal sayı 2’dir. Havada ani sıcaklık yükselişi meydana gelince “Yağmur yağabilir’’. Deniz suyu tuzludur. Vida saat yönünde çevrilerek sıkılır. Profesyonel fotoğrafçı olmanın ilk adımı,kadraj ve diyafram ayarlarını yapabilmektir.

BİLİM,ARAŞTIRMA VE PROJE İLİŞKİSİ ** Bilime ve teknolojiye araştırmalar sonucu ulaşılır. ** Araştırma,ilgi ve merakları uyandırmaktır. **Bir bilgiye ulaşmak için araştırmacıların farklı yöntem ve teknikler kullanarak belli bir emek ve çaba göstermeleri gerekir. ** Proje,belli bir zaman ve maliyet gerektiren, insan gücünün ve fiziki kaynakların kullanımından oluşan süreçtir. **Bir problemi çözmeyi amaçlayan araştıma sistematiğine proje denir.

Ülkemizde Bulunan Bazı Araştırma Merkezleri TÜB İTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) TDK (Türk Dil Kurumu) TÜİK (Türkiye İstatistik Kurum) TTK (Türk Tarih Kurumu) MAM ( Marmara Araştırma Merkezi) GYTE (Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü) Üniversiteler,Milli Kütüphane v.b.

NİÇİN PROJE HAZIRLARIZ? *Problem belirlenir. *Projeye karar verilir. *Gerekçe belirtilir(Maddi kazanç elde etme,problem çözme,merak duygusunu giderme,hayatı kolaylaştırma) *Amaçlar tespit edilir.

Örnek : Problem : Okulda enerji israfı. Proje : Okulda enerji tasarrufu sağlamak için ısı yalıtım projesi. Gerekçe : a)Okul bütçesinin verimli kullanılmasını sağlamak, b)Daha iyi ısınmak, c)Enerji kaynaklarının verimli kullanılması. Amaçlar : a)Sağlıklı, rahat bir eğitim ortamı oluşturmak, b)Okul bütçesini ekonomik kullanmak, c)Enerji kaynaklarının israf edilmemesi.