Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.
Her Grup için Hedefler Belirlenir
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU.
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
ODTÜ KARİYER PLANLAMA MERKEZİ ve MEZUNLARLA İLETİŞİM
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
İÇERİK 2  Yasal Yükümlülükler  Görünürlük Faaliyetleri  Görünürlük Araçları  SERKA Logosu  Görünürlük Kurallarına Riayet  Görünürlük.
PRIME AJANS m.
Kalabalık bir ofis, çeşitli departmanlar ve büyük ajansların sahip olduğu diğer olanaklar sizi kolayca aldatabilir. Geçerli olan, ajansın gerçek dürtü.

REKLAMCILIK Hafta 5.
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
ÖZEL BÜYÜKKOYUNCU LİSELERİ. ÖSS ÇALIŞMA KURULUMUZ HANGİ BIRIM LERDEN OLUŞUYOR? EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ ÖSS KOORDİNATÖRLÜĞÜ SINIF-BRANŞ ÖĞRETMENLERİ PDR.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi 30 Çok Amaçlı Toplum Merkezleri Badminton Eğitimi İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor hakları:
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
……….. Rotary Kulübü Rtn. …….. ……. Kulüp Başkanı.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
DİĞER EĞİTİM KURUMLARINDA DEĞERLER EĞİTİMİ ÇERÇEVE PLANI
Okula uyum konusunda: Öğretmen ve velilere müşavirlik
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Multimedya (Çoklu ortamlar)
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
KARS İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 1. İLİNTARİHİ 2 …..Binada ………..m 2 alanda …….Kat…….Oda İLİN COĞRAFİ DURUMU 3.
Sınav Rehberliği Konusunda
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Projeler için okulda 3 defa öğretmenler kurulu toplanmıştır. 1. Kurulda stratejik eylem planı ve projeler ana hatlarıyla değerlendirilmiştir. 2. Kurulda.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
ELMADAĞ MESLEKİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU ETKİNLİKLERİ HAZIRLAYANLAR AYFER YILDIZ NAGİHAN KARACA TÜLAY REÇBER.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
ELAZIĞ MESLEKİ EĞİTİM BİLGİ MERKEZİ İl Milli Eğitim Şube Müdürü
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
Dünya Çocuk Bilim Derneği
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
Destek Eğitim Odaları.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
. TERCİH. Öğrenci & Rehber Öğretmen  Hocam, Ankara mı? İstanbul mu? Aslında Eskişehir’de fena değil…  Çift anadal, yandal ne demek?...  Hocam mimarlık.
ELMADAĞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM –ÖĞRETİM YILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNLAR DERNEĞİ Gözde ÇELİK YÖRÜKOĞLU.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
AKADEMİK GENEL KURUL TOPLANTISI
REHBER ÖĞRETMEN YOL HARİTASI
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
BURSA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ORMAN ENDÜSTRİ BİLİM TOPLULUĞU
BURHANİYE HMFK ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Ben Temizim Okulum Temiz Projesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ahmetcan Beyin Tümörü İle Mücadele Derneği
Sunum transkripti:

Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi “HALKLA İLİŞKİLER SEMPOZYUMU” “VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM” 15–17 NİSAN 2009 Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi

Halkla ilişkiler ve tanıtımın hedefleri 1.Üniversite adayı öğrenciler 2. Öğrenci velisi (anne/baba ya da aileden diğer kişiler) 3. Adayın okuduğu lisede öğretmen, rehber öğretmen ve yöneticiler 4. Adayın devam ettiği dershanelerin öğretmen ve rehber öğretmenleri

Üniversite tanıtımında yöntem ve teknikler 1 Üniversite tanıtımında yöntem ve teknikler 1. Doğrudan / yüze yüze halkla ilişkiler faaliyetleri Okul ve dershane ziyaretleri: Önceden planlanmış, randevulu ziyaretler Randevusuz, habersiz ziyaretler Öğrenci ve rehber öğretmenlere seminerler, konferanslar verilmesi: Üniversiteye giriş sınavları, sınav kaygısı, kariyere yönlendirme gibi seminerlerin düzenlenmesi. Tercih döneminde üniversite içinde tanıtım stantlarının açılması: ÖSS sonuçlarının açıklanması ile 2-3 haftalık bir sürede açılır. Tercih robotu programı yolu ile öğrencinin gelmesi sağlanır.

Yöntem ve teknikler (devam) Liselerin meslek / kariyer günlerine katılma İsim yapmış lise öğrencilerine belli mesleklerle ilgili bilgilendirici toplantılar yapmakta ve üniversitelere çağrıda bulunmaktadırlar. Tanıtım amaçlı eğitim fuarlarına katılma Ulusal eğitim fuarlarına katılma Uluslararası eğitim fuarlarına katılma

2. Dolaylı halkla ilişkiler faaliyetleri ÖSS sınavında başarılı öğrencilere mektup ve broşür gönderme Web sitelerinin hazırlanması, güncellenmesi ve interaktif duruma getirilmesi Medyanın kullanılması: TV, Radyo, Gazetelerde halkla ilişkiler ve tanıtımın yapılması -Yıl içerisinde - Tercihler döneminde Yıl içersinde üniversitelerin bilimsel, kültürel ve sosyal her türlü faaliyetleri

Doğrudan Tanıtım ve Halkla ilişkilerle ilgili yapılan işler Üniversitenin tanıtım kitapçıkları, broşürleri ve kataloglarının hazırlanması; Üniversite afişlerinin hazırlanması; Üniversitenin tanıtım CD’sinin hazırlanması, güncellenmesi ve çoğaltılması; Üniversitenin Web sitesinin hazırlanması ve güncellenmesi; Yılbaşında takvim çıkartılması ve ilgili lise ve dershanelere gönderilmesi; Yılbaşında, bayramlarda lise ve dershanelere kutlama kartlarının gönderilmesi;

Tanıtımla ilgili yapılan işler (devam) Fuarlar için özel tanıtım malzemelerini hazırlanması (örümcek, özel mobilya gibi); Üniversitenin faaliyetlerini içeren bir haber dergisinin çıkarılması; Medya Planlamasının yapılması: Ne zaman? Hangi kanallarda? Ne sıklıkla? Kimlerin konuşacağı? Ziyaretlerde dağıtılmak üzere çeşitli özendirme (promosyon) malzemelerinin hazırlanması; (üniversitenin amblemini, sloganını taşıyan ve malzemenin niteliğine göre üniversite hakkında özet bilgi veren mesajları da içeren);

Dolaylı -Yıl içerisindeki- tanıtım faaliyetleri Doğrudan yapılan bu halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetleri yanında, üniversitelerin yıl içerisinde yapacakları faaliyetler şöyle sıralanabilir: Ulusal ve uluslar arası konferans, sempozyum, seminer gibi bilimsel etkinlikler; Sergiler, konserler; Araştırma projeleri ve sonuçlarının basın yolu ile kamuoyuna duyurulması; Spor etkinlikleri; Çevre ile ilgili sosyal yardımlarla ilgili faaliyetler; Yetişkinlere yönelik kurslar düzenlenmesi.

SONUÇ Vakıf üniversitelerinin tanıtım ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin artan yoğunlukta devam etmesi, rekabet ortamında gereklidir ve yapılması kaçınılmazdır. Bu faaliyetler para, emek ve zaman ister. Bu konuda nitelikli elemanların çalıştırılması ve takım çalışması şarttır. Vakıf üniversitelerinin bu tür tanıtıma emek, para ve zaman ayırması, devlet üniversitelerini de şevklendirmiş, onlar da yüksek puanlı iyi öğrencileri alabilmek için bu rekabet ortamına girmişlerdir.

Devlet üniversitelerinde tanıtım ile ilgili bir bütçe maddesi (kalemi) bulunmadığından, üniversiteler bu tür tanıtım faaliyetlerinin masraflarını kurmuş oldukları vakıf, dernek onlara bağlı şirketler ya da bağışlar aracılığı ile karşılamaktadırlar. Bazı vakıf üniversiteleri bu konuyu gereğinden fazla abartarak, tanıtım günlerinde eğitimi keserek ya da öğretim elemanlarını bu işlerle görevlendirerek eğitimin aksamasına neden alabilmektedirler.

Görevi haber verme bilgilendirme olan medyanın tutumu ise, bu rekabet ortamından da kazancını en üst noktaya çıkarmaya çalışmasıdır. Zorunlu sponsorluk (!) olgusu geliştirildi. Medyada yer alabilme doğrudan para ya da reklam olgusuna bağlandı. Kimi liselerde ve dershanelerdeki yönetici, öğretmen ve rehber öğretmenler başarılı öğrenciler üzerinden rant elde etmeye başladılar. Halkla ilişkiler ve tanıtımda etik davranılması hususu, üniversitelerin tanıtım ve halkla ilişkilerinde daha da önem kazanmaktadır.

Son Sözler… Bir üniversitenin en iyi tanıtımının tüm tanıtım ve halkla ilişkiler yöntem ve tekniklerinin kullanılması yanında en önemli tanıtımının, öğrenim gören öğrencilerin ve mezunlarının kalitesi ile olacağı açıktır. İyi yetişmiş her öğrenci, üniversitesinin bir tanıtım elçisidir. Üniversitelerin kaliteli eğitim ile ününü tüm ülke ve hatta uluslar arası düzeyde yaygınlaştıracağı açıktır.