GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ BEYKENT OKULLARI GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ
ÜNİTELERİMİZİ TANIYALIM ÜNİTE:1 Temel Sanat–Çizgi ÜNİTE:2 Venedik maskesi ÜNİTE:3 Tekstil Tasarım ÜNİTE:4 Fotoğraflarla insan
ORYANTASYON HAFTASI ÖĞRENCİ ,YIL İÇİNDE YAPACAĞI UYGULAMALARI TARİH VE ZAMAN OLARAK ÖĞRENİR. ÖĞRENCİ SINIFTA, HEM GRUP OLARAK HEMDE BİREYSEL OLARAK DERSİN İŞLEYİŞİNİ ANLIYACAĞI ETKİNLİKLER YAPAR.
MYP4 (9.Sınıf) öğrencilerimiz yıl içinde yapacakları konulara hakim olmaları adına ilk üniteye el becerilerini geliştirecek bir konu belirlenir. Bizim ünitelerimizde bu yıl Venedik maskesi, Tekstil tasarım ve Fotoğraf yer aldı.
Bu ünitelerin temelinde öğrencinin aklında oluşturduğu fakat uygulamaya geçerken sorun yaşayabileceği noktalar vardı.
El koordinasyonunu tam sağlayamadığı için hayalindekini istediği biçimde veremeyeceğini düşünerek, 1.üniteye bu sorunu aşmasını sağlayacak temel sanat- çizgi koyduk.
Bu sayede daha önce öğrendiği renk bilgisinin üzerine bilinçli olarak yerleştireceği çizgi türlerini ve onları uygulama biçimlerini öğrendi.
ÜRÜN ÇİZGİ RENK TASARIM UYGULAMA
Araştırma (araştırma döngüsü) MLA Üniteye geçmeden önce öğrenciye ön bilgi amacı ile araştırma ödevi verilir. Bu sayede öğrenci derse hazırlıklı gelir. Daha önceden bildiği ve bizim gelişim defterine örnek olarak verdiğimiz MLA sistemi ile araştırmalarının kaynaklarını ödevinde belirtir.
Böylece öğrenci araştırma yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini görür ve diğer derslerle de etkileşimde bulunarak tam öğrenme gerçekleştirir.
Üniteye Başlarken Öğrenci derse gelirken araştırdığı ve not aldığı gelişim defterini de yanına alır. Öğretmen gerekli olan görsel ve yazılı materyalleri ünite boyunca sınıfta bulundurur. Ayrıca MYP etkileşim alanını ve ünite sorusunu öğrencinin göreceği şekilde sınıfa asar. Dersin başında konu ile ilgili sunum izletilir ve öğrencilerin fikirleri alınır.
Resim örnekleri
Gelişim günlüğüne çalışmanın basamaklandırılması (materyal seçimi, renklerin belirlenmesi, eserde anlatmak istediği fikir..) her ders not edilir.
PANO PANOYA ASILICAKLARIN ARASINDA ETKİLEŞİM ALANLARI İLE İLGİLİ BİLGİLERDE YER ALIR.
ÜNİTE:2 Venedik maskesi ANAHTAR SORU Yaratılanların (creations) bireyler, toplum ve dünya üzerindeki etkileri nelerdir?
Yaratıcılıkta bilimsel düşünme yeteneği kazanır. ÖĞRENME BEKLENTİSİ Yaratıcılıkta bilimsel düşünme yeteneği kazanır. Ortaya çıkan ürünlerin geleceğe yönelik etkilerini görür.
Yapılan çalışmalar ile mesaj verebilir, insanlar düşünmeye itilebilir. ÖNEMLİ KAVRAMLAR Yapılan çalışmalar ile mesaj verebilir, insanlar düşünmeye itilebilir.
Uygun desenle kendinizi nasıl anlatırdınız? ÜNİTE SORUSU Uygun desenle kendinizi nasıl anlatırdınız?
ETKİNLİK Venedik maskesi yapımı ve elbisesinin tasarlanması, yapılan tasarımların lise lobisinde sergilenmesi.
UYGULAMA Malzemeler tanıtılır. Nasıl kullanılacakları açıklanır. Zamanı iyi kullanmaları için her hafta ilerleme sıraları gelişim defterine yazılır. Eskizler çizilir. Onaylanan eskiz maskeye geçirilir. Maskeye geçirilen eskiz boyanır. Tamamlanan maske verniklenir. Maskenin etrafı için tasarlanan kumaş ve benzeri eşyalar yerleştirilir.
Boyama işlemine geçilen haftalardan bir örnek
Sergi hazırlama