GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MAİ VE SİYAH.
Advertisements

ÇOKLU ZEKA ÇEŞİTLERİ
MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
BENİM DE BİR FİKRİM VAR.
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK
AHMET NAFİZ DEMİR * * 2005 a.g.b k.g.b z.g.e a.g.b a.g.b o.l.m a.g.b
Çocuk bugünün yarını, yarının umududur…
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
PARÇADA ANLAM.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Uzaktan Eğitim Kuramları
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Veri Tabanı Nedir?.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
DERS SEÇİMİ Ne Zaman Nasıl.

Derya Duygu KARSLI
Master in Advanced European and International Studies.
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
PROJENİN ADI:Kütüphanemiz Bize Uygun Olsun PROJEYİ UYGULAYAN OKUL:Ağaççamı Ortaokulu PROJENİN AMACI:Okul Kütüphanesini Zenginleştirmek. PROJENİN İÇERİĞİ:Okulun.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
COMENIUS COMENIUS ÇOKLU OKUL ORTAKLI Ğ I. BOZOK ORTAOKULU.
PROJENİN ADI: Kitaplarımı Paylaşıyorum PROJEYİ UYGULAYAN OKUL:Oğuzlar Çok Programlı Anadolu Lisesi PROJENİN AMACI:Okul Kütüphanesinin Zenginleştirilmesi.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
EKO OKULLAR PROJESİ.
CİN ALİ FACEBOOK İLE TANIŞIYOR
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÇOCUKLARIMIZ VE SINAV. SINAV KAYGISI Daha önce öğrenilen bilgi Başarısızlık korkusu Sınav anı SINAV KAYGISI.
PROJEN İ N ADI: HAYATIMIZ SATRANÇ PROJEY İ UYGULAYAN OKUL: O Ğ UZLAR İ.O. PROJEN İ N AMACI: Satranç ö ğ retmek PROJEN İ N İ ÇER İĞİ :Satranc ile hayatında.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
GÖRSEL TASARIM.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
Atık kağıtlardan dünya haritası !. Farklı ülkelerdeki insanların temiz suya eri ş im yüzdelerinin ne oldu ğ unu ara ş tırdık. Atık ka ğ ıtları kullanarak.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
+ Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ VE MATERYAL TASARIMI DOÇ.DR.HAT İ CE AKKOÇ.
Üniversite Hayatına Giriş Hazırlayan = Emine Büşra Ünsal
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
HIGH SCOPE.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
6.1.3.D1 Dosyalarım Nereye Gitti?
Nitel Araştırmalar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ BEYKENT OKULLARI GÖRSEL SANATLAR DERSİ ÜNİTE PLANININ ÖNCESİ VE SONRASININ İNCELENMESİ

ÜNİTELERİMİZİ TANIYALIM ÜNİTE:1 Temel Sanat–Çizgi ÜNİTE:2 Venedik maskesi ÜNİTE:3 Tekstil Tasarım ÜNİTE:4 Fotoğraflarla insan

ORYANTASYON HAFTASI ÖĞRENCİ ,YIL İÇİNDE YAPACAĞI UYGULAMALARI TARİH VE ZAMAN OLARAK ÖĞRENİR. ÖĞRENCİ SINIFTA, HEM GRUP OLARAK HEMDE BİREYSEL OLARAK DERSİN İŞLEYİŞİNİ ANLIYACAĞI ETKİNLİKLER YAPAR.

MYP4 (9.Sınıf) öğrencilerimiz yıl içinde yapacakları konulara hakim olmaları adına ilk üniteye el becerilerini geliştirecek bir konu belirlenir. Bizim ünitelerimizde bu yıl Venedik maskesi, Tekstil tasarım ve Fotoğraf yer aldı.

Bu ünitelerin temelinde öğrencinin aklında oluşturduğu fakat uygulamaya geçerken sorun yaşayabileceği noktalar vardı.

El koordinasyonunu tam sağlayamadığı için hayalindekini istediği biçimde veremeyeceğini düşünerek, 1.üniteye bu sorunu aşmasını sağlayacak temel sanat- çizgi koyduk.

Bu sayede daha önce öğrendiği renk bilgisinin üzerine bilinçli olarak yerleştireceği çizgi türlerini ve onları uygulama biçimlerini öğrendi.

ÜRÜN ÇİZGİ RENK TASARIM UYGULAMA

Araştırma (araştırma döngüsü) MLA Üniteye geçmeden önce öğrenciye ön bilgi amacı ile araştırma ödevi verilir. Bu sayede öğrenci derse hazırlıklı gelir. Daha önceden bildiği ve bizim gelişim defterine örnek olarak verdiğimiz MLA sistemi ile araştırmalarının kaynaklarını ödevinde belirtir.

Böylece öğrenci araştırma yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini görür ve diğer derslerle de etkileşimde bulunarak tam öğrenme gerçekleştirir.

Üniteye Başlarken Öğrenci derse gelirken araştırdığı ve not aldığı gelişim defterini de yanına alır. Öğretmen gerekli olan görsel ve yazılı materyalleri ünite boyunca sınıfta bulundurur. Ayrıca MYP etkileşim alanını ve ünite sorusunu öğrencinin göreceği şekilde sınıfa asar. Dersin başında konu ile ilgili sunum izletilir ve öğrencilerin fikirleri alınır.

Resim örnekleri

Gelişim günlüğüne çalışmanın basamaklandırılması (materyal seçimi, renklerin belirlenmesi, eserde anlatmak istediği fikir..) her ders not edilir.

PANO PANOYA ASILICAKLARIN ARASINDA ETKİLEŞİM ALANLARI İLE İLGİLİ BİLGİLERDE YER ALIR.

ÜNİTE:2 Venedik maskesi ANAHTAR SORU Yaratılanların (creations) bireyler, toplum ve dünya üzerindeki etkileri nelerdir?

Yaratıcılıkta bilimsel düşünme yeteneği kazanır. ÖĞRENME BEKLENTİSİ Yaratıcılıkta bilimsel düşünme yeteneği kazanır. Ortaya çıkan ürünlerin geleceğe yönelik etkilerini görür.

Yapılan çalışmalar ile mesaj verebilir, insanlar düşünmeye itilebilir. ÖNEMLİ KAVRAMLAR Yapılan çalışmalar ile mesaj verebilir, insanlar düşünmeye itilebilir.

Uygun desenle kendinizi nasıl anlatırdınız? ÜNİTE SORUSU Uygun desenle kendinizi nasıl anlatırdınız?

ETKİNLİK Venedik maskesi yapımı ve elbisesinin tasarlanması, yapılan tasarımların lise lobisinde sergilenmesi.

UYGULAMA Malzemeler tanıtılır. Nasıl kullanılacakları açıklanır. Zamanı iyi kullanmaları için her hafta ilerleme sıraları gelişim defterine yazılır. Eskizler çizilir. Onaylanan eskiz maskeye geçirilir. Maskeye geçirilen eskiz boyanır. Tamamlanan maske verniklenir. Maskenin etrafı için tasarlanan kumaş ve benzeri eşyalar yerleştirilir.

Boyama işlemine geçilen haftalardan bir örnek

Sergi hazırlama