Türkiye İtibar Endeksi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1. Türkiye İtibar Zirvesi İtibarınız Kaç Karat? Elvan Oktar 26 Şubat 2011.
Advertisements

İtibar Endeksi Üzerine
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
Lojistik Yönetimi Ders – V
1997’den bu yana; hizmet verdiğimiz marka ve kurumların amaçlarına uygun planlamalar, somut çözümlemeler, yenilikçi fikirler ve ölçülebilir sonuçlar sunar;
KADEM KIBRIS TÜRK TABİPLER BİRLİĞİ HEKİM ÇALIŞMA KOŞULLARI, SORUNLAR VE ÖNERİLER ARAŞTIRMASI MART 2010.
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
ÇALIŞAN BEKLENTİLERİ DEĞİŞİYOR.. YA İK?
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Genel amaç : “TRC2 (Diyarbakır ve Şanlıurfa) bölgesinin ekonomik potansiyelini en iyi şekilde değerlendirip işsizliğin, yoksulluğun ve gelir dağılımındaki.
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
CRM – şirket felsefesi olarak düşünülebilir: Bu şirket felsefesini hayata geçirmek için geliştirilen araçlardan bir tanesidir. CRM.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Küresel Büyüme Oranları (%)
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KURUMSAL İTİBAR ve KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ BERSAY İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI 23 Temmuz 2004.
Yıllık İş İstatistikleri
Girişimcilik.
III. KAMU SM E-İmza Platformu Firma Tanıtımı
METROPOL HABERLEŞME LTD ŞTİ
Araştırma Künyesi RepMan Türkiye İtibar Endeks Puanları, 2011 senesinde,  Türkiye halk geneli Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesini temsilen 15 ilde yüz yüze.
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
Gürsoy Yem Gıda Hayvancılık Sanayi tic. Ltd. şti.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
BÜYÜME.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GSYİH”NIN HESAPLANMASI VE HESAPLAMA YÖNTEMLERİ
Üye Paylaşım Toplantısı 11 Kasım Misyon Bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon sektörlerini ülkemizin büyümesinin temel bileşeni olarak konumlandırırken,
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
Fonksiyonel Bakış Açısıyla Sistemler
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YONT 172 BİLGİ TEKNOLOJİLERİNE GİRİŞ II
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
CRM’in Enerjisi Create. Sell. Monetize. Now!
Bize en çok sorulan soru: Ekip Nakliyat neden yalnız ve yalnız,Türkiye - İtalya - Türkiye arasında taşıma yapan bir kuruluştur? Bize hep bu sorulur. İş.
SEÇİL ARICAN 1977 doğumlu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Ve Halkla İlişkiler mezunu. Üniversite 2. sınıfta hocası olan Betül Mardin’in.
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin DEMİRELİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Tüketicilerin Lüks Marka Algısı Ölçümü
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirmesi 21 Ocak 2015 Ankara, Türkiye Finansman ve Küresel Bilgi: Türkiye’ye En İyiyi Getirmek ve Türkiye’nin En İyilerini.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
İZİNLİ PAZARLAMA.
©McGraw-Hill Education, 2014
SUNAR… Proje Adı Araştırma Şirketi Araştırma Veren Veri Toplama Firması : Taksi Mobil Uygulaması Araştırması : Xsights Araştırma ve Danışmanlık A.Ş.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Marka hikayesi ERDEM OKTAY
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Türkiye’de Şirketlerin
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
PAZARLAMA YÖNETİMİ’NİN TEMELLERİ Prof. Dr. İsmail Üstel.
Sunum transkripti:

Türkiye İtibar Endeksi Araştırmanın Modeli ve Metodolojisi Mart 2012

1 X-Reputation İtibar Modeli

X-Reputation Modeli Gönüldaşlık 8 Elçilik Sadakat % 7 Memnuniyet 6 5 4 3 2 1 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

X-Reputation Modeli Gönüldaşlık 8 Elçilik Sadakat 7 Memnuniyet İlişki 6 5 4 3 2 1 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

X-Reputation Modeli Gönüldaşlık 8 Elçilik Sadakat 7 Memnuniyet İlişki 6 5 4 3 2 1 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

X-Reputation Modeli Gönüldaşlık 8 Elçilik Sadakat 7 Memnuniyet İlişki 6 5 4 3 2 1 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

X-Reputation Modeli Gönüldaşlık 8 Elçilik Sadakat 7 Memnuniyet İlişki 6 5 4 3 2 1 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

X-Reputation Modeli Gönüldaşlık 8 Elçilik Sadakat 7 Memnuniyet İlişki 6 5 4 3 2 1 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

X-Reputation Modeli Gönüldaşlık 8 Elçilik Sadakat 7 Memnuniyet İlişki 6 5 4 3 2 1 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

X-Reputation Modeli Gönüldaşlık 8 Elçilik Sadakat 7 Memnuniyet İlişki 6 5 4 3 2 1 Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma

İtibar Parametrelerinin Tanımı Tanıma: Her ilişki tanımakla başlar, bir kurum olarak, ticari ve sosyal paydaşlar arasındaki bilinirliğiniz ilk tanıma boyutunda ölçümlenir. Beğeni: Tanımadan sonraki adım beğenidir; kurumunuzun beğenilip beğenilmediği ticari ve sosyal paydaşlar arasındaki itibarınızın temel taşlarından birisidir. X-Rep ikinci olarak beğeni boyutunu ölçümler. Güven: Kurumunuza duyulan güven, kriz sonrası ekonomide önemli bir yer taşımaktadır. X-Rep modelinin öne çıkan tarafı güveni bir kendi başına bir boyut olarak ölçümlemesidir ki bu artık küreselleşmiş ekonomimizde hem çok boyutludur, hem de büyük önem taşımaktadır. İlişki: Kurumunuzla ‘ alış-veriş’ e, girenlerin oranı iletişim stratejinizden aldığınız verimliliğin ilk ölçütlerinden birisidir. Memnuniyet: Kurumunuzla temas edenlerin memnuniyet derecesi şüphesiz itibar yönetimde büyük bir rol alır. Günümüzde artık pazarlama stratejileri CRM üzerinden yürütülmektedir, paydaş memnuniyeti iletişim ve pazarlama iletişiminin en değerli kıstaslarından birisidir. Sadakat: Kurumunuzla temas edenler arasında, fikri sorulduğunda şirketinizi tavsiye edenlerin oranı hem itibarınız açısından önemli bir gösterge hem de karlılığınız için vazgeçilmeyecek bir stratejidir. X-Rep sadakati ayrı bir boyutta ölçümler. Elçilik: Kurumunuzla temas edenler arasında, fikri sorulmasa bile şirketinizi tavsiye edenlerin oranını ifade eder. Gönüldaşlık: Kurumunuz için gönüllü olarak, fayda beklemeden çalışmayı; kurumunuzun gelişimi için, karşılık beklemeden, katkıda bulunmayı göze alacakların oranıdır.

2 Saha Çalışması

Saha Çalışması Örneklem: Türkiye İstatistik Kurumu’ nun belirlediği Türkiye İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflandırması (İBBS II) Alt Bölgesi olan 26 ilde , 2055 görüşmeciyle yapılmıştır. Örneklem Türkiye’ nin kentsel nüfusunu temsil etmektedir. Saha Çalışması Tarihleri: 15 Aralık 2011 – 12 Ocak 2012 Kalite kontrolleri : Soru formu sahaya çıkmadan önce üç farklı pilot çalışma yapılmış, saha çalışanlarına eğitim verilmiş, saha süresince 32 süpervizör kullanılmış, toplanan verilerin % 20 ‘si telefon kontrolü yoluyla denetlenmiştir. Toplanan veriler geçerlilik ve tutarlılık testlerinden geçirilmiştir.

Türkiye Geneli ve 12 Lokomotif Sektör Türkiye’nin en itibarlı şirketi Alkolsüz içecek Bankacılık ve Sigorta Elektronik GSM-Telekom Beyaz Eşya Tekstil ve Konfeksiyon Otomotiv Enerji Holdingler Gıda Perakende İnşaat

3 İtibar Endeksi Puanı Hesaplanması

Entegre Pazarlama İletişimi ve İlişki Kapitali Günümüzde pazarlama, iletişim, müşteri ilişkileri yönetimi ayrı konular olmaktan çıkmıştır, bugün ‘ Entegre Pazarlama İletişimi’ halini almışlardır. Artık pazarlamadan satışa insan kaynaklarından finansa kadar tüm fonksiyonların aynı yönde hareket etmesi, temel hedefler üzerinde birleştirilmesi gerekmektedir. Satış Pazarlama Kriz Yönetimi Sosyal Mecra Halkla İlişkiler İtibar Yönetimi CRM Sponsorluk Sosyal Sorumluluk

Bütünsel Yaklaşım: Verimli İtibar Yönetimi % Gönüldaşlık Elçilik Sadakat Memnuniyet İlişki Güven Beğeni Tanıma 8 7 6 5 4 3 2 1 İtibar Piramidini oluşturan 8 parametre ölçüldükten sonra bu parametrelerin değerleri birbirlerine dönüşüm katsayılarıyla düzeltilerek firmanıza ait endeks puanı hesaplanır.

GEÇMİŞ X-Percept: Sosyal İmgeler ve İtibar Xsights’ın ‘Algı Modeli, X-Percept’, ‘Sosyal İmgeler Teorisi’ ne’ dayanır. Sosyal algı kavramı 1961’ de Serge Moscovici tarafından tanımlanmıştır. Moscovici’ ye göre sosyal algı bir ‘değerler, fikirler ve uygulamalar sistemidir ve bu sistemin iki görevi vardır; bunlardan birincisi kişilere maddi ve sosyal hayatlarında rehber olmak, ikincisi ise kişilere dünyalarını ve geçmişlerini kategorize etmek için bir çerçeve yaratmaktır.’

Kurumsal Finansal Duygusal Sosyal X- Percept Modeli Faktörleri Xsights ilgili sosyal paydaşları belirledikten sonra kurumların sosyal algısını her paydaş için dört boyutta değerlendirir. Kurumsal Finansal Duygusal Sosyal

Algı Faktörlerinden Örnekler Xsights ilgili sosyal paydaşları belirledikten sonra kurumların sosyal algısını her paydaş için dört boyutta değerlendirir. Bunlar aşağıda kısaca açıklanmıştır: Kurumsal Göstergeler; bunlar iyi yönetilmekle ilgili olan özelliklerdir. “Bu kurum şeffaf ve dürüst bir kurumdur. “ 2. Finansal Göstergeler; bunlar bir şirketin finansal gücüyle ilgili olan özellikleridir. “Bu kurumun finansal ve ticari kapasitesi yüksektir. “ 3. Duygusal Göstergeler; bunlar müşterimize karşı duyulan kişisel bağın göstergeleridir. “Bu kuruma saygı duyarım.” 4. Sosyal Göstergeler; bu göstergeler müşterimizin içinde bulunduğu topluma olan katkısıyla ilgili göstergelerdir. ‘’Bu kurum toplumun gelişimi için çalışır.’’

TEŞEKKÜRLER