Kalite Kavramı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

ANTALYA 1. KALİTE SEMPOZYUMU 21 MART 2003
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
ZEYNEP ALPTEKİN GÖLCÜK ASKER HASTANESİ
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
TKY 405 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ CROSBY’ NİN KALİTEYE BAKIŞ AÇISI
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
YÜZÜNCÜYIL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Modül Adı: İş Organizasyonu Modül Konusu: Denetleme, Modern Yönetim ve Organizasyonu HÜREYRA OFLAZ 10-F 668 HAZIRLAYAN:
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
Yeni Pazarlama Teknikleri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Kalite Nedir? Kalite, kullanıma uygunluktur
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Toplam Kalite Yönetimi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
HİZMET KALİTESİ.
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
KAL İ TE VE VER İ ML İ L İ K. Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (Makina,Teçhizat,İnsan, vb.)ile.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
EĞİTİM FAALİYETLERİ KALİTE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KALİTE KONTROL ÇEMBERLERİ PROF.DR. BÜLENT KARAKAŞ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kalite ile ilgili kavramlar
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
TKY UYGULAMASI.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
Sunum transkripti:

Kalite Kavramı

MÜŞTERİ TALEBİ BOL ÇEŞİT DEĞİŞİK MARKALAR FARKLI İHTİYAÇLAR FARKLI ÖZELLİKLER FARKLI FİYAT

DEĞİŞİM İHTİYACI MÜŞTERİ TALEBİ REKABET KÜRESELLEŞME JAPONLARIN BAŞARISI

Kalite, kullanıma uygunluktur. (Joseph Juran) Kalite, bir ürünün gerekliliklere uygunluk derecesidir.(P. Crosby) Kalite, ürünün sevkiyatından sonra toplumda sebep olduğu en az zarardır. (G. Taguchi) Talebe uygun ve düşük maliyette istenen standartlık ve güvenilirlik derecesi (Deming) Kalite, bir ürün veya hizmetin belirlenen veya olabilecek ihtiyaçlarını karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerin toplamıdır. (ISO 8402)

Kalite ile İlgili Yanlış Düşünceler: Kalite fazla harcama gerektirir. Kalite sistemi pahalı bir iştir. Kalite sadece mamuller için geçerlidir. Kalite sadece kalite biriminin sorumluluğundadır.

Kalitenin Amaçları Kalite, bir önlemdir. Kalite, müşterinin tatminidir. Kalite, verimliliktir. Kalite, esnekliktir. Kalite, yatırımdır. Kalite, programa uymaktır. Kalite, etkili olmaktır.

Kalite’nin Boyutları Performans Uygunluk Güvenilirlik Dayanıklılık Hizmet görürlük Estetik İtibar Diğer etkenler

Kalite Kavramının Tarihsel Gelişimi Kalite ile ilgili ilk kayıtlar M.Ö. 2150 yılına kadar uzanır. Ünlü Hammurabi Kanunları’nın 229. maddesinde şu ifadeler yer alır; “Eğer bir inşaat ustası bir adama ev yapar ve yapılan ev yeterince sağlam olmayıp ev sahibinin üstüne çökerek ölümüne sebep olursa o inşaat ustasının başı uçurulur.”

Kalitenin Tarihsel Gelişimi

Kalitenin Bileşenleri Tasarım Kalitesi Organizasyon tarafından istenen tasarım özellikleri ve standartlara denir. Uygunluk Kalitesi Müşteri tarafından istenilen özellik ve standartlara denir. Kullanım Kalitesi Mal ve hizmetin müşteri tarafından kullanılmasıyla ortaya çıkan kalitedir.

Kalite ile İlgli Kavramlar Kalite Kontrol: Hedeflenen kalite düzeyine ulaşmak ve ulaşılan kalite düzeylerinin devamlılığını sağlamak amacıyla kalite ile ilgili denetim çalışmalarıdır.

Kalite Çemberleri İşletmede kalite ile ilgili hataların, sorunların belirlenerek çözümü amacıyla kurulan, işletme personelinden oluşan çalışma gruplarıdır.

Kalite Güvencesi Mal ve hizmetlerin kalite standartlarına göre üretilmesi sonucunda müşteri beklentilerinin karşılanarak müşteri güveninin sağlaması için yapılan düzenli çalışmalardır.

Toplam Kalite Yönetimi Kalite kavramının geldiği en son noktayı gösteren bir yönetim modelidir. TKY, bir ürünün kalitesinin insan odaklı yaklaşım, çalışanların katılımı, üst yönetimin liderliği, rekabet odaklı sürekli iyileştirme çalışmalarıyla sağlanabileceğini öngören bir yönetim modelidir.