JOHARİ PENCERESİ HAZIRLAYAN: BEDİİ DURMUŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİR KELEBEĞİN DERSİ Bir gün, kozada küçük bir delik belirdi;
Advertisements

 1 Ekim 2010 ile 1 Kasım 2010 tarihleri arasında İ stanbul Haydarpa ş a Numune E ğ itim ve Ara ş tırma Hastanesi Acil Servisine ba ş vuran toplam 985.
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK
ÇATIŞMA ve UZLAŞABİLMEK
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
KÖK HÜCRE MUHAMMED KARAKAYA A-9-D.
PARÇADA ANLAM.
BAS İ T VE B İ LE Şİ K CÜMLE ETK İ NL İ KLER. Aşa ğ ıda ki verilen cümlelerin hangisinin basit, hangisinin bileşik oldu ğ unu bulmaya çalışalım. a) Soruları.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
BİR İŞLETMENİN HEDEFİ 1.Müşteri kazanmak 2.Müşterileri firmada tutmak
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
Armand Vallin Feigenbaum
YAPI(PLAN).
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
ÇEMBER.
Master in Advanced European and International Studies.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Günü Sevgiyle Başlat.
Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler Ferdi Odabaşı
( ) STRATEJ İ K PLANLAMA E Ğİ T İ M ÇALI Ş MALARI “SWOT ANALİZİ” NEDİR?
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
YALIN KILIÇ TÜREL Kasım-BOTE-4-ELAZI Ğ Gizlilik ve Doğruluk Ders: bilişim etiği.
Bana göndermekte oldu ğ unuz… Çok ho ş uma giden.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
Kur'an Aklımızı Kullanmamızı İster. Konuyla ilgili ayetler: 1- "Acaba onlar herhangi bir yaratıcı olmadan mı yaratıldılar? Yoksa kendileri mi yaratıcıdırlar?
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
İLETİŞİM VE EĞİTİM Bölüm 5 1. İletişim nedir?
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÇALIŞANIN MOTİVASYONU DEMEKTİR.
TOPLUMSAL HAREKETLİLİK
Sa ğ lıklı bir yedekleme yönteminde, kaynak, yedekleme donanımı, yedekleme yazılımı, yedekleme ortamı elemanlarının do ğ ru biçimde seçilmesi ve bir.
FEEDBACK ÜZERİNE ODAKLANMA. Kendini BilenKendini Bilmeyen Başkaları Tarafından Bilinen Açık KapıKör Nokta Başkaları Tarafından Bilinmeyen Gizli KısımKendini.
Pazarlama İlkeleri.
ÜZEYİR GARİH DOSTLUK İLKÖĞRETİM OKULU 1-A SINIFI SAKARYA/ ARİFİYE
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÖRGÜTSEL DEĞİŞMEYİ YÖNLENDİREN İÇ GÜÇLER
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
BİTKİLERİN YETİŞME ŞARTLARI
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
KENDİNİ TANIMA.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
SOSYAL PSİKOLOJİ 1. DERS.
HAZIRLAYAN : HEL İ NNAZ ÜLGE N DERS Ö Ğ RETMEN İ : NECM İ YE GÜNGÖR.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ EĞİTİMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

JOHARİ PENCERESİ HAZIRLAYAN: BEDİİ DURMUŞ DERS: KİŞİLERARASI İLETİŞİMDE İKNA DERSİN HOCASI: YRD.DOC.EMEL GÜLER YILMAZ

JOHARİ PENCERESİ NEDİR? ‘’JOHARİ PENCERESİ’’ bir ekip içinde ya da bir grup ortamında bireyler arasındaki anlayışı geliştirmek için kullanılabilecek bir iletişim modelidir.

BİRLİKTE YAŞADIĞIMIZ İNSANLARA KARŞI TUTUMUMUZ ONLARI ANLAMAMIZA BAĞLIDIR. BU PENCEREDEN İNSANLARI DAHA İYİ TANIMAK VE ANLAMAK İÇİN BAKACAĞIZ. Adini JOE LUFT ve HARRY İNGRAM isimli arastirmacilardan almis olan bir iletisim modelidir. İletisim vasitasiyla iki (ya da daha fazla) kisi arasindaki ilişkinin derinlik kazanma surecidir.

İnsanları anlamaya çalışırken, onlar hakkında bilmeniz gereken temel gerçeklerin farkında olmalısınız. Bunu yaparken, anlamanın sınırlarını bilmek gerekir. Bir insanı bütünüyle anlayabilir misiniz? İşte bu sorunun cevabını Johari Penceresi veriyor.

İnsanları bütün yönleriyle anlamak mümkün müdür İnsanları bütün yönleriyle anlamak mümkün müdür? Sorulması gereken asıl soru belki de şudur: İnsan kendisini bütün yönleriyle anlayabilir mi ki, başkalarını da anlayabilsin ? Bir radyoyu en küçük parçalarına değin ayırıp analiz edebilirsiniz. Ya bir insanı? Onu parçalarına ayırıp da teferruatıyla anlayabilir misiniz?

İnsanın da mekanik varlıklar gibi tek, gözle görülür, bütün faaliyetleriyle müşahade edilir bir dünyası vardır, diyebilir misiniz? Basit insani bir akıl bile bu hükmü kabullenemez. Çünkü insan iki dünyadan, maddi ve manevi dünyalardan mürekkep nev’i şahsına münhasır bir varlıktır.

Bu iki dünya onun bütün davranışlarının çemberini oluşturur Bu iki dünya onun bütün davranışlarının çemberini oluşturur. Duyu organlarıyla algılanması mümkün maddi dünyası bile tam anlamıyla kavranabilmiş değildir. Bugün birçok bilim dalı - tıp ve anatomi gibi- onun mükemmel maddi dünyasının karanlıkta kalan yanlarını aydınlatmak için çaba sartetmektedir.

Öyleyse soruyu yeniden sormakta fayda var: İnsan kendi ve başkaları hakkında her şeyi bilebilir mi? Ya da kendi hakkında bilmediği, ama başkalarının bildiği şeyler olabilir mi? İnsanı tanıma ve anlamanın sınırları nedir?

Bu sorulara cevap ararken, karşınıza girmeniz gereken bir pencere çıkıyor: ' Johari Penceresi!..’

NEDEN Mİ? Çünkü insanları anlamak zorundasınız. Çünkü insan, yönetmekte zorluk çekeceğiniz temel unsurdur.

İnsanları anlamaya çalışırken, onlar hakkında bilmeniz gereken temel gerçeklerin farkında olmalısınız. Bunu yaparken, anlamanın sınırlarını bilmek gerekir. Bir insanı bütünüyle anlayabilir misiniz? İşte bu sorunun cevabını Johari Penceresi veriyor.

JOHARİ PENCERESİNİN KULLANIM ALANLARI Johari Penceresi modeli de bir grubun diğer gruplar ile ilişkisini değerlendirmek ve geliştirmek için kullanılabilir.  

Johari Penceresi modeli ve etkisi, yumuşak beceri, davranış, empati, işbirliği, grup içi geliştirme ve kişilerarası gelişimi nedeniyle alakalı özellikle modern bir öneme sahiptir. Johari Pencereler’inden eğitim programlarında iletişim etkililiğini test edebilme amacıyla da yararlanılmaktadır.

JOHARİ PENCERESİNDE DÖRT BÖLGE METODU

JOHARİ PENCERESİNDE DÖRT BÖLGE Açık bölge, ilişkiler açısından pencerenin en avantajlı bölgesidir. Çünkü bu bölge, fert hakkında hem kendisinin, hem de başkalarının bildiği şeyleri ifade eder. Adı, soyadı gibi. Karanlık bölge (Bilinmeyen Alan) ise ilişkilere yansımayan bir bölgedir. Şartlar tahakkuk ettiğinde ortaya çıkacak ferdi özellikleri saklar.

Yarı açık bölge (Kör Alan), ferdin kendisi hakkında bilmediği, başkalarının bildiği hususları kapsar. Ağzının koktuğundan haberi olmayan bir insanın bu durumu başkaları tarafından bilinebilir. Yarı karanlık bölgede (Gizli Alan) ise, sadece ferdin bildiği, başkalarının bilmediği bilgiler bulunur. Sırlar bölgesidir.

JOHARİ PENCERESİ

JOHARİ PENCERESİNDEKİ AÇILIM VE GERİ BİLDİRİM SÜRECİNİN KULLANIMI Joharİ Penceresi olarak bilinen model, geribildirim verme ve alma işlemi gösterir. Modelin kurucularına göre Arena bölgesi, Açılım ve Geri Bildirim’in yoğun kullanımı ile genişletilebilir. Modeldeki Açılım ve Geri Bildirim, insanların duygu ve düşüncelerini ve bilgi değişim derecesini üst yöneticiye gösterir.

JOHARİ PENCERESİNİN MESAJI Johari penceresi’nin mesajı şudur: "Benden içeri girmek ve özellikle yarı karanlık bölgeme doğru hareket etmek zorundasınız; yoksa elemanlarınızı anlamada bir hayli güçlüklerle karşılaşacak, onları anlayamadığınız için beklentilerine cevap veremiyecek, herhangi bir amaç doğrultusunda motive edecek faktörleri tam tayin edemiyecek ve onları yönetmekte başarısızlığa uğrayabileceksiniz."

Teşekkürler…