RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ 200910403027.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Klasik Yapılarda Yüzey Tatbikatı ve Onarımı
Advertisements

GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
BAUHAUS MANİFESTO Yapıları süslemek bir zamanlar güzel sanatların en soylu işleviydi: bunlar anıtsal mimarlığın zorunlu öğeleri sayılıyordu. Bugün sanatlar.
ROMANESK VE GOTİK DÖNEM
Otomasyonlu imalat, büyük miktarlardaki konut ihtiyacına cevap verir.
İ.Ü. Kültür Evi (664 ada 34 parsel)
Üstte şeması verilen yapının:
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ EDİRNE EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
ROMANESK ÇAĞ ÖNCESİ BATI MİMARLIĞI
İŞLEVSEL VE MEKANSAL ANALİZLER
MEZOPOTAMYA Mezopotamya’da insanoğlunun M.Ö dolaylarında toprağa bağlanıp yerleşti, tarımsal kültürün ilk önemli uygarlıklarına gelinceye kadar.
OSMANLI MİMARLIĞI.
FRANK LLOYD WRIGHT KİMDİR? ABD’li ünlü mimar. 8 Haziran 1867’de Wisconsin’de doğdu. 9 Nisan 1959’da Arizona’da öldü. 20.yy’nin başında modern mimarlık.
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
TÜRKİYE NİN TARİHİ VE TÜRİSTİK YERLERİ
Size bir soru: Sevdiğiniz bir yerde kahvaltı yapabilmek için en fazla kaç kilometre yol katetmeye hazırsınız?
Edirne ilimizin en önemli ve en tanınan simgesi tabii ki SELİMİYE Camisi ve Mimarı Koca Sinan’dır.
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
MICHELANGELO Beril Eremsoy.
Hicret sırasında Hz. Peygamber’in üzerinde bulunduğu devenin çöktüğü alan, sahiplerinden alınarak öncelikle zemin düzenlemesi yapılmıştır. Daha sonra.
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SANAT TARİHİ.
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
SOĞUKÇEŞME SOKAĞI.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
Restorasyon Projesi Nasıl Hazırlanır
GOTİK DÖNEMDE MEKAN M.S. 5. yy da Roma İmparatorluğu artık zayıflamış ve yönetim gücünü kaybetmeye başlamıştı. İmparatorluğun çöküş yıllarında iç bölünmeler.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
Muhammed kahraman İçt-3
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
BİZANS MİMARLIĞI.
MUTLU AKKUŞ HALİL AKBIYIK SUNUŞ TEKNİKLERİ. YÖNLENDİRMESİ İLE MEKANIN İÇ HAÇMİNİ GÖSTEREN GENİŞ BİR GİRİŞE SAHİPTİR.
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
KIRŞEHİR DULKADİRLİ İNLİMURAT YER ALTI ŞEHRİ PROJESİ R
Pencereler Pencere asla basit bir şey değildir… Pencere duvardan ışığın girmesine izin veren ve güzelliklere açılan bir açıklık…
DİNLERDE İBADET YERLERİ
OSMANLI MİMARLIĞI.
MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11.
Proje I.
Süleymaniye Camii.
MANİSA İLİ KULA İLÇESİ KULA EVLERİ Tümata: Türk Musikisini Araştırma ve Tanıtma Grubu ile Bir Çobanla Anadolu´da Yolculuk CAN AKIN ŞAİR VE FOTOĞRAF SANATÇISI.
KONULAR:SİMETRİ , KESİRLER,ÖRÜNTÜ VE SÜSLEMELER
Hazırlayan: Asusena Ela ÖZTÜRK Konu: Onlar da Çocuktu
(Adım,Ayak,Parmak,Karış,Kulaç)
2017 Yılı Devam Eden Projeler
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
Donato Bramante ( ).
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
ESKİ ANTAKYA SOKAKLARI, EVLERİ, ÇARŞISI.Hatay/Antakya'nın Tarih Kokan Evleri, Tarihçesi.
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
RÖNESANS İtalya’da Ortaçağ papaları ile imparatorlar arasında anlaşmazlıklar başladı. Papalık eski önemini yitirmiş ve şehir aristokrat aileler tarafından.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ 200910403027

Fernasa Sarayı’nda denge, dinginlik ve düzen baskın bulunmaktadır. 3 Fernasa Sarayı’nda denge, dinginlik ve düzen baskın bulunmaktadır.3. Paul papa olmadan önce Kardinal Allessandro Farnese için 1515 yılında Antonio da Sangallo tarafından yapımına başlandı.

16. yy’dan itibaren Roma yeniden güç merkezi olmuştu 16. yy’dan itibaren Roma yeniden güç merkezi olmuştu.Kilise prensleri dev mimari projeler aracılığıyla kendi nüfuzlarını sergilemek için birbirleriyle yarışıyorlardı.Farnese Sarayı 300 kişilik maiyetiyle Vatikan’da büyük bir güce sahipti.1534 yılında papalık makamına geçen 3. Paul inşası hala devam eden Farnese Sarayı’nın büyütülmesini istedi.Sonunda 1547-1559 yılları arasında sarayın 3. katı ve arkasının büyük kısmını biraz değiştiren Michelangelo tarafından tamamlandı.

Bir meydana bakan 45 m.lik cephe, kudretli ve hesaplı dengesiyle parlak bir yüksek Rönesans örneğidir.Her cephenin iyi nispetli edikula’sı yine iyi hesaplanmış sade bir duvarın üstüne yerleştirilmiştir.

Sarayda büyük elemanların büyük gözükmelerine sebep, küçük elemanların, gerçekten küçük ölçüde olmalarıdır.Balkon parmaklığı, arma kartuşları(kartuş:ortasındaki boşluğa kitabe,simge,amblem,marka ya da bezeme öğesi konulan dekoratif biçimli kitabelik ya da çerçeve) onların tepesindeki büyük kartuş, pencere parmaklıkları, hepsi birden merkezdeki muazzam kemere ölçü verirler. Hepsi birden

Michelangelo, kapıyı kapı üstündeki pencereyi en üst katı ve saçak kornişini yaptı.Merkezi kapı monumantal etkinin, yan detayların hesaplanması sonucu nasıl elde edileceğini ispat eder.

Michelangelo, sarayın cephesindeki pencerelerin altında hiçbir şey taşımayan konsolları ve uygunsuz pencere çerçeveleriyle, -bir oval, bir köşeli- kişisel bir ifadeye ulaşmıştı.Bu ifade, Ortaçağın ilahi ve Rönesans’ın estetik düzenli dünyalarında imkansızdı.

Zemin Kat Planı Birinci Kat Planı

Farnese Sarayı’nda iç mekan simetrik ve geniştir Farnese Sarayı’nda iç mekan simetrik ve geniştir.Bilhassa avluya ulaşan tonozlu geçit muhteşemdir.Avluda revaklı(revak:sırtı bağlı bulunduğu binaya, ön cephesi açık, üstü örtülü ya da payelerle taşınan mekana verilen ad) zemin katın sütunları toskan-dorik nizamda olup arşitravda klasik ilkelere uygun metop ve triglifler var.Buradaki sütunlar, 15. asırda Toskana’da kullanılmış olan hafif sütunlardan çok daha ağırdır.

Zemin katta galeri yoktur fakat kör kemerler içinde pencereler vardır ve sütunlar da Roma geleneğine uygun olarak iyoniktir.Birinci katta ise korent nizamında sütunlar konmuştur.Farnese sarayının, yalnız nizamlarının yerleştirilmesi yönüyle, eski Roma geleneklerine arkeolojik olarak uyduğu görülüyor.

İÇ MEKAN

İÇ MEKAN