1883 yılında Hamidiye Ticari mektebi adında kurulan Üniversitemiz, 1959 yılında İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi olarak yeniden yapılandırılmıştır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KESİNLİK KAZANAN BİLGİLER TAHMİNİ DEĞERLENDİRMELER
Advertisements

Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
ÖĞRETİM DÖNEMİ PLANLAMALAR VE HAZIRLIKLAR.
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
5. VE 6.SINIFLAR YOĞUNLAŞTIRILMIŞ İNGİLİZCE PROGRAMI (YİP) BİLGİLENDİRME İNGİLİZCE ZÜMRESİ.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu 29 Aralık Şubat 2012 Prof. Dr. A. Haydar Demirel.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
ÇEVREMİZDE NELER VAR? Kazanım: Okul ve çevresindeki eğitsel ve sosyal imkânlardan yararlanır. 9. Sınıf 2 nolu kazanım etkinliği.
Prof.Dr.Tufan Gündüz.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Yerleştirme Sistemindeki
Doğru Çalışma Yöntemleri
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ İNGİLİZCE PROJE SINIFLARI İngilizce Proje sınıflarının temel hedefi; Öğrencilerimizin mezun olduklarında.
MEHMET AKİF ERSOY SOSYAL BİLİMLER LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YURTDIŞI İŞ PİYASASINDA MESLEKLER
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
ÖZEL EĞİTİM OKUL VE SINIFLARI MALTEPE RAM
SBS YBP SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI) ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES)
Türk-İslam Arkeolojisi
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
TURİZMDE EĞİTİM SORUNLARI
İstanbul Teknik Üniversitesi’ne hoşgeldiniz..
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Tanımlar Artıları: Saygınlık, yurt dışı olanakları Eksileri: Gelir düzeyi, iş yükü, araş gör.lük Özel Sektörle Karşılaştırma Sonuçlar.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
1 BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ORTAK PROGRAMLAR ÇİFT DİPLOMA PROGRAMLARI.
İÇ SINAVI.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI
MERKEZİ KAFETERYA Merkezi Kafeteryada günlük olarak Öğrenci, Personel ve Akademisyenlere dört çeşit yemek sunulmaktadır. Öğrenci Salonlarında birinci.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE ÖGRETİMİ. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ TÜRKÇE EĞİTİM SEVİYELERİ A1 A1 A2 A2 B1 B1 B2 B2 C1 C1 C2 C2.
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ÖĞRENCİ BİLGİLENDİRME
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
Sunum transkripti:

1883 yılında Hamidiye Ticari mektebi adında kurulan Üniversitemiz, 1959 yılında İktisadi ve Ticari Bilimler Akademisi olarak yeniden yapılandırılmıştır yılında ise zengin geçmişi olan yüksek eğitim kurumlarının katılımı ile MARMARA ÜNİVERSİTESİ olarak yeniden organize olmuştur.

ders yılı başından itibaren Rektörlüğümüze bağlı olarak faaliyete geçen Yabancı Dil Hazırlık Bölümü’nde önce İngilizce Hazırlık, daha sonra ise Almanca ve Fransızca Hazırlık Bölümleri açılmıştır. Yabancı Diller Bölümü tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile Yabancı Diller Yüksekokulu olmuştur. Marmara Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu

Toplum hizmetine sunulan eğitim programlarının düzenlenmesini, yürütülmesini ve koordinasyonunu sağlayan birimidir. MÜSEM 8 Aralık 2000 sayılı Resmi Gazete ilanıyla, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 2880 sayılı kanun'la değişik 7/d maddesi uyarınca kurulmuştur. 8 Ocak 2001 de ilk genel kurulu yapılmıştır. MÜSEM kuruluşundan bu yana 28 değişik konuda ve 150 civarındaki programda eğitim vermiştir.

2002 yılının ikinci yarısından başlamak üzere, ulusal ve uluslararası kuruluşlarla eğitim programı ve sertifika vermeyi amaçlamakta ayrıca, diğer üniversitelerin sürekli eğitim merkezlerine hazırlık aşamalarında yardımcı olmaya çalışmaktadır.

 Kampüsümüzde Mediko Sosyal Tesisimiz, doktor, diş hekimi ve hemşireleri ile öğrencilerimize hizmet vermektedirler.  Kültür faaliyetleri olarak dans, drama, müzik kurslarımız ücretsiz devam etmektedir.  Bilişim Merkezi’mizde interneti kullanmak mümkündür.  Kütüphanemiz, hafta içi her gün mesai saatlerinde açıktır.

 Kampüsümüzde spor salonumuz, basketbol, tenis kortlarımız mevcuttur.  Spor alanında aerobik ve step kurslarımız yine ücretsiz olarak devam etmektedir.  Kampüsümüzde yemekhanemiz öğrencilere öğlen ve akşam yemeklerini vermektedir.  Yine kampüsümüzde komandatura, erkek berberi, bayan kuaförü, PTT, a la carte restaurant mevcuttur.

Akademik ve etik standartları en üst düzeyde olan eğitim programlarımızda, yabancı dil öğrenimi birçok becerinin geliştirilmesi ile gerçekleşmektedir. Tüm becerilerin en iyi biçimde geliştirilmesi için programlarımızda son teknikler ve yaygın yöntemler kullanılmaktadır. Bilgisayar laboratuvarımız aktif bir şekilde kullanılarak, tüm görsel ve işitsel cihazlar, öğrencilerimizin hizmetine sunulmaktadır. Tümü kadrolu öğretim elemanlarımızdan oluşan öğretim kadromuzla, daha etkin bir şekilde yabancı dil öğretebilmek için yoğun çaba içindeyiz. Genel Bilgi

 Programlar Hakkında Detaylı Açıklama Marmara Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi, Yabancı Dil Eğitim Programları 2009 akademik yılı içerisinde Kış Akademik Yılında 8 devre halinde değişik seviyelerde verilmiştir. Yapılan toplantılar ve hizmet içi eğitimler sonrasında başlangıç ve ileri seviyelerin 104 saatten 156 saate çıkarılması ön görülmüş ve bu şekilde uygulanmaya devam etmektedir. Eğitim verilen saatler hafta sonu sabah saatleridir. Hafta sonları ise sabah saatlerinde uygulanan haftalık sekiz saatlik program, hem yetişkinlere hem de 6. sınıftan itibaren yabancı dilinin gelişmesini isteyen veya derslerinde bu konuda zorlanan öğrencilere sunulmaktadır. Özellikle Anadolu Liselerinde yabancı dil derslerinin haftalık ders saatlerinin azaltılması, hazırlık sınıflarının kaldırılması ve özel okulların artan ücretlerinin veliler tarafından güçlükle ödenmesi, bu yüzden çocuklarını okullardan almaları ve devlet okullarına yerleştirmeleri bu sınıflarımız için talebi artırmıştır.

Hiç yabancı dil bilmeyen ya da belli bir düzeyde yabancı dil bilerek gelen öğrencilere, dört beceriyi (okuma, dinleme, konuşma, yazma) bir bütün halinde vererek ve bilgisayar destekli derslerle birlikte orta seviye ve ileri seviye olmak üzere iki seviye üzerinden sertifika alma fırsatı verilmektedir. Bu durumda orta seviye veya ileri seviye düzeyinde sertifika alan bir öğrenci, Avrupa Konseyi Dil Gelişim Dosyasına göre aşağıdaki bilgileri kazanmış olarak kurumumuzdan ayrılmaktadırlar:

İş yerinde, okulda, ya da her hangi bir yerde alışılagelmiş bildik konularda standart verilerin amaçlarını anlayabilir. Dilin konuşulduğu yerlerde seyahat ederken ortaya çıkabilecek durumlarla başa çıkabilir. Deneyimlerini, olayları, rüyalarını, umutlarını ve gerçekleştirmek istediği hayallerini anlatabilir; fikirlerinin ve planlarının kısaca nedenlerini ve açıklamalarını verebilir. Tanıdık günlük ifadeleri ve somut ihtiyaçların giderilmesi ile ilgili gerekli temel deyimleri anlayıp kullanabilir. Kendini ve başkalarını tanıtabilir; nerede yaşadığını, tanıdığı insanları ve sahip olduğu şeyler gibi kişisel ayrıntılar hakkında soru sorabilir ve yanıtlayabilir. Karşısındaki kişi yavaş ve anlaşılır biçimde konuşarak yardımcı olmaya hazır olduğu takdirde basit bir düzeyde iletişim kurabilir.

 2010 Akademik Çalışma Başlangıç seviyesinde olan sınıflarımız, sınav sonucu ayrı kurlarla başlayarak temel İngilizce alt yapıları tamamlandıktan sonra orta seviyeye yükselmişlerdir. Orta seviyedeki öğrencilerimiz ise, TOEFL ve IELTS sınavlarına hazırlık aşamasında verilen bir ara köprü eğitiminden geçirilerek okuma tekniklerine, kelimelere, konuşma ve yazma becerilerine hakim olmaları sağlanmaya çalışılmıştır. Bu beceriler üzerinde çalışmalar sadece kitaplarla kısıtlı kalmamış, ekibin ortaklaşa hazırladığı materyaller, bir derleme halinde öğrencilere sunulmuştur. Ayrıca, bu dönemde sınıflar kendi içlerinde konuşma ve dinleme saatlerinde ikiye bölünerek derslerin daha verimli geçmesi sağlanmıştır.

Öğrencilerimiz ileri seviyeye çıktıkları zaman tamamen girecekleri sınava yönelik çalışma test kitapları ile laboratuvarda test çalışmaları başlamıştır. Bu dönemde kendileri bireysel laboratuvar saatlerinde dünyada kullanılan tüm kitap ve CDlerden faydalanarak, kendilerini geliştirme ve test etme fırsatı yakalamışlardır. Yine bu dönemde, sınıf mevcutları çok azaltılarak (5-12 öğrenci / sınıf) tüm öğrencilerle birebir ilgilenme sağlanmıştır.

Sınavlar Sınavlar aylık olarak verilmektedir. Başlangıç seviyesinde sınavlar, genel sınav olarak klasik tarzda açık uçlu sorulardan oluşurken, orta seviyede her beceri (okuma, dinleme, konuşma, yazma, dil kullanımı) için ayrı ayrı testler uygulanmaktadır. Sınavlar kendi girecekleri teste birebir benzerlik gösterir. İleri seviyede ise alacakları testin aynısı yine laboratuvar ortamında verilmektedir. Sınav sonuçlarımız orijinal sınavlara çok yakın sonuçlar vermektedir. Bu bağlamda verilen eğitim ve sınavların kalitesini bir kez daha gözlemlemiş olmaktayız. Şu ana kadar en yüksek TOEFL sonucumuz 106, en yüksek IELTS sınav sonucumuz 7 dir. Öğrencilerimiz, daha program tamamlanmadan kabullerini şartlı veya şartsız olarak almışlardır.