OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ T.C. ŞARKİKARAAĞAÇ ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ Rehberlik Servisi OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ Hazırlayan; M. Doğan ERYILMAZ Okul Rehber Öğretmeni
1. PROJENİN ADI : Okulumuzun bulunduğu mahallede ikamet eden öğrenci sayısının oldukça az olması buna karşılık öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun okulun bulunduğu mahallenin dışından geliyor olması sebebi ile yoğunlukla servis araçlarının kullanılması ulaşımın ve servis araçlarının okulumuz için önemli bir unsur olduğunu göstermektedir. Bu konu ile ilgili bir proje hazırlanmış ve projeye de “OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ” denmiştir.
2. PROJENİN KONUSU : Öğrencilerimiz ilçe merkezinden, ilçe merkezinde bulunan çeşitli öğrenci yurtlarından, ilçe köy ve kasabalarından her gün servisler aracılığı ile sabah, öğle ve akşam saatlerinde okula veya ev ve yurtlarına taşınmaktadırlar. Gerek servis araçlarının bakımı, gerekse servis şoförlerinin donanımı öğrencilerin güvenliği ve olumlu kişilik gelişimleri açısından önemli bir husustur. Proje konusu olarak servis araçlarının olması gereken donanım şekli ile şu anki mevcut durumları, servis şoförlerinin donanımı ve yeterlilikleri olarak belirlenmiştir.
3. PROJENİN GEREKÇESİ : Öğrencilerimizin tamamına yakınının servis araçları vasıtası ile okula taşınmakta ve servis araçlarında belli bir zamanı geçirmektedirler. Eğitim öğretim yaşantımızda servis araçlarının donanımının ve servis şoförlerinin yeterliliği öğrencilerimiz için güvenlik ve olumlu kişilik gelişimi itibari ile önemli görülmektedir.
4. SORUMLU BİRİM : Proje Okul Rehberlik Servisi tarafından hazırlanıp uygulanacaktır.
5. İŞBİRLİĞİ YAPILACAK BİRİMLER : Proje kapsamında Şarkikaraağaç Anadolu Lisesi Müdürlüğü, Şarkikaraağaç Anadolu Lisesi Okul Aile Birliği, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İlçe Emniyet Müdürlüğü, Şoförler Cemiyeti ile işbirliği içinde olunacaktır.
6. PROJEDEN BEKLENEN FAYDALAR: Uygulanması planlanan proje ile okulumuzu servis araçları ile taşınan öğrencilerimizin güvenliğinin sağlanması ve iyi bir hizmet almaları amaçlanmaktadır. Gün içinde öğrenciler tarafından dört kez kullanılan servis araçları önemli bir yere sahiptir. Servis araçlarının belirlenmiş standartlara sahip olmaları, şoförlerin gereken bilgi ve deneyime sahip olmaları, şoförlerin eğitim faaliyetlerini destekleyen yaklaşımlar içinde olmalarının sağlanması ve servis şoförlerinin yaptıkları işin önemi ile ilgili farkındalıklarını artırmak şeklinde sıralanabilir.
7. PROJENİN HEDEF KİTLESİ : Projenin hedef kitlesi servis şoförleri ve servis araçlarıdır.
8. PROJE KAPASİTESİ VE UYGULANMASI : Projenin uygulanması öğrencilerin hangi servisleri kullandıklarının tespit edilmesi, servis şoförlerinin tespit edilmesi, servis standartlarının belirlenmesi, servis araçlarının bu standartlara göre kontrolünün yapılması, servis şoförlerinin yeterliliklerinin belirlenmesi için uygulamanın yapılması, servis şoförlerine eğitim seminerlerinin verilmesi, sonuçların değerlendirilmesi şeklinde uygulanacaktır.