Merkezi Hastane Randevu Sistemi T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) 11 Haziran 2010 Hayati TARTAN T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI - BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MHRS nedir? Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS); Vatandaşların Sağlık Bakanlığına bağlı 2 ve 3. basamak Hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için 182 MHRS Çağrı Merkezini arayarak canlı operatörlerden kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu alabilecekleri bir uygulamadır. 03.04.2017
Projenin Amacı Hastanelerde daha iyi bir kaynak planlaması yaparak vatandaş/hasta memnuniyetinin artırılması, hastanelerde kuyrukların azaltılması, Hastanelerde kaynak kullanımının ve dağıtımının ölçülmesi suretiyle; sağlık hizmet, verim ve kalitesinin artırılması, MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunması. 03.04.2017
Projenin Genel Karakteristikleri - 1 Randevu sistemine 3 haneli özel bir numara ile (182) erişilip, vatandaşlar şu an canlı operatörlerden randevu almaktadırlar. İleride muayene sonrası sevk randevusunu aile hekimi ya da kurum vasıtası ile alabileceklerdir, Merkezi kullanılacak tek yazılım olup, iki şekilde kullanılabilen bir sistemdir; hem web tabanlı uygulama hem de Hastane Bilgi Sistemlerinin kullanacakları web servisleri mevcuttur. 03.04.2017
Projenin Genel Karakteristikleri - 2 Bakanlığımıza bağlı 2 ve 3. basamak hastaneler ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezlerini kapsamaktadır, MHRS uygulaması ilk aşamada Erzurum ve Kayseri illerinde 15 Aralık 2009’ da pilot uygulama olarak sanal randevu çalışması ile başlamıştır. 23 Şubat 2010’da vatandaşlara gerçek randevu verilmesine başlanmıştır, Pilot uygulama boyunca gözlem yapılacak ve aşamalı olarak tüm Türkiye’ye yaygınlaştırılacaktır. Bu kapsamda 1 Haziran 2010’da Yalova ili MHRS’ye alınmıştır. 03.04.2017
Karar Destek Sistemi (KDS) MHRS yazılımı; Tüm randevuları, hastane, klinik, hekim, tarih, saat, randevunun alındığı erişim kanalı (canlı operatör, aile hekimi) türüne ve randevuyu alana (Canlı Operatör veya Aile Hekimine) göre, Randevuların verildiği/kaydedildiği zamanların dağılımını, Gerçekleşen/iptal edilen randevuları, Hastane doluluk oranları, Hekim çalışma cetvellerini (web üzerinden) listeleyebilmektedir. Sağlık Bakanlığı , İl Sağlık Müdürlükleri ve Hastaneler, karar destek raporlarını görebilecektir. MHRS verileriyle, sağlık politikaları geliştirilmesine yardımcı olunacaktır. 03.04.2017
MHRS Çalıştayları HBS Firmalarının MHRS web servislerine doğru ve hızlı entegrasyon yapmalarını sağlamak amacı ile Başkanlığımız tarafından 2 farklı dönemde MHRS Entegçalıştay düzenlenmiştir; 1. 13-14-15 Ekim 2009 Erzurum ve Kayseri illerinden ilgili 36 hastane yetkilileri ve bu hastanelerin 9 HBS firma sorumluları katılmıştır. 2. 08-09 Haziran 2010 Tüm Türkiye çapından henüz MHRS entegrasyonu yapmamış 39 firma sorumluları katılmıştır. 03.04.2017
MHRS Entegrasyonu - 1 Hastanelerdeki mevcut lokal randevu sistemleri MHRS’ye entegre edilecek, HBS’ler için hekim çalışma cetveli takip modülü gerekecek, Hastaneler web üzerinden de hekim çalışma cetveli girebilecek, Alınan randevular HBS’ye aktarılabilecek, Hastaneler, karar destek raporlarını görebilecek. 03.04.2017
MHRS Entegrasyonu - 2 MHRS’ye entegre olmuş hastaneler; Düzenli olarak gelecek 1 haftaya ait hekim çalışma cetvelleri bulundururlar, Düzenli ve otomatik olarak randevu sorgulamaları yaparlar. MHRS’ye entegre olmuş başarılı hastaneler; Yukarıdaki entegre kriterleri yanısıra düzenli ve otomatik olarak randevu durumu güncellerler. http://www.e-saglik.gov.tr üzerinden MHRS Entegrasyon Tanımı ve diğer tüm dokümanlar indirilebilir. 03.04.2017
MHRS Teknik Proje Koordinatörü İletişim İdari konular için mhrs@saglik.gov.tr Teknik sorular için www.cagri.saglik.gov.tr Duyuru ve Dokümanlar www.e-saglik.gov.tr MHRS Teknik Proje Koordinatörü hayati.tartan@saglik.gov.tr 0 312 585 24 20 03.04.2017