OKULDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
STRATEJİK PLANLAMA.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA ÖĞELERİ (Amaç ve Hedef Belirleme)
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
PERSONEL GELISTIRME Butun ulkelerde personel gelistirme gorevi ulkelerin egitim sistemi ve sistemde gorev yapan insan kaynaklari bolumune baglidir. Insan.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
IŞIKLI İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik Planlama Nedir?
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
E Ğİ T İ M KAL İ TES İ N İ YÜKSELTMEYE YÖNEL İ K EYLEM PLANI.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
Seminerimizin amacı; bütün kamu kurumlarının 5018 Sayılı “Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu” na göre, Bakanlığımızca belirlenen takvime bağlı kalarak,
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİK PLAN ( ) (BİLGİLENDİRME TOPLANTISI)
YARINLAR İÇİN YARIN SİZDEYİZ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Hizmetlerinin Yürütülmesinde Dikkat Edilecek Konular HakKındaki Tarih ve sayılı yazıda yer alan açıklAmaların.
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

OKULDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı

Okulda Stratejik Planlama Zorunlu mudur? Aralık 2006 da çıkan MEB Stratejik Plan Hazırlık Programı’nda: “Stratejik plan hazırlama düşüncesinin tüm eğitim alanına yayılması için okul ve ilçeler bazında da hazırlanması tavsiye edilmektedir.”

Stratejik Planlama Yapılırken Şu Sorulara Yanıt Aranacaktır: Nerdeyiz? Nereye Ulaşmak İstiyoruz? Nasıl Ulaşırız? Başarımızı Nasıl Takip Ederiz ve Değerlendiririz?

Durum Analizi: GZFT Analizi Paydaş Analizi Plan ve Programlar NERDEYİZ? Durum Analizi: GZFT Analizi Paydaş Analizi Plan ve Programlar

NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ? Misyon: Okulun varoluş gerekçesi. Vizyon: Arzu edilen gelecek Amaçlar: Okul misyonunu yerine getirmek için neler yapmalıdır? Okul orta vadede neleri başarmayı amaçlamaktadır? Hedefler: Açık ve anlaşılabilir, Ölçülebilir, İddialı ama imkansız değil, Sonuca odaklı, Zaman çerçevesi belli olmalıdır.

NASIL ULAŞIRIZ? Stratejiler: Kullanacağımız yöntemler Faaliyet ve Projeler: İş planları, maliyetlendirme, bütçeleme

BAŞARIMIZI NASIL TAKİP EDERİZ VE DEĞERLENDİRİRİZ? İzleme: Raporlama, karşılaştırma Performans Ölçme ve değerlendirme: Geri besleme, performans göstergeleri, sonuçların değerlendirilmesi

Okulu kim yönetir?

OKULU KİM YÖNETECEK? 1964 yılında çıkarılan Liseler Yönetmeliği’ nin 5. Maddesi: “Okulu müdür yönetir.” 2003 yılında çıkarılan İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 60. maddesi: “İlköğretim okulu, demokratik eğitim-öğretim ortamında diğer çalışanlarla birlikte müdür tarafından yönetilir.”

Planlı Yönetim Okulun planlı bir şeklide yönetilmesi gereklidir. Çünkü Planlama; Politika geliştirmeye, Belirlenen politikaların somut iş programlarına ve bütçelere dayandırmaya, Uygulamaları etkili bir şekilde izleme ve değerlendirmeye olanak sağlayacaktır.

Okulda Stratejik Planlamanın Hazırlık Aşamasında; Planın Sahiplenilmesi, Planlama Sürecinin Organizasyonu, (Stratejik Planlama Ekibi: Yönetici, Öğretmen, Personel, Veli, Öğrenci,) İhtiyaçların Tespiti, Zaman Planı, Hazırlık Programı,

OKULDA STRATEJİK KONULAR Paydaş İlişkileri Personel Fiziki Durum Disiplin Bütçe Akademik Başarı …..

Paydaş İlişkileri Okulun Paydaşları Kimlerdir? Okulun ürün ve hizmetleri ile ilgisi olan, okuldan doğrudan veya dolaylı, olumlu yada olumsuz yönde etkilenen veya okulu etkileyen kişi, grup veya kurumlardır.

Okulun Paydaşları İdareciler Öğretmenler Öğrenciler Memur ve Hizmetliler Veliler Kantin, servis, yemekhane vb işleticileri Semt karakolu Muhtarlık Sendikalar Üst okullar (liseler, üniversiteler) Bakanlık ilçe, il teşkilatları

Paydaşların Görüşlerinin Alınması: Mülakat (İlçe M.E.Müdürü) Anket uygulaması (Öğrenciler) Atölye çalışması (Öğretmenler) Toplantı (Veliler)

Okul Paydaşlarıyla ilgili amaç ve hedeflerin belirlenmesi ve bu hedefler doğrultusunda yapılacak faaliyetlerin, projelerin hazırlanması

AMAÇ: Velilerin eğitim-öğretim faaliyetlerine katılmalarını sağlamak

HEDEF1: 2008-2009 öğretim yılı başında her sınıf düzeyinde en az bir veli temsilcisi belirlemek. HEDEF2: her sınıf düzeyinde ayda bir veli toplantısı yapmak. HEDEF3: Veli-öğretmen görüşme gün ve saatlerini belli bir sisteme oturtmak. HEDEF4: Velilerin okul yaşamı hakkında broşür, web sayfası, dergi, telefon mesajı vb. aracılığıyla bilgilenmelerini sağlamak.

Paydaş İlişkileri Sektörle işbirliğini geliştirerek istihdamı artırmak.

Personel AMAÇ: Okul personelinin çağın gerektirdiği teknolojiyi kullanabilme bilgi ve becerilerini geliştirmek

HEDEF: 2008-2009 öğretim yılı sonuna kadar bilgisayar kullanabilen personel sayısını % 100 e çıkarmak.

Öğrenci Taşımacılığı AMAÇ: Öğrenci taşımacılığının daha sağlıklı ve güvenli yapılmasını sağlamak

HEDEF1: 2008-2009 öğretim yılı içinde servis sürücülerinin öğrencilerimizin eğitimine duyarlılıklarını artırmak. HEDEF2: Öğrencilerimizin servislerde uyulması gereken kurallar hakkında bilinçlendirilmesini sağlamak.

Fiziki Durum AMAÇ: Okulun fiziki durumunu, eğitim-öğretimin daha modern ve kaliteli yapılabilmesine olanak sağlayacak düzeye getirmek

HEDEF1: 2009 yılına kadar okuldaki laboratuar sayısı 2’ ye çıkarmak. HEDEF2: Okul bahçesini öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemek.

Okul Bahçesi ile ilgili çalışmalar: Bank sayısının artırılması için çalışma Basket potası kurulması ile ilgili çalışma Çöp kovaları konulması ile ilgili çalışma Ağaçlandırma ile ilgili çalışma Bahçe duvarlarının boyanması ile ilgili çalışma

Disiplin AMAÇ: Okulda eğitim-öğretim ortamının etkili ve verimli olması için gereken disiplini sağlamak

HEDEF1: Disiplin olaylarını 2008-2009 da % 10 a, 2009-2010 da %5 e düşürmek. HEDEF2: Şiddet konusunda öğrenci ve velilerin farkındalıklarını artırmak. HEDEF3: Devamsızlık oranını 2009 a kadar % 5 e düşürmek. HEDEF4: Disiplin yönetmeliği hakkında tüm öğrencileri eğitim seminerinden geçirmek.

Disiplin ile ilgili çalışmalar Disiplin kurulu Disiplin yönetmeliğini tanıtan bir sunum hazırlayarak tüm sınıflarda çalışma yapacaktır. Rehberlik Servisi devamsızlık sorunu olan öğrencilerin velileriyle iletişime geçerek ev ziyaretleri gerçekleştirecektir.

Bütçe AMAÇ: Okulun maddi kaynaklarının planlı ve verimli bir şekilde kullanmak

HEDEF1: 2008-2009 öğretim yılında okulun maddi gelirlerini % 5 artırmak.

Okul Bütçesinde Giderler Personel: sözleşmeli olarak çalışan personelin (sekreter, temizlik, güvenlik) ücret, vergi, sigorta vb. giderleri Onarım: okul binası ve tesisatlarıyla ilgili her türlü küçük onarım; makine, bilgisayar, yazıcı vb. bakım giderleri Sosyal-sportif faaliyetler: etkinlikler ile ilgili giderler Temizlik: temizlik malzemeleri alımı İletişim: telefon, faks, internet, posta, mesaj giderleri Kırtasiye: her türlü kırtasiye ve sarf malzemesi giderleri

AMAÇ: Okulumuz öğrencilerinin ÖSS başarılarını artırmak Akademik Başarı AMAÇ: Okulumuz öğrencilerinin ÖSS başarılarını artırmak

HEDEF1: 2006 ÖSS de % 69 olan yerleşme oranı 2009 ÖSS de % 75 e çıkarılacaktır.

Başarıyı artırıcı çalışmalar: Bilinçli alan seçimi yapılması (Rehberlik Servisi) Sınav kaygısını giderici çalışmalar yapılması (Rehberlik Servisi) Tercih hatalarının en aza indirgeyecek çalışmalar yapılması (Rehberlik Servisi ve Sınıf Öğretmenleri) Bire bir çalışma sisteminin uygulanması (Zümreler)

Okulda Stratejik Planlamanın Önündeki Engeller Yöneticilerin paydaşlara hesap vermekten kaçınmaları Değişime direnç gösterecek personel Maddi imkansızlıklar ……

yapılan plandan daha önemlidir.” “Planlama yapmak, yapılan plandan daha önemlidir.” (Dale McConkey)

TEŞEKKÜR EDERİM 