KURULUŞU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
 Teachertube.com sitesinin ana sayfa görüntüsünu sol taraftaki resimden görebiliyoruz. Teachertube.com slideshare.com ‘a benzer bir sosyal paylaşım sitesidir.
Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
İnternet Tarayıcı Programlar
Hazırlayan Ebru SIRMACI
Acenta üyeliği için lütfen tıklayınız.
Bir Kuruluş Öyküsü.
Google Analytics Nedir?
Hazırlayan: Dr.Metin KAPIDERE
Arama Motorları Dr. Devkan Kaleci
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
ALKAN AYGÜN EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
İGOOGLE EBRU KAYA İGOOGLE NEDİR?  iGoogle özelleştirilebilir bir ana sayfadır.  iGoogle, üst bölümünde bir Google arama kutusu, alt bölümünde.
VERİ TABANI KULLANICI EĞİTİMİ
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Sektöründe 10 Yıllık deneyimle ispatlanmış olsa gerek ki Telekomünikasyon sektörü sonu olmayan, yıl geçtikçe kendisini yenileyen yapısı ile ticari anlamda.
Online Resources From Oxford University Press Bu sunum Oxford English Dictionary Online hakkında kısa bir bilgi sunmaktadır. Oxford English Dictionary’in.
ARAMA MOTORU KULLANIMI
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
E-Posta Nedir?.
Web 2.0 Yeni nesil Internet.
American Mathematical Society MathSciNet Mathematical Reviews
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Bizde Hyde Park vardı da biz mi konuşmadık diyen Martılar’ın yeri MARTILAR’A FORUM KULLANMA DERSLERİ Ders 2. Kullanıcı adım var, şifreyi de biliyorum
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
İNTERNET TARAYICI (WEB BROWSER) PROGRAMLARI
Oturum aç butonuna tıklayın.
BİT’İNİ KULLANARAK BİLGİYE ULAŞMA VE BİÇİMLENDİRME
YAZILIM.
Arama Motorlarını Kullanmanın Püf Noktaları
İNTERNETTE ARAMA MOTORLARI
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
BLOG NEDİR ? Blog (Türkçe: ağ günlüğü, günce) veya Weblog (Türkçe: Ağ kütüğü) teknik bilgi gerektirmeden, kendi istedikleri şeyleri, kendi istedikleri.
Eğitimde Web 2.0 Araçları Hatice TUNCER
Modül 5 FACEBOOK.
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Nedir, nasıl bulaşır? Ne yapabilirim?. Virüs nedir?
E-POSTA ADRESİ NASIL ALINIR?
Yeni Başlayan öğrencilerimiz için UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ TANITIMI
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Gundemkep.com.tr. Gundemkep.com Amaç: Kep sisteminde kanal yapısının açıklanabilmesi için hazırlanmıştır. Uygulama: Web Site işlemleri Sisteme giriş işlemleri.
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
İNTERNET.
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ALİBABA`NIN KURULUŞU Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.cominternet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. İçinde bulunduğumuz yıl.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
BLOG NEDİR? WEB GÜNLÜĞÜ.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Web Tarayıcıları ve Arama Motorları
GOOGLE ADWORDS BÜŞRA AKAR – CANSU GÜLTEN. GOOGLE ADWORDS REKLAM NEDİR? Reklam firmaların ya da bireylerin sattıkları, ürettikleri ya da tanıttıkları bir.
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

KURULUŞU

Google’ın Kuruluş Hikayesi: 1996 yılında üniversite öğrencileri Larry Page ve Sergey Brin BackRub adında bir arama motoru oluşturdular. Bu arama motorunun en önemli özelliği arama botlarının girilen bir web sitesinin arka plandaki linklerini bulup analiz edebilmesiydi. Backrub’ın ünü o zamanlar sadece bulundukları kampüste yayılmıştı. 1998 yılında Larry ve Sergey motorlarını daha da geliştirdikten sonra arama motorlarının hafızaya aldığı verileri depolayacak yeterli miktarda sabit disk almak istiyorlardı. Ancak yeterli paraları yoktu. İki kafadar çok ucuza buldukları tam 1 terabytelık (1000GB) diskleri kredi kartlarıyla satın almışlardı.

Larry Page ve Sergey Brin'in tanışması Google'ın hikayesi 1995 yılının bir yaz gününde, Standford Üniversitesi'nde okuyan iki gencin, Larry Page ve Sergey Brin'in, tanışmasıyla başladı. Kuracakları şirkete bir isim koymayı düşünen ikili, tanıştıktan yaklaşık bir yıl sonra 'googol' kelimesinden esinlenerek isim olarak Google'da karar kıldı. 1 rakamıyla başlayan ve sonuna 100 adet 0'sın gelmesiyle meydana gelen 'googol', ünlü Amerikan Matematikçi Edward Kasner'in yeğeni Milton Sirotta'nın 1938 yılında ortaya attığı bir kelimeydi.

7 Eylül 1998 yılında şirketleşen Google, bu tarihi doğum günü olarak kabul etti Bugün milyonlarca ziyaretçisi bulunan ve dünya markaları arasında gerçekleştirilen anketlerin birçoğunda ilk sıralarda yer alan Google, sadece bilgisayar ve teknoloji dünyasının değil, iş ve sanat dünyasının da vazgeçilmezlerinden biri oldu. Yayınlanan birçok gazete ve dergide Google'ın kurucuları Brin ve Page'den övgüyle bahsedilirken, bazıları bu övgüyü daha da ileriye götürerek bu ikiliyi internetin 'Thomas Edison'ı olarak lanse etmeye başladı.

Google'ın canını sıkan servisi: Street View Ancak Google övüldüğü kadar, sık sık eleştiri bombardımanına da tutuluyordu. Google'ın hızla insanlığın hayatına girmesinden çekinenlerin en büyük korkusu ise, şirketin özel hayata zarar verebilecek olmasıydı. Kullanıcıların arama kayıtlarını gereğinden çok elinde tutmasıyla da yoğun bir eleştiri alan Google, bunun yanında Street View servisi nedeniyle de çok konuşuldu. Google Street View'ın özel hayata müdahale etme durumu neticesinde Google'ın bazı kişilerce mahkemeye verilmesi de bu korkuların aslında pek yersiz olmadığını ortaya koyuyordu. Tüm bunlara rağmen Google, 10 yılını son derece başarılı bir tabloyla kapatmayı bildi. Ancak yer yer Amerikan ekonomisinde meydana gelen çalkantılar, Google'ın da finansal açıdan bazı yeni kararlar almasını gerektirdi. Servislerini her geçen gün biraz daha çeşitlendiren Google, online reklamcılığı da daha ileriye taşıdı ve böylelikle karının çok büyük bir kısmını online reklamcılıktan kazanmaya başladı.

Gmail'den YouTube'a onlarca Google servis Web arama motoruyla yetinmeyen ve büyüme ivmesini 10 yıl içinde hiç kaybetmeyen Google, sunduğu yeni servislerle de kullanıcılarını dört bir yandan elinde tutmanın gayreti içerisine girdi. El attığı her pazarda karşısına yeni ve ciddi rakipler alan Google, buna rağmen web arama motoru pazarında olduğu gibi diğer servislerde de başarılı olmasını bildi. Blog servisiyle günlük tutan ve yazılarını milyonlarla paylaşmak isteyen kullanıcılarını düşünen Google, Gmail ile e-posta pazarına da el atarak Microsoft ve Yahoo! gibi ciddi rakiplerine meydan okudu. Microsoft'la mücadelesinde bununla da yetinmeyen şirket, Microsoft'un dünya çapında popüler olan MS Ofis'ine de rakip oldu. Word kelime işlemcisinden Excel türevi bir yazılıma kadar bir çok alternatifi kullanıcılarına internetten, üstelik ücretsiz ulaştıran Google, bu servisiyle de kullanıcıların sempatisini kazandı.

Ve Google, Chrome ile bombayı patlattı Yeni bir yazılım platformu geliştirerek Apple'ın iPhone'u başta olmak üzere diğer şirketlerle de yeni bir rekabete girmeye hazırlanan Google, bununla da yetinmeyerek Chrome web tarayıcısını geçtiğimiz günlerde kullanıcılarına sundu. Google, bilindiği üzere tüm servislerini internet üzerinden ulaştırıyor ancak kullanıcılar Google'ın bu servislerine ulaşabilmek için en büyük rakibi Microsoft'un Internet Explorer yazılımını ya da diğer alternatif tarayıcıları kullanmak zorundaydılar. Bunun yanında IE'nin Google servislerinin bazılarında kullanıcılara sıkıntı yaşatması ise Google için bardağı taşıran son damla oldu. Chrome ile web tarayıcı pazarına giren Google, henüz birkaç gün olmuşken yüzbinlerce kullanıcıya ulaşmayı başardı ve tarayıcı alanında da 'buradayım' dedi.

10 yıllık macerasında birçok başarı gösteren Google, yeri geldiğinde başarısızlığını da kabul etmekten çekinmedi. Bunun son örneği de Don't be evil olayında yaşandı. Çin'de Tananmen Square katliamı ve Falun Gong hareketi gibi tartışmalara neden olan bazı başlıklardan uzak durmak için ortaya attığı bu yeni sloganın ardından geçtiğimiz yıl hatasını itiraf eden Google, Çin'de böyle bir şeye kalkışmanın kötü bir fikir olduğunu kabul etmişti. Page ve Brin'in Google ile yola çıkarken, insanlara 'bilgiyi' ücretsiz ulaştırma derdindeydi. İlk üç yıl da planladıkları gibi hareket eden ikilinin Google'dan bir kârı olmadı. İlerleyen yıllarda ise Google, sayfalarında reklamlara yer vermeye başladı ve online reklamcılığın kapısını aralamış oldu. Google, bugün itibariyle online reklamcılığı öylesine ileri bir noktaya taşıdı ki, kâr-gütmeyen bir organizasyon olarak kurulmasına rağmen, yılda 16,6 milyar Dolar gelir elde edebilen dev bir şirket haline geldi. 2005 yılında hayata geçirdiği Google Maps ve Google Earth ile dünyanın interaktif bir haritasını internetle tüm dünyaya sunan Google, Street View servisiyle de bunu bir adım ileri götürdü.

Doğuşundan bu yana Google: 1995-2000 Şimdi isterseniz Google'ın aslında kurulduğu ilk yıl olan 1995'ten günümüze hangi aşamalardan geçtiğine yıl yıl göz atalım: 1995- Larry Page ve Sergey Brin, Stanford Üniversitesi'nde tanıştılar. 1996- Bilgisayar-bilimi öğrencileri Page ve Brin, BackRub isimli bir arama motoru üzerinde çalışmaya başladılar. BackRub'un Google'a dönüşmesi ise aynı yılın Ağustos ayına denk geldi. 1997- Google.com tescil edildi. 1998- Henüz şirketleşemeyen Google, kendine dönük ilk yatırımını Sun'ın eş- kurucusu Andy Bechtolsheim'den aldı: 100.000 Dolar. Hemen ardından, 7 Ağustos'ta şirketleşme çalışmaları sona erdi ve bu tarih, Google'ın doğum günü olarak kabul edildi. 1999- Küçük bir garajda gözlerini açan Google, yıllar geçtikçe bu dar alana sığmaz oldu ve nihayetinde 8 çalışana ulaşarak yeni bir ofise taşındı. 2000- Google'ın ilk 10 dildeki sürümü yayınlandı: Fransızca, Almanca, İtalyanca, İsveççe, Fince, İspanyolca, Portekizce, Hollandaca, Norveççe ve Danimarkaca. Aynı yıl, bir milyarlık URL indeksiyle Google, dünyanın en büyük arama motoru olmayı başardı.

Doğuşundan bu yana Google: 2001-2008 2001- Google, Deja.com'un Usenet Discussion Service'ini satın aldı. Aynı yıl Eric Schmidt de şirketin CEO'su oldu. 2002- AOL ile ortaklık kurulurken, Google News servisi hizmete girdi. 2003- American Dialect Society üyeleri, Google'ı 2002 yılının en yararlı kelimesi ilan etti. Aynı yıl Google, Blogger'ın yaratıcısı Pyra Labs'ı satın aldı. 2004- Google, 2GB'lık kapasitesiyle 2004 yılına damgasını vuran Gmail ile e-posta pazarına merhaba dedi. Bunun yanında halka da açılan şirket, 85 Dolarlık hisse değerine ulaştı. Son olarak ise ortağı olduğu kütüphane ve üniversitelerde bulunan milyonlarca kitap dijital ortama aktarıldı. 2005- Şirket, Google Maps ve Google Earth servisini kullanıma sundu. Bu servisleri, hızlı mesajlaşma yazılımı Google Talk izledi. 2006- Google, Çin'e adım attı ve en önemlisi Google'ın YouTube alımı bu yıl içinde gerçekleşti. 2007- Google, Street View servisini ilk olarak Amerika'nın 5 eyaletinde hizmete sundu. Bunun yanında yine aynı sene içinde online reklam şirketi DoubleClick satın alındı. 2008- Yahoo ile yeni bir ortaklık duyuruldu. Ayrıca Belçikalı gazetelerin bir kısmı Google'ı dava etti. Buna göre şirket, Google'ın izin almaksızın ve ücret ödemeksizin kendilerine ait bazı bilgileri yayınlamasından ötürü 49 milyon Euro cezaya çarptırıldı.Ve yine geçtiğimiz günlerde yayınlanan Chrome servisi de Google'ın bu yıl hayatımıza giren bir diğer servisi oldu.

Google büyümeye devam ediyor! Görüldüğü gibi Google için yazılacak gerçekten çok şey var. Doğduğu günden bu yana hızla büyüyen ve bugün tüm dünyanın tanıdığı Google, sadece kullanıcılarını değil, çalışanlarını da son derece memnun eden büyük bir şirket. Google'a her gün milyonlarca CV'nin gelmesi de aslında boşuna değil: GooglePlex'te çalışan Google ekibini gören milyonlarca insan, dünyanın neresinde olursa olsun Google'a başvurarak milyonda bir ihtimal dahi olsa Google'da çalışabileceğini hayal ediyor. Hayalleri böylesine süsleyen Google, gerçekten de çalışanlarının rahatlığını en üst düzeyde dağlayan bir şirket.

4 Şirket 1998'de Kaliforniya'da bir garajda kurulduğunda toplam çalışan sayısı. 19,604 Google'ın şu anda sahip olduğu toplam çalışan sayısı. 70:30 Erkek çalışanların kadın çalışanlara oranı. %60 Dünya çapında yapılan internet aramalarında Google'ın payı. %86 Sadece İngiltere'de yapılan internet aramalarında Google'ın payı. 25,000 Google'ın ilk günlerinde indekslediği web sayfası sayısı. Bu rakam günümüzde milyarlarla ifade ediliyor. 157 milyar Dolar Google'ın şu anki pazar değeri. %40 Online reklam pazarında Google'ın payı. 1 Google'ın çalışanlarına kendi özel projeleri için çalışmaları amacıyla haftada izin verdiği gün sayısı. Google News'ın böyle bir günde ortaya çıktığı biliniyor. 112 Google'ın konuştuğu dil sayısı bunlardan biri de Türkçe... 1 milyon Her yıl Google'a gönderilen özgeçmiş sayısı.

En fazla kullanılan arama motorları: 1. Google 90.2% 2. Yahoo 5.5% 3. MSN 2.1% 4. AOL 0.9% 5. Search.com 0.5% 6. Dogpile 0.4% 7. Answers.com 0.4% 8. AltaVista 0.2% 9. Ask 0.1% 10. Reference.com 0.1%

Google Alerts Takip etmek istediğiniz haberler ya da konular mı var? O halde Google tarafından sunulan Alerts hizmeti tam size göre. Bu hizmeti kullanarak istediğiniz kelimelerle 10 taneye kadar uyarı oluşturabilir ve sonuçlara e- postanız aracılığı ile ulaşabilirsiniz. Uyarı oluşturmak için, izlenmesini istediğiniz kelimeleri, değişiklikleri ne şekilde takip etmek istediğinizi, uyarılara ilişkin hangi sıklıkta e-posta almak istediğinizi ve tabii ki e-posta adresinizi girmeniz yeterli. İzlemek istediğiniz değişiklikleri 4 farklı seçenekle takip edebilirsiniz: Haberler (News), Web, Haberler & Web ve Gruplar (Groups).  Ancak oluşturduğunuz uyarılar hakkında size e-posta gönderecek olan Google'ın, seçtiğiniz seçeneğe bağlı olarak değişen bazı şartları var: Eğer "Haberler (News)" seçeneğini seçtiyseniz, aradığınız kelime Google News bölümünde ilk 10 haber içindeyse; "Web"i seçtiyseniz, aradığınız kelime bildiğimiz Google arama motorunda en çok arananlarda ilk 20 içindeyse; "Haberler & Web"i seçtiyseniz önceki koşulların ikisi de geçerli olmak üzere ve "Gruplar"ı seçtiyseniz, aradığınız kelime Google gruplarına gönderilen son elli iletinin içindeyse Google tarafından bir uyarı mesajı alabilirsiniz. 

Google Print Her yeri aramaya devam eden Google en sonunda basılı kitapların içine de ulaştı. Hiç yüzlerce sayfadan oluşan bir kitapta aradığınız bir cümleyi bulmak için "Keşke bir Ctrl+F olsa da uğraşmasam." diye içinizden geçirdiğiniz oldu mu? İşte çözüm Google'dan geldi. Henüz deneme aşamasında olan bu hizmet şimdilik sadece sınırlı sayıda ve çoğu İngilizce olan kitapları kapsıyor. Ancak yine de hemen her türden kitap içinde arama yapabiliyorsunuz. Arama yapmak ise oldukça kolay.  Tek yapmanız gereken [Only Registered Users Can See Links] adresine gidip bulmak istediğiniz kelime/kelimeleri yazmak ve arama tuşuna basmak. Arama sonucunda göreceğiniz sonuçlardan herhangi birisine tıklayarak kitabın sayfalarını görüntüleyebilirsiniz. Aynı kitaptan daha fazla sonuç görmek için Google kullanıcı adınız ve şifrenizle sisteme giriş yapmanız gerekecek. Ayrıca sol tarafta göreceğiniz "More results from this book" seçeneği de size kitapta bulunan bütün sonuçları getirecektir. Seçtiğiniz kitap içerisinde başka kelimeler de aramak isterseniz "Search within this book" bölümünü kullanabilirsiniz.  Yine de, yayın hakları nedeniyle kitapta görüntüleyebileceğiniz sayfa sayısı sınırlı. Zaten bu hizmetin veriliş amacı da okuyuculara ücretsiz kitap okuma hakkının verilmesi değil, gerçekten işinize yarayacak ve hoşunuza gidecek olan kitapları bulmanızı sağlamak. Bunu, kitapçıya gitmeden kitapları karıştırmak olarak da görebilirsiniz. Ayrıca beğendiğiniz kitapları anında sipariş verebilmeniz için gerekli bağlantıları da arama sonuçlarının yanında görebilirsiniz. Bu deneme hizmetini daha da genişletmeyi amaçlayan Google bir kütüphane projesi başlatmış.

Google Scholar Sadece bilimsel makaleler arasında yapmak istediğiniz bir arama için kullanabileceğiniz bu hizmet bilimsel araştırma yapmak isteyen veya bilimsel makaleleri kullanrak ödev hazırlamak isteyenler için kullanışlı olacaktır. Ayrıca ana sayfadaki gelişmiş arama (Advanced Scholar Search) veya özellikler (Scholar Preferences) bölümlerini kullanarak aramanızı daha detaylı şekilde gerçekleştirebilir veya aramanızın ait olmasını istediğiniz kurumu seçmek, sadece biyoloji alanında arama yapmak gibi çeşitli filtreleme yöntemleri kullanabilirsiniz.  Özel Aramalar: Arama alanınızı daraltmak ve aradığınız şeye daha kolay ulaşmak için Google tarafından belirlenen farklı alanlarda özel aramalar yapabilirsiniz. Örneğin; Linux alanında yapacağınız bir arama size Linux'la ilgili sayfalarından sonuçlar getirecektir

Google Blogsearch Sanırım Google ve blog kelimeleri bir arada kullanılınca insanın aklına ilk Blogger geliyor. Bu hizmet de her ne kadar ilk bakışta sadece Blogger sitelerini arıyor gibi görünse de aslında dünyanın her yerindeki blog sitelerini aradığını ilk denemeden sonra anladım. Aslında yaptığım birkaç denemeden sonra haberlerden forumlara kadar oldukça kapsamlı arama sonuçları elde ettim. İlgilendiğiniz özel konularda bu tür sonuçlar elde etmek için oldukça güzel bir araç. Diğer yandan gereksiz pek çok sonuçla karşılaşma olasılığınız da mevcut. 

Google Maps Bu hizmet sayesinde dilediğiniz bölgenin harita, uydu ve hem harita hem de uydu görüntülerini kapsayan seçeneklerden herhangi birisini seçebilir ve 100 metre yakına kadar uydu görüntülerine ulaşabilirsiniz. Seçtiğiniz herhangi iki nokta arasındaki en kısa yolun bulunarak işaretlendiği bir hizmeti de kapsayan Google Maps oldukça kullanışlı bir araç.

Google Moon NASA tarafından sağlanan ay haritasına belirli bir detaya kadar ulaşabileceğiniz ilginç bir hizmet olan Google Moon'da, Aya iniş yapan Apollo araçlarının indiği noktaları da görebilir ve haklarında kısa bilgilere ulaşabilirsiniz

Google Video (BETA)  Yine deneme aşamasında olan bir Google hizmeti. Diğer tüm deneme aşamasında olan çalışmalar gibi şimdilik sınırlı sayıda televizyon kanalının programlarını içeren Google Video, belgesellerden müzik videolarına kadar çeşitli alanlarda videolar içeriyor. Arama sonuçlarınız arasında ücretsiz olarak izleyebileceğiniz videoları yanlarında göreceğiniz üçgen sayesinde ayırt edebilirsiniz. Ses ve görüntü kalitesi çok iyi olmamakla birlikte en az sayıda kesintiyle çok uzun videoları bile izleyebiliyorsunuz. Ancak videoları izlemek için öncelikle "Google Video Viewer" adlı ufak programı indirmelisiniz.  Böylece arama sonuçlarını görüntülediğiniz tarayıcınız üzerinde videoyu izleyebiliyorsunuz. Aramalarınızı bulmak istediğiniz televizyon programının adı ile yapmak için arayacağınız kelimelerin önüne "title:", belirli bir televizyon kanalı içinde arama yapmak için de "channel:" eklemeniz yeterli.  Büyük bir hızla çalışmalarına devam eden Google, yukarıda anlatılan ve şu anda deneme sürümleri olan hizmetlerini geliştirme ve aralarına yenilerini ekleme çabasında. Acaba şimdi sırada ne var diye kendime sormadan edemiyorum açıkçası. Google bu hızla giderse yakında evin içinde kaybettiğimiz eşyalarımızı aramak için de bir hizmet geliştirecek.

Google Nasıl ve Nerden Para Kazanıyor? Burada en büyük yanılgı google’ı sadece arama motoru olarak görmek, google internet üzerinde bir çok web sitesinin esas sahibi, youtube, google plus bu sitelerden sadece bazıları. Google 2011 3.çeyreğinde 10 milyar dolar gelir elde etti, ülkemizin gayri safı milli hasılasının 300 milyar dolar olduğunu düşünürsek sadece bir çeyrek rakamı 10 milyar dolar olan bir şirketin büyüklüğünü daha iyi anlayabiliriz. Google bu gelirlerinin yüzde 60′ını sahibi olduğu web sayfalarından elde etmiş, ikinci en büyük gelir kaynağı ise pek tabii ki google adsense, internet sitelerinde yayınlanan reklamlar ve yayıncılardan aldıkları ücretlerle google adsense, google için en büyük ikinci gelir kaynağı, elde ettiği gelirlerin yüzde 28′i google adsenseden geliyor. Bu 2 kalem haricinde kurumsal olarak bir çok projesi olan google tam 30.000 kişi istihdam ediyor. Google çalışan sayısını son 1 yıl içerisinde 5000 kişi arttırdı. Ayrıca google’ın son zamanlarda çıkardığı google chrome, android işletim sistemi gibi başarısını şimdiden kanıtlayan ürünler şirketin gelirlerinin artmasında en büyük paya sahip.

Google’ın Misyonu: Dünyadaki bütün bilgiler organize etmek ve evrensel olarak ulaşılabilir kullanışlı hale getirmek.

2009 yılları arasında google'ın gelişimini ve onunla ilgili bazı rakamlar görmektesiniz.Tabloya göre 1997 yılında kurulan google 1998 yılında 30 milyon sayfa indexlemiş.2008 Yılına gelindiğinde ise google'ın 1 Trilyon sayfayı indexlediğini görüyoruz. Aynı tabloda google'ın başlatıığı ve satın aldığı bazı uygulamalrıda görmemiz mümkün. Örneğin; Web siteleri ve şirketler için çok önemli bir uygulama olan Adsense'i 2003 yılının Mart ayında başlatığını,Aynı yılın Şubat ayında Blog servisi olan Blogger'ı bünyesine katan google,Eposta servisi olan Gmail'i 2004,Web tarayıcısı Chrome'u 2008 yılında hizmete açmış.Dünyaca ünlü Yotube'u ise 2006 Ekim ayında satın almış.Yukarıdaki tablonun bize söyledikleri özetle bunlar.

Google'da yapılan aramalar ile ilgili istatistik,rakam ve bilgileri görüyoruz. Google.com'un günlük sayfa gösterim sayısı 7.2 Milyar. Google ve diğer sitelerinde yapılan arama sayısı aylık 87.8 Milyar Google.com'un günlük ziyaretçi sayısı 620 Milyon kişi. ( Bu sayı sadece google.com için geçerli olan sayıdır.)

Gelelim Google'ın en çok konuşulan merak edilen konusuna.Para. Tabloda ilk dikkatimi çeken 2000 yılındaki google'ın zararı.2000 yılında toplam geliri 19.108.000 (Ondokuzmilyon Yüzsekizbin) dolar  olan google o yıl 14.690.000 (Ondörtmilyon Altıyüzdoksanbin) dolar zarar etmiş.Google 2000 yılından sonra her yıl hem toplam gelirini hem de karını arttırmış.En son 2009 yılında google'ın toplam geliri 23.650.560.000 dolar,karı ise 6.520.450.000 dolar olmuş. Gelirlerinin %97 si reklam geliri olan google'ın 2009 yılında elde ettiği 23.650.560.000 doların 22.888.804.000 doları reklam gelirinden oluşuyor.Dikkatimi çeken bir başka nokta da Google'ın 40.5 milyar dolarlık serveti.

google'ın diğer servisleri olan Youtube,blogger,gmail gibi servisleri hakkında rakamları görebilirsiniz.Tablonun en altında ise google'ın diğer hizmetlerini görebilirsiniz.