 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Resimlerin Kullanımı.
Öğretim İhtiyacını Belirleme
Değer biçme / Etki kestirimi ve SED’e paydaşların katılımı Doç.Dr.Kayıhan Pala Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
Problem Çözme Becerileri
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ GELİŞTİRME Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesinde destek verici, bütünleştirici ve aydınlatıcı olan portfolyo oldukça etkili bir değerlendirme metodudur.
9 - PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ
POSTER.
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
DERS KİTABINI DEĞERLENDİRME YOLLARI
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
BBY606: Araştırma Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
ÇAĞDAŞ DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
Bir kavramın uygulama düzeyinde kazandırılması ile ilgili kuralın “eğitim” kavramına uygulanması İçerik Türü: Kavram İçerik Türü: Kavram Davranış Düzeyi:
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Psyc 351T Ölçme Teknikleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Araştırma Sürecinin Aşamaları
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
İKNA SÜRECİ.
Değerlendirme Çalışması Raporlama
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

 Doç.Dr. Şirin Karadeniz

Hedefler, görev analizine dayanır

Uygun öğretim tasarlamak, etkinlik ve kaynakları belirlemek için bir araçtır. Öğrenmenin değerlendirilmesi için bir çerçevedir. Öğrenciye yol gösteren bir kılavuzdur.

 Hedef yazmada iki yaklaşım: Sonuca odaklanırlar. o Davranışsal hedefler • Öğrenenin, öğretimde belirtilen bilgi ya da becerileri kavradığını gösterebilmesi için ne tür davranışlar sergilemelidir? o Bilişsel hedefler • Öğrenmenin üst seviyeleri (yorumlamak, kavramak vb.) tanımlamak için kullanılır.

 Zorunlu bölümler: o Eylem fiili ve referans konu içeriği (cümledeki söz bölümleri) • Örn: Bir DVD oynatıcıyı çalıştırmak.  Seçmeli bölümler: o Başarı düzeyi: Kabul edilebilir minumum performans • Ne kadar doğru?, Ne kadar iyi? Ne kadar sürede? … • Örn: Öğretim tasarımı aşamalarını doğru bir şekilde sıralamak o Performans koşulları: Şartlar ve kaynaklar • Belirli bir ekipman gerekli mi? Belirli bir kitaba, tabloya, diğer referanslara izin verilmiş mi? Zaman sınırlaması var mı?

 Nihai hedef (bir konunun en önemli hedef(ler)i) ve alt hedefler (destekleyici hedefler) o Klima bakımını yapma • Klimanın parçalarını belirleme • Klimayı açma ve temizleme • Klima dış ünitesini açma ve temizleme

 İki kısmı vardır: o Birincisi, genel öğretim hedef cümlesi (kavramak, anlamak, yorumlamak, değerlendirmek, kullanmak vb.) o İkincisi Hedefin başarıldığını gösteren performans örnekleri. o ERIC’i kullanarak bilgiye ulaşır • Verilen konu ile ilgili bir makaleye ulaşır • İlgili literatüre ait bir kaynaklar listesi derler. • Arama için dar ve genel anahtar kelimeleri kullanır.

 İçeriği: o Eylem fiili o referans konu içeriği o Başarı düzeyi o Performans koşulları o Zaman faktörü performansı ölçüyorsa kriter, maksimum bir sınır oluşturuyorsa koşuldur. • Örn: Öğrenenler koşu pistinde 400 metreyi, 2 dakikanın altında koşacaklar. • Örn: Çalışmayan bir lamba anahtarını öğrenci 30 dakika içinde değiştirecek.

 İki bölümü: o Davranışı açıklayan düşüncenin tespiti o Gözlemlendiğinde tutumu gösterecek davranışların belirlenmesi • Şirket müşterileri ile olumlu ilişki geliştirmek • Müşterilerle randevulaşmak için harekete geçer. • Herbir müşteriye ismiyle hitap eder, nazik davranır. • İstenen bilgiyi hemen sağlar...