GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Sistem Analizi ve Planlama
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Yıldız Teknik Üniversitesi
E- İ MZA KULLANIM REHBER İ 1- E-imza pin numarasını öğrenme 2- Doküman Yönetim Sisteminde E-imza’nın kullanımı.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu Gülşen SERT BTÖ 616 Eğitsel Oyun Tasarımı.
Bora GÜRSEL CBÜ BAUM Proje Yöneticisi
Yazılım Test Süreci. Yazılım test süreci Test Hazırlık Adımında Neler Yapılmalıdır? Test edilecek yazılıma ait analiz ve teknik tasarım aşamaları ile.
Chapter 3 Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology, and Story
YAPAY ZEKA ve UZMAN SİSTEMLER
Playtesting Damla KIZILTAS.
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Veri ağaçları
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Projenin sonlandırılması
TEST – 1.
24. MÜHENDİSLİK DEKANLARI KONSEYİ TOPLANTISI Mayıs 2012, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Mühendislik Eğitiminde Tasarım Dersleri Prof. Dr.
Game Design - Theory & Practice, Second Edition Chapter 15: Getting the Gameplay Working Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
DİNAMİK VE ADAPTİF SİSTEM TASARIMLARI İLE ALGORİTMA ÖĞRETİMİ
Gameplay Çalışmasına Başlamak Getting The Gameplay Working.
Bölüm 17: Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
BÖLÜM V: FOCUS NAZAN SEZEN. “Akışı hisset… Akıntının bir parçası olmak için, amacı anlamalısın” Warrel Dane.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
YILI BÜTÇE ÇALIŞMALARI HAZIRLAYAN: CEVDET AKÇAKOCA.
MULTI-PLAYER Damla KIZILTAŞ. Overview  “No one on their death bed ever said, ‘I wish I’d spent more time alone with my computer.’” — Dani Bunten Berry.
Benzetim (Simulasyon)Tekniği
GÖKAY GÖKTAŞ.  Hollywood, iyi belirlenmiş hedeflerle birlikte iyi bir sisteme sahiptir. Film yapımcısı filmin nasıl yapılacağını bilir. Film yapım aşamasındayken.
BTÖ616 EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan : Sinan KESKİNSinan KESKİN Mart 2013 Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim.
İBRAHİM KASALAK A Chapter 15: Getting the Gameplay Working HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Oyun Tasarımında Bölüm Tasarımı
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Getting the Gameplay Working (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi)
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
HABTEKUS 2008 İstanbul 1 rekabet yaratan altyapı Prof. Dr. E. Murat ESİN Maltepe Üniversitesi
Quest Atlantis’in Derse Destek Materyal Olarak Kullanılması Pilot Çalışma Ayşegül BAKAR.
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay,Technology & Story.
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Veri Tabanı Programcılığı
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
BCO 623 Oyun Tasarımı DEYNEKÇİ Oyun Sunumu Ekip Betül Altındiş
Probleme Dayalı Öğrenme
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
OYUN GELİŞTİRME DÖKÜMASYONU BUKET ALBAYRAK 17.BÖLÜM BCO623.
YAPAY ZEKA DERS NOTLARI UYGULAMALARI Bölüm 1 : Yapay Zeka
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
Level Design Giriş Sektörünün gelişmesi sonucu bu alanla ilgili iş gücü her geçen gün artmaktadır. Seviye tasarımı da bu sektörde önemli bir yer bulmuştur.
Bölüm Tasarımı Emre Avan.
Bilişim Teknolojileri Dersi
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Problem Çözme Yaklaşımları
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
Chapter 3: Brainstorming a Game Idea: Gameplay, Technology and Story
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Sunum transkripti:

GETTİNG THE GAMEPLAY WORKİNG (Oyun Mekaniğinin Hayata Geçirilmesi) Ders sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Dersin Adı: BTÖ616 Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Hazırlayan: Tayfun AKIN

GİRİŞ Hollywood bir film yapmak için oldukça iyi sistemlere sahiptir. Bilgisayar oyunu geliştiricilerinin Hollywood kadar iyi bir sistemleri yoktur. Bir film yapımcısı filmini nasıl yapacağını bilir. Film yapım aşamasındayken çok az filmde senaryoda veya oyuncu kadrosunda değişiklik olur. Ve filmler yayınlanmadan aylar önce tamamlanmış olurlar.

GİRİŞ Bir bilgisayar oyunu tasarım ve geliştirme süreci oyun cd leri yayınlanıncaya kadar devam eder. Hatta oyun yayınlandıktan sonra dahi yamalar üretilebilir. Çünkü bu süreç tasarımcıların ve programcıların tahmin edemeyeceği problemlerle ile doludur. Bu nedenlerden dolayı bir oyun tasarımı tamamlanmadan önce küçük demoları veya bir level prototipi yayınlanır.

GİRİŞ FİLM YAPIM SÜRECİ Geçmişi daha uzun OYUN TASARIM SÜRECİ Geçmişi daha uzun Teknolojinin ilerlemesi film yapım sürecini çok etkilemez. Yeni gelişen bir alan Teknolojinin ilerlemesi tasarımcıların yeni teknolojileri öğrenmesini gerektirir.

ORGANİK SÜREÇ Organik süreç oyunun çalışabilmesi için alan ve zaman sağlamaktır. Bir oyun geliştirme sürecinde oyunun tamamını değil de o bölümde gereken neyse sadece onu planlamak Oyunu eğlenceli kılacak bazı kısımlar oluşturulmalıdır. Bu organik süreçte, bütçe, zamanın planlaması ve çalışan sayısı gibi konularda denge sağlanmalıdır.

ORGANİK SÜREÇ Ne kadar fazla o kadar çabuk Prototip olmadan senaryo, dokümanlar veya level oluşturmada oyunun çalışması hakkında bazı varsayımlara neden olacaktır. Bu varsayımlar ileride değişebilir. Eğer uygun olmayan içeriği atamıyorsanız sürecin başında değişiklik yapma şansını boşa harcamamalısınız. Çünkü süreçte birçok sorunla karşılaşacaksınız.

ORGANİK SÜREÇ Ne kadar fazla o kadar çabuk Centipede 3D oyununun önemli bir miktar iş yapıldıktan sonra eğlenceli olduğuna dair şüphe duyuldu.. Ve yapılan işin büyük kısmı atılmak zorunda kaldı. Bundan dolayı seviyeler tamamlanmadan önce oyunun eğlenceli hale gelmesi için çalışılmalı.

ORGANİK SÜREÇ Basitleştirme Bir oyunun geliştirilmesi aşamasında uzun tasarım dokümanı yerine odak noktalarda çalışmak daha mantıklıdır. Oyunun amaçları değiştikçe kısa kısa tuttuğunuz tasarım dokümanının değişmesi daha kolay olacaktır. Hazır bir prototipin olması yapımcılara oyunu göstermek açısında daha iyi olabilir. Yapımcılar prototipten önce bir senaryo ya da tasarım dokümanı görmek isterler. Bundan dolayı başta bir yapımcıyla başlamak yerine kendi sermayenle demo hazırlamak daha mantıklı olabilir.

OYUN YAPIMI Oyun yaparken mantıklı olan sırasıyla gitmektir. Her bileşen üzerinde çalışmak yerine temel ve başlıca sistemleri tamamlayıp o temel üzerinde çalışmak daha mantıklıdır. Bu temel sistemin değişmesi gerekirse diğer sistemleri etkilemeden bir düzenleme yapılabilir.

OYUN YAPIMI Teknoloji Oyun motorları, bilgisayar oyunlarının temel teknolojisidir. Prototip oluşturulmadan oyun motorunun tam donanımlı çalışmasına gerek yoktur. Oyun motorunun özellikleri iyi tespit edilmeli ve ona göre seçim yapılmalıdır. Son teknoloji bir oyun motorunun tamamlanması beklenirse, oyunun kendisini düzenlemek için fazla zaman kalmayacaktır.

OYUN YAPIMI Ardışık Adımlar Önce temel adımlardan başlanılacağını daha önce söylemiştik. Geliştirme süreci boyunca oynanabilir bir versiyonun olması önemlidir. Oynanabilir bir oyun geliştirildiği sürece hem oyunun dönütlerini hem de ne üzerinde çalışıldığı anlaşılır. Oyun oynanamaz durumdayken oyunun amaçlarından uzaklaşması ve oynanamaz duruma gelmesi kaçınılmazdır.

OYUN YAPIMI Tamamen İşlevsel Bir Alan Bu adımda oyunun bir bölümünü tamamen işlevsel hale getirmek gerekir. Oyundaki tüm bölümler işlevsel olabilir. Fakat bütün elemanlar bir bölümde olduğu zaman unuttuğumuz ve başarısız olduğumuz noktaları rahatlıkla görebiliriz. Geriye kalan bölümlerde bu bölümde ki tecrübelerden faydalanılabilir. Böylelikle daha etkili bir çalışma yapılabilir. Ayrıca bu bölümde oyunun zorluk seviyesi kontrol edilmelidir. Acemi oyunculara göre temel seviye iyi ayarlanmalıdır. Bir oyunu sonradan zorlaştırmak kolaylaştırmaktan daha basittir.

OYUN YAPIMI Değişikliğe Gitmek En önemli noktalardan biri yaptığımız işleri iptal edebilmektir. Problemi kabul edebilmek önemlidir. Bir değişiklikliğe gidildiğinde oluşturulan tüm bölümlerin yeni şekil için uygunluğu değerlendirilmelidir. Eğer uyumsuzluk varsa bunlar düzeltilmelidir.

OYUN YAPIMI Değişikliğe Gitmek Uzun süre aynı işle uğraşılması rahatsızlığa neden olabilir. Buda tasarımcıda yanlış hislere kapılıp değişiklik yapma duygusu oluşturabilir. Bir oyunun tekrar tekrar oynanması yanlış olan yerin gözden kaçmasına sebep olabilir. Bu nedenle başka bir test ekibinin bulunması bu tür hataların ortaya çıkarılmasında önemlidir.

PROGRAMLAMA Her tasarımcının aynı zamanda programlama bilmesi işlerini kolaylaştıracaktır. Eğer programlama bilmiyorsa fikirlerini programcıya anlatması gerekir. Tasarımcı ve programcı farklı kişiler ise burada; İletişim sorunu Zaman kaybı Programcının istenileni yapmak istememesi yada yokuşa sürmesi gibi sorunlar ortaya çıkabilir.

PROGRAMLAMA Bir programlama bilen tasarımcı oyunda kullanılan teknolojiyi daha iyi anlar. Programlama bilgisi olmayan tasarımcı oyun motorunun yapamadığı zorlukta şeyler isteyebilir. Sonuç olarak oyun iyi olmayacaktır.

Eğlence ne zaman? Oyunun eğlenceli tarafını bulma en zor aşamalardan biridir. Tasarımın ilk aşaması çalışır bir kısım oluşturmaktır. Çalışır bir oyun parçası yaptıktan sonra ki işe ise bunu eğlenceli hale getirmektir. Prototip çalıştırılır oyun tasarımı yapılır ve birbirini takip eden geliştirme süreci devam eder. Böylelikle zor kısım tamamlanmış olur. Geriye kalan süreçte ise önceki süreç takip edilir ve tasarım ve geliştirme tamamlanır.

Dinlediğiniz için teşekkürler……..