ŞAŞIP KALIYORUM İlhan Selçuk.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
babasının bizzat Mustafa Kemal olduğunu,
Advertisements

CUMHURİYETİN GETİRDİKLERİ
NE KADAR OKUYORUZ?.
ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI TARİHİ
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
ULAN BATOR.
CUMHURİYET BAYRAMI HAZIRLAYAN VE SUNAN TALAT TANJU ŞENTÜRK
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
Nüfusun Yaşlanması Çalışma Grubu
KUVA-İ MİLLİYE Türk Orduları ’nın, Mondros Ateşkes Antlaşması ile dağıtılması sonrası Anadolu, savunmasız kalmıştı.Böylesi zor bir ortamda Anadolu ’yu.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
Ş A Ş IP KALIYORUM Sayfa üzerinde tıklayın! İ lhan Selçuk.
Okuyucu, öğretici metni inceledikten sonra metnin yapısı, düşüncesi, anlatımı, yazılış amacıyla sezdirdiği anlamı, metnin anlamının zaman içinde değişip.
BAYRAMLARIMIZ.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Tarihte hiçbir zaman mutlak gerçek yoktur...
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
SAKARYA MEYDAN MUHAREBESİ (23AĞUSTOS-13EYLÜL1921)
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
ATATÜRK İLKELERİ.
Serkancatarih O bir ödemiş fatihi.
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
KUVAYIMİLLİYE VE DÜZENLİ ORDU
EGEMENLİK ANLAYIŞI. EGEMENLİK ANLAYIŞI Millî Egemenliğin en kısa tanımı şudur; “Egemenliğin tek meşru kaynağı ve sahibi Millettir.” Millet iradesi,
Sofya Manastır İstanbul Selanik Mustafa Kemal’in hayatının ve düşüncelerinin şekillenmesinde dört şehir etkili olmuştur. Bu şehirler.
Yunanistan temsilcisi Mazarakis, görüşmelere
ALSANCAK KORUMA VE GÜZELLEŞTİRME DERNEĞİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI
İKİ RESİM ARASINDAKİ 6 FARKI ve 1 ORTAK TARAFI BULUNUZ.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Cemiyetler
…Tarih Kainatın Vicdanıdır...
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
SALTANATIN KALDIRILMASI
Çanakkale Cephesi 1915 yılına dek hiç bir
Benim naçiz vücudum elbet bir gün kara toprak olacaktır
Çanakale zaferi 18 mart 1915.
TANZİMAT SONRASI TÜRK TOPLUM YAPISINDAKİ DEĞİŞİMLER
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
BAĞIMSIZLIK SAVAŞI.
ÇANAKKALE SAVAŞI.
TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVİ
ATATÜRK'ÜN ÖNDERLİĞİNDE GERÇEKLEŞENLER.
İLKÖĞRETİM REFORMLARI
Aziz Nesin’in sürükleyici kitabı... Hazırlayan:Dilara Gür
BİRİNCİ BÖLÜM ( ) “Senin adın da Mustafa,benim adım da;
Öğretmenler Günü.
M.KEMAL’İN SAMSUN’A ÇIKIŞI
Bu MTV reklamı Amerikan hükümetince yasaklandı. Sadece BİR kere gösterilebildi...
Büyük bir hava meydanının bekleme salonunda,
MEHMET KÜÇÜKYILMAZ TARİH ÖĞRETMENİ.
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
MATEMATİK DERSİ TOPLAMA İŞLEMİ (Toplamları 10’a kadar olan sayılar)
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
CUMHURİYET HALK YÖNETİMİ HÜRRİYET ÇAĞDAŞLIK UYGARLIK DEMOKRASİ EŞİTLİK
BÖLÜKLER VE BASAMAKLAR
ATATÜRK’ÜN GÖREV ALDIĞI SAVAŞLAR
SIFATLAR.
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, eğitim-öğretim yılında 41 öğrenciyle eğitime başlamıştır. Türk Dili ve Edebiyatı; kültürel mirasımızın geleceğe.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR.
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Harf İnkılabı
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
TÜRK BEŞLERİ.
ŞAŞIP KALIYORUM İlhan Selçuk.
Cumhuriyetimizin Kurucusu… Mustafa Kemal ATATÜRK.
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
Sunum transkripti:

ŞAŞIP KALIYORUM İlhan Selçuk

Arap İngiliz’le birleşmiş Türk’ü arkadan vurmuş;Ermeni Rus’la birleşmiş,Doğu Anadolu’yu kana bulamış;Rum Yunan’la,Yunan İngiliz’le birleşmiş,Batı Anadolu’yu ele geçirmiş.Ülkenin mahvolmadık,yıkılmadık,yanmadık,kan dökülmedik,kül olmadık hiçbir yeri kalmamış. Kalan ne?

Ruhları Şad Olsun. Yıl 1915 Yer:1nci tayyare bölüğü,Çanakkale. Adları mı?Mehmet,Mehmetcik. Tek varlıkları , canları. Bize ne mi anlatıyorlar ? Dikkatli bakın ve kulaklarınızı açın , bars bars bağırıyorlar.. Varlığımız Türk varlığına armağan olsun. Ruhları Şad Olsun.

Elde avuçta İstanbul ile İzmir bile yok Elde avuçta İstanbul ile İzmir bile yok!..Anadolu’nun altı yedi milyon nüfuslu en yoksul bölümüyle,yüzde doksan beşi okuma yazma bilmez,yorgun,yoksul,bitkin, Ezik bir halk.. Nasıl kurtulmuşuz?.. Şaşıp kalıyorum... Yunan’ı nasıl denize döküp hizaya getirmişiz,İngiliz’i İstanbul’da nasıl çıkarmışız,dünyanın süper güçleriyle masaya nasıl eşit oturmuşuz?...

İnanılır gibi değil... Sakın rüya olmasın...

Yıl 1923 Anadolu’da 10-11 milyon savaş artığı yaşıyor; aç biilaç, parasız; yüzde 95’i elifi görse mertek sanacak kadar alfabesiz...Ne yapacaksın?.. Demokrasi yap!.. Nasıl yapacaksın?.. 2000’li yıllarda Nurcu tarikatının ardına bu kadar adam takılmışken, 1923’ün yanmış yıkılmış Anadolusunda nasıl demokrasi yapacaksın?..

Komşunun komşuyu boğazladığı iç savaşlardan, Anadoluyu mezbahaya döndüren dış savaşlardan yeni çıkmışsın. Fabrikan yok,işçin yok,iş adamın yok, mühendisin yok, doktorun yok, uzmanın yok, tüccarın yok, öğretmenin yok, mimarın yok, yolun yok Suyun yok, barajın yok, elektriğin yok, kadınların çarşafta çuvala giriyor, erkeğin dört karı alıyor,yurttaşlik yasası yok, üniversiten yok, banka yok, burjuva yok, proletarya yok, ihracatçı yok, ithalatçı yok, sermayen yok.

Sermayesiz ekonomik kalkınmanın yumurtasız omletten ne farkı var Kalkın bakalım... Nasıl kalkınacaksın?... Sermayesiz ekonomik kalkınmanın yumurtasız omletten ne farkı var

Mustafa Kemal kuşağı ne yapmış Mustafa Kemal kuşağı ne yapmış?.. Yöneticiler devletçiliğe neden ve nasıl sarılmış?.. Türkler bankacılığı nasıl öğrenmiş?.. Merkez Bankası 1930’a değin neden açılamamış?.. Özel sektör nasıl oluşturulmuş?.. Yeni devlet nasıl kurulmuş?.. Çağdaş öğretime nasıl geçilmiş?..

1920’de 10-11 milyon nüfusun Yüzde 95’i alfabesizken savaş artığı bir toplumla okuma yazma seferberliği nasıl açılmış?..

Kitaplıklarda kitap yokken ulusal kütüphane nasıl kurulmuş?.. Okullarda tarih kitabı bile yokken tarih nasıl yazılmış?.. Yok olmanın kuyusundan çıkıp var olmanın doruğuna nasıl tırmanılmış?..

Yunanlı ile dostluk nasıl kurulmuş?.. Avrupa’da saygınlık nasıl kazanılmış?..

Şaşıp Kalıyorum

Şaşıp kalıyorum... 2000’li yılları geçtiğimiz, yetmiş milyonluk Türkiye’nin haline bakıyorum...

Hiçbir şeyimiz yokken neler yapmışız?.. Herşeyimiz varken neler yapamıyoruz?..

Bir de bu ortamda Mustafa Kemal’e saldıranlara bakıyorum... İlhan Selçuk

Metin Yazarı: İlhan Selçuk Sunum: Doğan Özgezgin - Bodrum