FİKİR AKIMLARI VE LİDERLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşaret: işaret bir varlığı, bir durumu anlatmak için kullanılan şekillerdir. Toplumsal paylaşım:İnsanların Birbirleriyle acı ve sevinçlerini paylaşmaları.
Advertisements

D – 3 KURAM VE ARAŞTIRMA Neumann, 2000 Chapter 3, 4.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
POSTMODERN PAZARLAMA Pauline Maclaran
Felsefe Nedir? Aristoteles'in ünlü yapıtı Metafizik
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
Bilimsel Araştırmada Etik Bilim Nasıl Etik Olur?
Uygarlık nedir? Uygarlık ve Çağdaşlık Bilgilendirme
Analitik Eğitim Felsefesi
FELSEFİ BİLGİ NEDİR?.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
AYDINLANMA ÇAĞI.
EMPİRİZM.
İdealist Eğitim Felsefesi
Kültür.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
21. Yüzyıl becerileri.
Sosyolojide Kullanılan Bazı Kavramlar
FELSEFENİN ÇEŞİTLİ ALANLARLA
COĞRAFYADA AKIMLAR.
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAM VE PLANLAMA
Hazırlayan: Yasin Tunç
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Zaman içinde bilim.
Sunuş Sıralaması Tezin Konusu, Amacı, Hipotezleri ve Yöntemi
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
VARLIK FELSEFESİ ( ONTOLOJİ )
SANAT TARİHİ.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Sosyoloji Tarihi-A- 3. Ders.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
DİL-KÜLTÜR-UYGARLIK İLİŞKİSİ
YENİ SOSYOLOJİ KURAMLARI
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
Varoluşçuluk Temelini özgürlüğe dayandıran varoluşçuluk özgürlük ile insanın kendi kendini yarattığını savunur. Bilgi edinmenin yolu sezgidir. Özgürlük,
EDEBİYATIN BİLİMLERLE İLİŞKİSİ-9.sınıf
Tarih Sosyolojisi-4- Yöntem-1- Tarihsel Materyalizm.
Şiir: Duygu, hayal ve düşüncelerin bir düzene bağlı olarak, çekici/etkileyici bir dil ve ahenkli mısralar içinde aktarılmasıdır. EdebiyatEdebiyat türlerinin.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İKİNCİ MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE EĞİTİMİN GENEL ÖZELLİKLERİ
Cumhuriyet Dönemi Roman ve Hikâye -Bu dönemde roman ve hikaye cumhuriyet düşüncesi etrafında biçimlenmiştir. -O dönemdeki sosyal ve siyasi ortamı yansıtır.
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Pozitivizm A. Comte.
KÖY MANTALİTESİ = KÖY DÜŞÜNÜ
DERS İÇERİĞİNİN TANITILMASI
SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMİ
Liberalizmin Tarihsel Kökenleri
Karşılaştırmalı Eğitim
TANZİMAT EDEBİYATI’NIN OLUŞUMU
AYDINLAnMA ÇA Ğ I. AYDINLATMA ÇA Ğ I Aydınlanma felsefesi ya da 18. yüzyıl felsefeleri genel olarak insanın kendisini, hayatını ve toplumsal yaşamın düzenlenmesini.
MAKALE. Herhangi bir konuda bilgi vermek, bir gerçeği ortaya koymak, bir tezi kanıtlamak veya bir düşünceyi savunmak amacıyla kaleme alınan ve temel öğesi.
İşletme kavramı öncesi dönem 1880 öncesi dönemi kapsar.1880 öncesi dönemde yönetim gereken kuruluşların çok az olması, kendi yönetim anlayışlarına göre.
1/14 ÜNİTE-1 Psikoloji Bilimini Tanıyalım. 2/14 Psikoloji Nedir? (Etimolojik tanım) Psikoloji kavramı, “psyche” (ruh, nefes, zihin) ve “logos” (bilgi)
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
1/17 BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ Musa çankaya. 2/17 Bilim; doğruyu ve bilgiyi araştırma, bilgi edinme ve bilgiyi düzenleme süreci, evreni anlama ve tanımlama.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Teori Nedir Aydınlanma Dönemi.
 Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte, Roma.
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
Siyaset Bilimi II 9. Hafta: milliyetçilik.
Uluslararası İlişkiler Disiplininin Kuramsal Gelişimi
ARGÜMANTASYON.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

FİKİR AKIMLARI VE LİDERLER

MODERNİZM Kültürel bağlamda modernizm, 19. yüzyılda geleneksel anlamdaki edebi, sanatsal, sosyal organizasyon ve gündelik yaşamın geçerliliğini yitirdiği fikriyle ortaya çıkmıştır. Modernist hareketin 19. yüzyıl ortasında Fransa'da ortaya çıktığı kabul edilir. Modernizm kabaca 1884-1914 yılları arasında hüküm sürmüştür. Temelde dayandığı fikir, geleneksel sanatlar, edebiyat, toplumsal kuruluşlar ve günlük yaşamın artık zamanını doldurduğu ve bu yüzden bunların bir kenara bırakılıp yeni bir kültür icat edilmesi gerektiğidir. Modernizm ticaretten felsefeye her şeyin sorgulanmasının gerekliliğini savunur. Böylelikle kültürün öğeleri yeni ve daha iyi olanla değiştirilebilir. Modernizme göre 20. yüzyılın ortaya çıkardığı yeni değişiklikler ve yenilikler kalıcıydı, aynı zamanda yeni oldukları için 'iyi' ve 'güzeldi' ve toplum dünya görüşünü bu öngörülere göre gözden geçirip uyarlamalıydı. Modernizm tanınmış gelenekleri kıran bir stil anlatmak için kullanılmıştır.Yeni bir çağında duyarlılığına daha yerinde formları yaratmayı amaçlamıştır. Bazıları 20. yüzyılda gözlemlenen modernizmi "modernizm" ve "postmodernizm" olmak üzere iki harekette incelerler. Fakat bazı görüşlere göre modernizm ve postmodernizm bir hareketin sadece iki farklı açısıdır.

POSTMODERNİZM Postmodernizm, modernizmin sonrası ve ötesi anlamında bir tanımlama olarak kullanılmaktadır ve modern düşünceye ve kültüre ait temel kavram ve perspektiflerin sorunsallaştırılmasıyla ve hatta bunların yadsınmasıyla birlikte yürütülmektedir. Teori alanında modernist sanat biçimleri ve uygulamalarından koptuğu iddia edilen bir dizi kültürel yapıntıyı tanımlayan mimarlık, felsefe, edebiyat, güzel sanatlar gibi alanlarda yeni kültür biçimlerin işaretleri olarak başlamıştır. Bu tartışmalar zamanla diğer birçok alanlara ve disiplinlere de yansımıştır ve sonuçta bir bütün olarak modernitenin sorgulanmasına ve aşılması arayışına dönüşmüştür. Bununla birlikte postmodernizmi yeni bir tarihsel evre olarak anlamaktansa modernizmin kendi içinde bir aşama ya da özgül bir dönem olarak anlama çabaları da sözkonusudur. Postmodernizm, bu anlamda kendine yönelik itiraz ve eleştirileri de içine alacak şekilde süregiden bir modernizm/modernite/modernlik soruşturması ve tartışması olarak görülmektedir.

Postmodernizmin tarihsel ve düşünsel çerçevesI Çoklu yapısı ve karmaşık değerlendirilmeleriyle, "Postmodernizm tam olarak nedir?" sorusuna tek yanıt vermek mümkün değildir. Postmodernizm kimilerine göre, bir dönemin adıdır. Buna nazaran, sözkonusu dönem "Postmodern durum" (Lyotard) olarak adlandırılır. Aynı zamanda yeni bir felsefi konseptin, yeni bir düşüncenin, üslubun, yeni bir usçuluğun (modern usçuluğu aşan farklı bir usçuluğun), yeni bir söylemin de adıdır postmodernizm. Bu, hem kültürel hem düşünsel hem de maddi nitelikler açısından bir dönemin sona ermesi ve kendi içinden ötesine geçilmesi anlamında ileri sürülen bir kavramlaştırmadır. Bazı yazarlara göre yılı modernitenin bittiği varsayılan tarihtir. Nitekim temel olarak, Postmodernizm olarak anılan düşünce ve pratiklerin tamamının II. Dünya Savaşı sonrasında ortaya çıktığı görülür. Kesin bir dönemleştirme yapmak ve tarihsel sınırları saptamak olanaklı görünmemekte; hatta öncüllerinin bizzat modernizm içinde yer almasıyla birlikte, Postmodernizm olarak ifade edilen süreci ve düşünceleri, tarihsel zaman dilimi açısından II. Dünya Savaşı sonrasından itibaren ele almak yerinde olacaktır.

Daha sonra, özellikle 1960'lı yıllardan itibaren, Fransa'da görülen teorik çalışmaların ve felsefi tartışmaların sonucunda, Postmodernizm, felsefi olarak da kendini ifade etmeye başlar. Postyapısalcı felsefe, Postmodernizmin düşünsel felsefi arkaplanını doldurmaktadır. Bu dönemde modernitenin ülküleri ihlal edilmiş ve bu ülkülere kaynaklık eden düşünce biçimleri ya da temel kuramsal kavram ve kategoriler açıktan sorgulanmaya başlanmıştır; bilim, teknoloji,sanat, siyasal özgürlükler adına yapılan her şeyin ortak amacı ilerleme ve insanın özgürleşmesidir, oysa varılan sonuçların böyle olmadığı açıklık kazanmıştır. Bu sürecin sonucunda varılan noktayı Lyotard, (ya da Büyük Anlatılar'ın) sonu olarak adlandırır. Bunları Aydınlanma, İdealizm ve Tarihselcilik olarak belirtebiliriz. Modernitenin projelerinin ( Rasyonellik, Özgürlük, Evrensellik vb. gibi) başarısızlıklarını değerlendirmek değil, bu başarısızlığın teorik temellerini anlamak ve aşmak postmodern düşüncenin temel hedefidir. Dolayısıyla yalnızca modern projelerin eleştirisi ve yeniden kullanıma sunulmasını sağlamak değil, bizzat modernitenin kendisini tanımlamakta kullandığı temel argümantasyon yapısının yapıbozum'a (daha doğru bir deyişle yapısöküm'e) uğratılması gerçekleştirilmiştir.

Modernizm ve Post-Modernizm arasındaki genel farklar Modernizmde düzen ve merkezi kontrol var, postmodernizmde düzen ve merkezi kontrolün yıkılması Modernizmde bilim ve teknoloji ile ilerleme varken, postmodernizmde bilim ve teknoloji karşıtlığı Modernizm maddi olan, postmodernizm manevi Modernizmde tam çalışmaların ve amacın sanat olması, postmodernizmde üretim olarak sanat yapılması

Modernizmde New York mimarisi ve dizaynı, postmodernizmde Los Angeles ve Las Vegas mimarisi ve dizaynı vardır. Modernizmde merkezileşmiş bilgi, postmodernizmde dağıtılmış, yayılmış bilgi Modernizmde bilgide uzmanlaşma, postmodernizmde sadece ihtiyaç halinde bilgi Modernizmde “gerçeğe” inanç, “orijinalin” içtenliği, postmodernizmdegerçekte var olmayan şeylerin sunulması ve bunların var olanlardan daha güçlü olması vardır.

TOPLUMSAL DEĞİŞME MODELLERİ

HAZIRLAYANLAR TOLGA YILDIRIM 133 MURAT ÇELİK 174