Yrd.Doç.Dr. Muhammed TURHAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
KÜLTÜREL ÇEVRE VE ÇALIŞAN İNSAN
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ MODELLERİ Prof. Dr. RANA ÖZEN KUTANİS
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Üçüncü Grup Birinci Harf U sesi sunumu MÜRŞİT BEKTAŞ.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ.
Sunum transkripti:

Yrd.Doç.Dr. Muhammed TURHAN DEĞİŞİMİ YÖNETMEK Yrd.Doç.Dr. Muhammed TURHAN Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü

SUNU PLANI Değişim, örgütsel değişim ve değişim yönetimi kavramları Sistem kavramı Değişimi belirleyen dinamikler Örgütsel değişimin boyutları Örgütsel değişim süreci Değişimin yönetimi Değişimin önündeki engeller

DEĞİŞEN DÜNYA Bilgi Toplumu Sanayi Toplumu Tarım Toplumu

Kendini Gerçekleştirme İhtiyacı Fizyolojik İhtiyaçlar DEĞİŞİM YÖNETİMİ DEĞİŞEN DÜNYADA DEĞİŞEN İHTİYAÇLAR İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kendini Gerçekleştirme İhtiyacı Saygınlık İhtiyacı Ait Olma İhtiyacı Güvenlik İhtiyacı Fizyolojik İhtiyaçlar

DEĞİŞEN DÜNYADA DEĞİŞEN İHTİYAÇLAR Toplumsal yaşamın karmaşıklaşması DEĞİŞİM YÖNETİMİ DEĞİŞEN DÜNYADA DEĞİŞEN İHTİYAÇLAR Toplumsal yaşamın karmaşıklaşması Gereksinimlerin farklılaşması Örgütlenmeye duyulan gereksinimin artması Değişim Olgusunu Zorunlu Hale Getirmektedir

KAVRAMSAL ANALİZ “Değişimle” İlişkili Diğer Kavramlar YÖNETİMİ KAVRAMSAL ANALİZ “Değişimle” İlişkili Diğer Kavramlar Dönüşüm: olduğundan başka biçime girme Gelişim: ardışık evreler biçiminde ilerleme Başkalaşım: fiziki ve kimyasal özelliklerin değişmesi Yenilik: mevcut birikimden yeni uygulamalara

ÖRGÜTSEL DEĞİŞME Değişen çevresel koşullara uyum sağlayabilmek, DEĞİŞİM YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞME Değişen çevresel koşullara uyum sağlayabilmek, Rekabet edebilmek, Örgütün kendini yenilemesi, Ortada çıkan fırsat ve tehditleri algılayabilmesi, Yeni politika ve stratejiler belirleyerek kendini planlı bir şekilde yeniden yapılandırması süreci

DEĞİŞİM YÖNETİMİ Değişimi doğru tahmin etmek Doğru zamanda ve doğru kaynaklarla organize olmak Uygun sistemler geliştirip hayata geçirmektir.

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM TÜRLERİ YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM TÜRLERİ Planlı Değişim – Plansız Değişim Makro Değişim – Mikro Değişim Ani Değişim – Zamana Yayılmış Değişim Proaktif Değişim – Reaktif Değişim

TOPLUMSAL SİSTEMLER OLARAK ÖRGÜTLER Sistem Sistem kavramı, ortak amaca yönelmiş, birbirlerine dayanan ve birbirlerini düzenli bir şekilde etkileyen öğelerden oluşmuş bir bütünü ifade etmektedir.

SİSTEM TÜRLERİ Organik Sistemler Mekanik Sistemler Toplumsal Sistemler DEĞİŞİM YÖNETİMİ SİSTEM TÜRLERİ Organik Sistemler Mekanik Sistemler Toplumsal Sistemler

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER İçsel dinamikler İçsel Dinamikler Dışsal Dinamikler örgütün sahiplik yapısı küreselleşme D E Ğ İ Ş M liderlik tarzı teknolojik gelişme İnsan kaynakları sosyo - kültürel ve ekolojik bilinçlenme yönetsel politikalar kalite anlayışının değişmesi örgüt kültürü örgütün yönetim felsefesi

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER İçsel Dinamikler Örgütün Sahiplik Yapısı Özel Örgütler / Kuruluşlar Sivil Toplum Örgütleri / Kuruluşları Kamu Örgütleri / Kuruluşları

Kamu Örgütlerinin/Kuruluşlarının Temel Özellikleri DEĞİŞİM YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Kamu Örgütlerinin/Kuruluşlarının Temel Özellikleri Kamu Yararını Gözetme Güçlü ve Karmaşık Bürokratik Yapı Hizmetin Yaygınlığı Rekabetin Yokluğu Dış Etiklere Açık Olma

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Kamu Örgütlerinin Temel Sorunları Halkın, kuruluşun çalışmalarından habersizliği Örgütsel iletişimin yetersizliği Yönetsel katılım kanallarının eksikliği Örgütsel amaçların belirsizliği Yönetsel politikaların, stratejilerin belirsizliği Kaynak sorunu

BEŞ MAYMUN DENEYİ

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Liderlik Tarzı Bürokratik Lider Otokratik Lider Demokratik Lider (Değişimci ve Katılımcı Lider)

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Değişimci Bir Liderin Özellikleri Entelektüel Özellikler Kişilikle İlgili Özellikler Sosyal Özellikler

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Entelektüel Özellikler Genel kültür Analiz ruhu Sentez ruhu Mantıklılık

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Kişilikle İlgili Özellikler Akıl ve duygu arasında denge Değişen koşullara ve ortamlara uyum yeteneği Dikkatlilik İhtiyatlılık (aşırı riske girmeme) Girişkenlik (riski göze alabilme) Hafıza gücü (önemli olay, kişi ve değişkenleri akılda tutabilme)

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Kişilikle İlgili Özellikler Dinamiklik Azim ve sebatkarlık Tertiplilik, düzenlilik Yöntemlilik Süratlilik Ciddilik

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Sosyal Özellikler Kişilerarası ilişkiler Hitabet yeteneği Grup yapılarını, ortak değerleri anlayabilme Birlikte çalışacağı insanlarla işbirliği yapabilme

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Lider çalıştığı kurumda değişimin, Başlatıcısı, Motive edicisi, Yönlendiricisidir.

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Lider çalıştığı kurumda değişimin, İcra edicisi, Emredicisi, Karar vericisi DEĞİLDİR !

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER İnsan Kaynağı Eğitim Seviyesi Yaş Cinsiyet

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Yönetsel Politikalar Politika, bir çalışmanın veya eylemin rehberi, yol göstericisi ya da bir amaca ulaşmak için izlenecek yolu gösteren genel bir plan niteliğindedir.

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Örgüt Kültürü Örgüt Kültürünün İşlevleri Örgütün sınırlarını belirler, Örgütler arasındaki farklılıkların anlaşılmasına yardımcı olur, Örgüt üyelerine aidiyet duygusu kazandırır, Örgüt üyelerinin söyleyeceği ve yapacağı şeyler hakkında uygun standartlar sağlar, Örgütü bir arada tutan yapıştırıcı görevi görür, Örgüt üyelerinin tutum ve davranışlarını şekillendirir, yönlendirir.

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Yönetim Felsefesi Kuruluşun yönetim ile ilgili düşünceleri, değişimin anahtarıdır. Kuruluşun yönetim felsefesi, değişime nereden ve nasıl başlanacağı ve değişimin nasıl gerçekleştirileceği ile ilgili ipuçları taşır.

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Dışsal Dinamikler Küreselleşme Sanayi devrimi sonrası ülkeler arasında giderek artan bütünleşme eğilimi, 90’lı yıllardan sonra teknolojik gelişmeler, yeni ekonomik politikalar gibi faktörlerin etkisiyle daha da hızlanmış, sonuçta küreselleşme olarak adlandırılan olgu ortaya çıkmıştır.

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Dışsal Dinamikler Teknolojik Gelişmeler İletişim ve bilgi teknolojilerinin gelişip yaygınlaşması Bilgiye daha kısa sürede ulaşma imkanı Bilgi kirliliği İnsanların duyarsızlaşması, düşünme ve eleştirme yeteneklerinin dumura uğraması

DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER YÖNETİMİ DEĞİŞİMİN HIZINI VE BOYUTUNU BELİRLEYEN TEMEL DİNAMİKLER Kalite Anlayışının Değişmesi Kalite, kullanıma uygunluktur Kalite, ihtiyaçlara uygunluktur Kalite, bir ürünün veya hizmetin beklentileri karşılayabilme kabiliyetiyle ilgilidir.

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI Kullanılan teknoloji ile ilgili değişim Örgütsel yapıyla ilgili değişim Kültürel değişim Yapılan işin mahiyeti ile ilgili değişim İnsan ilişkilerinde değişim Çalışma koşullarında değişim

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI Kullanılan Teknoloji İle İlgili Değişim Görevler yerine getirilirken kullanılan araçların, elektronik aletlerin, iletişim araçlarının, bilgi işlem sistemlerinin daha güvenilir, daha işlevsel daha ekonomik olması için gerçekleştirilen planlı değişim süreci

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI Örgütsel Yapıyla İlgili Değişim Görev, yetki ve sorumluluklarda, kurullarda, sistem ve süreçlerde, bölümlerde, prosedürlerde, çalışanların iş tanımında, gerçekleştirilen değişim

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI Kültürel Değişim Örgütsel amaçları desteklemeyen, hantallaşmış olumsuz bir örgüt kültürünün değiştirilmesi için çaba harcamak gerekir.

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI Yapılan İşin Mahiyeti İle İlgili Değişim Örgütün, bölümün veya departmanın başka bir görev üstlenmesi ve bu göreve uygun olarak yediden yapılanması.

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞİMİN BOYUTLARI İnsan İlişkilerinde Değişim Örgütsel çatışma ve buna bağlı olarak örgütsel stres fark edilir boyuta gelmiş ise ilişkilerin yeniden düzenlenmesi, yeni bir görev dağılımı yapılması, yer değişikliğine gidilmesi gerekir.

ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM SÜRECİ YÖNETİMİ ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM SÜRECİ Örgütsel Değişim Süreci Çözülme: Örgütteki mevcut değer, yöntem, teknik, strateji ve politikaların geçerliliklerini kaybetmeye başladığının farkına varılması. Değişme: Örgütün öznel koşullarına uygun yeni değer, yöntem, teknik, strateji ve politikaların belirlenmesi ve örgüte taşınması. Yerleşme: Yeni durumun sabitlenmesi, statüko haline getirilmesi, yeni bir denge noktası yaratılması.

DEĞİŞİME UYARLANMAK Örgütsel Değişim Süreci DEĞİŞİM Değerlendirmek YÖNETİMİ DEĞİŞİME UYARLANMAK DEĞİŞİM Değerlendirmek Örgütsel Değişim Süreci Planları Uygulamaya Koymak Değişimi Planlamak Değişim gerekliliğini belirlemek MEVCUT DURUM

HEDEFLER TOMBUL OLMALI Tatmin edici Ortak Mantıklı Belirgin Ulaşılabilir Limitleri Belli

DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER ESKİ KÖYE YENİ ADET GETİRME ! YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER VE NEDENLERİ ESKİ KÖYE YENİ ADET GETİRME !

DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER VE NEDENLERİ Daha evvel hiç denenmedi... Yeterince elemanımız yok. Kulağa hoş geliyor ama ya uygulamada İyi bir fikir olsaydı başkası mutlaka uygulardı ! Bizim işte geçerli değil. Kendi işinle ilgilen, başka işlere karışma.

DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER VE NEDENLERİ Rasyonel Nedenler Yeni rol ve görevlere uyum için çaba ve zaman gerekmesi, Bu süreçte bireylerin kaçınılmaz olarak bazı zorluklar yaşamak zorunda kalmaları.

DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER VE NEDENLERİ Ekonomik Nedenler Örgütlerde gerçekleştirilen köklü değişiklikler, birçok kişide işini kaybetme endişesi yaratmaktadır.

DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER VE NEDENLERİ Psikolojik Nedenler Değişimin getirdiği yeni uygulamalar, bazı belirsizlikleri de beraberinde getirmektedir. Bu belirsizliğin yarattığı korku ve endişe

DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLER VE NEDENLERİ Sosyolojik Nedenler Örgüt içindeki informal gruplar.

TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK DEĞİŞİM YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK Yönetsel Politikalara Katılım Olanakları Yaratmak

TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK DEĞİŞİM YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK Örgüt İçi İletişimi Geliştirmek İletişim Biçimleri Sözlü İletişim Sözsüz İletişim Yazılı İletişim

TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK DEĞİŞİM YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK İnsan Kaynağının Motivasyonu Örgüt açısından motivasyon, örgütün ve çalışanların gereksinimlerini tatmin edecek bir iş ortamı yaratarak, kişinin harekete geçmesi için istekli hale getirilmesi sürecidir.

TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK DEĞİŞİM YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK Hizmet içi eğitim programları tasarlamak ve uygulamak

TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK DEĞİŞİM YÖNETİMİ DEĞİŞİME YÖNELİK TEPKİLERLE BAŞEDEBİLMEK ''Her gün bir yerden göçmek ne iyi Her gün bir yere konmak ne güzel Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş Dünle beraber gitti cancağzım. Ne kadar söz varsa düne ait Şimdi yeni şeyler söylemek lazım.''