SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKIFLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
T.C. AFYONKARAHİSAR VALİLİĞİ. Her ilde Valilik bünyesinde “İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlükleri”, 04/03/2010 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak.
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Dernekler Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
SİİRT İLİ SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI BAŞKANLIĞI
OSB’LERİN BELEDİYE VERGİLERİ KARŞISINDAKİ DURUMU
DOLAYSIZ VERGİLER VAKIFLARIN VERGİLENDİRİLMESİ
NE YAPMAK İSTERDİNİZ PROJESİ
ŞARKİKARAAĞAÇ KAYMAKAMLIĞI SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI
GÖNÜLLÜ KURULUŞLARLA İŞBİRLİĞİ VE DIŞ İLİŞKİLER DAİRESİ
VAN İL DERNEKLER MÜDÜRLÜĞÜ
Vakfımız, Sayın Valimizin Başkanlığında; Büyükşehir Belediye Başkanı,, İl Defterdarı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü, İl Milli Eğitim Müdürü, İl.
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI
Tevfik BAYHAN Bakanlık
Kartal Belediyesi KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI HUKUK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ 2010 YILI FAALİYETLERİ.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
E.Ü. PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Dernekler Hakkında Yanlış Bilinen Konular
Resmi Gazete Tarihi: R.G.Sayısı:28603
olarak tanımlanmıştır.
5393 say. Belediye Yasası.
LİMİTED ŞİRKETİN ORGANLARI
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
ŞANS OYUNLARI VERGİSİ (ŞOV) EKİM 2007
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
4737 SAYILI KAMU İHALE KANUNU BİRİNCİ KISIM Genel Hükümler
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
Sağlık ve Sosyal Güvenlik Kurumlarına Giriş
İş Hukuku Yrd. Doç. Dr. Alptekin AKTALAY
Ar-Ge FAALİYETLERİNE İLİŞKİN VERGİSEL TEŞVİKLER
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
AĞIR VE TEHLİKELİ İŞLER YÖNETMELİĞİ
Vakıfların Hukuki Yapısı ve Vakıf Personeli Çalışma Usul Esasları
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü İstihdam Daire Başkanlığı
Sosyal yardımlaşma ve dayanışma vakıfları’nın VERGİ MEVZUATInda KARŞIlaştıkları problemler Hazırlayan : erdaL ASLAN-FATİH ŞİMŞEK.
Kamu Hizmetine Giriş. Bu hafta neler var...  Kamu Hizmetine Girişte Anayasal İlkeler  Hizmete Girişte Aranan Genel ve Özel Şartlar  Hizmete Alma Politikası.
AİLE YARDIMLARI DAİRE BAŞKANLIĞI Aralık, 2015
KATILIM PAYI ÖDEMELERİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
YARDIMLAŞMA KURUMLARIMIZ
2. Ders Sendika Kavramı, Kuruluş, Organlar Yönetici Güvencesi
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
SOSYAL GÜVENLİK VE SOSYAL GÜVENLİK MEVZUATI HAZIRLAYICI EĞİTİMİ
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
Ahi Evran İlkokulu/Ortaokulu
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ GÖLBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
DERNEĞİN KENDİLİĞİNDEN SONA ERMESİ (İNFİSAH)
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
İŞYERLERİNDE İŞİN DURDURULMASINA DAİR YÖNETMELİK
Dernek, kazanç paylaşma dışında belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelen kişi topluluğudur. Derneğin unsurları şunlardır: Kişi.
İŞ MAHKEMELERİ.
Çok tehlikeli sınıfta yer ve ondan fazla işçi çalıştıran işyerlerinde işverenlerin ödediği işsizlik sigortası primi 3 yıl süreyle %2’den %1’e düşürülmüştür.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKIFLARI

SYD Vakıflarının Kuruluşu Anayasamızda belirtilen Sosyal Devlet ilkesinden hareketle, 1986 yılında 3294 sayılı Kanunla; Yoksul vatandaşlarımızın desteklenmesi, Toplumsal dayanışma bilincinin güçlendirilmesi, Sosyal barışın korunması amacıyla Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu (SYDTF), Ve Türkiye genelinde Medeni Kanun hükümlerine tabi olarak Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları (SYDV) kurulmuştur.

KURULUŞ İŞLEMLERİ SYDVakıflarının kuruluş işlemi medeni kanun hükümlerine göre yapılmaktadır. Kuruluş için, vakfın adı-merkezi, amacı, malvarlığı,gelir kaynakları,vakfın organları, mütevelli heyeti ve görevleri vb bilgilerin yer aldığı, “Vakıf Resmi Senedi” hazırlanarak notere onaylattırılır. Notere onaylattırılan vakıf senedi ile birlikte vakfın tesciline karar verilmesi için yetkili Asliye Hukuk Mahkemelerinde dava açılır. Mahkeme kararı ile vakıf Resmi Senedi onaylanır ve vakfın kuruluşuna, tesciline karar verilir.

3294 Sayılı Kuruluş Kanununun Amacı Fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile gerektiğinde her ne suretle olursa olsun Türkiye’ye kabul edilmiş veya gelmiş kişilere yardım etmek, Sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak, Sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmek.

3294 Sayılı Kuruluş Kanununun Kapsamı Fakru zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan, Kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan vatandaşlar, Geçici olarak küçük bir yardım veya eğitim ve öğretim imkanı sağlanması halinde topluma faydalı hale getirilecek, üretken duruma geçirilebilecek kişiler.

SYD Vakıflarının Karar Organı Özel hukuk tüzel kişiliğini haiz SYDVakıflarının karar organı Vakıf Mütevelli Heyetleridir. Vakıfların tüm iş ve işlemleri Mütevelli Heyetleri kararları doğrultusunda yerine getirilir. Mütevelli Heyetler çoğunlukla toplanır ve karar alır. Oyların eşit çıkması durumunda Başkanın oyu iki sayılır.

SYD Vakıflarının Mütevelli Heyetleri Mülki İdare Amirleri SYDVakıflarının tabii başkanı olup, İllerde; Belediye Başkanı, Defterdar, İl Milli Eğitim Müdürü, İl Sağlık Müdürü, İl Tarım Müdürü, İl Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu Müdürü ve İl Müftüsü vakfın mütevelli heyetini oluşturur. Ayrıca her faaliyet dönemi için İl dahilindeki köy ve Mahalle muhtarlarının valinin çağrısı üzerine yapacağı toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile kendi aralarından seçecekleri bir mahalle ve bir köy muhtarı, İlde kurulan ve 3294 sayılı kanunun amaçlarına yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerinin kendi aralarından seçecekleri iki temsilci, Hayırsever vatandaşlar arasından İl Genel Meclisinin seçeceği iki kişi, daha İl Vakıflarının Mütevelli Heyetinde görev alırlar.

SYD Vakıflarının Mütevelli Heyetleri İlçelerde; Belediye Başkanı, Malmüdürü, ilçe Milli Eğitim Müdürü, Sağlık Bakanlığının ilçe Üst Görevlisi(Sağlık Grup Başkanı) varsa İlçe Tarım Müdürü, ve ilçe Müftüsü vakfın mütevelli heyetini oluşturur. Ayrıca her faaliyet dönemi için İlçe dahilindeki köy ve Mahalle muhtarlarının kaymakamın çağrısı üzerine yapacağı toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile kendi aralarından seçecekleri bir mahalle ve bir köy muhtarı, İlçede kurulu bulunan ve 3294 sayılı kanunun amaçlarına yönelik faaliyette bulunan sivil toplum kuruluşlarının yöneticilerinin kendi aralarından seçecekleri bir temsilci, Hayırsever vatandaşlar arasından İl Genel Meclisinin seçeceği iki kişi, daha İlçe Vakıflarının Mütevelli Heyetinde görev alırlar.

SYD Vakıflarının Mütevelli Heyetleri İl veya İlçede 3294 sayılı Kanunun amaçlarına yönelik faaliyette bulunan Sivil Toplum Kuruluşu bulunmaması halinde, hayırsever vatandaşlar arasından İl Genel Meclisinin seçeceği üçüncü bir kişi daha Mütevelli Heyetinde görev yapar.

SYD Vakıfların Gelirleri Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonundan aktarılacak miktardan, Her nevi fitre, zekat, kurban derileri ve bağırsak toplanmasından elde edilecek gelirden alınan paydan, İşletme ve İştiraklerden elde edilecek gelirlerden, Diğer Gelirlerden, Oluşmaktadır.

SYD Vakıflarının Muafiyetleri Kurumlar vergisinden, (iktisadi işletmeleri hariç) Yapılacak bağış ve yardımlar sebebiyle veraset ve intikal vergisinden, Sahip oldukları taşınır ve taşınmaz mallar ve yapacakları tüm muameleler dolayısıyla her türlü vergi, resim, harç ve fonlardan, Vakıflar Genel Müdürlüğünce tahsil edilen Teftiş ve Denetleme masraflarına katılma paylarından, muaftırlar. Fona ve Vakıflara yapılacak bağış ve yardımlar her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır. Bu bağış ve yardımlar Kurumlar ve Gelir Vergisi matrahından indirilebilir.

Vakıfların Çalışma Yöntemi Bu güne kadar Vakıfların çalışma yöntemine ilişkin herhangi bir düzenleme bulunmadığından her vakıfta, başvuruların alınmasında, inceleme ve değerlendirme aşamalarında farklı yöntemler uygulanmıştır. 5263 sayılı Kanunla kurulan SYDGM tarafından hazırlanan ve 01 TEMMUZ 2006 tarihinden itibaren tüm SYD Vakıflarına gönderilen “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları Başvuru, İnceleme, Değerlendirme Dağıtım ve Teslim Usul ve Esasları” ile bu konudaki farklılıklar ortadan kaldırılmıştır.

Vakıfların Teftiş ve Denetimi Vakıflar idari yönden İçişleri Bakanlığı Mülkiye Müfettişlerince, Hesap ve muamelelerinden dolayı Vakıflar Genel Müdürlüğü müfettişlerince, belirli aralıklarla denetlenmektedir. Ayrıca SYDGM’nin de vakıfların iş ve işlemlerini denetleme yetkisi bulunmaktadır.

SYDVakıfları Çalışanları Vakıflarda, SSK ve İş Kanunu hükümlerine tabi sözleşmeli personel çalıştırılmaktadır. Vakıflarda çalıştırılan personelin işe alınması ve işten çıkarılması, unvanları ve ücret ile özlük hakları vakıf Mütevelli Heyetlerinin kararları doğrultusunda belirlenmektedir. Bugüne kadar bu konuda birliğin sağlanması ve ortak uygulamaya geçilmesi yönünde çalışma bulunmadığından her vakıfta farklı unvanlar, ücretler ve şartlarda personel istihdam edilmiştir. Vakıflarda uygulanan farklı uygulamaların engellenebilmesi için, 5263 sayılı Kanunun Fon Kuruluna verdiği yetkiye dayanılarak çıkartılan “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları Personelinin Norm Kadro Standartları, Nitelikleri, Özlük Hakları ve Çalışma Şartlarına İlişkin Esaslar” ile vakıflarda çalıştırılacak azami personel sayısı, verilebilecek unvanlar, taban ve tavan ücretler vb hususlar belirlenmiş ve 01.01.2007 tarihinden itibaren yürürlüğe konulmuştur

Vakıfların Faaliyetleri SYD Vakıflarının yardım faaliyetlerinde herhangi bir sınırlama söz konusu olmayıp kanun kapsamına giren vatandaşlara her türlü yardım yapılabilmektedir. Barınma, Sağlık, Eğitim, Yakacakları, Gıda Yardımı, Nakdi Yardım, İş Kurma Destekleri, Özürlülere Yönelik Yardımlar, Şartlı Nakit Transferi,

SYD Vakıflarının Önemi Devletle vatandaş arasında bir köprü vazifesi gören, Vatandaşların yaşadıkları kriz, doğal afet ve benzeri olağanüstü durumlarda gerekli müdahalenin hızlı bir şekilde yapıldığı, Devletin vatandaşa en hızlı bir şekilde ulaşabildiği, Vatandaşların devlete olan güvenini muhafaza eden ve artıran, Sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlayan, Sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik eden, Türkiye’nin “vakıf” geleneğinin modern şartlarda yeni ve etkili bir örneği olan, Sivil toplum katkı ve katılımına açık bir sistemi bulunan, Kurumlardır,

SYD Vakıflarının Sorunları Vakıf çalışanlarının özlük haklarından kaynaklanan sorunlar Hizmet verilen fiziksel mekanların mevcut ihtiyacı karşılayamaması, fiziksel mekanların iyileştirilmesine yönelik çabaların yetersiz kalması, Vakıflarda uzman personel sayısının az olması dolayısıyla verilen hizmetlerde kalitenin artırılamaması, Mevcut işlemlerin kısıtlı imkanlarla yürütülmeye çalışması neticesinde istenilen kaliteli hizmete ulaşılamaması, Diğer yardım kuruluşlarının bağımsız olarak yardım yapmalarından dolayı yardımların tek elde toplanamaması, dağınık bir yardım hizmetinin olması nedeniyle vatandaşın vakıflara olan güveninin tam anlamıyla sağlanamaması, Her vakfın kendine özgü çalışma yönteminin olması, farklı uygulamalarının olması ve tek düzene geçilememesi, Vakıflar arası işbirliği ve koordinasyonun olmaması ve sağlanması yönünde çalışmaların yetersiz kalması, Vakıflarda çalışan personellerin daha iyi ve kaliteli hizmet verebilmeleri için hizmet içi eğitim çalışmalarının yapılmaması, Vakıfların yapmış oldukları hizmetlerin ve çalışmaların toplum tarafından yeterince bilinmemesi ve tanıtımını yapılamaması.