Üstüner DENİZ Sorun Çözme Ekiplerinin Oluşturulması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

Stratejik Planlama.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ Hedefler, Faaliyetler, Performans Kriterleri
İş Tanımı Hazırlama Kılavuzu
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA ÖĞELERİ (Amaç ve Hedef Belirleme)
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
SİVAS TAPU VE KADASTRO XX.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
İSTATİSTİKİ PROSES KONTROL
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Bölüm 12 Stratejilerinin Uygulanması-1 İşletme Yapıları ve Sistemler
STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Amaçların Özellikleri
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Stratejik Hedefler;  Yeterince açık ve anlaşılabilir ayrıntıda  Ölçülebilir  Zaman çerçevesi belirlenmiş  İddialı Ancak imkansız olmamalıdır! Olmalıdır.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
Karşılaştığınız sorunu sadece eleştirirseniz iki katına çıkar
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Kalite Sistemleri ve Yönetimi
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Toplam Kalite Yönetimi
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
PROBLEM ÇÖZME.
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
2- PROJE YÖNETİMİ BİLGİ ALANLARI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sunum transkripti:

Üstüner DENİZ Sorun Çözme Ekiplerinin Oluşturulması Sorun Çözme Aşamaları Sorun Çözme Yöntem ve Teknikleri Üstüner DENİZ ustunerdeniz@hotmail.com izmirkamudakalite@gmail.com

1.İYİLEŞTİRME EKİPLERİNİN OLUŞTURULMASI Açıklamalar Bu aşamada İyileştirme Ekibinin nasıl oluşturulduğu, ekip liderinin seçimi, ekip üyelerinin konuyla ilgileri, ekibin eğitim ihtiyaçlarının karşılanması, yönetimin sağladığı katkı ve ekip çalışma planının hazırlanması değerlendirilecektir. Yararlanılacak Yöntem ve Teknikler Kalite Kurulunca Konuyla İlgili Kişilerin Belirlenmesi ve Görevlendirilmesi Gönüllü Katılımın Sağlanması izmirkamudakalite@gmail.com

1. 1. İyileştirme Ekibinin Oluşturulması Ekibin Adı Ekip Lideri Ekip Liderinin Belirlenmesi (Ekip Üyelerince Seçildi / Yönetimce Belirlendi) Ekip Üyeleri Ekip Üyelerinin Seçimi (Gönüllü / KK Belirlenmiş) Ekip Üyelerinin İyileştirme Konusuyla İlgileri 1…. 2…. 3…. 4…. 5… ÖRNEK: 1.1. izmirkamudakalite@gmail.com

1.2. İyileştirme Ekibince Belirlenen İhtiyaçlar Ekibin Çalışma İle İlgili İhtiyaçları ( Eğitim/Danışmanlık/Araç-Gereç v.b.) Ekibin Çalışma İle İlgili İhtiyaçlarının Karşılanma Durumu (Karşılandı / Karşılanmadı) İhtiyaçlarının Karşılanmasına Yönelik Yönetimce Ekibe Sağlanan Destekler 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. ÖRNEK:1,2. izmirkamudakalite@gmail.com

Başlama / Bitiş Tarihi / Saati 1.3. Ekip Çalışma Planı Ekip Çalışma Planı Ekipçe Yapılacak Çalışmalar (Ekibin İlk Çalışmasından Son Çalışmasına Kadar) Başlama / Bitiş Tarihi / Saati Sorumlu Çalışma Yeri Sonuç (Her Çalışama Sonucu Değerlendirilecek) 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ekip Üyeleri … …. …. …/…/…. ONAY ÖRNEK: 1,3. izmirkamudakalite@gmail.com

1.4. İyileştirme Ekibinin/İyileştirmenin Amacı ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. izmirkamudakalite@gmail.com

İyileştirme Çalışmasının Amacı: 1.4. İyileştirme Ekibinin/İyileştirmenin Amacının Tanımlanması İle İlgili Açıklamalar İyileştirme Çalışmasının Amacı: Gerçekleştirilen İyileştirme Çalışmasının ulaşmayı hedeflediği kavramsal sonuçlardır. Amaç: Kurumumuza hizmet etmeyi sürdüreceğiz. YANLIŞ: Amaç ,geleceğe dönük pozitif bir değişimi yansıtmamaktadır. Eğer kurumun şu anki hizmet kalitesi kötü ise,bunun devam edeceğini ifade etmektedir. izmirkamudakalite@gmail.com

1.4. İyileştirme Ekibinin/İyileştirmenin Amacının Tanımlanması İle İlgili Açıklamalar Amaç: … Müdürlüğü olarak ilimizdeki tüm birimlerin nitelikli bir .. hizmeti verebilmeleri için her türlü donanım ihtiyaçlarını karşılamak. DOĞRU : Ulaşılmak istenen amacın yönü ve varılmak istenen nokta açık bir şekilde ifade edilmiştir.Geleceğe yönelik olarak güçlü bir çerçeve çizilmiştir.Amacın belirttiği hususlar hedeflerin nasıl gerçekleşeceği konusunda yol göstermektedir.Burada “sağlık hizmetlerinin niteliğinin yükseltilmesi” ile donanım ihtiyaçları karşılanması arasında bir ilişki kurulmaktadır. izmirkamudakalite@gmail.com

2. İYİLEŞTİRMEYE AÇIK ALANLARIN TANIMLANMASI Açıklamalar Bu aşamada İyileştirmeye Açık Alanın kurumun hangi süreçlerini ne düzeyde etkilediği, İyileştirmeye Açık Alandan etkilenen paydaşlar ve bu paydaşların etkilenme düzeyleri değerlendirilerek analiz edilecektir. Yararlanılacak Yöntem ve Teknikler Kurumsal Özdeğerlendirme Sonuç Kriterleriyle İlgili Algı ve Performans Sonuçları izmirkamudakalite@gmail.com

2. 1. Paydaşlar Açısından İyileştirmeye Açık Alanın Tanımlanması İyileştirmeye Açık Alan / İyileştirme Konusu İyileştirmeye Açık Alandan Olumsuz Etkilenen Paydaşlar Olumsuz Etkilenen Paydaşların Oranı % İyileştirmeye Açık Alandan Olumsuz Etkilenen Paydaşlarla İlgili Performans Göstergeleri Mevcut Performans Değerleri (% Oran) İyileştirmeye Açık Alandan Olumsuz Etkilenen Paydaşlarla İlgili Algı Göstergeleri Mevcut Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) … 1… 2… 3… ÖRNEK. 2.1. izmirkamudakalite@gmail.com

2.2. Paydaşlarla İlgili Hedefler Hedef 1 …………….. Hedef 2 …………….. Hedef 3 …………….. izmirkamudakalite@gmail.com

Gerçekçi değil,zaman sınırlamamsı yok. 2.2. Paydaşlar la İlgili Hedeflerin Belirlenmesi İle İlgili Açıklamalar Hedefler: Gerçekleştirilen İyileştirme Çalışmasının amaçlarının belirli bir zaman diliminde gerçekleştirilebilmesi için oluşturulan özellikli ve ölçülebilir alt amaçlardır. Hedefler sayısal olarak ifade edilirler ve daha kısa vadeyi kapsarlar. Bir amacın gerçekleştirilmesine yönelik olarak birden fazla hedef belirlenebilir. Hedef: Hizmet Alanlarla ilgili Memnuniyetsizlikleri ortadan kaldırılacaktır. YANLIŞ: Gerçekçi değil,zaman sınırlamamsı yok. izmirkamudakalite@gmail.com

2.2. Paydaşlar la İlgili Hedeflerin Belirlenmesi İle İlgili Açıklamalar Hedef: 2012 yılı sonuna kadar Hizmet Alan Memnuniyet düzeyini (Beşli Likert Ölçeğine göre) 2.30 dan 3.00 çıkararak yüzde 30 iyileştirme yapmak. DOĞRU: Belirli bir hedef,belirli bir zaman çerçevesinde ele alınmaktadır.Hedef ulaşılabilir görünmektedir. Karşılaştırma için gerekli istatistiki bilgiler verilmiş. izmirkamudakalite@gmail.com

2. 3. Kurum Süreçleri (İş ve İşlemler) Açısından İyileştirmeye Açık Alanın Tanımlanması İyileştirmeye Açık Alan/İyileştirme Konusu İyileştirmeye Açık Alandan Olumsuz Etkilenen Kurum Süreçleri (İş ve İşlemler) Süreçle (İş ve İşlemler) İlgili Performans Göstergeleri Mevcut Performans Değerleri (% Oran) Süreçle (İş ve İşlemler) İlgili Algı Göstergeleri Mevcut Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) … 1. 2. 3. 4. ÖRNEK. 2.3. izmirkamudakalite@gmail.com

2.3. Kurum Süreçleri (İş ve İşlemler )İle İlgili Hedefler Hedef 1 …………….. Hedef 2 …………….. Hedef 3 …………….. izmirkamudakalite@gmail.com

3.İYİLEŞTİRMEYE AÇIK ALANIN NEDENLERİNİN ANALİZİ Açıklamalar Bu aşamada İyileştirmeye Açık Alanın olası nedenlerinin belirlenerek, bu nedenlerin Kurumda karşılıklarının ne ölçüde var olduğu analiz edilerek gerçek nedenler belirlenecektir. Yararlanılacak Yöntem ve Teknikler Beyin Fırtınası Sebep-Sonuç (Balık Kılçığı) Diyagramı Ağaç Diyagramı Pareto Analizi Kuvvet/Güç Alanı Analizi izmirkamudakalite@gmail.com

3.1. Sebep-Sonuç (Balık Kılçığı) Diyagramı izmirkamudakalite@gmail.com

3.1. Sebep – Sonuç (Balık Kılçığı) Diyagramı Tekniği: TANIM: Herhangi bir sorunu etkileyen nedenlerin belirlenmesi, sınıflandırılması ve ilişkilendirilmesi amacıyla geliştirilmiş bir tekniktir. izmirkamudakalite@gmail.com

1. Sorun, balık kılçığının baş tarafına yazılır. UYGULAMA: 1. Sorun, balık kılçığının baş tarafına yazılır. 2. Sorununla ilgili temel etmenler belirlenerek Balık Kılçığının Yan Kılçıklarına yazılır. Örnek 3,1. de görüldüğü gibi bir sorunun en temelde sebepleri Çalışanlar,(İnsan Kaynaklı) Mevcut Makineler ve Kullanılan Malzemeler, Ölçmeme Yöntem ve teknikleri, Yönetim anlayışı, İçinde bulunulan Fiziki ve Sosyal Ortamlar, Uygulanan Yöntemler v.b.olabilir. İyileştirme Ekipleri sorunun özelliklerine göre Temel Nedenleri genişletebilir ya da azaltabilir. Burada önemli olan husus soruna neden olan temel etmenlerin tümünün görünür hale getirilmesi ve irdelenmesidir. izmirkamudakalite@gmail.com

UYGULAMA: Her temel etmen ayrı ayrı ele alınarak bu temel etmenin hangi fonksiyon ya da özelliklerinin sorunun oluşumuna katkı sağladığı sorularak temel etmenin alt nedenleri belirlenir ve Temel Etmenin altına yazılır. Örnek 3,2. . İyileştirme Ekibi bu aşamada Beyin Fırtınası Tekniğini kullana bilir. Böylece çok sayıda neden üretilerek bu nenenler arasından en etkili olanların tespiti yapılabilir. izmirkamudakalite@gmail.com

3.2. Beyin Fırtınası Tekniği: Tanım: İyileştirme Ekiplerinin ya da her hangi bir grubun en kısa zamanda olası çok sayıda fikrin üretilmesi amacıyla geliştirilmiş bir tekniktir. izmirkamudakalite@gmail.com

Her üye sırası geldiğinde bir tek fikir önermelidir. UYGULAMA: Her üye sırasıyla düşüncesini belirtir. Fikirler tükeninceye kadar bu işe devam edilir. Her üye sırası geldiğinde bir tek fikir önermelidir. Daha yararlı olmak için çok sayıda fikir üretilmelidir. Sırası gelen kişi “ PAS” diyebilir. Düşünceler eleştirilemez, küçümsenemez. İlk defa katılanlara cesaret verilmeli, teşvik edilmelidir. izmirkamudakalite@gmail.com

Lider uzun bir düşünceyi, üyenin onayı ile kısaltabilir. UYGULAMA: Lider uzun bir düşünceyi, üyenin onayı ile kısaltabilir. Lider önerilen düşünceler için yorum yapmamalıdır. Fikirler öne sürüldükçe, bir üye bunları yazmalıdır. Düşünceler bitince oturum tamamlanır. Toplantı öncesi gündemin belirli olması katılımcıların hazırlıklı gelmesini sağlayacaktır. Beyin fırtınası sonuçlarını diğer çalışanlara duyurun, bunlara yeni düşünceler eklenecektir. Ziyaretçiler beyin fırtınası oturumuna katılabilirler. Beyin fırtınasını toplantı tutanağı ile kaydedin. izmirkamudakalite@gmail.com

Beyin Fırtınası Sonrası: UYGULAMA: Beyin Fırtınası Sonrası: Beyin fırtınasında belirlenen fikirlerin sayıca azaltılması için oylama yapılır. Oylama sırasında; Üyeler doğru olduğuna inandıkları her düşünceye oy verirler. En çok oy alan düşünceler işaretlenir. İkinci turda üyelerin bir oy hakkı vardır. Oylama sırasında lehte ya da aleyhte tartışma açılabilir. izmirkamudakalite@gmail.com

3.1. Sebep-Sonuç (Balık Kılçığı) Diyagramı SORUN Temel Etmen/Ana Neden Alt Neden ÖRNEK 3,1. izmirkamudakalite@gmail.com

3.1. Sebep-Sonuç (Balık Kılçığı) Diyagramı ÖRNEK 3,1. izmirkamudakalite@gmail.com

İlişki Diyagramı Etkinlik Analizi Nominal Grup Tekniği 3.3. İyileştirmeye Açık Alanın Olası Nedenlerini Önceliklendirme Teknikleri İlişki Diyagramı Etkinlik Analizi Nominal Grup Tekniği Çoklu Oylama Tekniği 5’li Likert Ölçeği izmirkamudakalite@gmail.com

3.3.1. 5’li Likert Ölçeği Açıklamalar: Birinci sütuna Temel Etmen/Ana Neden yazılır. İkinci sütuna O Temel Etmen/Ana Nedenle İlgili Beyin Fırtınası Sonucu belirlenen tüm alt nedenler yazılır. Her Ekip Üyesi çizelgeyi (5-1) ayrı ayrı puanlar. Çizelge 3.1.2 de ise birleştirmesi yapılır. izmirkamudakalite@gmail.com

3.3.1. 5’li Likert Ölçeği Temel Etmen/Ana Neden … Alt Nedenler Çok Etkili 5 Etkili 4 Normal Etkili 3 Az Etkili 2 Etkisiz 1 Örnek 3.2.1. izmirkamudakalite@gmail.com

3.3.1 .Ekip Ortak Değerlendirme Çizelgesi Temel Etmen/Ana Neden … Alt Nedenler Ekip Üyesi Puanı Ekip Puan Ortalaması Toplam Puan Ortalaması Örnek 3.2.2. izmirkamudakalite@gmail.com

3.3.2. Etkinlik Analizi Tanım: Soruna sebep olan unsurlardan hangisinin öncelikle ele alınacağı, soruna sebep olan unsurları ortadan kaldırmak için planlanan uygulamaların etkinliğini, uygulamalar gerçekleştirilmeden önce değerlendirmek ve hangi uygulamaların, hangi öncelik sırasında yapılacağına karar vermek için yapılmaktadır. izmirkamudakalite@gmail.com

3.3.2. Etkinlik Analizi Temel Etmen/Ana Neden ALT NEDENLER ZORLUK DERECESİ SÜRE MALİYET ETKİ DERECESİ TOPLAM ETKİ DERECESİ ÖNCELİK SIRASI … . Değerlendirme Kriterleri Değerlendirme Kriter Puanları 1 2 Zorluk Derecesi ZOR NORMAL KOLAY Süre Uzun (12 Ay ve Üzeri) NORMAL (0-6 Ay) Kısa (0-3 Ay) Maliyet Fazla Normal Az Etki Derecesi Yok Etkili Çok Etkili Örnek 3.2.3. izmirkamudakalite@gmail.com

UYGULAMA: Etkinlik analizinde 4 etken dikkate alınmakta, ve her biri 0,1 ve 2 rakamları ile değerlendirilmektedir. Ekip Üyeleri sırasıyla Etkenlerle ilgili puanlarını verir. Puanlar toplanarak çizelgeye yazılmış ise;en yüksek puandan aşağıya doğru sıralanır.Bu sıralama aynı zamanda öncelikleri de belirler. Puanlar ortalama şeklinde alınarak çizelgeye yazılmış ise; beklenen etki 5 veya daha büyük ise uygulamalar gerçekleştirilir.Uygulama önceliği beklenen etkinin büyüklüğü dikkate alınarak belirlenir. Değerlendirme Kriterleri Değerlendirme Kriter Puanları 1 2 Zorluk Derecesi ZOR NORMAL KOLAY Süre Uzun (12 Ay ve Üzeri) NORMAL (0-6 Ay) Kısa (0-3 Ay) Maliyet Fazla Normal Az Etki Derecesi Yok Etkili Çok Etkili izmirkamudakalite@gmail.com

3.3.3.Alt Nedenlerle İlgili Sayısal Bilgilerin Analizi İyileştirmeye Açık Alan/İyileştirme Konusu İyileştirmeye Açık Alanla İlgili Alt Nedenler Alt Nedenlere Yönelik Performans Göstergeleri Mevcut Performans Değerleri (% Oran) Alt Nedenlere Yönelik Algı Göstergeleri Mevcut Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) … 1……… …… ……… ….. ……. 2……….. …….. 3………. …. ……….. ………. Örnek: 3,3.3. izmirkamudakalite@gmail.com

3.3.4. Alt Nedenlere Yönelik Hedefler Hedef 1 …………….. Hedef 2 …………….. Hedef 3 …………….. izmirkamudakalite@gmail.com

Yararlanılacak Yöntem ve Teknikler 4.İYİLEŞTİRMEYE AÇIK ALANIN NEDENLERİNE YÖNELİK ÇÖZÜM SEÇENEKLERİNİN BELİRLENMESİ Açıklamalar Bu aşamada İyileştirmeye Açık Alanın nedenlerine yönelik olası çözüm seçenekleri belirlenerek bu çözüm seçenekleri arasından en etkili çözümler seçilecektir. Yararlanılacak Yöntem ve Teknikler Olası Çözümleri Belirleme ve Analizi Teknikleri Beyin Fırtınası Ağaç Diyagramı Kuvvet/Güç Alanı Analizi izmirkamudakalite@gmail.com

4.1. Neden-Nasıl Ağaç Diyagramı SORUN NEDEN ÇÖZÜM ÖNERİSİ Nasıl? Yapılacak Çalışma Örnek: 4,1. izmirkamudakalite@gmail.com

4.1. Neden-Nasıl Ağaç Diyagramı Örnek: 4,1. izmirkamudakalite@gmail.com

4.1. Neden Nasıl Ağaç Diyagramı: Tanım: Bir soruna neden olan unsurların çözümüne yönelik önerilerin geliştirilmesi, geliştirilen önerilerin daha detaylı NASIL - ÇÖZÜM üretildiğini grafik olarak göstermek için kullanılan bir tekniktir. izmirkamudakalite@gmail.com

UYGULAMA: 1.Ele alınan sorun Neden Nasıl Ağaç Diyagramının ilk Karesine yazılır. (Dikkat: Sebep – Sonuç (Balık Kılçığı) Diyagramı Tekniğinde diyagramın başına yazdığımız sorununun aynısı) 2. Sebep – Sonuç (Balık Kılçığı) Diyagramında belirlemiş olduğumuz ve önceliklendirdiğimiz Alt Nedenlerin her birisi Neden Nasıl Ağaç Diyagramında bulunan (Örnek4.1) ikinci sıradaki karelere yazılır. 3.Alt Nedenlere yönelik Nasıl sorusu sorularak genel çözüm çerçevesi belirlenerek üçüncü sıradaki karelere yazılır. 4.Belirlenen Genel Çözüm Çerçevesinin hangi faaliyetlerle ya da çalışmalarla gerçekleşeceği yine NASIL sorusu sorularak belirlenir ve dördüncü sıradaki karelere yazılır. izmirkamudakalite@gmail.com

UYGULAMA: Dikkat: 1. Üçüncü Kareler “ÇÖZÜM ÖNERİSİ” ve Dördüncü Kareler “Yapılacak Çalışma” İyileştirme Ekibinin Beyin Fırtınası Tekniğinin kullanılacağı oturumlarla belirlenir. 2.Dördüncü karelerde somut çalışmalar ya da faaliyetler belirlenememiş ise somut çözüm önerilerinin belirlenmesi bakımından beşinci karelerde oluşturulabilir. 3. Bu aşamada belirlenen çözüm seçenekleri Eylem/Uygulama Planında yer alacaktır. 4.2. Olası Çözümleri Önceliklendirme Teknikleri: Beyin Fırtınası Tekniği ile yapılan çözüm önerisi oturumlarında belirlenen çözüm önerilerinin sayısını azalmak ve en etkili çözümleri ve uygulama önceliklerini belirlemek amacıyla bir önceki aşamada uygulanan aşağıdaki teknikler kullanılabilir. Etkinlik Analizi, Nominal Grup Tekniği, Çoklu Oylama Tekniği,5’li Likert Ölçeği izmirkamudakalite@gmail.com

5. ÇÖZÜMLERİN UYGULANMASINA YÖNELİK UYGULAMA/EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI Açıklamalar Bu aşamada İyileştirme Ekibince üretilen çözümlerin uygulanmasına yönelik Eylem Planı hazırlanacaktır. izmirkamudakalite@gmail.com

5.1.İyileştirme Planında Yer Alacak Öğeler: Amaç: Hedefler: Hedefe Yönelik Çözümler/Faaliyetler: Hedefe ulaşmamızı sağlayacak ve Neden Nasıl Ağaç Diyagramı ile belirlemiş olduğumuz çözümler. Faaliyetlerin Başlama Bitiş Tarihi: Her Faaliyetin ya da çözüm önerisinin uygulama zaman aralığı Faaliyet Sorumluları: Faaliyetin gerçekleştirilmesi için İyileştirme Ekibince görevlendirilen yönetici ya da çalışanlar. izmirkamudakalite@gmail.com

5.1.İyileştirme Planında Yer Alacak Öğeler: Faaliyetlere Yönelik Riskler: Faaliyetin gerçekleşmesini engelleyecek olası kurum dışı faktörler Risklere Karşı Düşünülen Önlemler: Faaliyetin gerçekleşmesini engelleyecek olası kurum dışı faktörlerin oluşması durumunda alınacak tedbirler. Faaliyete Yönelik Fırsatlar: Faaliyetin gerçekleşmesini Kolaylaştıracak olası kurum dışı faktörler Faaliyet Maliyetleri: Faaliyetin gerçekleşmesi için gerekli tüm maddi ve mali kaynaklar İzleme Değerlendirme Yöntemi: Faaliyetlerin gerçekleşme durumlarını faaliyet bitmeden önce incelemek ve değerlendirmek için düşünülen yöntem ve teknikler İzleme Değerlendirme Tarihi: Faaliyetlerin gerçekleşme durumlarını faaliyet bitmeden önce incelemek ve değerlendirmek için düşünülen zaman aralığı izmirkamudakalite@gmail.com

Hedefe Yönelik Faaliyetler/Çözümler Faaliyetlerin Başlama Bitiş Tarihi …EKİBİ UYGULAMA PLANI AMAÇ … HEDEFLER Hedefe Yönelik Faaliyetler/Çözümler Faaliyetlerin Başlama Bitiş Tarihi Faaliyet Sorumluları Faaliyetlere Yönelik Riskler Risklere Karşı Düşünülen Önlemler Faaliyete Yönelik Fırsatlar Faaliyet Maliyetleri İzleme Değerlendirme Yöntemi İzleme Değerlendirme Tarihi Hedef. 1… Hedef. 2… Hedef. 3… İYİLEŞTİRME EKİP ÜYELERİ ONAY ÖRNEK:5,1 izmirkamudakalite@gmail.com

6.İYİLEŞTİRME SONRASI ELDE EDİLEN SONUÇLAR Açıklamalar: Bu aşamada İyileştirme Ekibi, İyileştirme Planında yer alan çözümlerin uygulanması sonucu elde ettiği algı ve performans sonuçları ile iyileştirme öncesi mevcut algı ve performans sonuçlarını karşılaştıracaktır. Yararlanılacak Yöntem ve Teknikler Karşılaştırma Tablo ve Çizelgeleri Karşılaştırma Grafikleri izmirkamudakalite@gmail.com

6.1.Uygulama Planında Yer Alan Hedeflere Ulaşma Durumu Uygulama Planında Öngörülen Hedefler Uygulama Sonrası Hedeflerin Gerçekleşme Düzeyi Hedeflere Ulaşma Oranı Hedef.1. . Hedef.2. . Hedef.3. . Örnek 6,1. izmirkamudakalite@gmail.com

6.2.Problemin Alt Nedenleri ile ilgili Önceden Toplanan Sayısal Verilerde Uygulama Sonrası Yaşanan Değişim İyileştirmeye Açık Alanla İlgili Alt Nedenler Alt Nedenlere Yönelik Performans Göstergeleri İyileştirme Öncesi Performans Değerleri (% Oran) İyileştirme Sonrası Performans Değerleri (% Oran) İyileştirme Düzeyi (% Oran) Alt Nedenlere Yönelik Algı Göstergeleri İyileştirme Öncesi Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) İyileştirme Sonrası Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) İyileştirme Düzeyi (% Oran) 1… 2… 3… 4… Örnek 6,2. izmirkamudakalite@gmail.com

6.3. Problem Öncesi Olumsuz Etkilenen Kurum Süreçleri Uygulama Sonrası Yaşanan Değişim İyileştirmeye Açık Alandan Olumsuz Etkilenen Kurum Süreçleri (İş ve İşlemler) Süreçle İlgili Performans Göstergeleri İyileştirme Öncesi Performans Değerleri (% Oran) İyileştirme Sonrası Performans Değerleri (% Oran) İyileştirme Düzeyi (% Oran) Süreçle İlgili Algı Göstergeleri İyileştirme Öncesi Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) İyileştirme Sonrası Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) İyileştirme Düzeyi (% Oran) 1… 2… 3… 4… Örnek: 6,3. izmirkamudakalite@gmail.com

6.4. Tarafların Yapılan iyileştirme çalışması ile İlgili Algılamalarının Ölçülme Durumu İyileştirmeye Açık Alandan Olumsuz Etkilenen Paydaşlar İyileştirmeye Açık Alandan Olumsuz Etkilenen Paydaşlarla İlgili Performans Göstergeleri İyileştirme Öncesi Performans Değerleri (% Oran) İyileştirme Sonrası Performans Değerleri (% Oran) İyileştirme Düzeyi (% Oran) İyileştirmeye Açık Alandan Olumsuz Etkilenen Paydaşlarla İlgili Algı Göstergeleri İyileştirme Öncesi Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) İyileştirme Sonrası Algı Değerleri (5’li Likert Ölçeğine Göre) İyileştirme Düzeyi (% Oran) 1… 2… 3… 4… Örnek: 6,4 izmirkamudakalite@gmail.com

6.5.Tarafların Yapılan Çalışmayı Destekleme Düzeyleri İyileştirmeye Açık Alandan Etkilenen Paydaşlar Paydaşların İyileştirme Çalışmasına Katkıları Katkı Sağlayan Paydaşların Oranı 1… 2… 3… 4… 5… Örnek.6,5. izmirkamudakalite@gmail.com

BAŞARILAR izmirkamudakalite@gmail.com