Avrupa Üniversitelerinde Turizm Bölümü çerçevesinde yabancı dil öğretimi Araştırma sonuçları ‘SLEST’ çalışma grubu tarafından ‘Leonardo-da-Vinci’ projesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
Advertisements

2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
BBC - SEMINER ZAP-Sinavlari
Sonuç Raporu Turizm alanında yabancı dilin gereksinimi 82 kapsamlı röportaj sonucunda hazırlandı, yedi Avrupa ülkesinde uygulandı “SLEST” çalışma grubu.
Sonuç Raporu Turizm alanında yabancı dilin gereksinimi 355 röportaj sonucunda hazırlandı, yedi Avrupa ülkesinde uygulandı “SLEST” çalışma grubu tarafından.
Birleşik Krallıkta Optometri Eğitimi Julie-Anne Little
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ VE İÇ SINAVI
ÖSYS’Yİ NE KADAR TANIYORUZ?
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
Avrupa Kredi Toplama ve Transfer Sistemi (AKTS)
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
İstanbul Üniversitesi Dil Merkezi
European Credit Transfer System (ECTS)
FRANSA’ da YÜKSEKÖĞRETİM
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
CampusFrance CampusFrance’in Rolü CAMPUSFRANCE TÜRKİYE MERKEZİ CAMPUSFRANCE PARİS BilgilendirmeKarşılamaTanıtımÖn kayıt FRANSA’DA CAMPUSFRANCE MERKEZLERİ.
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
ERASMUS ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
2010-ÖSYS Sunum, İstanbul 29 Ağustos ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
ÖZEL SEYMEN ANADOLU LİSESİ ÖSYS 30.YILI GURURLA KARŞILIYORUZ.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
ÖZEL ŞEFKAT EĞİTİM KURUMLARI
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
SINIF GEÇME.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
2015 ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Şubat 2007 Erciyes Üniversitesi, Uluslararası Ofis.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
SBS Genel Bilgilendirme Sunusu
MEB HAFTALIK DERS ÇİZELGESİ
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri gibi ders grupları başarısı yerine Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya,..gibi.
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
Yerleştirme Sistemindeki
ÖSS Portalınız - # Gelecek Rehberiniz, 20 Şubat 2009 Yeni Sınav Sistemi  Genel Amaçlar:  Adayların Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
YGS - LYS Üniversite Girişte İki Aşamalı Sınav Sistemi.
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
Ahmet SARI Rehber Öğretmen
Polonya Yükseköğretim Sistemi
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
9. sınıfı başarısı hangi meslek = uygun dersler istediği üniversite bölümünü puanı kırılmadan Ders seçimi sisteminde öğrenim gören bir öğrencinin alanı.
Türk-İslam Arkeolojisi
HOŞGELDİNİZ FUNDA KÖROĞLU REHBERLİK SERVİSİ.
Almanya'da Diploma Denklik
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
İÇ SINAVI.
Das Abitur am Istanbul Lisesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ALAN – DERS SEÇİMİ.
ÜNİVERSİTE SINAV SİSTEMİ
Das Abitur am Istanbul Lisesi
Y ÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI AKSARAY REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Sunum transkripti:

Avrupa Üniversitelerinde Turizm Bölümü çerçevesinde yabancı dil öğretimi Araştırma sonuçları ‘SLEST’ çalışma grubu tarafından ‘Leonardo-da-Vinci’ projesi çerçevesinde hazırlandı Das vorliegende Projekt wird finanziert mit Unterstützung der Europäischen Kommission. Die Verantwortung für diese Publikation und die Copyrights liegen ausschließlich bei ihren Autoren. Die Kommission übernimmt keine Verantwortung über mögliche Verwendung der vorliegenden Informationen.

Eğitim Merkezlerinin Sayısı ve Özellikleri Bu ülkede Turizm ile ilgili kurslara yaklaşık 45 üniversitede katılım mümkündür. (hepsi aynı modele göre tertip edilmiş). Bunun yanında 73 tane devlet ve özel meslek okulları mevcuttur. (Süre: 1. Seviye: 2 sene, 2. Seviye: 2 sene). İki tane üniversite ve 3 tane kolej mevcuttur. Üniversitelerde Turizm öğrenim dalı iktisat bölümünde yer alıyor. 27 tane özel üniversite (Bachelor ve Mastır diploması) ve 18 tane devlet üniversitesi (Mastır diploması) bulunuyor. Ayrıca 10 tane kolejde Turizm Araştırmaları sunuluyor (Bachelor diploması). Yaklaşık 60 üniversitede üç yıllık Turizm eğitimi öngörülüyor ( İktisad ve Filoloji- Felsefe bölümleri). Yüksek okullarda ders içeriği hakkında birlik oluşmuş değildir. 18 üniversite değişik konulara ağırlık veriyor (Mastır diploması). 333 üniversitenin ve değişik eğitim merkezlerinin yaklaşık üçte birinde çeşitli seviyelerde Turizm ile ilgili bölümler sunuluyor. Yabancı dil öğretimi her zaman öngörülmüyor. Bazı durumlarda zorunlu ders olarak sunulmuyor. Yaklaşık 16 yüksek okulda (çoğu meslek okulları) çok sayıda öğrenim dalları sunuluyor. Çoğunlukla bu öğrenim dalı Turizm İşletmesi olarak adlandırılıyor. Turizm Bölümü olan 900 eğitim merkezi mevcuttur. Lisans diploması edinilebilinen üniversitelerin sayısı 30 ile 50 civarında (10 tanesi sadece Paris ve çevresinde bulunuyor). İspanya Slovenya Polonya İtalya İngiltere Almanya Fransa

Yabancı Dil Öğretiminin Özellikleri İspanya Slovenya Polonya İtalya İngiltere Almanya Fransa İngilizce zorunlu dil olarak kabul ediliyor. - Nadiren Almanca ve Fransızcada zorunlu dil olarak kabul ediliyor. İki tane dil zorunlu (değişik seviyelerde) (verschiedene Niveaus), bunlardan biri İngilizce olmalıdır. Mesleki okullarda (kolej) üçüncü bir dil zorunludur. Üniversitede: Genel yabancı dil + iş dili / bütün öğrenciler aynı dili öğrenmek zorunda. Kolej: Uzman Dili de mümkündür. Dersin konuları branş türünün kelime hazinesi göre seçiliyor: Coğrafya Mimarlık Tarih - Otelcilik ve Gastronomi - Dinlenme Ticaret/ İktisat Hiçbir dil özellikle vurgulanmıyor. Bazı üniversitelerde yabancı dil öğretimi müfredata dahil değil. Genel Bakanlık programı yabancı dil kursları öngörmüyor, sadece bitirme sınavına tabii tutuyor. Çoğunlukla okutulan diller İngilizce, Fransızca, Almanca ve İspanyolcadır. Ders konuları çok esnek: Öğrenciler konuları ve başlangıç ve bitirme seviyelerini belirliyorlar. Her üniversite bağımsız olarak uygun ders modüllerini belirliyorlar. Kurslar dil ağırlıklı olmaktan çok ticari niteliklere ağırlık veriyor. Öncelikle revaçta olan diller Fransızca ve İspanyolca öğretiliyor. Bazı kurslar yüksek bir seviyeye tekabül ediyor (zorunlu ders değil). Hiçbir dil özellikle vurgulanmıyor iki tane üniversite Turizm dallarında yabancı dil sunmuyor. Dil kurslarının seviyesi BAC+1a ve BAC+5 aralarında. (BAC Abitur ile denk). Yabancı dil öğretiminde genel olarak İngilizce öncü bir rol oynuyor. Başka yabancı dil seçmek de mümkündür.

Sınav değerlendirme şekli İspanya Slovenya Polonya İtalya İngiltere Almanya Fransa Genelde sınav konuları müfredatta tespit edilmiyor. Yazılı sınavlar %60 ile sözlü sınavlara (%40) ağır basıyor. Kolej görünürde turizm alanından gerçeğe yakın sınav konuları belirliyor. Kurs öğretmeni bağımsız olarak sınav konularını belirliyor (sözlü, yazılı, seviye vs.) Genelde sınav konuları müfredatta tespit edilmiyor. (İstisna: sözlü ve ya yazılı sınavlar gibi genel açıklamalar). Dil öğretimi ile ilgili bölüm sınav konularını bağımsız olarak belirliyor. Genel olarak dört dil yeterliliği ele alınıyor. Bunlar gerek derslerde gerek yazılı sınavlarda gerekse kurs bitiminde imtihan ediliyor. Genelde sınav konuları müfredatta tespit edilmiyor. Her kurs öğretmeni önemli bulduğu konuları sınava tabii tutuyor. Mesleki kurslar ve sınavlar şu bölümlere yoğunlaşıyor: Seyahat hukuku, işletme ekonomisi ve Turizmde avrupai yönetim, kültür mirasınının tanıtımı, Turizm teknikleri ve boş vakit değerlendirmesi, Turizm yapılarını geliştirme ve yönetimi, dağ alanlarının sürekli olarak kaydedilmesi.

Öğrenim yılları / Yabancı dil toplam öğretim saatleri İspanya Slovenya Polonya İtalya İngiltere Almanya Fransa 2 ile 3 senelik öğrenim yılında zorunlu dil olan İngilizce için sene başına 90 ders saati öngörülüyor. Bu günlerde ders saatlerini iki katına çıkarma önerisi tartışılıyor. Öğrenim üniversitelerde 3 veya 4 sene sürüyor. Öğrenim yılı kolejlerde 2 ile 3 sene sürüyor. Yabancı dil ve sene başına 60 ile 90 arasında ders saati öngörülüyor. Toplam öğrenim yılı 4 seneye takabül ediyor. Bir yabancı dile asgari 120 saat düşüyor (Bir dönemde 60 saat). Esas itibariyle üniversitelerde 2 ile 3 sene arasında iki yabancı dil öğretimi sunuluyor. İngilizce çoğunlukla zorunludur. Toplam ders saatleri üniversiteden üniversiteye değişiyor. Öğretim boyunca birinci dil için ortalama 9 kredi ve ikinci dil için 6 kredidir. (Toplam ders saati bildirilmemiştir, Roma’daki ‘La Sapienza’ da 60 ders saati 4 krediye denktir). Genelde öğrenim dalları 2 ile 3 sene arasında sürüyor. Yabancı dil öğretimi için haftalık 2 ile 4 saat öngörülüyor. Bazı üniversiteler 3 ile 6 ay arasında süren yurtdışı eğitimi sunuyorlar. Dil kursları 4 durumda sunuluyor. Yalnız bunlar seçmeli dersler. Önde gelen yabancı diller İngilizce, Fransızca ve İspanyolca (diğer diller seçmeli olarak sunuluyor). Öğrenim yılında ders saatleri 90 ile 180 saat arasında değişiyor. Öğrenim yılı ikiye ayrılıyor: kısa dönem (1- 2 sene) ve uzun dönem (3- 5 sene). Yabancı dil toplam öğretim saatleri hakkında malumat verilmiyor. (Bu bilgiler her eğitim merkezine göre değişiyor). Bazı üniversitelerde yabancı dil zorunlu değil.

Bitirme Seviyesi (Avrupa Ortak Dil Çerçevesi) İspanya Slovenya Polonya İtalya İngiltere Almanya Fransa Avrupa Ortak Dil Çerçevesi ile bağlantı kurulmuyor. Hiçbir ders programı Avrupa Ortak Dil Çerçevesi Uygulamasını öngörmüyor. Genelde amatör ve ileri seviyeden bahsediliyor. Genelde mesleki terminoloji de dahil olmak üzere ileri seviyede dil bekleniyor. Turizm bölümü ve benzeri bulunan 40 üniversitenin ders programlarının hiç birinde Avrupa Ortak Dil Çerçevesi ile bağlantı kurulmuyor. Avrupa Ortak Dil Çerçevesi ile bağlantı kurulmuyor. Avrupa Ortak Dil Çerçevesi ile bağlantı kurulmuyor. Es gibt Stufen mit unterschied- lichen Sprach- kenntnissen (üblicherweise 5), nach denen Sprach- kompetenzen von Studenten bewertet werden. (die Anwendung des Referenz- rahmens ist in Planung). La NTA della Slovenia ha invitato gli intervistati di riempire una tabella con i livelli da raggiungere, che sembrano a dir poco non molto realistici.