AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
AĞ ALTYAPISI KURULUMU DOĞRU ve HATALI UYGULAMALAR
41 adımda ahşap inşaat Yapımcı : Y.Orman Müh. Abdullah Arslan Proje : Y.Mim. Çelik Erengezgin.
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
KABLOLU AĞ Özden SERTÇELİK Koray Adil YILMAZ. Türkiye Çapı Genel Ağ Yapısı.
Eğitimde Fatih Projesi
Değişkenler ve bellek Değişkenler
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Bilgi Sistemleri Dairesi Başkanlığı ORBİS Altyapı Projesi Faaliyetler
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Okul Keşif Formunun İncelenmesi (EK-9A)
KAÇAK AKIM KORUMA RÖLELERİ
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Eğitimde Fatih Projesi
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
1 ERK İSG&İK – –
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Dördüncü Grup Altıncı Harf Ç sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
Meslektaşlarımızın Ücret Almadan Hizmete Devam Etmesi. Haksız Rekabette Sorunlar.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
EBOB EKOK.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
PROTOKOL.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
RUHU ŞAD OLSUN.
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
ÇOK DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARDA
Proje Konuları.
ECHİNODERMATA Kambriyen – Güncel tümüyle denizel Filum
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Eğitimde fatih projesi yerel alan ağı kurulumları
Yerel Alan Ağı Altyapı Sorumlu Firma Sentim Bilişim Sorumlu Firma Yöneticisi Ahmet Cimilioğlu Cep Tel: Arıza Kaydı Setim Çağrı Merkezi:
3362 ORTAÖĞRETİM KURUMU AĞ ALTYAPISI KURULUMU İŞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü / 12 / 2012 / ANTALYA Bilinçli,
Sunum transkripti:

AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü AĞ ALTYAPISI KURULUMU BİLGİLENDİRME SEMİNERİ Bilinçli, Güvenli, Yönetilebilir ve Ölçülebilir BT ve İnternet Kullanımı Bileşeni 17-19 ARALIK - 2012 / ANTALYA

Ağ Altyapı Kurulumu İşi Doğru / Yanlış Örnekleri Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Ağ Altyapı Kurulumu İşi Doğru / Yanlış Örnekleri

Sununun Amacı Bu sunu ; Eğitimde FATİH Projesi kapsamında, 47 ilde 152 pilot okulda yapılan ağ altyapı kurulumlarında elde edilen tecrübeler ışığında 22 Kasım 2012 tarihinde sözleşmesi imzalanan 3362 ortaöğretim kurumunun Yerel alan ağı pasif üyeleri ve aktif cihazları kurulumlarına rehberlik etmesi amacıyla hazırlanmıştır.

Projede neden Metal Tavalar kullanıldı ? Proje kapsamında plastik kablo kanalı ile kurulumu gerçekleştirilen pilot okul resimleri

L Konsol ve Tij Nedir ? L Konsol Tij

Metal tavaları taşıyan L konsollar arası mesafe maksimum 125 cm olacaktır. (T.Ş. 1.49.) Maksimum 125 cm 125 cm'den fazla

L konsollar ile metal tavalar birbirine 2 civata ile bağlanmalıdır L konsollar ile metal tavalar birbirine 2 civata ile bağlanmalıdır. Eksik civata kullanılmamalıdır.

Metal tava birleştirmesinde vidaların yönü veri kablosuna zarar vermeyecek şekilde monte edilmelidir.

Elektrik ve data kabloları maksimum 150 cm aralıklarla metal tavanın iki yanına istiflenecek şekilde klipslenecektir.(T.Ş. 1.11) 150 cm boyunca data ve elektrik klipslemesi görülmemektedir. Data ve elektrik kabloları içiçe gidiyor

Duvar geçişlerinde spiral boru kullanılmalıdır. (T.Ş. 3.4) Spiral kullanımı uygun olmakla beraber duvara verilen zarar alçı ile kapatılmalıydı.

Duvar delikleri, kırık ve dökükler alçı ile kapatılmalıdır.(T.Ş.1.27) Alçı ile kapatılan yerlerin boya, badana yapılması proje kapsamında değildir.

Buat giriş-çıkışlarında spiral boru kullanılmalıdır. (T.Ş. 5.14.)

Kabloların spiral içerisinde ilerleyebileceği mesafe 30 cm.’den fazla olmamalıdır. (T.Ş. 1.53.) 30 cm'den fazla 30 cm'den fazla

Güzergah üzerindeki okulun önceden çekilmiş çeşitli kabloları kanal veya tava içerisine alınmalıdır. (T.Ş. 1.25.)

Metal tavaların orijinal aparatları kullanılmalıdır. (T.Ş.2.7.11)

Metal tavalar tavana yakın mesafeye monte edilecektir.

Tavanda kirişler bulunması durumunda izlenecek yol… (T.Ş. EK-2A) Kirişler arası mesafe ve kiriş yüksekliği gibi kriterlere bağlı olarak alçak olmayacak şekilde tavana yakın mesafeden döşenecek metal tavalar kolonları 45ºlik açılarla iniş-çıkış yaparak geçecek ve koridor boyunca ilerleyecektir.

Duvarda kolonlar bulunması durumunda izlenecek yol… Kolon sayısının çok olduğu koridorlarda tavandan inilen tijler vasıtasıyla metal tavaların montajı duvardan uzak noktaya yapılabilir.

Metal tavaların karşı koridora geçişi veya kiriş geçişi esnasında orijinal aparatlar kullanılarak aşağıdaki düzgün işçilik uygulanmalıdır.(T.Ş.2.7.16)

Metal tavaların karşı koridora geçişi veya kiriş geçişi esnasında orijinal aparatlar kullanılarak düzgün işçilik uygulanmalıdır.

Metal tavaların kesilen yüzeyleri taşlanmalı ve koruma önlemi alınarak kabloların dış yüzeylerine zarar vermesi engellenmelidir.

Metal tavaları taşıyan L konsol ve tijler; tavan ve duvarda önceden açılan deliklere düzgün olarak vidalanmalıdır. Sonlandırma aparatı örnek değildir

Metal Tavaların Topraklanması (T.Ş.6.16) Tavaya toprak hattı çekilmiş ancak bağlantısı yapılmamış Kattaki her saç tava grubu ayrı ayrı topraklanmalıdır. Metal tava topraklamasının yapıldığı nokta/noktalar kat planı üzerinde işaretlenecektir. Koridor boyunca hiç toprak hattı çekilmiştir.

Aktif cihazların kabinet içerisindeki sıralaması tanımlanan işe uygun yapılmalıdır.(T.Ş. EK 5A)

T.Ş.EK 5A

Patch cordların kabinet içerisindeki dizaynında kabinetin dikey organizerları kullanılmaldır. (T.Ş. 1.60)

Üretici firma tarafından kabinetlerle birlikte gönderilen tüm dahili aksesuarların montajı yapılmalıdır. Montajı yapılmamış raf

Çekilen tüm data uçlarına ait test raporları okul idareleri ile paylaşılmalıdır. (T.Ş.1.6) Test raporlarında yazan « PASS » ifadesi o data hattının kusursuz şekilde döşendiğini ve problemsiz şekilde çalıştığını göstermektedir. Test raporlarında yazan « FAIL » ifadesi data hattının çalışmadığını belirtmektedir.

Çekilen tüm data uçlarına ait test raporlarında «PASS» sonucu alınmalıdır. «FAIL» sonuçlu test kabul edilemez.(T.Ş.1.6)

Bağlantı prizleri ve patch paneller üzerindeki etiketlemeler tanımlanan işe uygun yapılmalıdır.(T.Ş. EK-3I, EK-5H ve EK-5I)

Enerji panoları üzerindeki etiketlemeler tanımlanan işe uygun yapılmalıdır.(T.Ş.5.29)

Çekilen tüm data uçlarının okul kat planları üzerinde dağılımını gösteren çizimler ve firma iletişim bilgileri kabinet kapaklarına asılmalıdır. (T.Ş.3.17.3.1, 3.17.3.4, EK-8A) Kabinet Kapağı ( Dış ) Kabinet Kapağı ( İç )

Elektrik panolarında ve buatlarda kablo bağlantılarında klemens, kablo yüzüğü ve pabuç kullanılmalıdır.(T.Ş.5.24) Kablo Yüzüğü Klemens Pabuç

Elektrik panolarındaki işçilik kablo takibi yapmaya elverecek şekilde olmalıdır. (T.Ş. 5.24, EK-7G)

Enerji panolarında yedek linye sigortaları bırakılmalıdır. (T.Ş. 5.26)

Enerji panolarında kaçak akım rölesi bulunmalıdır. (T.Ş. 5.7) Kat Panosu Her 6’lı sigorta grubu için 1 adet Kaçak Akım Rölesi kullanılmalıdır. KAK KAK : Kaçak Akım Koruma Rölesi Kat Panosunun İç Görünümü Yandaki kat panosunda 2 adet KAK kullanılmıştır.

Linye sigortalarının sınıf girişlerinde kullanılan buatlarla ilişkilendirilerek buatlara da etiket yapıştırılması gerekmektedir.(T.Ş.5.29.7) Linye : Pano ile buat arasındaki elektrik hattı LT5 : Linye – Tahta 5 LP5 : Linye – Priz 5

Enerji panolarının gerektiğinde kolayca müdahale edilebilecek yükseklikte monte edilmelidir.

Okul Ana Enerji Panosunun yanına FATİH Ana Enerji Panosu konumlandırılacak (T.Ş. 5.4) OKULUN ANA ENERJİ PANOSU FATİH ANA ENERJİ PANOSU KAT PANOLARININ SİGORTALARI FATİH ANA ENERJİ PANOSU İÇ GÖRÜNÜMÜ FATİH Ana Enerji Panosunun Enerjisi, binaya giren ana enerji kablosundan ek alınarak yapılacaktır. Ana Enerji Panosu kapatılsa dahi FATİH Ana Enerji Panosu çalışmaya devam edecektir. Sistem odalarındaki aktif cihazlar FATİH Ana Enerji panosundan beslenecektir.

Patch panel içerisinde bulunan keystone jacklarda yapılan kablo sonlandırmaları tanımlanan işe uygun olmalıdır.(T.Ş.EK-3H)

Bağlantı prizi içerisinde bulunan keystone jacklarda yapılan kablo sonlandırmaları tanımlanan işe uygun olmalıdır. (T.Ş. EK- 3H)

Sistem odasına çekilen fiber optik kablonun zeminde rulo halinde veya duvarda sarkarak kabinete kadar ilerlememelidir. (İhale kapsamında yok)

Kabinet içerisindeki aktif cihazlar arasında yapılan fiber optik kablo bağlantılarında gerekli hassasiyet gösterilmelidir.

Kabinetteki ethernet anahtar bağlantılarında yedeklilik mantığı gözetilmelidir.(T.Ş. EK-5F) 1 2 3 Aynı derslik ve odalara çekilen data uçları farklı aktif cihazlarda sonlandırılmalıdır. 1 2 3

Kabinetlerde kablolar düzgün şekilde istiflenmelidir. (T.Ş. 3.6) * Tüm kabinetlerde yukarıdaki şeklin aynısı olması beklenmemelidir. * Dikkat edilmesi gereken data kablolarının klipslerle kabinete düzgünce sabitlenip istiflenmesidir.

Aktif cihazlar ile patch panel arasında 1 ve 2 metrelik patch kabloların kullanılması yeterlidir. (T.Ş. 3.14.9) 5 metrelik patch kablolar kullanılması kabinette kablo kirliliği oluşturmaktadır.

Patch Kablo Renkleri (T.Ş. 2.4.9) Etkileşimli tahtalarda kullanılacak ara bağlantı kabloları ve bu bağlantılara kabinet tarafında karşılık gelen ara bağlantı kabloları kırmızı renkte olacaktır. İdari ve diğer odalarda kullanılacak ara bağlantı kabloları ve bu bağlantılara kabinet tarafında karşılık gelen ara bağlantı kabloları beyaz renkte olacaktır. Dersliklerde veya diğer yerlerde olan kablosuz erişim cihazları (access point) bağlantıları ile kabinet tarafında karşılık gelen ara bağlantı kabloları sarı renkte olacaktır. Kabinet içerisindeki cihazların birbirleriyle olan doğrudan bağlantıları (uplink) ve BT laboratuvarında yer alan BT kabineti ara bağlantı kabloları mavi renkte olacaktır.

Patch Kablo Uzunlukları (T.Ş.2.4.1, 2.4.6,) CAT6 patch panellerde sonlandırmalar, patch kablolar (ara bağlantı kablosu) ile ethernet anahtarları arasındaki bağlantının kolay yapılabilmesi için kabinet içerisinde standartlar dahilinde 1m ve 2m uzunluklarda montajı yapılacaktır. Kabinet içi bağlantıda bu uzunluklar dışında patch kablo kullanılmasına izin verilmeyecektir. Dersliklerdeki Etkileşimli Tahta ile Bağlantı Prizi arasındaki bağlantı kanal içinden çekilmek üzere en az 3(üç) metre olmak üzere tahtanın bağlantı prizine mesafesine göre uygun uzunlukta patch kablonun montajı yapılacaktır. Bağlantı Prizi ile kablosuz erişim cihazının bağlantısı için en az 5 (beş) metre uzunluğunda patch kablo montajı yapılacaktır. Bağlantı Prizi olmayan ancak veri prizi olan odalarda bilgisayar ethernet bağlantıları için her uç sayısı kadar en az 3 (üç) metre uzunluğunda patch kablo Okul idaresine teslim edilecektir.

Plastik kanal montajındaki işçilik tanımlandığı gibi yapılmalıdır. (T Plastik kanal montajındaki işçilik tanımlandığı gibi yapılmalıdır. (T.Ş. 2.8.20, EK-3A) * Dübel ve vida kanal üzerinden birlikte atılmamalıdır. Montaj sırasında pul kullanılmalıdır.

Plastik kanal montajındaki işçilik tanımlandığı gibi yapılmalıdır. (T Plastik kanal montajındaki işçilik tanımlandığı gibi yapılmalıdır. (T.Ş. EK-3A)

Derslik ve idari odalarda plastik kanal aparatları eksiksiz kullanılmalıdır.

Bağlantı prizlerinin montajında eksik vida atılmamalı ve pul kullanılmalıdır.

Bağlantı prizlerinin montajında mümkün olduğunca az sayıda kanal aparatı kullanılmalıdır.(T.Ş. 1.59) İç Köşe Dış Köşe “L” ek Dış Köşe “T” ek İç Köşe Dış Köşe “T” ek

Bağlantı prizi içerisinde yer alan USB ve HDMI soketlerinin tırnaklarının iyi monte edilmesi gerekmektedir.

Buatlar sadece derslik girişine monte edilecektir. (T.Ş. 1.50, EK-3G) Koridor sonundaki derslik haricinde tüm derslik girişlerinde buat olması gerekmektedir. ( 2 dersliğe 1 buat veya 3 dersliğe 1 buat tahsis edilmeyecektir.)

BT sınıflarının iç ağını okulun yeni ağına bağlamak amacıyla BT sınıflarındaki duvar tipi kabinetlerin altına fazladan 2 data ucu daha çekilmelidir. (T.Ş. EK-1C) Tüm BT sınıflarına toplam 4 adet data ucu çekilecektir.

Derslikler arasında duvar geçişi yapılabilir. (T.Ş. 1.66, EK-3F) Aynı duvarın 2 yüzüne birden Bağlantı prizi veya data prizi montajı yapılacak durumlarda bir sınıftan diğerine duvar geçişi yapılarak en az plastik kanal kullanımı sağlanabilir. Bu duruma uygun yapılan idari birimlerde ise RJ 45 faceplate kullanmak zorunludur.

Bağlantı Prizi ve Etkileşimli Tahta Prizi Montajı (T.Ş. EK 6B)

TEŞEKKÜR EDERİZ… Eğitimde Fatih Projesi Ağ Yönetimi ve Bilişim Güvenliği Grubu Ali BARLES Grup Koordinatörü İbrahim KOLDANCA İskender Hüseyin SARI Erdal ÖZDOĞAN Cahide ÜNAL Kıyam ŞİMŞEK fatih_altyapi@meb.gov.tr http://fatihprojesi.meb.gov.tr/