Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ 2005-2006 United Nations World Tourism Organization.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
Advertisements

Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
ENERJİ GÜVENLİĞİ ve ENERJİ ARZI
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
SAĞLIK EKONOMİSİ.
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
ÜLKE SUNUMU TC BAŞBAKANLIK DTM ANKARA-TÜRKİYE 10 HAZİRAN 2008
1 2 HE in General …………… EM…………… EM Projects …………….. VenueVenue MEU KYK Info on EM in General Yüksek Lisans ve Doktora Programları İçin Hareketlilik.
2005 YILI MALİ SONUÇLARI İstanbul 1.Nisan.2005.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
AB Hakkında Genel Bilgiler
Uluslararası İşbirliği Faaliyetleri
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
Global Su Ürünleri Trendleri
Küresel Kriz Sağlık Turizmimize Bir Fırsat Olabilir mi?
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Avrasya’da Ekonomik İşbirliği İmkanları: Riskler ve Fırsatların Konsolidasyonu Mustafa Aydın Ankara, 30 Mayıs 2006 TOBB – Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Küresel Ekonomik Kriz Sonrası Enerji Piyasalarındaki Oluşum ve Gelişmeler Yavuz Aydın Direktör GE Energy Services Türkiye/Israil 13 Mayıs 2010 GE Energy.
Türkiye’de Yolsuzlukla Mücadele Güven SAK Ankara, 7 Temmuz 2005.
PAZAR RAPORLARI_2013.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Erkin Işık | 2 Mart 2006 | 1 Getting you there. ENFLASYON* GİZLİ ŞİFRENİN PEŞİNDE * Ekonomi Çalışma Grubu’nda gerçekleştirilecek sunumların hazırlayan.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Üretim-Tüketim-İhracat
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
22 Eylül 2006 TBB BANKACILIK ALT ÇALIŞMA GRUBU Nurhan Aydoğdu
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
Sunan: Mehmet Ali AKARCA. Koç Bilgi Grubu.
1 Arjantin Ülke Sohbet Toplantısı (M.Serhan Kara) Ankara, 28 Mayıs 2007 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Ebru Çapa Emerging Markets Country Manager
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
KÜRESEL EKONOMİK YENİDEN YAPILANMA SÜRECİNDE TÜRKİYE EKONOMİSİ Türkiye’nin Stratejik Sektörlerinde Temel Politikalar Paneli - Enerji Sektörü - Necmiddin.
Geçmişi & Geleceği Birleştirmek Konferans ve Workshoplar 26 Eylül 2012 tarihinde Olympos‘da.
Küresel Kriz Sonrası Türkiye’de Finansal Sistem “Bankacılık Sektörü” Ekrem Keskin Mayıs 2010.
Strateji Geliştirme Başkanlığı 1 DÜNYA EKONOMİSİ REEL SEKTÖR.
Türkiye Bankalar Birliği 50. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Yönetim Kurulu Başkanı.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
İlaç Sektöründe Ufuk Turu AİFD Tuncay Teksöz Pfizer,Türkiye
Türkiye’de 2008 yılında, yaklaşık 494 bin tonu avcılıkla, 152 bin tonu yetiştiricilikle olmak üzere toplam 646 bin ton su ürünleri üretilmiştir. Avcılıkla.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Bölüm 11 Döviz Alım Satımı. Döviz Piyasası Döviz piyasası 24 saat açık, döviz fiyatları an be an değişen, büyük rakkamlara konu olan uluslararası bir.
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
EKONOMİK GELİŞMELER Fon Yönetimi Sunumu 06/04/2012.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
FIRSAT VE ÖNERİLER 1. Sağlık alanında hem nitelikli insan gücü hem de sağlık altyapısı ve teknolojisiyle öne çıkan Türkiye'nin medikal turizmde yerini.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
ONLINE SEYAHAT PAZARI.
Konu : Accessible Tourism (Erişilebilir Turizm) DİLARA BAHTİYAR.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DÜNYA TURİZMİNE BAKIŞ United Nations World Tourism Organization Esencan Terzibaşoğlu ____________________________________ Destinasyon Yönetimi Koordinatörü

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan SONUÇLARI : KİM KAZANDI, KİM KAYBETTİ? 2020 TAHMİNLERİNDEN UZAK MIYIZ? 2006’YA BAKIŞ YENİ PAZARLAR: ÇİN / RUSYA DESTİNASYON YÖNETİMİNDE YENİ TRENDLER KAPSAM

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006  Terörist saldırılar: Doha, Kahire, Londra, Sharm el Sheik, Bali, Yeni Delhi, Amman  Irak krizi  Doğal afetler: Tsunami, Francis, Ivan, Katrina, Rita, Wilma and Betha  Petrol fiyatlarındaki artış  Kuş gribi Dünya ekonomisinde büyüme + %4,3 OLUMSUZLUKLARA RAĞMEN...

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 ● Uluslararası turist sayısı: 808 milyon = +%5,5 ● 2004/2005: + 42 milyon turist Source: World Tourism Organization, January

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Projection based on monthly data of the UN WTO World Tourism Barometer 808 million international tourist arrivals in million arrivals as compared to 2004 (+5.5%) million as compared to 2002 Best ever results in all months Source: World Tourism Organization, January 2006 TURİZM HAREKETLERİ

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 *Preliminary Source: World Tourism Organization, January : ULUSLARARASI TURİZM - BÖLGELER

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Europe + 18 million arrivals (42%) Africa + 2 million arrivals (5%) 3% Middle East + 3 million arrivals (7%) Americas + 7 million arrivals (17%) Asia and the Pacific + 11 million arrivals (26%) Source: World Tourism Organization, January 2006*Preliminary + 42 MİLYON, NEREYE?

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan – AVRUPA

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Avrupa’da Nereye? Southern / Med. Europe + 9 million arrivals (50%) Western Europe + 2 million Arrivals (11%) 3% Northern Europe + 3 million arrivals (17%) Central / East. Europe + 2 million arrivals (11%) + 18 milyon *Preliminary

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 *Preliminary Source: World Tourism Organization, January : AMERİKA KITASI

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 * 2005 : ASYA / PASİFİK’TE TURİZM HAREKETLERİ

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 *PreliminarySource: World Tourism Organization, January : AFRİKA VE ORTA DOĞU

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization, January 2006 AVRUPA: EN İSTİKRARLI BÖLGE

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Change in International Tourist Arrivals Source: World Tourism Organization

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization BÖLGELER ARASI DAĞILIM

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan ,0 bn 808 m 1,6 bn Source: World Tourism Organization, January 2006 *Preliminary MEVCUT TRENDE GÖRE 2020’YE BAKIŞ

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization, January 2006*Preliminary BÖLGELERE GÖRE 2020 TAHMİNİ

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Outbound tourism by subregion International Tourist Arrivals -Average Annual Growth Rate, yillik büyüme orani ( ) ulke ve bolge sayisi % (40) % (59) % (56) % (60)

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 AVRUPA BÖLGESİ: 2020 TAHMİNİ Source: World Tourism Organization, January 2006*Preliminary

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 BÖLGELERE GÖRE 2006 TAHMİNİ Source: World Tourism Organization, January 2006*Preliminary

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •Tüm olumsuzluklara rağmen turizm sektorünün direnci •Küreselleşme ve giderek zorlaşan rekabet ortamı •Asya kıtası ve özellikle Çin’in destinasyon olarak büyümesi •Yeni destinasyonların güçlenmesi (Orta Doğu Bölgesi) •Ürün geliştirme, tanıtım ve pazarlama, yeni pazarlara yönelme (Çin, Rusya, Hindistan), doğru segmentasyon •Destinasyon yönetiminde yeni medya kullanımının (enformasyon ve iletişim teknolojisinin) yaygınlaşması •Ulaşılabilirliğin artması: ulaşım ağının büyümesi, kapasite büyütme, yasal çerçeve •Tüketicide seyahat güvenliğiyle ilgili hassasiyetin artması GEÇMİŞE BAKIŞ

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •1976 yılından bu yana dünya ekonomisinde göreceli büyüme •Önemli pazarlarda (ABD, Avrupa, Japonya) ekonomik iyileşme •Sok yaratıcı olayların etkisinin azalması •Döviz kurunun, destinasyon seçiminde etkisi •Uzun mesafe seyahat talebinde canlanma •Hava ulaşım sektöründe iyileşme •Tüketicide güven artışı PAZAR NEREYE GIDIYOR?

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •2006 yılında tahmini ekonomik büyüme (+%4,3) •Bölge içi turizm hareketlerini cazip kılacak olaylar: •Almanya Futbol Şampiyonası •Turin (Italya) Kis Olimpiyatları •Hong Kong (Çin) Disneyland •Melbourne 2006 •Rekabet ve ürün çeşitliliğinde artışın devam etmesi •Düşük maliyetli hava ulaşımının büyümesi ve güçlenmesi •Sınır formalitelerinde kolaylık •Yeni pazarların büyümesi •Hava trafiğinde iyileşme (IATA tahmini: + %4-5 büyüme) 2006’YA BAKIS

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •Mevcut olumsuzluklara rağmen tüketicideki güven duygusu •Jeopolitik durum, terör •Sağlık tehdidi (Sars, kuş gribi – basın yansımaları) •Doğal afetler •Ekonomi: faiz oranlari ve enflasyon •Döviz kurlarında oynama •Petrol fiyatlarının artması (Tüketiciye henüz doğrudan yansımayan, operatörleri etkileyen maliyet artışı, enflasyon) YAKIN GELECEGE BAKIS

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Türbülans’a hazırlık  Kamu / özel sektör ortaklığı  Bölgesel işbirliği  Kriz yönetimi  İletişimde süreklilik  Çeşitlendirme (pazar / ürün segment / dağıtım kanalları)  Yenilik (innovation!)  Sürdürülebilirlik GELECEĞİ PLANLAYALIM...

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization WORLD TOP TOURISM DESTINATIONS 2005 SIRALAMASI HAZIRAN 2006’DA YAYINLANACAK)

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 oDaha olgun, deneyimli, istediğini bilen, ödediğinin karşılığını bekleyen, oÇabuk fikir değiştiren, destinasyona sadık olmayan, oBağımsız ve “do it yourself” yanlısı: Düşük maliyetli hava ulaşımı ve internet bağımlısı oDaha aktif, tamamlayıcı aktivitelere ve başka kültürlere meraklı oÇevre değerlerine ve sosyal yapıya duyarlı oTüketici üreticiden daha güçlü: Alıcının satıcıdan daha etkili olduğu pazar oYeni pazarlarda, tüketici trendlerinin daha hızlı değişimi YENİ TÜKETİCİ PROFİLİ

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 •Henüz doymamış, ancak büyüme hızı yavaş pazarın büyüme faktörleri: oseyahat frekansında artış, kısa geceleme, kısa aralıklı oyeni tüketici segmentleri •Tüketici profilinde ve davranış biçimlerinde belirgin değişim GELENEKSEL PAZARLAR

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006  Büyüme potansiyeli çok büyük: •Mevcut seyahat eden kesim, orta sınıfın büyümesi •Toplam nüfus içerisinde seyahat edenlerin oranı halen düşük (örneğin Çin: %2) •Kişi başı gelir artışına bağlı olarak, turizm harcamalarında artış (iç ve dış turizm) * Destinasyonlar arası rekabetin artmasıyla, geleneksel pazarları tamamlayıcı çeşitlendirme arayışı VE YENİ PAZARLAR

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 * Data on the number of trips abroad refers to 2003 Source: World Tourism Organization, January 2006 Traditional and Emerging Source Markets, 2004

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization* 1997 data EN BÜYÜK PAZARLAR

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization *Preliminary results (2003) EN BÜYÜK PAZARLAR: HARCAMA

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan Germany 2Japan 3United States 4China 5United Kingdom 6France 7Netherlands 8Italy 9Canada 10Russian Fed Country Total arrivals generated worldwide (million) Market share (%) Average annual growth (%) Source: World Tourism Organization 2020: EN BÜYÜK PAZARLAR

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization *Preliminary results DIŞ SEYAHATLER

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization 4.5 million Projected : 12.8% average growth rate 13.4 million 28.8 million ÇİN PAZARI

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Source: World Tourism Organization*Preliminary results ÇİN PAZARI: DESTİNASYONLAR

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DestinationSeries1994 (000) 2004 (000) Average annual growth rate (%) Average annual growth rate ( projected %) Hong Kong (China) VF ( or 64% TF) Macao (China)VF (1) SingaporeVF Russian Federation VF ThailandTF VietnamVF Source: World Tourism Organization (1) By nationality ÇİN PAZARI: DESTİNASYONLAR

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 DestinationSeries1994 (000) 2004 (000) Average annual growth rate (%) Russian FederationVF GermanyTCE (2003) 11 AustriaTCE-172- BelgiumTCE UKVF ItalyTF65 (1997) 966 Source: World Tourism Organization ÇİN PAZARI: AVRUPA DESTİNASYONLARI

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 YENİ GELİŞEN PAZARLAR (2004) •ÇİN (Hong Kong ve Macao dışında) - Turizm harcaması: 19,1 milyar ABD Doları (+ %26) - Yurtdışı seyahat sayısı: 28,9 milyon (+ %43) •RUSYA FEDERASYONU - Turizm harcaması: 15,7 milyar ABD Doları (+ %22) - Yurtdışı seyahat sayısı: 24,5 milyon (+ %19) •HİNDİSTAN - Turizm harcaması: 5 milyar ABD Doları (+ %39) - Yurtdışı seyahat sayısı: 6.2 milyon (+ %16) * 2003 data Source: World Tourism Organization, January 2006

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 Kaynak: Dünya Turizm Örgütü Araştırma Raporu, Nisan Ülkede 241 DMO ( Destinasyon Yönetim Örgütü) ile anket SONUÇLAR: (Örgütlenme) 1.Tüketicide internet üzerinden bilgi alma ve “do it yourself packaging” eğiliminin artması sonucu DMO’ların yeniden yapılanması gereği 2.CRM (Customer Relationship Marketing) 3. marketing 4.Web tabanlı rezervasyon hizmeti 5.Destinasyon yönetimi ve pazarlamasında merkeziyetçilikten uzaklaşma 6.Lokalleşme: Lokal destinasyon bazında örgütlenme 7.“Convention Büro” aktivitelerinin artması 8.Yurtdışı enformasyon bürolarının sayısının azaltılması 9.Destinasyon tanıtımında, kamu-özel sektor işbirliğinden, kamu-özel sektör ortaklığına geçiş 10.Ürün geliştirme, yönetim, tanıtma ve pazarlama aktivitelerinin entegre bir yapı içerisinde gerçekleştirilmesi 11.Destinasyon yönetiminde esnek yapılanma, kısa ve orta vadeli projeler için kamu / özel ve özel sektor arasinda ortaklık DESTİNASYON YÖNETİMİNDE YENİ TRENDLER

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 SONUÇLAR / Özet 1.Tüketicinin seyahat motivasyonunda değişim: duygusal ve kişisel deneyim, kalite arayışı 2.Deniz ve güneş destinasyonlarında kapasitenin talepten hızlı büyümesi (2010 yılında Akdeniz destinasyonlarının 2001 yılı doluluk oranının yakalanması için, 17 milyon ekstra tüketici gerekli / Kaynak: TUI) 3.Sivil havacılık sektöründe ucuz bilet satan havayollarının pazar payının giderek büyümesi 4.Destinasyonu marka yapabilmek için, tüm aktörler arasında sinerji oluşturulması ve ortak vizyon 5.DMO aktivitelerinin ekonomik açıdan verimli olup olmadığının ölçümü

Garanti Anadolu Sohbetleri 4. Turizm Zirvesi, Antalya Quo Vadis? 20 Nisan 2006 TEŞEKKÜR EDERİM