Toyota 2 günlük görüşme teknikleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

SEÇME VE YERLEŞTİRME YÖNTEMİ
PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
UEFA Hakem Gözlemciliği Felsefesi
Performans Değerlendirmesi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ETKİLİ İŞ GÖRÜŞMESİ TEKNİKLERİ
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İNSAN KAYNAKLARI TEMİN VE SEÇİMİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Eğitimci Geliştirme Programı
ROL OYNAMA.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
Simülasyonların Kullanımı
Problem Çözme Süreci.
PROGRAM TASARIMI
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
İKTİSADA GİRİŞ-I.
ERK İSG&İK – –
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Pazarlama Araştırması
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
STRATEJİK PLANLAMA.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÇATIŞMA NEDİR?.
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
Bölüm 10 Takımlar.
PERFORMANS YÖNETİMİ SİSTEMİ
NİTEL VERİ TOPLAMA ARAÇLARI
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Zeka Testleri.
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
Programdan Sorular.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Sunum transkripti:

Toyota 2 günlük görüşme teknikleri CEVHER DEĞERLENDİRME MERKEZİ Baltaş-Eksen, 2010

İŞ PERFORMANSI Ne yapıyor? Neden yapıyor? Kişilik Ön Yüz İnisiyatif Uzlaşılabilirlik Tedbirlilik Problem çözme İletişim Strateji Bilgi ve beceri Motivler ve Değerler İç Yüz Kurum kültürüne uyum Ekip çalışması Değerler Ne yapıyor? Neden yapıyor? Baskı Altında Yönelim Saklı Yüz Bozucu etki Sapma Stresle başaçıkma Baltaş-Eksen, 2010

İnsan İlişkisi Becerisi YETKİNLİK ALANI İş Becerileri Liderlik Becerileri İnsan İlişkisi Becerisi Kendini Tanıma Yönetme Becerisi Davranışsal Nitelikler İş Performansı Baltaş-Eksen, 2010

YETKİNLİK ALANLARI NASIL ÖLÇÜLEBİLİR? Değerlendirme Merkezi Vaka çalışması İş Simulasyonu İş Becerileri Değerlendirme Merkezi Vaka çalışması Role Play Tasarım Oyunu İş Simulasyonu Liderlik Pusulası Liderlik Becerileri

YETKİNLİK ALANLARI NASIL ÖLÇÜLEBİLİR? Liderlik Pusulası Değerlendirme Merkezi Tasarım Oyunu Role Play İnsan İlişkisi Becerisi Kendini Tanıma Yönetme Becerisi Liderlik Pusulası

DEĞERLENDİRME MERKEZİ Kişinin, aday olduğu pozisyondaki yetkinlik ve becerilerini ölçebilmek için, yapılandırılmış malzeme ve uygulamalarla, adayın gözlenmesi ve değerlendirilmesidir Baltaş-Eksen, 2010

DEĞERLENDİRME MERKEZİ AMAÇ Bir kuruma veya pozisyona, kişilik özellikleriyle ve becerileri ile uygun çalışanları seçmek Çalışanların iş becerilerinin güçlü ve gelişime açık yönlerinin çıkartılması Çalışanların becerilerinin geliştirilmesi Baltaş-Eksen, 2010

CEVHER DEĞERLENDİRME MERKEZİ Objektif olmak, seçimin adil olmasını sağlamak Adayları daha hızlı bir süreçten geçirerek değerlendirmek Pozisyon için işi yapmaya en uygun olan adayları belirlemek Şirketin rekabet avantajını güçlendirecek ‘kuruma ve göreve özel’ kişiyi seçmek Somut davranışları değerlendirmek Baltaş-Eksen, 2010

CEVHER DEĞERLENDİRME MERKEZİ ARAÇLARI Grup Uygulamaları: Yöneticisi olmayan grup tartışmaları Katılımcıların bireysel görüşlerini ortaya koymalarından sonra tartışma ortamının yaratılması Komut verme uygulaması İş simülasyonları Ekip egzersizleri Baltaş-Eksen, 2010

CEVHER DEĞERLENDİRME MERKEZİ ARAÇLARI Bireysel Uygulamalar Karşılıklı oynama (role play) Satış uygulaması Sunum Mülakat Yazılı Uygulamalar Birikmiş işler uygulamaları Hayat hikayesi yazılması Psikometrik testler Baltaş-Eksen, 2008

DEĞERLENDİRME MERKEZİ Analitik düşünme Öncelik belirleme Problem çözme Eylem planı oluşturma Çatışma çözme İletişim biçimleri Ekip çalışması Ekip liderliği Stratejik düşünce Sunum becerisi Delegasyon Geribildirim alma / verme Hesap sorabilme Dinleyebilme Baltaş-Eksen, 2008

CEVHER DEĞERLENDİRME MERKEZİ / ÖRNEK VAKA ROLÜ OYNAMA BİREYSEL SUNUM 35 DAKİKA LİDERLİK PUSULASI MÜLAKAT Öncelik belirleme XX Analitik düşünme Eylem planı oluşturma Çatışma çözme İletişim biçimleri Ekip çalışması Sunum becerisi Baltaş-Eksen, 2010

DEĞERLENDİRME MERKEZİ UYGULAMALARININ Kazandırdıkları Birçok ihtiyacı karşılar Kullanıcılar ve çalışanlar tarafından kabul görür Ölçülmesi zor olan özellikleri ölçebilir Ölçülebilecek her konuya uyarlanabilir Değerlendirme merkezi sonuçları, çalışanlar tarafından da objektif bulunur Gelişmeye açık özellikleri ölçebilir Zengin ve detaylı raporlar sunar Bilişsel testlere göre üst yönetim için daha geniş değerlendirme aralığı sunar Birden çok özelliğin ölçülmesini sağlar Katılımcıların kendilerini olduklarından iyi göstermesi olasılığı düşüktür Kurumların özel isteklerine göre değiştirilebilir Dikkat gerektiren konular Doğru şekilde yapılması beceri gerektirir Uygulayıcı sayısının çok olması gerekebilir Uygulanması zaman alır Aynı anda sınırlı sayıda insan değerlendirilebilir Kültürel/kurumsal farklılıklara göre uygulamaların adapte edilmesi gerekir Değerlendiricinin üzerinde çok fazla bilişsel yük düşer Pahalıdır Gizliliğin sağlanması ile ilgili endişeler olabilir Baltaş-Eksen, 2010

GÖZLEMCİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN KONULAR Öncesinde Aranan özellikler belirlenmelidir Adayların nasıl gözlemleneceği ve değerlendirileceği öğrenilmelidir Değerlendirme için kullanılan form gözden geçirilmelidir Bütün gözlemciler, benzer bakış açısına sahip olmalıdır Baltaş-Eksen, 2010

GÖZLEMCİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN KONULAR Sırasında Adaylar güler yüzle, ayakta karşılanmalıdır Konuşma sırasında değerlendirmenin amacı, sonuçlarının nasıl değerlendireceğini içeren bilgilere yer verilmelidir Farklı bir kurum tarafından yapılması objektifliğe olan inancı artırır Adayın yorumlarının/çözümlerinin kurum gerçeğine uygun olup olmadığından çok adayın bakış açısı ve aday olduğu işle ilgili potansiyeli değerlendirilmelidir Adayın, fiziki görünümü, özgeçmişi, söyledikleri olumlu ve/ya olumsuz başka kişilerle karşılaştırılmamalıdır ve önyargılı olunmamalıdır Değerlendirme sırasında adaylarla olumlu ve/ya olumsuz algılanabilecek göz teması kurulmamalı, nötr bir ifade ile gözlem yapılmalıdır Adayın bakış açısını anlamak için soru sorulabilir. Soruların yargılayıcı, akıl verici, yanlışa odaklı olmamasına dikkat edilmelidir. Baltaş-Eksen, 2010

GÖZLEMCİLERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN KONULAR Sonrasında Bir sonraki süreçle ilgili bilgi verilmelidir Kurum içi adaylara mutlaka kısa bir süre içerisinde geribildirim verilmelidir Güler yüzle uğurlanılmalıdır Gizlilik her daim korunmalıdır Baltaş-Eksen, 2010

GERİBİLDİRİM Etkin Geribildirim Nedir ? Neye Odaklanır? Davranışın etkin olup olmadığını aktarır Konuyla ilgili özel örnekler verir Kişinin geribildirime yorumlarla katılmasına izin verir Olumsuz davranış yerine olumlu olan davranışı önerir Katılımcıya güven sağlar Kısa Spesifik Davranışa odaklı Zamana bağlı Geçerli Destekleyici Birinin yönetiminde Üzerinde anlaşılmış En önemli etkiyi değiştirilebilen davranışlar yaratır Gelişmesi gereken alanlar kadar güçlü özelliklere de odaklanılır Baltaş-Eksen, 2010

BALTAŞ-EKSEN TEŞEKKÜR EDERİZ Baltaş-Eksen, 2010