ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1979 – ASMETAL’in kuruluşu 50’den fazla marka araç için 1600’ü aşkın ürün çeşidi 5.000m2 kapalı alanlı fabrikasında 110 adet, konusunda uzman çalışan.
ISO Müşteri Memnuniyeti Kuruluşlarda Şikayetlerin Ele Alınması
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
OHSAS NEDİR? FİRMA ADI.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
Amaç ve Kapsam TS EN ISO 9001:2000 standardına göre bir kalite yönetim sistemi kurmak, uygulamak ve kalite yönetim sistemini sürekli iyileştirmek isteyen.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
Metin DURAN Genel Müdür
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
KAVRAMLAR.
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
Süreç Yönetimi.
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Süreç Hiyerarşisi.
Sunum transkripti:

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları

Fırat İnceli / BSI Risk ve Uyum Müdürü, ISO 9001 Baş Tetkikçisi BSI Group Eurasia Belgelendirme Hizmetleri e-posta: firat.inceli@bsigroup.com tel: 0216 445 90 38

İçerik Kalite Yönetim Sistemi Nedir? Kalite Politikası Kalite Hedefleri Müşteri Memnuniyeti Sürekli İyileştirme Süreç Nedir ve Nasıl Kullanılır? ISO 9001 Yönetim Sisteminin Faydaları Nelerdir? Diğer Adımlar

Kalite Yönetim Sistemi Nedir? Kalite yönetim sistemi bir kuruluşu kalite açısından yönlendiren ve kontrol eden yönetim sistemidir. Önemli olan firmanın süreçleri ile uygulamakta olduğu süreçler arasında ana bir çerçeve oluşturmaktır.

ISO 9000 Standartları ISO 9000 – Temel Esaslar ve Terimler, Tarifler ISO 9001 – Gereklilikler ISO 9004 – Sürekli İyileştirme, rehber doküman

Kalite Politikası Nedir? Kalite Politikası: (ISO 9000:2005 standardından alıntı) ISO 9000 : 2005’ de 3.2.4 kalite politikasını şöyle tanımlar: 3.2.4 Kalite politikası Bir kuruluşun (Madde 3.3.1) üst yönetimi (Madde 3.2.7) tarafından kabul edilen, bağlayıcı olarak yazılı beyan edilen kalite (Madde 3.1.1) ile ilgili bütün amaçları ve yönlendirmesi. Not 1 - Genellikle kalite politikası, kuruluşun genel politikası ile tutarlıdır ve kalite hedeflerinin ( Madde 3.2.5) oluşturulması için bir çerçeve sağlar. Not 2 - Bu standardda belirtilen kalite yönetim prensipleri (Madde 0.2) kalite politikasının oluşturulması için bir temel oluşturabilir.

Kalite Politikası Kalite Politikası: (ISO 9001:2000 standardından alıntı) 5.3 Kalite politikası Üst yönetim, kalite politikasının; a) Kuruluşun amacına uygunluğunu, b) Kalite yönetim sisteminin şartlarına uyma ve etkinliğin sürekli iyileştirilmesi taahhüdü içermesini, c) Kalite hedeflerinin oluşturulması ve gözden geçirilmesi için bir çerçeve oluşturulmasını, d) Kuruluş içinde iletilmesini ve anlaşılmasını, e) Sürekli uygunluk için gözden geçirilmesini sağlamalıdır.

Kalite Hedefleri Nelerdir? Kalite Hedefleri: (ISO 9000:2005’ten alıntı) 3.2.5 Kalite hedefi Not 1 - Kalite hedefleri genellikle kuruluşun kalite politikasına dayandırılır. Not 2 - Kalite hedefleri genellikle kuruluşun ilgili fonksiyon ve seviyeleri için belirlenir.

Kalite Hedefleri Kalite Hedefleri: (ISO 9001:2000 standardından alıntı) 5.4.1 Kalite hedefleri Üst yönetim, kuruluş içinde, ürün [Madde 7.1 a)] şartlarının karşılanması için gerekli olan şartlar da dahil olmak üzere, kalite hedeflerinin kuruluşun ilgili fonksiyon ve seviyelerinde oluşturulmasını sağlamalıdır. Kalite hedefleri ölçülebilir olmalı ve kalite politikası ile tutarlı olmalıdır.

Müşteri Memnuniyeti Müşteri Memnuniyeti: (ISO 9000:2005 standardından alıntı) 3.1.4 Müşteri Memnuniyeti Yerine getirilen müşteri şartlarının (Madde 3.1.2), müşteri tarafından algılanma derecesi. Not 1 - Müşteri şikayetleri, düşük müşteri memnuniyetinin yaygın bir göstergesidir. Ancak müşteri şikayetlerinin olmaması, müşteri memnuniyetinin yüksek olduğu anlamının çıkarılmasını gerektirmez. Not 2 - Müşteri şartları, müşteri ile anlaşmaya varılmış ve gerçekleştirilmiş olsa bile, bu durum yüksek müşteri memnuniyetinin sağlandığı anlamının çıkarılmasını gerektirmez.

Müşteri Memnuniyetini Ölçme Yöntemleri Müşteri Sayısı Tekrarlanan Siparişler Satış geri bildirimi İade oranları Doğru ürün gönderimi Fiyat Ürün ve servis güvenilirliği Şikayetler Marka İmajı/İtibarı

Sürekli İyileştirme 3.2.13 Sürekli iyileştirme: (ISO 9000:2005 standardından alıntı) Şartların (Madde 3.1.2) yerine getirilmesi yeteneğinin artırılması için tekrar edilen faaliyet. Not - Hedeflerin oluşturulması ve iyileştirme için fırsatların aranması prosesi (Madde 3.4.1), tetkik bulgularının (Madde 3.9.5) ve tetkik sonuçlarının (Madde 3.9.6) kullanımından, verilerin analizinden, yönetim gözden geçirmelerden (Madde 3.8.7) veya diğer yollardan faydalanan ve genellikle düzeltici faaliyeti (Madde 3.6.5) ve önleyici faaliyeti (Madde 3.6.4) başlatan bir sürekli iyileştirme prosesidir.

Süreç Nedir? Nasıl Kullanılır? 3.4.1 Proses: (ISO 9000:2005 standardından alıntı) Girdileri çıktılara dönüştüren birbirleri ile ilgili olan veya etkileşimde bulunan faaliyetler dizisi. Not 1 - Genellikle bir prosesin girdileri, diğer proseslerin çıktılarıdır. Not 2 - Kuruluşun (Madde 3.3.1) prosesleri, genellikle katma değer yaratacak şekilde planlanır ve kontrollü şartlar altında gerçekleştirilir. Girdi Yapılan aktivite Çıktı

SÜREÇ ÖRNEĞİ NEDİR? ÇIKTI GİRDİ NASIL? Hizmetler Otelde konaklamak isteyen müşteri Otelden memnun ayrılan Müşteri GİRDİ P D I C P C P C NASIL?

Alt Süreç Örneği Müşteri Oda Servisi Mutfak Garson Oda servisinden talep Talebi alır ve mutfağa iletir Oda servisi ile irtibat Talebi hazırlama Hayır Garson siparişi müşteriye ulaştırır Hazır olduğunda garsonla irtibat Müşterinin siparişinin gelmesi Evet Onaylama

ISO 9001 Sistemi Size Nasıl Yardımcı Olur? Rekabet Avantajı Sağlar İş Performansını ve Risk Yönetimini Geliştirir Pazarlama Avantajı Sağlar Finansal Faydalar İşlemleri Kolaylaştırır ve İsrafı Azaltır Çalışanlar için Fayda Sağlar Tasarrufu Sağlar

Daha Fazla Bilgi İçin Huseyin Celik Sok. No:7 Nail Ergin Is Mrk. Kat:2 BSI Group Eurasia Belgelendirme Hizmetleri Address: Huseyin Celik Sok. No:7 Nail Ergin Is Mrk. Kat:2 Kozyatagi Kadikoy Istanbul - Turkiye Telephone: 0216 445 90 38 Fax: 0216 463 26 26 Email: bsi.eurasia@bsigroup.com Website: www.bsi-turkey.com

Teşekkürler