Tosyöv Bursa Destekleme Derneği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İKTİSAT Girişimcilik - Sıfırdan Başlamak -.
Advertisements

AVRUPA KÜMELERİ VE GELECEKLERİ Dr. Gerd Meier zu Köcker Müdür iit – Inovasyon ve Teknoloji Enstütüsü.
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
Middle East Technical University
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
SUNUM.
KAREN 2007 yılında mühendislik ve imalat sektöründe faaliyet göstermek amacıyla kurulmuştur. Firmamızın son iki yılda gerçekleştirdiği başarılı mühendislik.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
SEKTÖREL DIŞ TİCARET ŞİRKETLERİ (SDŞ)
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
KİM. KİM MİTRA KİMDİR? HİNT VE PERS MİTOLOJİLERİNİN EN GÜÇLÜ TANRISI, BİLGELİĞİN ve IŞIĞIN MİTRA, HİNT VE PERS MİTOLOJİLERİNİN EN GÜÇLÜ TANRISI,
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
TİCARET, YENİLİK VE TEKNOLOJİ BİR ADIM ÖTENİZDE. Ege İhracatçı Birliklerine üye 7000’in üzerinde ihracatçı firma 12 sektörde, 181 ülkeye 7 milyar $’ın.
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Collaboration with Universities Ms. İffet İyigün Meydanlı,
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
PAZARLAMADA İNOVASYON
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Ü., İ şletme Bölümü, YNT/YNTZ 5141.
İNOVASYON.
TÜBİTAK TEYDEB Ar-Ge ve Yenilik Destek Programları.
NANOMAM® a.ş MUSTAFA ÖZMETE.
NANOMAM® a. ş www. nanomam
İNOVASYON.
Ulusal Yenilik Politikalarında Gelişmeler …. 222 İçerik Ar-Ge nedir? Yenilik Nedir? Ulusal Ar-Ge ve Yenilik Destekleri ve Bazı Göstergeler İl Yenilik.
DİNAMİKLER Nisan 2008, İstanbul İNOVASYON  İnovasyon: bir ürün veya proseste verimliliği artırarak, etkinliği artırarak, maliyetleri düşürerek,
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
YARATICI KALKINMA FİKİRLERİ
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
TEKNOLOJ İ YÖNET İ M İ VE KÜRESEL REKABET. TEKNOLOJ İ Teknoloji, bilimsel ve di ğ er sistematik bilgilerin pratik alanlarda sistemli bir şekilde uygulanmasıdır.
Endüstriyel Pazarlarda Yeni Ürün Gelişimi ve Yönetimi
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
2008 KÜRESEL FİNANSAL KRİZİ VE TÜRKİYE DIŞ TİCARETİNE ETKİSİ
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK MESLEĞİNİN VİZYONU
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
İNOVASYON Yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün veya sürecin; yeni bir pazarlama yönteminin; ya da iş uygulamalarında yeni yöntemlerin uygulanmasıdır.
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi Dr. Çağatay ORÇUN.
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Sunum transkripti:

Tosyöv Bursa Destekleme Derneği Sürdürülebilir büyüme ve rekabette için KOBİ’ler ve YENİLİKÇİLİK Mustafa DAYANIKLI Tosyöv Bursa Destekleme Derneği 28 Kasım 2006 - Bursa

KOBİ’ ler

KOBİ KOBİ=Vizyon KOBİ ... Esnaf ile KOBİ karıştırılmamalı... İşletmelerin %98’i KOBİ değil... Vizyon KOBİ %5’i geçmez..! Vizyon KOBİ anlatılmalı: Büyüme çabasında Tüm KOBİ işletmeleri VİYON KOBİ...

KOBİ’ lerin AVANTAJLARI 1- Pazar dinamiklerine hızlı yanıt verebilme. 2- Pazara arz sürelerinin kısalığı. 3- Ar-ge ve tasarım gücü. 4- Rekabetçi olmaları. 5- Esnek yönetim uygulamaları 6- Müşteriye sağlanan teknik destekler. 7- Yeni teknoloji ve sistemlere uyum gücü.

KOBİ ’lerin DEZAVANTAJLARI. 1- Sermaye yapılarının zayıflığı. 2- Odaklanma sorunu. 3- Pazarlamaya önem vermemeleri. 4- İleri Ürün yönetim ve üretim tekniklerini uygulamada gecikmeleri. 5- Faaliyet alanı dışına yapılan yatırımlar.

KOBİ’ lerin DEZAVANTAJLARI. 6- Dışa açılımda vizyon eksikliği. 7- Desteklerden yararlanma konusunda isteksizlik. 8- Yüksek maliyetli tedarik. 9- İşbirliklerine ve ortak projelere kapalı olmaları. 10-Verimlilik sorunları. 11- RİSK almada çekingenlik 12- Estetik kaygıda zayıflık.

Yenilikçilik... OSLO MANUAL – OECD ve Eurostat 2005 Yenilikçilik(İNOVASYON) ,yeni yada önemli ölçüde değiştirilmiş Ürün (mal yada hizmet) veya sürecin , yeni pazarlama yönteminin ya da şirket içi uygulamalarda , işyeri organizasyonun da veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır... OSLO MANUAL – OECD ve Eurostat 2005 Yenilikçilik ,yeni yada önemli ölçüde değiştirilmiş Ürün (mal yada hizmet) veya sürecin , yeni pazarlama yönteminin ya da şirket içi Uygulamalarda , işyeri organizasyonun da veya dış ilişkilerde yeni bir organizasyonel Yöntemin uygulanmasıdır... ABD Rekabetçilik Konseyi “İnnovasyon 21. Yüzyılda Amerika’nın başarısını belirleyecek En önemli faktör olacaktır.” 2004 ABD Ulusal inavasyon zirvesi raporu...

Yenilikçilik... Müşteri memnuniyeti politikaları ve dünya ticaretinin serbestleşmesi ile müşteri tamamen kontrolden çıkmıştır..! Müşteri insan sayısının çok olduğunun farkına varmıştır ve bu çoklukta farklı olmak istemektedir. Müşterinin duygularına seslenmek ve ona farklı olduğunu hissettiren süreçlere sahip olmak kaçınılmazdır..! Dünyanın küresel bir köye dönüşmesi insana bir şeyi daha hatırlatmıştır; ne kadar da çok , insan sayısı..! Bu beraberinde ben farklı olmalıyım

“Eski köye yeni adet getirme...” Cin fikirli çözümler üretenler var ki , bu atasözü ortaya çıkmış. Bu cin fikirliler tükenmedi... Artık devir onların... Farklı kültürde insan Kaynağı bu nedenle çok önemli... Yenilikçilik kültürü... “Eski köye yeni adet getirme...” “Eski köye yeni adetler getirmeliyiz...”

“Başımıza icat çıkarma...” “İcat çıkarmalıyız...” Yenilikçilik kültürü... “Başımıza icat çıkarma...” “İcat çıkarmalıyız...” “Başımıza icat çıkarma..!” sözü değişmeli...Bu topraklarda icat yapanlar var ki bu söz İCAT olmuş... Ama yenilikçilik bir başlı başına buluş işi değildir.Ticari başarı getirecek Yeni Yol ve yöntemleri bulma işidir. Bunu yaparken de , sorun tarif edilmeli, Sorunu çözecek yeni yöntem , bilgi ve süreçler keşfedilebilmelidir...

Yenilikçilik kültürü... Farklı olmayı seven bir milletiz bunu güçlendirmeliyiz...

5000 Yıllık Anadolu kültürü insanlığa Yenilikçilik kültürü... 5000 Yıllık Anadolu kültürü insanlığa Sayısız yenilik armağan etmiştir... Dünyada kullanılan ilk para , dünyanın ilk barajı , hamam kültürü ,ilk savaş arabası...

Biz dünyada eşi benzeri olmayan mizahımız ile Yenilikçilik kültürü... Biz dünyada eşi benzeri olmayan mizahımız ile Yaratıcı/yenilikçi fikrin esnekliğine sahibiz... Kablosuz haberleşme fıkrası...

İnovasyon = Yenikçilik+Ticari Başarı YENİLİKÇİLİK İnovasyon = Yenikçilik+Ticari Başarı Sadece ürünlerde değil , tüm süreçlerde yenilik... Yeniliğin kendisinden çok , sonucu önemli..! Yenilikçilik yeni bir kavram değil ! Gündeme gelmesinin nedeni ticaretin serbestleşmesi ve bu nedenle artan Rekabetin tüm süreçleri yenilikçi yaklaşımla farklı kılınma ihtiyacı ile , artan arz yenilikçiliği gündeme taşımıştır. Tüm süreçler : Satış öncesinden , satış , üretim , ss hizmetler ve teniden değerlemeye kadarki tüm süreçler...

Yenilikçilik için KOBİ’lere öneriler... 1- KOBİ kendisine özgü ,esnek tasarım ve üretim teknikleri geliştirmeli. 2- Ulusal sektörel firmalar ile stratejik işbirliği ve güç birliği oluşturmalı. 3- Patentle korunabilecek Arge ve tasarım yapılmalı. 4- Arge ve tasarım konusunda Ulusal Sektörel firmalar ile ortak araştırma laboratuarları kurulmalı. KOBİ’ler yenilikçiliği bir kültür olarak benimsemekle birlikte , bu girişimcinin Kendisinin elinde tutmaya çalıştığı bir alan olarak kalmaktadır. Ayrıca KOBİ sadece üründe yenilikçiliğe odaklanma hatasına düşmektedir...Çünkü patentle Korunmayan bir yenilik yapılan istatistiklere göre rakipler tarafından en fazla 6 ay içersinde taklit edilmektedir. Oysa süreçleri yenileyen bir KOBİ/işletmenin Taklidi çok daha geç farkedilmektedir...

Yenilikçilik için KOBİ’lere öneriler... 5- Uluslar arası rekabet için her türlü pazarlama stratejileri geliştirmek. 6- Ürün gurubunda yoğunlaşmak,odaklaşmak. 7- Hata yapma yenilikçilikte kaçınılmaz bir gerçek , Hataya gülebilmeli... 8-Yenilik bilgiden doğar , İş süreçleri sayısallaşmalıdır ki işimize bilgi yükleyebilelim Bilgi teknolojilerinden yararlanılmalı. (ERP, MRP , ölçme kontrol...)

Yenilikçilik için KOBİ’lere öneriler... 9-Terzi gibi olunmalı , ürün ve hizmetler , müşteri tarafından deneyim ve öğrenmelerle kişiselleştirilebilmeli... 10- Endüstriyel tasarım , “ürünlerin giydirilmesi” profesyonel ellere terk edilmeli.

Ulusal Yenilikçilik Politikaları için... 1- Ulusal Yenilikçilik stratejilerinden kim(LER) sorumlu olacak? 2- Yenilikçilik kültürü olmadan , yeniye değer vermeden , ne kadar güçlü olunalabilinir ? 3- Türkiye’de kaynak vardır. Sorun kaynakların dağılımında. Yenilikçilik Destek Havuzu oluşturulmalı. 4- Markalaş-mama-nın maliyeti yok olmak. Ancak yenilikçi ürünlerle ‘Turkey’ markası yaratabiliriz... 5- Yenilikçi KOBİ yarışması İle KOBİ ve kamu gündemine yenilikçilik sokulmalı... 6- Eğitim , yenilikçi kültüre göre yetişen yeni kuşaklar... -Ulusal İnovasyon Girişimi’nin (UİG) ilk üye toplantısı TÜSİAD’ın daveti üzerine 7 Haziran 2005 tarihinde TÜSİAD’da yapıldı. -1. İnovasyon Kongresi Ekim 2006’da gerçekleştirildi...

TEŞEKKÜRLER... Ufkun ötesini görmek... Mustafa DAYANIKLI Elektronik Müh. Mustafa DAYANIKLI Bütün beceri sadece günün sorunlarına yada müşteri beklentilerine çözüm bulmak değil, Gelecekteki yani ufkun ötesindeki sorun ve çözümleri bu günden görüp eyleme geçmek Sürdürülebilir büyüme ve rekabet için olmazsa olmazlarımız arasına girmiştir...