Kümeler için Uluslararası Pazarlara Açılma Stratejileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi
BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI «TEKNOGİRİŞİM SERMAYESİ DESTEĞİ»
EKONOMİ BAKANLIĞI HİBE DESTEK PROGRAMLARI
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
1 Strateji Komisyonu #2010’da Alınacak Aksiyonlar / Hedefler 1 Türkiye'nin stratejik hedefi ve önceliklerine uygun bir Bilişim stratejisine yüksek katkı.
TÜBİTAK TÜBİTAK 1513 Teknoloji Transfer Ofisleri Destekleme Programı Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB)
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı M. Emrah SOĞANCI Dış Ticaret Uzmanı Haziran 2014.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Dairesi 3 Aralık 2010 GEBZE T.C.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
LOGO TÜBİTAK Proje Pazarları Destekleme Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje Uzmanı.
ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİNİN DESTEKLENMESİ
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
BÖLGESEL KALKINMANIN ÜÇ TEMEL SÜTUNU Three Pillars of Regional Development.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
Proje Ofisi Koordinatörü
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
KOBİ İşbirliği ve Kümelenme Projesi Ulusal Kıyaslama Sisteminin Oluşturulması Kümelerin İzlenme ve Değerlendirme Süreci 18 Ekim 2012 – Ankara.
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Ankara Sağlıkta Yenilikçilik Hareketi İlke Eren SEİS Araştırma Uzmanı
Mayıs 2013 GAZİ ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ TRANSFER OFİSİ (TTO)
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Firma Adı: Kişi Adı: İSTANBUL SANAYİ ODASI.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
KALKINMA AJANSLARI 1 Milli E ğ itim Bakanlı ğ ı Mesleki ve Teknik E ğ itim Genel Müdürlü ğ ü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlı ğ ı.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirmesi 21 Ocak 2015 Ankara, Türkiye Finansman ve Küresel Bilgi: Türkiye’ye En İyiyi Getirmek ve Türkiye’nin En İyilerini.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROGRAMI II SUNUM İÇERİĞİ :  PROJE FAALİYETLERİ  PROJEDEN ELDE EDİLEN KAZANIMLAR  PROJENİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ  YENİ EŞLEŞTİRME.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
Een.ec.europa.eu Azimli KOBİ’lere Uluslararası büyüme ve inovasyon konularında yardımcı oluyoruz.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
AHUM Destekleri: İHRACAT UYGULAMASI
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
İTÜ AB MERKEZİ ARAŞTIRMA OFİSİ
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
FUAR ORGANİZASYONU.
GÜDÜMLÜ PROJE DESTEĞİ.
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Sunum transkripti:

Kümeler için Uluslararası Pazarlara Açılma Stratejileri Ümit Evren 20 Kasım 2013, Ankara

Kümeler ve Uluslararasılaşma Tanım Kümelerin uluslararasılaşması: Küme ve küme üyeleri için değer yaratma amacı taşıyan, yurtdışı ile ilişkili her türlü iş aktivitesi Ürün ve hizmetlerin ihraç edilmesi *** Ortak üretim / lojistik operasyonlarının diğer ülkelere taşınması Ortak uluslararası Ar-Ge çalışmaları ve işbirliği Bilgi ve know-how transferi Uluslararası iş ağının genişletilmesi

Kümelerin Uluslararasılaşma Biçimleri Kümeler tarafından başlatılan işbirlikleri Firmalar tarafından başlatılan işbirlikleri

Ön-değerlendirme ve Uluslararası Pazarlara Açılma Kararı Sebepler Sorunlar Sebepler: Neden? nasıl bir fayda bekliyoruz? Sorunlar: pazarların çeşitliliği, küme üyelerinin hedeflerinin farklılığı, karmaşık işlemler, risk, vs.

Ön-değerlendirme ve Uluslararası Pazarlara Açılma Kararı Uluslararasılaşma ciddi ve uzun soluklu bir süreçtir. Fırsat satışı veya tek projede ortaklık olarak görülmemelidir. 1- Ne istediğinizi bilin 2. Ne sunabileceğinizi bilin 3. Planlama yapmadan karar vermeyin

Ön-değerlendirme ve Uluslararası Pazarlara Açılma Kararı Küme yöneticisi (+ destek personeli) istihdamı Kümenin mevcut durumunun analizi Küme üyelerinin beklentileri İşbirliğinin amacı, hedefleri ve stratejilerinin belirlenmesi (Stratejik plan) Talep ve pazar odaklılık İşbirliği yapılacak kümelerin beklentileri Değer zincirinde tamamlayıcılık Tarafları temsil eden kişiler arasındaki güven

Ön-değerlendirme ve Uluslararası Pazarlara Açılma Kararı Ön-değerlendirme anket formu Kümeler için (Uluslararasılaşma Kitapçığı - Ek 1) Küme Destek Programı bulunan Kamu Kurumları için (Ek 2)

Kümeyi Uluslararası Faaliyetlere Hazırlama Katılımcı süreç – Tüm kritik küme üyelerinin mutabakatıyla hazırlanmış Küme stratejik planı (iş planı) Uluslararasılaşma planı Beklentiler, fırsatlar  Küme kapasitesi Faaliyetler Kaynaklar Potansiyel ortaklar Küme stratejik planı / küme gelişim planı / iş planı

Kümeye Özgü Uluslararasılaşma Stratejisi Oluşturma Uluslararasılaşma faaliyetlerinin başarısı için gereken öncelikli koşul, ortak kabul görmüş bir uluslararasılaşma stratejisinin olmasıdır.

Uluslararasılaşma Stratejisinin Adımları Adım 1: Temel amaçlar Adım 2: Hedef pazarların belirlenmesi Adım 3: Uluslararasılaşma için belirlenmiş özel hedefler Adım 4: Temel faaliyet alanları Adım 5: Zaman ve eylem planı Adım 6: Finansal ihtiyaç (bütçe) ve insan kaynağı ihtiyacı Adım 7: Potansiyel ortaklar Adım 8: Potansiyel destekler

Adım 1: Temel Amaçlar Küme Neden Uluslararası Platformlara Açılmalı? Örnek: Bölgedeki sektörler arasından, uluslararası pazarlarda rekabet edebilecek nitelik taşıyanları geliştirmek, Bilim, yenilikçilik, Ar-Ge ve eğitim alanlarında bölgenin uluslararası potansiyelini yükseltmek, Bölge için stratejik önem taşıyan ülkelerle ticari işbirlikleri kurmak / geliştirmek.

Adım 2: Hedef Pazarların Belirlenmesi Ürün/Pazar Eşleştirme Alıcınızı tanımlayın - İhtiyaç ve beklentilerini belirleyin - Tedarik zincirindeki yerini belirleyin - Mümkünse: İsim belirleyin Alıcının sizin açınızdan neden uygun olduğunu belirleyin. Ürününüzü tanımlayın - Detaylı teknik özellikler - Kullanıcıya sağladığı yararlar - Adaptasyonunu sağlayın Ürününüzün neden o alıcı açısından uygun olduğunu belirleyin. Not: En önemli ürünleri ve/veya ürün grubunu seçin.

Adım 2: Hedef Pazarların Belirlenmesi Kümenin İhracat Veri Seti Uluslararası Sektörel Veriler Hedef Pazarlar Ekonomi Bakanlığı Hedef ve Öncelikli Ülkeler Listesi Potansiyel Pazarlar Ön Analiz Firmaların Bireysel İhracat Stratejileri Detaylı Analiz

Adım 3: Temel Hedefler Küme Uluslararası Platformlara Nasıl Açılmalı? Örnekler: Yatırım çekme Uluslararası ticaret - Uluslararası değer zincirlerinde yer alma Üniversite-sanayi işbirlikleri Bilgi, teknoloji, know-how transferi için Ar-Ge çalışmalarının ticarileştirilmesi/yaygınlaştırılması için

Adım 4: Temel faaliyet alanları Hedeflere ulaşmak için atılacak ana adımlar Örnekler: Sektör geliştirme faaliyetleri, Küme potansiyelini yükseltme faaliyetleri (bilim, yenilikçilik, Ar-Ge, eğitim), Ticari işbirliği faaliyetleri, Bölgenin ticari değerlerini tanıtma faaliyetleri (yatırım çekme, pazar oluşturma, özgün ürün tanıtımı, vb.) Bölgenin uluslararası bağlantılarını geliştirme faaliyetleri, Lobi faaliyetleri - Ulusal ve uluslararası (AB, vb. oluşumların) politikaları etkilemeye yönelik.

Adım 4: Temel faaliyet alanları Uluslararasılaşma Faaliyetlerinin Önceliklendirilmesi Nereden başlamalıyız?

Faaliyetlerin Önceliklendirilmesi Adım 4: Temel faaliyet alanları Faaliyetlerin Önceliklendirilmesi Bütçe Küme kapasitesi Küme ihtiyaçları Zaman Beklentiler Fırsatlar Faaliyetler (kısa vadeli) (uzun vadeli) Kolay ulaşılabilir hedefler  Hızlı somut sonuçlar  Sahiplenme

Faaliyetlerin Önceliklendirilmesi Doğru karışımı yaratmak Adım 4: Temel faaliyet alanları Faaliyetlerin Önceliklendirilmesi Doğru karışımı yaratmak Bu faaliyet, kümenin güçlü yanlarını ön plana çıkarıyor mu? Faaliyetin küme üyelerine etkisi/faydası ne olacak? Küme üyesi firmalardan kaç tanesi bu faaliyetten fayda görecek? Beklenen faydalar ne kadar zamanda ortaya çıkacak? Faaliyetler bölgesel, ulusal ve uluslararası önceliklerle uyumlu mu? Faaliyet yakın zamanda başka bir kurum tarafından gerçekleştirilebilir mi? Faaliyet öne alınır veya ertelenirse fırsat kaybolur mu?

Adım 5: Zaman ve eylem planı Faaliyetler Aylar 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Mevcut durum analizi   Tanıtım stratejisinin belirlenmesi Temel tanıtım materyalinin oluşturulması ve basımı Web sitesi ve sosyal medyada görünürlük E-Bülten ve basılı dergi Potansiyel ortaklar ve kritik paydaşların ziyaret edilmesi Heyet gezileri Heyet ağırlama Konferans, panel, kongre, fuar katılımı Stratejik işbirlikleri Uluslararası projeler Üye/ürün kataloğu hazırlanması Basın bülteni hazırlama veya basın toplantıları Gazete ilanları / reklamlar

Adım 6: Bütçe ve İ.K. ihtiyacı Faaliyetler Bütçe İ.K. Mevcut durum analizi (dış danışmanlık hizmeti alınacak) 5.000 TL K.Y. (Küme Yöneticisi) Tanıtım stratejisinin belirlenmesi (Halkla İlişkiler Ajansı) 2.000 TL K.Y.K. (Küme Yönetim Kurulu) Temel tanıtım materyalinin oluşturulması ve basımı (H.İ.Aj.) 8.000 TL K.Y. Web sitesi ve sosyal medyada görünürlük 2.500 TL O.P.1 (Ofis Personeli 1) E-Bülten ve basılı dergi 6.500 TL O.P.2 (Ofis Personeli 2) Ön hazırlık ziyaretleri (Potansiyel ortaklar, kritik paydaşlar) 3.000 TL Heyet gezileri 22.500 TL K.Y. + Küme üyeleri Heyet ağırlama K.Y.+ K.Y.K. Konferans, panel, kongre, fuar katılımı 18.000 TL Stratejik işbirlikleri 44.000 TL Uluslararası projeler 30.000 TL Üye/ürün kataloğu hazırlanması 4.000 TL O.P.1 Basın bülteni hazırlama veya basın toplantıları O.P.2 Gazete ilanları / reklamlar 32.000 TL Toplam Bütçe 187.500 TL

Ortak bulma yöntemleri Adım 7: Potansiyel Ortakların Belirlenmesi Ortak bulma yöntemleri

Uluslararası Küme Ağlarına Katılım Adım 7: Potansiyel Ortakların Belirlenmesi Uluslararası Küme Ağlarına Katılım Ağların sürdürülebilirliği Ağ oluşturmak/ Ağa katılmak Açık-net fayda Liderlik Yenilenme Diğer ağlara katılım Uluslararası ağa katılım Tamamlayıcılık Kazan – kazan Koşullar İşbirliği çerçevesi Ortakların/ağların belirlenmesi SWOT İşbirliği kümeyi nasıl güçlendirecek? Hangi eksiklerini giderecek? Genel amaçlı ağlar, Sektörel ağlar, Coğrafi ağlar, vb.

Avrupa genelinde oluşturulmuş çeşitli küme ağları Adım 7: Potansiyel Ortakların Belirlenmesi Avrupa genelinde oluşturulmuş çeşitli küme ağları Baltic Sea Region EEN ERRIN EU-Japan EURADA Europa Intercluster TAFTIE INNO Learning Platform European Cluster Alliance Euro-Mediterranean Partnership (EUROMED) Euro-Med Innovation Network European Aerospace Cluster Partnership (EACP) European Automotive Strategy Network (EASN) European Cluster Managers Club Heidelberg Innovation Forum The Competitiveness Institute (TCI)   ERRIN: Avrupa Bölgelerarası Araştırma ve Inov. Networkü EURADA: Avrupa Kalkınma Aj. Birliği TAFTIE: Avupa ülkeleri ulusal inovasyon ajansları birliği (Tr’den TTGV)

İşbirliği Projelerinin Geliştirilmesi Adım 7: Potansiyel Ortakların Belirlenmesi İşbirliği Projelerinin Geliştirilmesi DEZAVANTAJLAR AVANTAJLAR

Uluslararası işbirliği projelerinde en sık karşılaşılan engeller Adım 7: Potansiyel Ortakların Belirlenmesi Uluslararası işbirliği projelerinde en sık karşılaşılan engeller Finans Yetersizliği ve diğer mali sorunlar Zaman ve kapasite yetersizliği Ortaklar arası güven eksikliği Lisan engelleri Coğrafi uzaklık Önceliklendirme (Faaliyetler için ortak başlangıç noktası belirleyememe) Çıkar çatışması / ortak = rakip Teknolojik temellerin farklı olması Diğer ?

Uluslararası işbirliği projelerinde en sık karşılaşılan engeller Adım 7: Potansiyel Ortakların Belirlenmesi Uluslararası işbirliği projelerinde en sık karşılaşılan engeller

Adım 8: Potansiyel Destekler Finansal destekler Diğer kaynaklar

Küme Uluslararasılaşma Stratejisi ve Eylem Planı (Örnek içerik) Yönetici Özeti Giriş ve kümenin tanıtımı Amaç ve hedefler Uluslararasılaşma Aktiviteleri Uygulama Yöntemleri Dış kaynaklardan alınacak uzmanlık desteği Tanıtım faaliyetleri Diğer kurum ve kuruluşlarla ilişkiler Lobi faaliyetleri Beklenen sonuçlar ve çıktılar Bütçe Ekler

Kümeler Firmaların Uluslararası Faaliyetlerini Nasıl Destekler? Potansiyel pazarları ve hedef pazarları tespit etmek, bunlarla ilgili ön bilgileri toplamak ve firmaları bilgilendirmek Ortak tanıtım faaliyetlerinin koordinasyonu veya organizasyonu Firmaların teknolojik ve ticari işbirliği yapabileceği kümelerle network oluşturmak ve söz konusu networkleri firma düzeyine indirgemek Sektördeki güncel trendleri takip etmek ve firmaları bilgilendirmek Nitelikli eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin temini Finansman temini

Araçlar İlk bağlantıya hazırlık – Küme Bilgi Formu Küme Uluslararasılaşma Stratejisi ve Eylem Planı içeriği Ön-değerlendirme için anket formu (Kümeler için) Ön-değerlendirme için anket formu (Kamu Kurumları için) Örnek zaman planı

Teşekkürler