Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DIŞ TİCARETİNİZ BURDA BAŞLAR!
Advertisements

İKTİSAT Girişimcilik - İş Planı -.
Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Girişimci: Candan İŞVEREN
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Tanımlar Madde 43 İthal eşyasının gümrük kıymeti: İthal eşyası üzerinden advalorem sisteme göre gümrük vergisinin hesaplanmasına.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
Fiyatlandırma ve Ödemeler
Tedarikçi Firma Sunumu
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Pazarlama İlkeleri.
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
Pazarlama İlkeleri.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
Firma adı İsminiz eposta adresiniz Bu slide’da ne iş yaptığınızı söyleceksiniz!!! ELİF KALAYCI, ESKİŞEHİR 24/11/2014.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
İŞ PLANI KAVRAMI VE ÖĞELERİ Pazar Araştırması Pazarlama Planı Üretim Planı Yönetim Planı Finansal Plan
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
PAZARLAMA KARMASI.
İŞ PLANI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
İŞ PLANI ÖRNEĞİ HAZIRLAMA
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
FACTORING Dr. ÇAĞATAY ORÇUn.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
KKTC’DE GİRİŞİMCİLİK PROJESİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
KKTC GİRİŞİMCİLİK PROJESİ - ÖNCELİK 2 İŞ PLANI
Pazarlama İletişimi
İŞ MODELİNDEN İŞ PLANINA GEÇERKEN
Sunum transkripti:

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları

Oyun Pazarlamanın tanımı (20 dk) 5 grup halinde, şu anda algıladığınız şekliyle, pazarlamayı tanımlamaya çalışın 20 kelimeyi aşmayın Büyük kağıtlara yazın

KİM? KİME HİTAP EDECEĞİM? KİM BENİM MÜŞTERİM? BİR PAZARLAMA PLANI YAZMAYA HAZIRLANMAKTA OLAN BİR GİRİŞİMCİNİN BAŞLANGIÇ DURUMU KİM? KİME HİTAP EDECEĞİM? KİM BENİM MÜŞTERİM? NE KADAR PARA ÖDÜYORLAR? (PARA ÖDEMEYE ALIŞIKLAR, İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAK İÇİN PARA ÖDEMEYE ALIŞIKLAR) BENİM MÜŞTERİLERİM NE İSTİYOR? HANGİ İHTİYAÇLARI SÖZ KONUSU? NEREDEN SATIN ALIYORLAR? NEREYİ TERCİH ETMEYE ALIŞIKLAR? NASIL BİLGİ EDİNİYORLAR? KARARLARINI NE ETKİLİYOR?

Pazarlama planı taslağı PARÇALARA AYIRMA BEN NE SUNUYORUM: ÜRÜN POLİTİKAM NEYİN KARŞILIĞINDA: FİYAT POLİTİKAM HANGİ KANALLAR ARACILIĞIYLA: DAĞITIM POLİTİKAM HANGİ TANITIMLA: TANITIM POLİTİKAM

Ürun veya Hizmet Ürün veya hizmetinizi hedef kitlenize detaylı olarak ifade edin ki işlevini ve başkalarından farklı özelliklerini anlasınlar. Müşterinizin değeri görmesini sağlayın. Gelişiminizin şu andaki durumunu ve ürünüzü pazara tümüyle yayma planınızı ifade edin. Ürününüzün, Yaşam Döngüsünü tanımlayın, örneğin yeni mi, olgun mu, eşya mı, mal mı, patent ya da telif hakkı ile korunuyor mu?

Ulaşılabilir Pazarlar Ürününüze olan talebi gösterin: hangi fiyata kaç birim satabilirsiniz? Yukarıdaki öngörüleri nasıl belirlediğinizi destekleyin, örneğin, pazar araştırması, varolan satın alma alışkanlıkları. Pazarınızı tanımlayın – alıcı kim? örneğin, kişiler, işletmeler, devlet, yurtdışı? Müşterileriniz nerede yerleşik?

Ulaşılabilir Pazarlar devamı… Bu müşterilere nasıl ulaşacağınızı tanımlayın, örneğin, posta, reklam, satış ekibi, ticaret dergileri; ilk ilişkinin kurulmasıyla satışın tamamlanıp gelir elde edilmesi (satış döngüsü) arasında ne kadar zaman olacağını belirtin. Ürününüzün dağıtımı için kullanılacak yöntemleri ifade edin, örneğin, doğrudan dağıtım. Ürününüz için müşterinin nasıl ödeme yapacağını anlatın. Siz mi finanse edeceksiniz?