Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Oyun Pazarlamanın tanımı (20 dk) 5 grup halinde, şu anda algıladığınız şekliyle, pazarlamayı tanımlamaya çalışın 20 kelimeyi aşmayın Büyük kağıtlara yazın
KİM? KİME HİTAP EDECEĞİM? KİM BENİM MÜŞTERİM? BİR PAZARLAMA PLANI YAZMAYA HAZIRLANMAKTA OLAN BİR GİRİŞİMCİNİN BAŞLANGIÇ DURUMU KİM? KİME HİTAP EDECEĞİM? KİM BENİM MÜŞTERİM? NE KADAR PARA ÖDÜYORLAR? (PARA ÖDEMEYE ALIŞIKLAR, İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAK İÇİN PARA ÖDEMEYE ALIŞIKLAR) BENİM MÜŞTERİLERİM NE İSTİYOR? HANGİ İHTİYAÇLARI SÖZ KONUSU? NEREDEN SATIN ALIYORLAR? NEREYİ TERCİH ETMEYE ALIŞIKLAR? NASIL BİLGİ EDİNİYORLAR? KARARLARINI NE ETKİLİYOR?
Pazarlama planı taslağı PARÇALARA AYIRMA BEN NE SUNUYORUM: ÜRÜN POLİTİKAM NEYİN KARŞILIĞINDA: FİYAT POLİTİKAM HANGİ KANALLAR ARACILIĞIYLA: DAĞITIM POLİTİKAM HANGİ TANITIMLA: TANITIM POLİTİKAM
Ürun veya Hizmet Ürün veya hizmetinizi hedef kitlenize detaylı olarak ifade edin ki işlevini ve başkalarından farklı özelliklerini anlasınlar. Müşterinizin değeri görmesini sağlayın. Gelişiminizin şu andaki durumunu ve ürünüzü pazara tümüyle yayma planınızı ifade edin. Ürününüzün, Yaşam Döngüsünü tanımlayın, örneğin yeni mi, olgun mu, eşya mı, mal mı, patent ya da telif hakkı ile korunuyor mu?
Ulaşılabilir Pazarlar Ürününüze olan talebi gösterin: hangi fiyata kaç birim satabilirsiniz? Yukarıdaki öngörüleri nasıl belirlediğinizi destekleyin, örneğin, pazar araştırması, varolan satın alma alışkanlıkları. Pazarınızı tanımlayın – alıcı kim? örneğin, kişiler, işletmeler, devlet, yurtdışı? Müşterileriniz nerede yerleşik?
Ulaşılabilir Pazarlar devamı… Bu müşterilere nasıl ulaşacağınızı tanımlayın, örneğin, posta, reklam, satış ekibi, ticaret dergileri; ilk ilişkinin kurulmasıyla satışın tamamlanıp gelir elde edilmesi (satış döngüsü) arasında ne kadar zaman olacağını belirtin. Ürününüzün dağıtımı için kullanılacak yöntemleri ifade edin, örneğin, doğrudan dağıtım. Ürününüz için müşterinin nasıl ödeme yapacağını anlatın. Siz mi finanse edeceksiniz?