BU ÖZELLİKTE VATANDAŞ YETİŞTİREBİLMENİN YOLU : TOPLAM KALİTE FELSEFESİ VE UYGULAMALARI İLE YOĞURULMUŞ BİR EĞİTİM SİSTEMİ ve KALİTE OKULLARI’NA DÖNÜŞMÜŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
AİLELERİN EĞİTİM SÜRECİNE KATILIM ÇALIŞMALARI
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
REHBERLİK DERS II.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Yönetim Öğretmen Program Donanım
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
REHBERLİK.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
Danışman: Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Hazırlayan: Melike ELMEZ
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
SAMSUN DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DİĞER TUTUMLAR.
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
SEVGİLİ GENÇLER; İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİSİ OLARAK HAZİRAN AYINDA BİR KARAR VERECEKSİNİZ. BEN OKULU BİTİRİNCE NE YAPACAĞIM? OKUYACAK MIYIM? OKUMAYACAK.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
Akran Koçluğu Koçluk Becerileri
4 HAFTA 53 YILDIZ 10 LIDER KOÇU
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME
BALıKESIR ÖLÇME DEĞERLENDIRME MERKEZI İZLEME DEĞERLENDİRME DEĞİŞİM GELİŞİM.
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

BU ÖZELLİKTE VATANDAŞ YETİŞTİREBİLMENİN YOLU : TOPLAM KALİTE FELSEFESİ VE UYGULAMALARI İLE YOĞURULMUŞ BİR EĞİTİM SİSTEMİ ve KALİTE OKULLARI’NA DÖNÜŞMÜŞ EĞİTİM KURUMLARINDAN GEÇİYOR! © Kalite Okulları Merkezi,2001

“KALİTE OKULU” NE DEMEK? SÜREKLİ GELİŞİMİ VE TOPLAM KALİTE FELSEFESİNİ GÜNLÜK YAŞAMININ BİR PARÇASI HALİNE GETİRMEYİ BAŞARMIŞ VEYA BUNU KURUMUNA YERLEŞTİRMEYİ YANİ “ DEĞİŞİM ”İ AMAÇ EDİNMİŞ OKUL DEMEKTİR. © Kalite Okulları Merkezi,2001 Planlayan Yaşama Geçiren Geliştiren Uygulayıp deneyen

VIII.Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ) 683-Eğitim kurumlarının başarı değerlendirmesi için Toplam Kalite Yönetimi’ni de dikkate alan, performans ölçümüne dayalı bir model geliştirilecek ve bölgeler arası dengesizlikler giderilecektir. (DPT, 2000, s.83)

YURT DIŞINDA YAPILAN BİR ARAŞTIRMANIN SONUÇLARINI SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTEDİK! KAYNAK: BONSTINGL,J.J.(2001) “Schools of Quality”, 3. Ed., Corwin Press,USA. “Kalite Okulları”, 2. Baskı, Giriş Bölümü, Dünya, İstanbul. © Kalite Okulları Merkezi,2001

KALİTE OKULLARINDA İDARECİLER •Tatlı rekabetçi •Daha az şüpheci •Daha az korkutan •Daha çok güvenen •Daha çok yaratıcı •Daha çok destekleyici •İlişkileri daha ılımlı kişiler... Kalite Okulları Merkezi, 2001

•Sınıf içi gözlemlerden korkmuyorlar çünkü bu gelişimleri için bir araç. •Birbirlerinin arkasından konuşmuyor; “ortak mükemmel”e kendilerince katkıda bulunuyorlar. •“Neyin yanlış, kimin suçlu?” Olduğuna değil, mevcut durumu geliştirmek üzerine yapıcı yollar geliştirmeye odaklanıyorlar. •Kendilerini “sahnedeki herşeyi bilen kişi” değil, “kenardaki rehber” olarak görüyorlar. •Öğrencilerini geliştirmek üzere projeler üzerinde günlerce düşünüyorlar. •“Neyi” değil, “nasıl” öğretmeye odaklılar. KALİTE OKULLARINDA ÖĞRETMENLER Kalite Okulları Merkezi, 2001

KALİTE OKULLARINDA ÖĞRENCİLER ÖĞRETMENLER HER bir öğrenciyle bireysel OLARAK ilgilendiği için; OKULA GELMEKTEN ZEVK ALIYORLAR. Sadece not değıl, içsel zenginliklerini sağlamaktan mutlu oluyorlar. Grup çalışması, eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi; kendi öğrenmelerini ölçmeyi öğreniyorlar. Okul, onlar ıçın bir “keşif yolculuğu” haline geliyor. Kalite Okulları Merkezi, 2001

KALİTE OKULLARINDA VELİLER Okulun en büyük destekçisi. Çocuklarının öğrenme isteği konusunda olumlu değişimine tanık oluyorlar. Nasıl mı? Çocukları; • Zamanı iyi kullanıyor, •Sorumluluk üstleniyor, •Sorun çözmeyi öğreniyor, •Projeler üretiyor, •Topluma bilinçli ve kaliteli bireyler olarak yetişiyorlar. Kalite Okulları Merkezi, 2001

KALİTE OKULLARI ile İŞ DÜNYASI ve STK LİDERLERİ “Kalite”ye önem verip, desteklemeye niyetliler. Nitelikli vatandaş ve çalışanların “kalite okulları”ndan yetiştiğine inanıyorlar. Kalite Okulları Merkezi, 2001