Avrupa Yükseköğrenim Alanı ve Gezgin Öğrenciler- Bologna Süreci Bilgilendirme Toplantıları 22. Şubat 2011- 4. Mart 2011 Prof. Dr. Petek Aşkar İzmir Ekonomi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ULİK - Uluslararası Akademik İlişkiler Koordinatörlüğü
Advertisements

Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi 27 Haziran ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ.
Avrupa Birliği.
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
ERASMUS ÖĞRENCİ DEĞİŞİMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ..
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Özlem TEMİZÖZ 15 Ekim ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ.
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Özlem Temizöz 27 Haziran ERASMUS KOORDİNATÖRLERİ TOPLANTISI Erasmus Öğrenim Hareketliliği.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
LIFELONG LEARNING PROGRAM (LLP) ERASMUS BİLGİLENDİRME TOPLANTISI PROF.DR. ATİLLA SİLKÜ REKTÖR YARDIMCISI 23 Şubat 2011 Çarşamba 24 Şubat 2011 Perşembe.
Lifelong Learning Programme (LLP) Erasmus
Eğitim alanında Topluluk eylem programı
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Ceyda Taşkıran 15 Ekim EKİM 2008 ERASMUS ÖĞRENCİ TOPLANTISI.
ULİK - Uluslararası Akademik İlişkiler Koordinatörlüğü
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
‘‘ERASMUS+’’ STAJ KONSORSİYUMU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
ERASMUS+ PROGRAMINDAN YARARLANACAK ÖĞRENCİLER İÇİN BAŞVURU SÜRECİ ULİK - Uluslararası Akademik İlişkiler Koordinatörlüğü.
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
ERASMUS PROGRAM TANITIMI*
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
ERASMUS ve HİBELER İstanbul Üniversitesi Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
PROGRAM İÇERİĞİ ERASMUS+ 1 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ 2 ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ 3 4 ÖĞRENCİ ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ.
Öğretim Elemanı Değişimi Doç.Dr. Nagihan OKTAYER 14 Mayıs 2009 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı.
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
KA1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Avrupa Birliği Ülkeleri
Özlem Keçim.
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ DIŞİLİŞKİLER OFİSİ. Erasmus Programı Neler Kazandırır? Öğrencilere Kazandırdıkları Yurtdışı deneyimi Çok kültürlü ortamda ders işleme.
Programa Dahil Ülkeler Avrupa Birliği üyesi 27 ülke, Avrupa Birliğine (AB) üye olmayıp Avrupa Ekonomik Alanı üyesi İzlanda, Lihtenştayn, Norveç, İsviçre.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ TOPLANTISI Genel Bilgilendirme
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ ORYANTASYON TOPLANTISI MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ ŞUBAT,
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
Staj Hareketliliği Nedir?
ERASMUS+ PROJESİ GENEL BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
Avrupa Birliği ve Türkiye Tarımı
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
AETR KONVANSİYONU
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS-ECTS) Diploma Eki
Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ): Kavram ve Uygulamalar
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

Avrupa Yükseköğrenim Alanı ve Gezgin Öğrenciler- Bologna Süreci Bilgilendirme Toplantıları 22. Şubat Mart 2011 Prof. Dr. Petek Aşkar İzmir Ekonomi Üniversitesi Sosyoloji Bölümü

Page  2 Bologna Süreci HedeflerMekanizmalarUygulamalar

Page  3 Bologna: Hedefler  Öğrencilerin ve öğretim görevlilerinin hareketliliğini sağlamak ve yaygınlaştırmak  Yükseköğretimde kalite güvencesi sistemleri ağını oluşturmak ve yaygınlaştırmak  Yükseköğretimde Avrupa boyutunu geliştirmek

Page  4 Hangi Ülkeler ?  1999: Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İzlanda, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovak Cumhuriyeti, Slovenya, İspanya, İsveç, İsviçre, İngiltere;  2001: Hırvatistan, Güney Kıbrıs, Lihtenştayn, Türkiye;  2003: Arnavutluk, Andora, Bosna Hersek, Vatikan, Rusya, Sırbistan ve Karadağ, Makedonya;  2005: Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Ukrayna.

Page  5 Bologna: Mekanizmalar 1.Yükseköğretimde Lisans ve Yüksek Lisans olmak üzere iki aşamalı derece sistemine geçmek, 2.Kolay anlaşılır ve birbirleriyle karşılaştırılabilir yükseköğretim diploma ve/veya dereceleri oluşturmak (bu amaç doğrultusunda Diploma Eki uygulamasının geliştirilmesi), 3.Avrupa Kredi Transfer Sistemini (European Credit Transfer System, ECTS) uygulamak,

Page  6 Diploma Eki  Alınan derecenin rahatça anlaşılabilmesi için diplomaya ek olarak verilen bir belgedir.  Amacı uluslararası şeffaflık ve akademik/mesleki tanınırlık sağlamaktır.  Özgeçmiş değil, sadece Transcript de değildir.  Diploma alan kişi hakkındaki bilgilerin yanı sıra alınan derecenin ne olduğu, derecenin düzeyi, derecenin kullanım alanı, tamamlanan programın içeriği bilgilerine Ek’te yer verilir.

Page  7 Diploma Eki Odülü Alan Üniversiteler  Bilkent Üniversitesi  Ege Üniversitesi  Gebze Üniversitesi  KTÜ  ODTÜ  Sabancı Üniversitesi  İzmir Ekonomi Üniversitesi  Anadolu Üniversitesi  İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü  Marmara Üniversitesi  Sakarya Üniversitesi

Page  8 AKTS ( ECTS)  Programların karşılaştırılabilirliğini ve anlaşılabilirliğini sağlamak için bir araç  Bologna sürecinin önemli yapı taşlarından biri  Öğrencinin öğrenme çıktılarını kazanması için harcadığı işgücü temel alınarak hesaplanır.  Ülkelerin % 64’ü AKTS yasal kredi sistemi olarak uygulamaya başlamıştır.

Page  9 AKTS ( ECTS)  İlkeler –1 ECTS = çalışma saati –O dersin öğrenme çıktıları için ayrılan tüm saatler ( ders saati, uygulama, kendi başına çalışma, ödev, proje, hazırlık v.b.) –Bir dönem 30, bir yıl 60 ECTS –Dört yıllık lisans eğitimi en az 240 ECTS

Page  10  Bir Örnek: SOC 106

Page  11 Ö Öğrenme Çıktıları ( Learning Outcomes)  Bu dersin sonunda öğrenci: –Sosyal araştırmalarda istatistiğin yerini açıklayabilecektir. –Bir araştırma problemi verildiğinde uygun istatistik tekniğe karar verebilecektir. –İstatistiksel verileri düzenleyebilecektir. –SPSS i amacı doğrultusunda kullanabilecektir. –Bir araştırma için toplanan verileri araştırma problemlerine uygun bir biçimde analiz edecektir. –İstatistik analizi sonuçlarını yorumlayabilecektir. –Sosyal araştırmalardaki istatistiksel analizleri değerlendirebilecektir.

Page  12 SOC 106 İşyükü hesaplaması Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) Laboratuvar--- Uygulama16232 Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi16348 Ödevler 6318 Ara sınav 115 Final 125 Toplam170 5,67 ECTS6

Page  13 Birinci sinif-İikinci somestr DersWork loadECTS Econ Eng Hum Soc Soc Soc SFL 102/ SUM89630

Page  14 Uygulamalar –Yatay hareketlilik (aynı derece içinde yapılan / kredi hareketliliği) •Erasmus •Erasmus staj –Düşey hareketlilik (bir üst dereceyi elde etmek üzere yapılan / derece hareketliliği) •Erasmus-Mundus •Jean Monnet

Page  15 Erasmus  Kimler: Türkiye'de örgün eğitim veren Erasmus Üniversite Beyannamesi (EÜB) sahibi bir yüksek öğretim kurumunda kayıtlı olup birinci sınıfı tamamlayan öğrenciler  Ne kadar süre: 1 akademik yıl içinde 1 veya 2 (3-12 ay arasında) dönemliğine  Nereye: Bölümünde ikili anlaşma olan bir EÜB sahibi yükseköğretim kurumuna

Page  16 Erasmus Staj  Amacı: Erasmus staj hareketliliği ile öğrenci, bir Avrupa ülkesinde, öğrencisi olduğu mesleki eğitim alanında uygulamalı iş deneyimi elde eder.  Süresi:Lisans, yükseklisans ve doktora öğrencileri için 3 ile 12 ay arasında Meslek yüksekokulu gibi kısa dönemli yükseköğretim programları öğrencileri için asgari süre 2 aydan başlar, 12 aya kadar sürebilir.  Nasıl: Öğrencilerin faaliyete katılabilmeleri için Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğrenci olmaları; öğrencisi oldukları yükseköğretim kurumuna başvurmaları ve Erasmus kapsamında staj yapmak üzere seçilmeleri gerekmektedir.

Page  17 Erasmus_mundus /  Üniversitelerin bir araya gelerek oluşturdukları bir konsorsiyum tarafından yürütülen yüksek lisans ve doktora programları  Bir program açabilmek için en az üç Avrupa ülkesinden üniversitelerin dahil olması gerekiyor.  Bir Avrupa ülkesi üniversitesi tarafından koordine ediliyor.  Öğrenci en az iki ülkede derslerini alıyor.  Tam burs veriyor.  Diplomaları ( ikili, çoklu, birleşik) gittiği üniversitelerden tarafından veriliyor. Programlar: projects_action_1_master_courses_en.php

Page  18 Jean Monnet bursu  Jean Monnet Burs Programı Türkiye ile Avrupa Birliği arasındaki ilişkilerin gelişmesini desteklemek amacıyla, 1989 yılında Türkiye Cumhuriyeti ile Avrupa Komisyonu arasında imzalanan bir anlaşma çerçevesinde başlamıştır. Türk bürokratlar, öğrenciler, akademisyenler ve özel sektör çalışanlarının yararlandığı burs kapsamında bursiyerlere, AB üyesi ülkelerde yüksek lisans ve dengi bir yıllık akademik çalışma yapma şansı tanınmaktadır

Page  19 Öğrenciler Ne Diyor? ( Bologna with Students Eyes 2009 Report)  Öğrencilerin % 58’i hareketlilikle ilgili fonlardan memnun değil.  Öğrencilerin % 85 ‘i dışarıda alınan derslerin kredilerinin tanınması ile ilgili problemlerin olduğunu belirtmişler.  Öğrencilerin %70’i ECTS uygulamasına olumlu bakıyorlar.  İşyüklerinin belirlenmesi en büyük problem.  Öğrenciler derslerin işyüklerinin belirlemesinde söz sahibi olmak istiyorlar. Sadece %12’si öğrenci anketlerine göre işyüklerinin tekrardan ele alındığını belirtmişlerdir.

Page  20 IEU –Yol Haritasi

Page  21 Yolculuk: Hep birlikte, ele ele