Gösterip Yaptırma Yöntemi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Simülasyonların Kullanımı
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
DERS - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU - GÖSTERİP YAPTIRMA YÖNTEMİ ÖĞRETMEN – ASLIHAN TÜFEKÇİ ONUR YILDIZ BİLGİSAYAR ÖĞRETMENLİĞİ.
Öğretim Durumlarını Planlama
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Gösterip Yaptırma.
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğrenme Öğretme Süreci
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Öğretİmİn PlanlarI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR KULLANIMI
ETKİLİ SUNUM NASIL YAPILIR?
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Yapılandırmacı Öğrenme
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
KOMUT YÖNTEMİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Gösterip Yaptırma Yöntemi Bu yöntem özellikle öğrencilere belirli bir beceri kazandırılırken görsel ve işitsel öğeler birlikte kullanıldığı için etki bir öğrenme ortamı yaratır. Bu yöntemle bir işin en iyi şekilde nasıl yapılacağı gösterilir ve sonra öğrenciden bunu sınıf ortamında ya da bir laboratuarda yapması istenir. Bu yöntem, bir konuya ilişkin bilgiler açıklanması ve bu bilgilerin beceriye dönüştürülmesi için gerekli uygulamaların yapılması aşamasında ve daha çok uygulama düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır. Gösterip yaptırma yöntemi ile daha çok psikomotor beceriler kazandırılmasına karşın insan ilişkileri, toplumsal olgu ve olaylar, Fen Bilgisi konuları, İş Eğim dersleri, beden eğitimi, sanat eğitimi ve trafik derslerinde ve konularında da etkili bir şekilde kullanılabilir. Bu yöntem sınıf içinde ya da dışında televizyon, VCD, sine vizyon gibi araçlar yardımı ile film izletilerek de diğer yöntemlerle birlikte uygulanabilir. Bu şekilde öğrencilerin bir çok duyusu harekete geçirilerek zengin bir öğrenme ortamı oluşturulabilir.

Yararları • Öğrencinin konuyu görerek işiterek öğrenmesini sağlar. • Öğrenci öğrenme sürecine aktif olarak katıldığı için öğrenmede kalıcılık düzeyini arttırır. • Özelikle becerilerin öğretilmesinde etkili bir şekilde uygulanabilecek bir yöntemdir. • Gösteriler öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını çekeceği için etili bir öğrenme ortamının oluşturulmasına imkan sağlar. • Gösterip yaptırma yöntemi, kavramların veya kelimelerin yetersiz olduğu fikir, prensip veya olguların açıklanmasında etkili bir araç olarak kullanılabilir.

Sınırlılıkları • Gösterilerin hazırlanması için öğretmenin uzun süre ve iyi bir hazırlık yapması gerekir. • Kalabalık sınıfların izleyeceği gösteriler çoğunlukla pahalı araçları gerektirir. • İyi bir gösteri hazırlayabilme,ve eğitim teknolojisi alanında çok iyi bilgi ve beceri sahibi olmayı gerektirir. • Öğrencilerin bir beceriyi kazanabilmesi belli bir hazır bulunuşluk düzeyini gerektirmektedir • Gerekli olan araç-gereç ve materyallerin sağlanması zor olabilir.

Yöntemin Uygulanmasında İzlenecek Aşamalar 1. Öğretmenin gerekli ortam ve araç-gereçleri hazırlaması, 2. Gösteri planının önceden hazırlanıp panoya asılması ya da öğrencilere izlenecek aşamaların yazdırılması, 3. Yazı yanında mutlaka, şekil, şema ve görsel öğelere yer verilmesi, izlenen bir film ise önceden konu ile ilgili açıklama yapılması, aralarda durdurulup açıklama yapılması ve sonunda değerlendirme yapılması, 4. Yapılan gösteri birkaç öğrenciye tekrar ettirilerek yapılan hatalar varsa görmeleri sağlanmalı, 5. Soru cevap ile konunun eksik yanlarının tamamlanması, 6. Öğrencilere bireysel ve grup olarak uygulamanın yaptırılması, 7. Yapılan çalışma boyunca öğretmenin öğrencilerin çalışmalarını kontrol etmesi, onları yönlendirmesi ve yapılan hataları anında düzeltilmesinin sağlanması, 8. Ortaya çıkan ürün ve çalışmaların öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi.

Yöntemin Uygulanmasında Dikkat Edilecek Noktalar 1. Öğretmen, yapacağı gösteri bir deneyse, deneyi önceden yapmalı ve deneyden önce sınıf planını, öğrencinin deneyi göreceği şekilde hazırlamalıdır. Öğrencilerin deneyi takip ettikleri ve anlayıp anlamadıklarını öğrenmek için kısa sorular sormalıdır. Deney sonucu sınıfça yorumlanmalı ve genellemeye ulaşılması sağlanmalıdır. 2. Öğretmen gösteri sırasında istenmeyen bir durum olmaması için çok dikkatli olmalı, doğabilecek bir tehlike durumu varsa öğrencilere uygulanarak önlen alınmalıdır. 3. Öğretmen gösteriyi tüm öğrencilerin görebileceği şekilde yapması için eğitim ortamını “u” şeklinde düzenlenmelidir. 4. Gösterinin süresi ve zamanın belirlenmiş olması gerekir. 5. Gösteri sonunda sonuçlar öğrencilerle birlikte değerlendirilmeli, eksik yanlar varsa saptanmalıdır. 6. Gösterilecek bir film ise öğretmen tarafından önceden mutlaka izlenmeli öğrencilerin seviyesine uygun olup olmadığı kontrol edilmeli, vurgulanacak noktalar belirlenmelidir. 7. Gösterinin mümkün olduğunca basit araçlarla ve anlaşılır bir şekilde yapılmasına özen gösterilmeli, günlük yaşamla bağ kurulmalıdır. 8. Yazılı bir materyal oluşturulmuşsa sonunda öğrencilere dağıtılmalıdır.