HZ. MUHAMMED (SAV) * KUL - PEYGAMBER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYANLAR M.YILDIZ C.TOKGÖZLÜ K.ŞENGÜL A.BAĞCI.
Advertisements

KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
İLMİHAL Bir müslümanın dinini en güzel şekilde yaşaması için öğrenmesi.
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
- Hz. Muhammed Çalışmayı Severdi
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ

Din Kavramı ve Gerçek Dinin Esasları
PROF.DR.SÖNMEZ KUTLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
Semavi Kitaplara İman Hilal DEMİRTAŞ.
Vahiy Süreci- Anlam arayışı
Ders: Temel Dini Bilgiler Konu: Peygamberlik
KUR’AN-I KERİMİN İÇERİĞİ

KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
"Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiyâ, 107)
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
Hazırlayan: Dr. Ali KUZUDİŞLİ
Hz. Muhammed (s) Bir İnsandır.

PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
PEYGAMBERLERE İMAN.
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
KURANIN TEMEL KONULARI
DİN NİÇİN EVRENSEL BİR GERÇEKLİKTİR?
KUTLU DOĞUM HAFTASI Nisan 2015
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
DEĞERLER EĞİTİMİ KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK.
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
İslam’da Bilginin Kaynakları
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Kur’an-ı Kerim’e Göre Peygamber Efendimiz(sav)
Kur’an-ı Kerim’i Diğer Kutsal Kitaplardan Ayıran Başlıca Özellikleri
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
Peygamberlerin İnsanlardan Seçilmesinin Nedenleri
İlahi Kitaplara İman -Allah Niçin Vahiy Göndermiştir?
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HÜSEYİN SEYMEN SORGUNAİHL
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Peygamberlere İman “Peygamber kendisine Rabbi tarafından indirilene iman etti, müminler de. Her biri Allah’a, meleklerine, kitaplarına, peygamberlerine.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
DERSİN ADI:Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
3.1. Güzel Söz Söyleyelim 3.2. Güzel Davranışlarda Bulunalım
Kitaplara İman “…Kim Allah’ı, meleklerini, kitaplarını, peygamberlerini ve ahiret gününü inkâr ederse şüphesiz derin bir sapıklığa düşmüştür.” (Nisa suresi,
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Bugün neler öğreneceğiz?
3. ÜNİTE: VAHYE DAYALI DİNLER
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Sosyal ve kültürel hayat. Peygamberlikten önce Hz. Peygamber’in Mekke şehir devletinde herhangi bir görevi yoktu. O, peygamberlikten önce olduğu gibi,
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
Hukukta bir hüküm vermek için delil gereklidir. Yani hâkimin hükme nasıl ulaştığını gösteren meşru bir dayanağın olması gerekir. Bu delilin de bir kaynağı.
6. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BİLGİ YARIŞMASI
Din ve devlet ilişkileri bağlamına kavramsal netlik açısından bakış
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ 7.SINIFLAR SINAVA HAZIRLIK SORULARI
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

HZ. MUHAMMED (SAV) * KUL - PEYGAMBER PEYGAMBER OLARAK HZ. MUHAMMED (SAV) * KUL - PEYGAMBER

HZ. PEYGAMBERİ TANIMAK; ONU KABULLENMEK, YAKINLIK HİSSETMEK, ÖRNEK ALMAK VE SEVMEK İÇİN VAZGEÇİLMEZ BİR ESASTIR. TANIMADAN NE İMAN ETMEK, NE SEVMEK NE DE ÖRNEKLEMEK SÖZ KONUSU OLAMAZ. TEBLİĞİN BAŞ KÖŞESİNE SEÇTİĞİMİZ KELAM-I İLAHÎ DE BUNU AÇIKÇA İFADE ETMEKTE VE İNKÂR EDENLERE, PEYGAMBERLERİNİ TANIMADIKLARI İÇİN Mİ ONU REDDETTİKLERİNİ SORMAKTADIR.

SADECE TANIMAK YETERLİ BİR ÖĞE DEĞİLDİR SADECE TANIMAK YETERLİ BİR ÖĞE DEĞİLDİR. ASIL VE ÖNEMLİ OLAN YETERLİ VE DOĞRU TANIMAKTIR. AMAÇ; HZ, PEYGAMBERİN, BEŞER ÜSTÜ NİTELİĞİNİ DEĞİL, BEŞERİ KİMLİĞİNİ BİLMEK VE TANIMAKTIR. BEŞER ÜSTÜ NİTELİĞİ, YANİ NEBEVÎ KİMLİĞİ, İMANLA SORUMLU OLDUĞUMUZ ALANLA İLGİLİ OLUP, BİLGİ SINIRLARIMIZ VE KAVRAYIŞIMIZIN DIŞINDA, SADECE PEYGAMBERLERİN MÜŞAHEDE ETTİĞİ, ÖRNEKLEMEKTEN SÖZ ETMENİN BİLE ANLAMSIZ OLDUĞU HUSUSÎ VE ÇOK ÖZEL BİR TECRÜBEDİR.

BEŞERÎ KİMLİĞİ ÖNEMLİ DEĞİL Mİ? BEŞERÎ KİMLİĞİ İSE, KAVRAMAK, ÖĞRENMEK VE ÖRNEK ALMAK ZORUNDA OLDUĞUMUZ, İLAHİ VAHYİN SOMUTLAŞTIĞI FORMATTIR.

HZ. PEYGAMBERİ TANIMAK, DOĞRU ANLAMAK VE ÖZELLİKLE ÖRNEKLENMESİ İÇİN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLARDAN BİRİ BELKİ DE İLKİ İSLÂM'IN ULUSAL BİR DİN, ELÇİSİNİN DE ULUS PEYGAMBER OLMADIĞIDIR.

EVRENSEL DEĞERLERİ İHTİVA EDEN MESAJLARI OLAN BU DİN, MERKEZE YERLEŞTİRDİĞİ "İNSAN" ANLAYIŞI İLE MAHALLÎ VE MİLLÎ MOTİFLERİ SEVGİ İLE KUCAKLAYARAK, FARKLILAŞAN PRATİKLERİ, AYNI ÖZDEN KAYNAKLANAN DEĞERLER MANZUMESİNİN TABİİ BİR SONUCU VE FARKLI BİR FORMATI OLARAK GÖRÜR VE KÜLTÜREL ZENGİNLİĞİN GELİŞMESİNE İMKÂN SAĞLAR.

BU SEBEPLEDİR Kİ, AYNI EVRENSEL DEĞERLERİN ORTAYA ÇIKARDIĞI FARKLI FORMATLAR ZITLAŞMAYI DEĞİL YAKINLIĞI DOĞURUR. HZ. PEYGAMBERİ TANIR VE ÖRNEKLERKEN YÖRESEL VE KÜLTÜREL MOTİFLERİN DİNÎ OLANDAN AYIRT EDİLMESİNDE BELKİ DE EN ÖNEMLİ YARDIMI, KİTAP-SÜNNET BÜTÜNLÜĞÜNÜ GÖZDEN KAÇIRMADAN, SÜNNETİN HER ZAMAN ÜÇ BOYUTLU, YANİ; FİİLÎ, KAVLÎ, TAKRİRÎ, OLARAK ALGILANMASI SAĞLAYACAKTIR.

HZ. MUHAMMED (SAV)’İN PEYGAMBERLİK MİSYONU, FERDÎ VE MANEVÎ HAYATIN OLDUĞU KADAR SOSYAL VE MADDÎ HAYATIN DA MÜKEMMELLİK ÖLÇÜSÜNÜ ORTAYA KOYMAYI, HER İKİ ALANDA DA İNSANLARA KILAVUZLUK YAPMAYI KAPSAMAKTADIR.

MÜSLÜMANLAR İNANÇLARI GEREĞİ HZ MÜSLÜMANLAR İNANÇLARI GEREĞİ HZ. PEYGAMBER'İN HER İKİ ALANDAKİ KILAVUZLUK VE OTORİTESİNİ KABUL ETMEKLE BİRLİKTE, İSLÂM DÜNYASINDA ONU TANIMA VE ANLAMA KONUSUNDA GENELLİKLE YENİ BİR SOSYAL DÜZENİN KURUCUSU OLARAK GÖSTERDİĞİ FAALİYETLERDEN ÇOK FERDÎ VE MANEVÎ HAYATA KILAVUZLUĞUNA ALAKA DUYULMUŞ, HAYATIYLA İLGİLİ LİTERATÜR DE DAHA ÇOK BU İSTİKÂMETTE GELİŞME GÖSTERMİŞTİR.

ESASEN TARİH BOYUNCA MÜSLÜMAN TOPLUMLARDA SOSYAL HAYATIN KUR'ÂN VE SÜNNET'TE BELİRLENEN TEMEL ESASLAR ÇERÇEVESİNDE ŞEKİLLENMİŞ BULUNMASI DA İNSANLARIN BU YÖNELİŞLERİNDE ETKİLİ OLMUŞ, MANEVÎ OLGUNLUK, ERDEMLİ BİR FERDÎ HAYAT KADAR DÜZENLİ VE HUZURLU BİR SOSYAL HAYAT İÇİN DE ULAŞILMASI GEREKEN BİR AMAÇ OLARAK GÖRÜLMÜŞTÜR.

BATI DÜNYASINDA İSE DİN İLE HAYATIN MADDÎ ALANLARINI BİRBİRİNDEN AYIRAN YAYGIN TELAKKÎ ÇERÇEVESİNDE PEYGAMBERLİĞİN YALNIZCA FERDÎ VE MANEVÎ HAYATA KILAVUZLUK ŞEKLİNDE KABUL EDİLMESİ, HZ. PEYGAMBER'İN SOSYAL MİSYONU VE TARİHÎ ROLÜNÜN KAVRANMASINDA KARŞILAŞILAN CİDDİ ZORLUKLARIN BAŞINDA GELMEKTE VE DOLAYISIYLA RASÛLULLAH SOSYAL VE SİYASAL HAYATA FAZLA ANGAJE OLMUŞ GÖRÜLMEKTEDİR.

DÜNYA ÇAPINDA BÜYÜK YANKILAR UYANDIRAN BİR HAREKETİN ÖNDERİ OLARAK HZ DÜNYA ÇAPINDA BÜYÜK YANKILAR UYANDIRAN BİR HAREKETİN ÖNDERİ OLARAK HZ. PEYGAMBER'İN OLAĞANÜSTÜ BAŞARISI, MANEVÎ VE MADDÎ OLMAK ÜZERE İKİ SÂİKLE İZAH EDİLMEYE ÇALIŞILMIŞTIR.

GENELDE DİN ÂLİMLERİNİN VE DİĞER MÜSLÜMANLARIN BENİMSEDİĞİ BİRİNCİSİ, ALLAH TARAFINDAN PEYGAMBER OLARAK SEÇİLDİĞİ VE DOLAYISIYLA BAŞARISININ İLÂHÎ KAYNAKLI OLDUĞU;

BATILI ARAŞTIRMACILARLA TARİHÇİLERİN İZLEDİĞİ İKİNCİSİ İSE BAŞARISININ TARİHÎ VE DİĞER TECRÜBÎ SEBEPLERE DAYANDIĞI, BU KONUDA DİKKAT ÇEKİCİ LİDERLİK VASIFLARI VE KARİZMATİK ŞAHSİYETİNİN ETKİLİ OLDUĞU YOLUNDADIR.

HZ. PEYGAMBER'İN İSLÂM'DA ÖRNEK KABUL EDİLEN İDEAL KİŞİLİĞİ İLE TARİHÎ KİŞİLİĞİNİ YANSITAN İKİ YÖNÜ ZORUNLU OLARAK BİRBİRİYLE ÇELİŞMEZ; AKSİNE BUNLARIN HER BİRİ KENDİ ARAŞTIRMA YOLUNU VE ANALİZ YÖNTEMİNİ İZLEYEN İKİ AYRI SORGULAMAYI GEREKTİRİR.

RASÛLULLAH'IN BÜTÜN ÜSTÜN YETENEK VE VASIFLARIYLA BİRLİKTE HERHANGİ BİR İNSAN GİBİ YAŞADIĞINA VE TABİATÜSTÜ ÖZELLİĞİ BULUNMAYAN BİR İNSAN GİBİ DİĞERLERİNCE İZLENEBİLECEK ÖRNEK BİR HAYAT SÜRDÜĞÜNE İŞARET ETMEK GEREKİR.

AKSİ HALDE ONUN HAYATI KUR'ÂN-I KERÎM'DE DE BELİRTİLDİĞİ ÜZERE İNSANLIK İÇİN MÜKEMMEL BİR ÖRNEK OLARAK MÜLÂHAZA EDİLEMEZDİ. O KARAKTER, AHLÂK, ARZU VE EĞİLİMLERİ FARKLI OLAN BÜTÜN İNSANLARA BİR REHBER OLARAK GÖNDERİLDİĞİNDEN BUNLARIN BÜTÜN FERDÎ VE SOSYAL İHTİYAÇ VE SORUNLARINI GİDERECEK BİR RUHÎ VE FİKRÎ OLGUNLUKLA DONATILMIŞTI.

HZ. PEYGAMBER'İN İNSANLIK TARİHİNDE SİYASÎ, HUKUKÎ, EKONOMİK VE SOSYAL ALANLARDA ORTAYA KOYDUĞU DEĞERLERİ BİLFİİL UYGULAMAYI BAŞARDIĞI BİLİNEN TEK PEYGAMBER VE LİDER OLMASI DA BU BEŞERÎ KILAVUZLUK VE ÖNDERLİK MİSYONUNUN BİR GEREĞİDİR.

HZ. PEYGAMBER'İN GÖREVİ SADECE KENDİSİNE VERİLEN VAHYİ TEBLİĞ ETMEKTEN İBARET DEĞİLDİ; TEBLİĞ ETTİĞİ DİNE İNSANLARI DAVET ETMEK, DİNİN ESASLARINI AÇIKLAYIP BİZZAT YAŞAMAK (EL-BAKARA 2/151, ÂL-İ İMRÂN 3/164, EL-CUM'A 62/2), GÖNDERİLDİĞİ TOPLUMU BU DOĞRULTUDA YÖNETİP YÖNLENDİRMEK (EN-NİSÂ 4/105)

VE YENİ BİR TOPLUM MODELİ OLUŞTURMAK DA ONUN GÖREVLERİ ARASINDAYDI VE YENİ BİR TOPLUM MODELİ OLUŞTURMAK DA ONUN GÖREVLERİ ARASINDAYDI. ZİRA PEYGAMBERLİĞİN AMACI YALNIZCA BELLİ ESASLARI İNSANLARA BİLDİRMEK DEĞİL, FERDÎ VE TOPLUMSAL PLANDA BİR DÖNÜŞÜMÜ DE SAĞLAMAKTIR.

ALLAH RASÛLÜ, BİR İNSAN, BİR KUL OLMAKLA BİRLİKTE KENDİSİNE VERİLEN MİSYON VE BU MİSYONUN KAZANDIRDIĞI MANEVÎ ŞAHSİYET, ONU DİĞERLERİNDEN AYIRMAKTADIR. KUR'ÂN-I KERÎM BİR TARAFTAN HZ. PEYGAMBER'İN BEŞERÎ TABİATINA VURGU YAPARKEN DİĞER TARAFTAN DA ONUN DİĞER İNSANLAR ARASINDAKİ ÖZEL STATÜ VE OTORİTESİNİ KESİN ŞEKİLDE BELİRTİR.

HZ. MUHAMMED (S), ALLAH’IN GÖNDERDİĞİ PEYGAMBERLERİN SONUNCUSUDUR HZ. MUHAMMED (S), ALLAH’IN GÖNDERDİĞİ PEYGAMBERLERİN SONUNCUSUDUR. ALLAH VAHİY YOLUYLA VE ÇOĞU KEZ CEBRAİL MELEĞİ ARACILIĞIYLA BUYRUKLARINI ONA BİLDİRMİŞ VE ONA AYETLER İNDİRMİŞTİR. KURANIKERİM’DE PEYGAMBERİMİZ HZ. MUHAMMED’İN (S) SON PEYGAMBER OLDUĞU AÇIK BİR ŞEKİLDE BELİRTİLMEKTEDİR.

“MUHAMMED SİZİN ADAMLARINIZDAN HİÇBİRİNİN BABASI DEĞİLDİR “MUHAMMED SİZİN ADAMLARINIZDAN HİÇBİRİNİN BABASI DEĞİLDİR. O, ALLAH’IN ELÇİSİ VE PEYGAMBERLERİN SONUNCUSUDUR.” (AHZAB SURESİ 40. AYET) HZ. MUHAMMED (S) BİR PEYGAMBER OLARAK, ONA GELEN AYETLERİ İNSANLARA ULAŞTIRMIŞTIR, BÖYLECE TEBLİĞ GÖREVİNİ YERİNE GETİRMİŞTİR.

HZ. MUHAMMED (S) ONA GELEN AYETLERİ AYNI ZAMANDA GEREK SÖZLERİYLE GEREKSE DAVRANIŞLARIYLA AÇIKLAMIŞ, AYETLERİN NASIL ANLAŞILACAĞINI İNSANLARA ÖĞRETMİŞTİR. BÖYLECE ALLAH’IN AYETLERDE KASTETTİĞİ ANLAMLAR İNSANLAR TARAFINDA İYİCE ANLAŞILMIŞTIR.

PEYGAMBERİMİZİN PEYGAMBERLİK YÖNÜNDEN BİRİ DE, KURANIKERİM’DEKİ ÖĞÜTLERİ BİZZAT UYGULAYARAK, İNSANLARA ÖNCÜLÜK ETMEKTİR. NAMAZI, ORUCU, ZEKATI, İYİLİK ETMEYİ, GÜZEL DAVRANIŞLARDA BULUNMAYI, İLK MÜSLÜMANLAR PEYGAMBERİMİZDEN GÖREREK ÖĞRENMİŞ, KENDİLERİ DE AYNISINI YAPMIŞLARDIR.

"BİZ SENİ BÜTÜN İNSANLARA ANCAK MÜJDELEYİCİ VE UYARICI OLARAK GÖNDERDİK BİZ SENİ BÜTÜN İNSANLARA ANCAK MÜJDELEYİCİ VE UYARICI OLARAK GÖNDERDİK; FAKAT İNSANLARIN ÇOĞU BUNU BİLMEZLER." (SEBE-28)

BURADA HZ. PEYGAMBER'İN MÜJDELEYİCİ VE UYARICI ÖZELLİĞİ VURGULANMAKTADIR. AYRICA ONUN ELÇİLİĞİNİN BÜTÜN İNSANLARA YÖNELİK EVRENSEL BİR ÖZELLİK TAŞIDIĞI DA BELİRTİLMEKTEDİR.

BU NİTELİKLER ŞUNLARDIR: 1. BÜTÜN GÜNAHLARDAN KORUNMUŞ OLMAK, PEYGAMBERLERDE BULUNMASI GEREKLİ GÖRÜLEN NİTELİKLERE, PEYGAMBERİMİZ DE SAHİPTİR. BU NİTELİKLER ŞUNLARDIR: 1. BÜTÜN GÜNAHLARDAN KORUNMUŞ OLMAK, 2. EMANETİ KORUMAK, 3. DOĞRU SÖZLÜLÜK, 4. AKILLILIK VE ZEKİLİK, 5. YÜCE ALLAH’TAN ALDIKLARINI İNSANLARA DOĞRU OLARAK ULAŞTIRMAK.

BÜLBÜL GÜLE SEHERDE NİYE ÖTMEZ?!..

BERİ GEL, SERSERİ YOL ! O'NUN ÜMMETİNDEN OL ! NECİP FAZIL KISAKÜREK BERİ GEL, SERSERİ YOL! O'NUN ÜMMETİNDEN OL! SEL SEL KÜMELERLE DOL! O'NUN ÜMMETİNDEN OL! SEN, HİÇLİĞE

BAKAN YÖN. HEP SIFIR, ARKA VE ÖN. DOSDOĞRU KABE'YE DÖN BAKAN YÖN! HEP SIFIR, ARKA VE ÖN! DOSDOĞRU KABE'YE DÖN! O'NUN ÜMMETİNDEN OL!GEL DÜNYA, MUNDAR KAFES! GEL, GIRTLAKTA SON NEFES! GEL, ARŞI ARAYAN SES! O'NUN ÜMMETİNDEN OL!SOLMAZ, SOLMAZ; BU BİR RENK ÖLMEZ, ÖLMEZ; BİN AHENK... İNSANLIK; HEVENK HEVENK, O'NUN ÜMMETİNDEN OL! BERİ GEL, SERSERİ YOL ! O'NUN ÜMMETİNDEN OL !  

www.ensardernegi.com