PROF. DR. A.GALİP KARAGÖZOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İZCİLİĞİN AMAÇLARI ve TEMEL PRENSİPLERİ
Advertisements

ÇOCUKLA İLETİŞİM.
SUNUM.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
3 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
SEVİLMEK İÇİN 6 YOL GÜLÜMSEYİN İSİMLERİ HATIRINIZDA TUTUN
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
SUNUM İÇERİĞİ Öğrenme Kuramları Milli Eğitim Temel Amaçları
REHBERLİK.
ANNE BABA TUTUMLARI.
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
MOTİVASYON.
HOŞGELDİNİZ.
TÜRK Eğitim Sistemi.
İNSANI İNSAN YAPAN DEĞERLER…
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TERCAN M.KUTSİ BEĞDEŞ İLKOKULU
T.C. MEZİTLİ KAYMAKAMLIĞI DAVULTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ MÜDÜRLÜĞÜ 
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
SEVGİLİ ANNE-BABALAR. Gençlerimizin sorumluluk sahibi, başarılı, mutlu,olumlu,kendilerini ve yaşamayı seven insanlar olarak yetişmelerini istiyorsak;onlara.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
MOTİVASYON.
Türk Milli Eğitiminin Amaçları ve İlkerleri
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE KAZANDIRILMAYA ÇALIŞILAN AHLAKİ DEĞERLER
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
TÜRK Eğitim Sistemi.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
SİSTEM NEDİR? Sistem, karşılıklı etkileşim içerisinde bulunan unsurların, tasarlanan amaçları gerçekleştirmek amacıyla bir bütün meydana getirecek şekilde.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Bölüm I Sosyal Bilgiler Öğretimine Giriş
Sosyal Etkinliklerin Amacı
TÜRK Eğitim Sistemi.
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ YASAL TEMELLERİ VE SORUNLARI
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
EĞİTİMDE LİDERLİK YASİN CEPECİ
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Sunum transkripti:

PROF. DR. A.GALİP KARAGÖZOĞLU EĞİTİMDE LİDERLİK PROF. DR. A.GALİP KARAGÖZOĞLU

BAŞARILI ÖĞRETMENİN NİTELİKLERİ KİŞİSEL NİTELİKLER ETKİLİ ÖĞRETİM ALAN BİLGİSİ PEDAGOJİK YETERLİK

BAŞARILI ÖĞRETMENİN NİTELİKLERİ Sözlü anlatımda başarılı Yaratıcı Rahat Sıcakkanlı Güvenilir Adaletli Destekleyici Şakacı ve neşeli Samimi ve cana yakın Olumlu İyi bir dinleyici Vücut dilini iyi kullanan Coşkulu İyi organize olmuş, düzenli İyi bir gözlemci Destekleyici Giyim kuşamı düzgün Esnek Cesaretlendirici Olaylara duyarlı

BAŞARILI ÖĞRETMENİN NİTELİKLERİ Mesleğini ve alanını sever. Öğrenciyi güdülemeyi (motive etmeyi) bilir. İşlediği konuyu çeşitli örneklerle açıklar ve uygulamaya çalışır. Ders işlerken aktif davranır. Çeşitli öğretim yöntemlerini kullanır. Ödüllendirmeye önem verir. Öğrenciyi cesaretlendirir ve asla tehdit etmez. Konuyu açık ve seçik açıkladıktan sonra özetler.

ÇOCUK YAŞADIKLARIYLA ÖĞRENİR Eğer bir çocuk sürekli olarak ; Eleştirilirse insanları suçlamayı öğrenir Düşman gibi görülürse dövüşmeyi öğrenir Aşağılanırsa içine kapanmayı öğrenir Ayıplanırsa kendini suçlu hissetmeyi öğrenir Hoşgörü ile karşılanırsa sabırlı olmayı öğrenir Cesaretlendirilirse kendine güvenmeyi öğrenir Ödüllendirilirse insanları takdir etmeyi öğrenir Adalet görürse adil davranmayı öğrenir Kendini güvende hissederse insanlara dostça davranmayı öğrenir Takdir edildiğini görürse kişiliğine güvenmeyi öğrenir İçinde bulunduğu toplumun kendine sevgi ile dostça davrandığını görürse TÜM DÜNYAYI VE İNSANLARI SEVMEYİ ÖĞRENİR. D.Law Nolta

MASLOW’UN GEREKSİNİMLER HİYERARŞİSİ Bilim ve sanatta kendini tanıtma ve amaçlarına ulaşma Kendine saygı, bağımsızlık, statü ve tanınma Sevilmek, ait olmak, kabul edilmek, arkadaşlık Maddi ve manevi tehlikelerden korunma Yemek-içmek, barınmak, neslini devam ettirmek Kendini gerçekleştirme Takdir ve saygı Sevgi ve bir gruba ait olma Güvenlik Fizyolojik

Douglas Mc Gregor’un X ve Y Teorisi X Kuramları a) Ortalama (vasat) insan işi sevmez ve elinden geldiği kadar işten kaçma yollarını arar. b) İnsanlar yönetilmeyi tercih eder ve sorumluluktan kaçar. c) Bencildir kendi arzu ve amaçlarını örgüt amaçlarına tercih eder. d) Yenilik ve değişiklikten hoşlanmaz ve bu tür girişimlere direnir isyan eder. e) Ortalama insanın, örgütsel sorunların çözümünde çok az katkısı olur. f) İnsanlar genellikle parlak zekalı değildir. Kolayca kandırılabilir. Onları harekete geçirebilmek için maddi bakımdan ödüllendirilmelidir. Y Kuramları a) Ortalama insan işten nefret etmez iş onun için bir başarı ve tatmin kaynağıdır. b) İnsanlar örgüte bağlılıktan zevk duyar örgüte yararlı olmak için çaba gösterir. c) Örgütün amaçları onlar için kendi çıkarlarından önce gelir. Bu insanlar gerek manevi gerekse maddi olarak ödüllendirilmelidir. d) Elverişli koşullar sağlandığı takdirde normal insan sorumluluk kabul etmekten çekinmez ve hatta sorumluluk almak için çaba gösterir. e) Örgütsel sorunların çözümünde yaratıcı buluş ve düşünceleri belirtmekten zevk alır. f) Kendi bilgi ve becerilerini örgütün amaçlarını gerçekleştirmek için kullanır, ancak bu davranışı bir üst göreve gelmek için değil, manevi bir tatmine sahip olmak için yapar.

KARİZMATİK LİDER’İN ÖZELLİKLERİ Robbins 371 KARİZMATİK LİDER’İN ÖZELLİKLERİ Yetenekleri ve düşünceleri hakkında kendine güveni tamdır. Vision sahibidir. İdeal amaçlarını gerçekleştirmek için kurulu düzeni değiştirmek için çaba gösterir. Statükoya karşıdır. Görüş ve fikirlerini diğer insanlara kabul ettirme yeteneği çok belirgindir. Görüş ve fikirlerine kendini adamıştır. Onları gerçekleştirmek için kişisel sorumluluk almaktan ve özveride bulunmaktan çekinmez. Davranışları alışılmışın dışındadır ve toplumun değer sistemine karşıdır. Böylelikle kendisine bir hayran kitlesi ve taraftar yaratır. Toplum tarafından gerekli ve köklü değişiklikleri yapacak bir lider olarak kabul edilirler. Toplum ve çevre sorunlarını gerçekçi bir yaklaşımla değerlendirerek bu sorunları ortadan kaldıracak parasal kaynakları belirten bir reformcu olarak kabul edilirler.

ŞARTLANDIRMA VE PEKİŞTİRME KURAMI Çevre tarafından benimsenen ve ödüllendirilen davranışlar tekrar edilmekte, çevrenin benimsemediği ve cezalandırdığı davranışlar ise tekrar edilmemektedir. Pavlov ve Skinner’ın çalışmaları bunu kanıtlamaktadır. Dört yaklaşımla bunu açıklayalım. a) Olumlu Pekiştirme b) Olumsuz Pekiştirme (hatalar neden olmuştur? Anonim) c) Ortadan kaldırma (ceza uygulanmaz, faktör ortadan kaldırılır.) d) Cezalandırma

AYDIN BİR KİŞİ OLMANIN 20 KURALI Bir büyükle konuşurken onu «Evet efendim» ya da «Hayır efendim» diye yanıtlamalısınız. Yalnızca baş sallamak yada evet ve hayırı başka bir biçimde söylemek hatalıdır. Öğrenci için «evet öğretmenim» «hayır öğretmenin» daha uygun olur. Bir kişiyle konuşurken göz teması kurun. Birisi konuşurken gözlerinizi o kişiden ayırmayın. Biri yorumda bulunursa dönüp yüzünüzü o kişiye çeviriniz. Arkadaşlarınızdan biri bir başarı gösterirse o kişiyi ya sözle ya da davranışınızla kutlayınız. Tartışmalar sırasında diğer kişilerin yorumlarına ve fikirlerine saygı gösteriniz. O böyle dedi ama ben bazılarına katılıyor bazılarına katılmıyorum deyiniz. Herhangi bir işte başarı gösterince veya iyi yapınca böbürlenmeyiniz. Kaybederseniz kızgınlık göstermeyiniz.

Size bir şey verildiğinde veya yardım edildiğinde mutlaka teşekkür ediniz. Herkesin bir EGO su vardır. O egoyu tahmin edecek davranışlarda bulununuz. İyi yönlerini gördüğünüzde beğendiğinizi belirtiniz. Ödüllendiriniz. Bir öğretmen veya yönetici olarak olabildiğince düzenli olmak için her türlü çabayı gösteriniz (Kılık kıyafet, plan program, masa ve laboratuar düzeni vb.) Yöneticileriniz tarafından size bir görev veya ödev verildiğinde sızlanmak ve yakınmak yerine onlarla işbirliği yapmaktan memnun olacağınızı bildiriniz. Gerek öğretmen arkadaşlarınızın ve gerekse öğrencilerinizin isimlerini muhakkak öğreniniz. Onlara hitap ederken sadece «günaydın» deme yerine «günaydın Neşe Hanım, günaydın Ahmet Bey» deyiniz.

Okuldaki bir öğretmen bir öğrenciyle konuşuyor yada onu cezalandırıyorsa müdahale etmeyiniz ve o öğretmen ve öğrenciye bakmayınız. Bir kapıya yaklaştığınızda arkanızda biri varsa kapıyı tutun ve ona yol verme kibarlığını gösteriniz. Biri size çarparsa veya siz birisine çarparsanız «affedersiniz» demeyi ihmal etmeyiniz. Bir toplantı sırasına konuşmayınız, arkanıza dönmeyiniz ve konuşmacının dikkatini dağıtmayınız. İnandığınız fikirleri savununuz, bunu yaparken karşınızdaki insanları incitmemeye ve kaba davranmamaya dikkat ediniz.

Olumlu olun ve yaşamdan zevk aldığınızı gösterin Olumlu olun ve yaşamdan zevk aldığınızı gösterin. Unutmayınız ki yarısı su dolu bardağın yarısı boşsa yarısı da doludur. Yaşamınızda pişmanlıklara yer vermeyiniz. «Keşke şöyle yapsaydım» yerine gelecekte onu da deneyeceğinize inanınız. Her insanın hata yapacağını biliniz ve sizin de kusursuz olmadığınıza inanınız. Koşullar ne olursa olsun dürüst olunuz. Yanlış bir iş yapmış olsanız bile onu itiraf etmekten çekinmeyiniz. Gerekirse özür dilemek en faziletli davranıştır. Gerek yöneticilerinizin ve öğretmen arkadaşlarınızın gerekse öğrencilerinizin sizinle paylaştıkları sırları kesin olarak hiç kimseye açıklamayınız. Güvenli bir sırdaş olmaya çaba gösteriniz.

TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN AMAÇLARI GENEL : Atatürk Devrimlerine ve ilkelerine ve Anayasa’da ifadesini bulan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı, Türk Milletinin, milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren, ailesini, vatanını milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;

Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüs değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek; İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığını kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak.

TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN TEMEL İLKELERİ Genellik ve eşitlik Ferdin ve toplumun ihtiyaçları Yöneltme Eğitim hakkı Fırsat ve imkân eşitliği Süreklilik Atatürk Devrimleri ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği Demokrasi eğitimi Laiklik Bilimsellik Planlılık Karma eğitim Okul ve ailenin işbirliği Her yerde eğitim