MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
MİSYON VE VİZYON T.C PİRİ REİS ÜNİVERSİTESİ nin VİZYONU ( ÖZGÖRÜŞÜ ); Dünya kalitesi ve standartlarında eğitim ve öğretim vermek, araştırma yapmak ve küresel.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
28-29 Ş ubat 2012 Ş anlıurfa Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ, SINAV-BELGELENDİRME VE AKREDİTASYON
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»
Mesleki Yeterlilik Kurumu
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
AKREDİTE EĞİTİM ÖĞRETİM Eğitim kuruluşlarının akreditasyonu, eğitim ve öğretim kurum ve kuruluşlarının ilgili ulusal yeterlilikte tanımlanan eğitim programının.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kredi Transfer Sistemi
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
Hayat Boyu Öğrenme (HBÖ): Kavram ve Uygulamalar
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRME ve KREDİ TRANSFER SİSTEMİ

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRME Mesleki Ve Teknik Eğitimde Kredi Transfer Sistemi (MKTS); öğrenme kazanımlarının (Bilgi, beceri ve yetkinlik), Ölçülmesi Biriktirilmesi Tanınması Transfer edilmesini amaçlayan ve sayısal değer ile ifade edilen somut bir araçtır.

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRMENİN AMACI Araç olarak hayat boyu öğrenmeyi desteklemek, Önceki öğrenmenin (informal, nonformal ve formal) tanınırlılığını sağlamak, Yatay ve dikey geçişler için ulusal ve uluslararası alanda esneklik, tanınırlık ve hareketliliği sağlamak, Eğitim öğretim süreçlerinin şeffaflığını artırmak, Öğrenme kazanımlarının ulusal ve uluslararası kıyaslanabilirlik altyapısını oluşturmak, Karşılıklı güvenilirliği sağlamak, Öğrenme kazanımlarının kredilendirilerek hayat boyu öğrenme perspektifinde biriktirilmesini sağlamak şeklinde sıralanmaktadır.

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRME SÜRECİ İş veya Eğitim Hayatı ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KREDİLENDİRME BELGELENDİRME ÖĞRENME KAZANIMLARI Transfer etme Biriktirme HAYAT BOYU ÖĞRENİM Güvenilirlik İş ve Eğitim Hayatı Hareketlilik Şeffaflık Esneklik Tanınırlık

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRMENİN DAYANAKLARI Ülkemizde MKTS ile ilgili çalışmaların yapılması kalkınma planları, hükümet programları, eylem planları, strateji belgeleri, şura kararları ve Taslak Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi gibi belgelerde de öngörülmüştür. Ülkemiz için hazırlanan MKTS AB uyum sürecinde AB komisyonu tavsiye kararları doğrultusunda uygulamaya konan ve Türkiye’nin de içinde yer aldığı Mesleki Eğitim ve Öğretimde Avrupa Kredi Sistemi (ECVET), Taslak Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve ülkemizdeki yükseköğretim kredilendirme sistemi ile de uyumludur. Nihai hedef AB ülkeleri arasında 2016 yılı sonunda bireylerin çeşitli yollarla kazandıkları bilgi, beceri ve yetkinliklerin transferini mümkün kılan bir araç oluşturarak uluslar arası düzeyde bireylerin hareketliliğini kolaylaştırmaktır.

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRME Mesleki ve teknik eğitimde kredilendirme ve kredi transfer sistemi konusunda diğer ülkeler incelendiğinde özellikle bazı AB ülkelerinin Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (AYÇ) kapsamında ECVET uygulamalarına başladıkları görülmektedir.

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRME GENEL MÜDÜRLÜĞÜMÜZCE HAZIRLANARAK TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞINA SUNULAN VE KURULDA KABUL EDİLEN MESLEKÎ ve TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRME (MKTS)

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE KREDİLENDİRME GENEL İLKELER Öğrenci iş yükünü esas alan, Örgün, yaygın ve informal öğrenmede aynı esasları temel alan, ECVET ve TYÇ ile uyumlu, Mevcut okul yapısında eğitim-öğretim uygulamalarında bir değişiklik gerektirmeyen, Mevzuatta veya sistemde kökten değişikliklere ihtiyaç duymayan yapısı nedeniyle kolay uygulanabilir bir araçtır.