=>PARAGRAFTA ANLAM<=

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
4 DAKİKA ZAMAN CEZASI HANGİ DURUMLARDA VERİLMELİDİR. Aynı Anda Birden Fazla Hata 16:12 Oyun yeniden başlatılmadan önce sporcu veya idareci art arda veya.
Advertisements

Bu bölüme yazı yazılmaz.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
Kelimede anlam Cümlede anlam Paragrafta anlam
Microsoft Word’de Sayfayı Düzenleme
MİCROSOFT WORD 97.
Girişimci: Candan İŞVEREN
Kesme Ekleme Sayfa Numaralandırma Bir sayfayı yan Çevirme
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SORULARI
BUL DEĞİŞTİR. ÖRNEK 8 WEB Sitesinden Örnek 9’u İndiriyoruz
Tiyatro yaşamın aynasıdır
PARÇADA ANLAM Paragrafın Yapı Yönü
CSS’de Class ve ID. ID Bir HTML dosyasının içeriğinde, sadece bir öğeye verilebilecek bir değerdir. id tektir. id'ler sayfada sadece tek bir html etiketine.
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
BEN BİR KÜÇÜK KİLİMİM.
TÜRKÇE Mızrap Ege Durakoğlu.
HTML :Hyper Text Markup Language explorer, firefox, opera herhangi bir derleyiciye ihtiyaç duymadan çalışabilir metin biçimlendirme resim ekleme ve biçimlendirme.
Mitat Zorlu 1 ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI Adı ve Soyadı: ……….…………………………………..…… No: ……… 30 Aralık 2009 Çarşamba Yukarıdaki varlıkların.
SATIR ARALIKLARI BELİRLEME
Cascading Style Sheets (Stil Şablonları)
HAZIRLAYAN:AYSEL BAŞKURT 9/B 255
Temel yazIM İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
9. Sınıf Dil ve Anlatım 2-6HAZİRAN.
HAYAT KAYNAĞIMIZ SU Etkili Sunu Hazırlama.
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 15 ADIMDA TEST ÇÖZME: 1.Çözeceğiniz testin konusunu önceden mutlaka okuyun… 2.Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp.
Ekim ayı sonuna (18 Ekim Perşembe, 12.00’a) kadar teslim edilecek belgeler Staj Defteri – Fakülte sekreterliğinden ve staj yapılan kurumdan onaylı Sicil.
TEMEL BİÇİMLENDİRME İŞLEMLERİ
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
1 P A R Ç A D A A N L A M TÜRKÇE / Parçada Anlam Parçanın Konusu Parçanın Başlığı Anahtar Sözcükler.
Word Programı.
Öklit Matematikte ispat yöntemini ilk kullanan kişinin Thales (Tales) (MÖ. 624 – 547) olduğu düşünülmektedir. Euclides (Öklit), ispat yöntemini ince bir.
TABLO BELGEYE TABLO EKLEMEMİZİ VEYA ÇİZMEMİZİ SAĞLAR…
Outlook 2007 ile sık görüşülen kişiler için gruplar oluşturabiliriz. Bunun için sol ana menüde “Kişiler” butonunu tıklayıp sol üstteki “Yeni” menüsünün.
5434 SAYILI KANUN UYARINCA KESENEK İADESİ
AĞIR ENGELLİ ÇOCUĞU BULUNAN KADIN SİGORTALILAR
Ders Adı: Geometri Ünite: 1
Yrd. Doç. Dr. Murat Olcay Özcan
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİ. RAPOR YAZIM ESASLARI Raporun Biçimsel Düzeni  Times New Roman, 11 punto, 1,15 satır aralığı kullanılacaktır.
Hazırlayan : İhsan ÇETİN - Erzincan 2015 Kelime İşlemci Programı.
HTML Basit HTML Etiketleri. Başlık Etiketleri Turkcell Geleceği Yazanlar Bu etiketler basit olarak bir başlık kullanmak istediğimiz zaman, başlığı yazmak.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 1 MODÜL : WEB TASARIM. HTML 2.
Kitap tanıtımı/Boor reivews
TÜRKÇE DERSİ TÜRKÇE DERSİ ANLATIM BİÇİMLERİ PARAGRAFTA 6.Neden-sonuç ilişkisi kurma... 5.Nesnel verilerden yararlanma 4.Karşılaştırma 4.Betimleme 3.Örnekleme3.Öyküleme.
BİTİRME ÇALIŞMASI BAŞLIĞI
Web Tasarımı Giriş.
Word Programı.
Web Teknolojileri Giriş.
Nasıl Test Çözülür? Rehberlik Servisi.
BİTİRME ÇALIŞMASI BAŞLIĞI
BİTİRME ÇALIŞMASI BAŞLIĞI
(İki başlıktan birisini seçiniz) ya da sizin belirlediğiniz
15. TKDCD ULUSAL KONGRESİ Çıkar Çatışması Beyanı
TASARIM PROJESİ BAŞLIĞI
Ampirik (Görgül) Araştırmaların Raporlanması
BİTİRME ÇALIŞMASI BAŞLIĞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BİTİRME PROJESİ BAŞIĞI Danışman: Unvan Ad SOYAD
BİTİRME ÇALIŞMASI BAŞLIĞI
TASARIM/BİTİRME ÇALIŞMASI BAŞLIĞI
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
7 Yıl İpek Altın KİŞİSEL Full Stack Geliştirici Görev Açıklaması
PROJE BAŞLIĞI NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ
17 Adımda test çözme teknikleri 1. Bir konuyla ilgili soruları çözmeden önce o konuyu iyi öğreniniz. Soru çözerek de öğrenip öğrenmediğinizi hem kontrol.
Sunum transkripti:

=>PARAGRAFTA ANLAM<=

Herkes mesleğinde ve hayatında birçok karanlık yoldan geçmeye mecburdur. Ancak bu yolları elinde bir ışık olmadan geçmeye çalışmaktansa, başkalarının tecrübe meşalelerinden faydalanarak yürümek daha kolay ve karlı değil midir? Bu parçada aşağıdakilerin hangisinden bahsedilmektedir? A)  Gelecekte başarılı olmak için genç yaşta bir mesleğe atılmak gerekir. B)  Hayat, uzun ve zor bir yoldur. C)  Hayatı daha kolay bir hale getirmek için başkalarının tecrübelerinden yararlanmak gerekir D) Herkes, mesleğinde ve hayatında birçok karanlık yoldan geçer.

Çözüm: Paragrafın bütününü dikkatlice okuduktan sonra “paragrafta neden söz ediliyor?” sorusunu paragrafa yönelttiğimizde “hayatı kolay  bir hale getirmek için başkalarının tecrübelerinden yararlanmak gerekir .” cevabını alırız. Cevap: C

Para, gerçek zenginlik değildir Para, gerçek zenginlik değildir. O, sadece ihtiyaçların giderilmesine vasıta olduğu için değerlidir. Bir çölün ortasında, hararetten yanan bir insan için birkaç damla soğuk su, bir torba altından çok daha değerlidir. Bu paragrafın başlığı aşağıdakilerden hangisi olabilir? A)  Gerçek Zenginlik B)  Çöl ve Su C)  Soğuk Su D)  İhtiyaçların Giderilmesi

Çözüm: Paragrafın ana düşüncesi “Para gerçek zenginlik değildir Çözüm: Paragrafın ana düşüncesi “Para gerçek zenginlik değildir.” Bu ana düşünceyi kapsayan başlık  “Gerçek Zenginlik” olmalıdır. Cevap: A

Hislerimizi etkileyen yüz ifadeleri üzerinde yapılan çalışmalar, iyi durumdayken bile pek fazla gülmediğimizi ortaya çıkarmıştır. Oysa gülümseme ve gülme, biyolojik süreci etkileyerek kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlar. Onlar, beynimize giden kan ve oksijen miktarını, sinir taşıyıcılarının uyarı düzeyini artırır. Bu parçadan aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz? A) Yapılan araştırmalar, pek fazla gülmediğimiz ortaya çıkarmıştır. B)  Gülümseme kendimizi daha iyi hissetmemizi sağlar. C)  Gülümseme insan biyolojisini etkiler. D)  Sağlıklı insanlarda beyne giden kan ve oksijen miktarı daha fazladır.

Çözüm: Parçada A, B, C seçeneklerinde verilenlere ulaşılabilir Çözüm: Parçada A, B, C seçeneklerinde verilenlere ulaşılabilir. Parçada, beyne giden kan ve oksijen miktarının artması sağlıklı olmaya değil, gülümsemeye bağlanmıştır; bu yüzden D seçeneğinde verilen yargıya ulaşılamaz. Cevap: D

Bence edebiyat,bütün türleriyle masalla başlar,masalla biter Bence edebiyat,bütün türleriyle masalla başlar,masalla biter.Masal,türler içinde en çok şiire yakındır.Ritmiyle,tekrarıyla,hayaliyle,…Eşine rastlamadığımız ama umutlarımızı,korkularımızı,sevinçlerimizi taşıyan yeni eşyalar,yeni insanlar,yeni hayvanlar yaratır masal.Bu nedenle en çok şiire yakındır. Bu parçada masalla ilgili olarak aşağıdakilerden hangisine değinilmemiştir? A)Yinelemelere yer verildiğine, B)Düş öğesinden yararlanıldığına, C)Çok aranan ve okunan bir tür olduğuna, D)Değişik türlerin kaynağı olduğuna,

Çözüm: Görüldüğü gibi bu soru,paragrafın yan düşüncelerini araştıran bir sorudur.Paragrafta yan düşünceler paragrafın gelişme bölümünde bulunur. A,B,D ve E seçeneklerinde bulunan düşünceler bu paragrafın gelişme bölümünde yer almıştır.C seçeneğindeki “çok aranan ve okunan bir tür olduğuna” değinilmemiştir.

İnsanın doğayla savaşımında korkunun rolü yansımaz İnsanın doğayla savaşımında korkunun rolü yansımaz.Önemli olan,bu insanca duyguyu iyi değerlendirebilmektir.Nasıl ki  kullanılması bilinmeyen bir silah bazen geri tepip büyük zararlara yol açabiliyorsa,korku da  denetim altında tutulmayıp kendi başına bırakılırsa sonuç hiç kimse için iyi olmaz.Korkalım;ama neden,niçin korktuğumuzu bilelim.Korkuya yenilme kaygısının tutsağı olmayalım. Bu parçanın sonuna düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilemez? A)Korkuyla birlikte yaşamayı öğrenelim. B)Korkudan,uygun biçimde yararlanmaya çalışalım. C)Korkunun,toplumu değişik yönlerden etkilediğini unutmayalım. D) Korkumuzun nedenini öğrenip ona göre davranalım.

Parçada korkuyla yaşamın sadeliğinden,bu duyguyu iyi değerlendirmenin gerekliğinden söz edilmektedir.Bu parçanın sonuna A,B,D,E seçeneklerindeki ifadeler getirilebilir.Fakat korkunun toplum üzerindeki değişik etkilerinden söz edilmediği için E’deki ifade ile tamamlanması uygun olmaz.

(1)  Bu kitap, yaşamının değişik dönemlerinden seçilmiş ürünlerden oluşuyor.(2) Ağırlık  197O lerden önce yazdığım şiirlerde(3) Son beş yılda dergilerde birçok şiir yayımladım, ancak bu şiirleri kitaba almadım.(4)Anılarımda da belirttiğim gibi bunlar kendimle uzun bir hesaplaşmadan sonra oluşan şiirler.(5) Dolayısıyla beni bütün yöntemlerimle okurlarımla tanıtacaktır. Yukarıdaki  numaralanmış gibi cümlelerden düşüncenin hangisi akışını bozmaktadır? A)1.          B)2        C)3          D)4       

ÇÖZÜM: Bu parçanın üçüncü cümlesi düşüncenin akışını bozuyor. Çünkü 1 ÇÖZÜM: Bu parçanın üçüncü  cümlesi düşüncenin akışını bozuyor. Çünkü 1. ve 2. cümlede kitaptaki şiirlerden  söz  edilmiş 3. cümlede ise kitapta olmayan şiirlere değinilmiş 4.cümlede ise yine kitapta olanlara geçilmiş 4. cümledeki “bunlar” sözü bir önceki cümleye bağlı olduğunu açıkça ortaya koymuştur.3.cümle çıkarılırsa anlam düzelir.

Sanatçının mektupları bir araya getirilerek bir kitap oluşturulmuş Sanatçının mektupları bir araya getirilerek bir kitap oluşturulmuş.(1)Oluşturulan kitap iki bölüme ayrılmış.(2)Birinci bölümde sanatçının çeşitli kişilere yazın alanında yazdıkları,ikinci bölümde ise ona yazılanlardan alıntılar yer alıyor.(3)Sanatçı şiiri,düz yazıdan daha çok seviyor.(4)Bir mektubunda: “Şiirin bir tek dizesi bile,koskoca bir yazının anlatmak istediğini bir çırpıda anlatıverir.” diyor.(5)Bu söz de onun şiire ilişkin görüşlerini kısaca açıklıyor. Bu parça,açıklanan düşünceler açısından iki paragrafa ayrılmak istense,ikinci paragraf hangi cümleyle başlar? )1           B)2           C)3         D)4            

Parçada 3. cümleye kadar sanatçının mektuplarından oluşan bir kitabın özellikleri;3.cümleden sonra ise sanatçının sevdiği tür üzerinde duruluyor.Yani yeni bir konuya geçiliyor.Bu da ikinci paragrafa geçilmesini gerektiren bir durumdur.

İnsanların beğenileri birbirine uymaz İnsanların beğenileri birbirine uymaz.Belki o kırmızıdan hoşlanıyor,siz yeşili seviyorsunuzdur.Belki o,Wagner’in müziğini beğeniyor.siz Mozart’ı yeğliyorsunuzdur.  … Gördüklerinden ve dinlediklerinden aldığı tat sizinkine uymuyor diye karşınızdakini zevksizlikle,kabalıkla suçlamaya hakkınız yoktur. Bu parçada boş bırakılan yere,düşüncenin akışına göre aşağıdakilerden hangisi getirilebilir? A)Kimi zaman beğenilerinizin bağdaştığı da olur. B)Öteki sanat dallarında da böyledir bu. C)Öyleyse nelerden hoşlandığınızı bilmeniz gerekir. D)Çünkü,insanların beğenileriyle davranışları arasında ilişki vardır.

Paragrafta asıl anlatılmak istenen farklı beğenileri olan insanların davranışlarının da farklı olacağı,bundan dolayı da insanların suçlanmaması gerektiğidir.Değişik renklerden hoşlanan,değişik müzikler dinleyen insanlar değişik davranışlar sergileyeceğine göre boş bırakılan yere “D” seçeneğindeki cümlenin gelmesi uygun olur.

Küf yeşili yaprağın üzerinde koyu benekler vardı Küf yeşili yaprağın üzerinde koyu benekler vardı. Yapraktan acı , kekiğimsi bir koku geliyordu. Adam, yaprağa bakıyor, beneklerini sayıyordu. Birden yaprağın üstündeki beneklerden biri kımıldadı.İrkildi adam. Önce gözlerine inanamadı. Koyu kestane kabuk çıtırdayarak yarıldı, altından tül gibi yarı saydam kanatlar çıktı. Uçuverdi böcek. Nemli, ılık bir esintinin içinde yitip gitti. Bu parçada ayrıntıların seçiminde aşağıdaki duyuların hangisinden yararlanılmamıştır? A) Görme                  B) Tatma               C) Dokunma   D) İşitme

Parçada duyuları veren ipuçlarını bulalım Parçada duyuları veren ipuçlarını bulalım. “Küf yeşili” sözü renk olduğundan “görme” , “acı bir koku” sözü “koklama” , “çıtırdayarak” sözü “işitme” , “nemli,ılık bir esinti” sözü “dokunma” duyusunun bulunduğunu gösterir.Parçada tatmayla ilgili bir duyu yok. “Acı” sözü sizi aldatmasın parçada bu söz mecaz anlamda kullanılarak, koku söylenmiş.