Tatlı Yiyelim , Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! Necdet BUZBAŞ TÜGİS Başkanı ŞEMAD Başkan Vekili
Tatlı Yiyelim , Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak !
Vücudumuzun Şekere İhtiyacı Var Beynimiz vücut ağırlığımızın sadece yüzde ikisi fakat alınan şekerin dörtte birini kullanıyor, üstelik insüline gerek duymadan.
Şeker ve Şekerleme Şeker, tatlılık vermek için kullanılan karbohidrat sınıfının herhangi bir formuna verilen ad. Çay şekeri sakkaroz (disakkarid) Meyve şekeri fruktoz (monosakkarid) Üzüm şekeri (monosakkarid) Şekerleme, şeker veya şekerlerden yapılan ürün (akide şekeri, nöbet şekeri,lokum vb.)
Şekersiz Şekerleme Sektörü Olmaz Şeker, stratejik bir hammadde. Ülke çapında 33 adet fabrikada şeker pancarından elde ediliyor. (NACE Rev.2 10.81) Nişasta bazlı şekerler, nişasta sütünden hidroliz ile elde edilir. Ülkemizde kurulu 10 fabrika mısırı hammadde olarak kullanılır. (NACE Rev.2 10.62)
Piyasa Düzenleme 19 Nisan 2001 tarih ve 4634 sayılı Şeker Yasası şeker piyasasını düzenler. Arz / talep dengesinin tesisi, kotalar Şeker talebinin yerli üretimle karşılanması
Şekerler ve Şekerleme Ana hammaddeleri (yüzde elli ve üstü) şeker ve şekerler olan gıda ürünlerine şekerleme diyoruz. AB Ekonomik Faaliyetlerin İstatiksel Sınıflandırılması (NACE) sisteminde Gıda Sanayi (10) altında , 10.81 koduyla şeker imalatı, 10.82 koduyla kakao, çikolata ve şekerleme üretimi yer alıyor.
Şekerleme Sektörü Kapsamı Şekerleme (Confectionery Karşılığı) Sektörü; Çikolata ve Kakaolu Ürünler Çikolata Kaplamalı Ürünler Krem Çikolata ve Kokolin B. Şekerleme (Candy Karşılığı) Sert Şekerlemeler Yumuşak Şekerlemeler Hafif (havalandırılmış) Şekerlemeler Diğerleri C. Sakız - Balonlu - Balonsuz
Şekerleme Sektörel Büyüklük Dünya şekerleme pazarı 193.208,2 milyon dolar Çikolata pazarı : 107.412,8 milyon dolar Şekerleme pazarı : 59.391,1 milyon dolar Sakız pazarı : 26.404,4 milyon dolar Türkiye Şekerleme Pazarı : 2.215,6 milyon dolar Türkiye İhracat (1806,1704) : 881 milyon dolar Türkiye İhracat : 2.196,7 milyon dolar
KİM NE TÜKETİYOR 1. B.Avrupa 58.024,2 milyar dolar 2. K. Amerika 37.530,1 milyar dolar 3. Asya Pasifik 36.146,3 milyar dolar 4. Latin Amerika 25.235,4 milyar dolar 5. D. Avrupa 22.675,4 milyar dolar 6. O.Doğu , Afrika 9.218,2 milyar dolar 7. Avustralya 4.315,7 milyar dolar
Tüketimin çok olduğu coğrafi bölgelere mi? Nereye İhracat ? Tüketimin çok olduğu coğrafi bölgelere mi? Tüketimin az olduğu coğrafi bölgelere mi? Tek kriter yeterli değil, bazen yanıltıcı !
Sektörel Hedeflerimiz (2023) Türkiye Cumhuriyeti 2012 yılı sektör bazlı ihracatımız; 137.601,641 milyon dolar Türkiye Cumhuriyeti 2023 yılı ihracat hedefi 500 milyar dolar Artış Oranı : 3,63 Kakaolu Ürünler (G.T.İ.P No: 1806) 2012 ihracatı 478.7 milyon dolar , 2023 hedefi 1.238,0 milyon dolar Artış Oranı : 2,6 Şekerlemeler (G.T.İ.P No: 1704) : 2012 ihracatı 282,3 milyon dolar, 2023 hedefi 1.100,0 milyon dolar Artış Oranı: 3,9
SOFİSTİKE ÜRÜN GEREK , YETMEZ! Şekerleme ürünlerimizin ortalama ihracat fiyatı 2.91 USD/kg İthal ettiğimiz ürünlerin fiyatı 4,69 USD/kg İhracat sofistike ürünle zenginleştirilip , Marka-İnovasyon – Verimlilik üçlüsüyle rekabetçi kılınacak.
Gelenekten Geleceğe - Şekerleme Osmanlı’dan gelen geleneksel zanaat - 1990’lı yıllar uyanış ve saldırı - 2000’li yıllar çeki düzen verme - Küresel kriz ve artan kırılganlıklar
İç pazarda pahalıya tüketiyoruz! 02.10.2013 indirimli market şekerleme fiyatları Madlen 9.26 USD/kg Lokum 4.35 USD/kg Draje 9.87 USD/kg Jöle (Amb.) 4.21 USD/kg Tablet Çikolata 5.0 USD/kg
Ortak İki Risk Devlet ve yerel yönetimlerin düzenlemelerinin artması ve yaygınlaşması ile daha fazla yaptırımlara maruz kalma olasılığı. Gelişmekte olan pazarların yerel istihdamı arttırmak için piyasaya girişte çıkardıkları teknik engeller ve güçlüklerin giderek artması.
Özgün Riskler Operasyonel Riskler : Müşteri talepleri Tedarik Kalite Finansal Riskler Piyasalardaki kırılganlıklar Kredi maliyetleri Sermaye yetersizliği Hukuki Riskler Kayıtdışılık Haksız rekabet Fikri haklar ihlali Bilgi Teknolojileri Kullanımda gecikme e-ticaret
Fırsat Geleneksel birikim , girişimcilik yanımız
Fırsat Verimlilik temel sorun alanımız, bir göz atsak !
Demografik Değişim Demografik değişim her ülke pazarı için bir fırsattır. İncele Araştır Yakala
Yükselen Yıldız Türkiye Türkiye yakalamış olduğu istikrar ve ekonomik başarı ile güven veriyor. Rüzgarı arkana al, Türk Malı imajıyla riskleri fırsata çevir. Kısa vadeli bakma, sürdürülebilirliği benimse.
TEŞEKKÜRLER Tatlı Yiyelim , Tatlı Konuşalım Bilmeden Konuşmaktansa Susmanın Erdem Olduğuna İnanarak ! TEŞEKKÜRLER