MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
HABER YAZILARI.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya ve Meslek Ahlak İlkeleri -
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
İNGİLİZCE PROJE ÖDEVİ HazIrlayan:onur rahman gürcan SInIf:9-e no:1106 konu:Simple present tense.
ÜNİTE: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU: KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
 BİLFORCE; hızla dönen ve gelişen dünyada, baş döndüren teknolojik gelişimlerin en temel dinamiği olan Bilişim ve Yazılım sektöründeki.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
ÇİVİ METNİ İŞLENİŞ SUNUSU
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
MESLEKİ ETİK Çevre Etiği Prof.Dr. Fatih M. Botsalı MK MK
İletişim ve Kitle İletişim Araçları
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
MESLEKLER Hazırlayan: musa bayraktar. MESLEKLER AVUKAT GAZETECİ HALKLA İLİŞKIİLER.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Düzey B1&B2 Υποέργο Τουρκικής 08 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 8 Υποέργο Τουρκικής 08 Επιμόρφωση νέων αξιολογητών και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την εξ αποστάσεως.
MAVİ BAYRAK PROGRAMI’NDA ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİLİNÇLENDİRME
Aileler için bir kültür kaynağıdır Çocukların düşünce alanını genişletir Çocukları düşünmeye teşvik eder Çocukların estetik zevklerini geliştirir Çocukların.
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Westley ve maclean kuramı
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Esra erarslan Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
ŞİDDET NEDİR???.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Ortaklık Kurma Kütüphan-e Türkiye Tanıtım Çalışma Grubu Ankara, Ağustos 2015.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
ÖĞR. GÖR. MEHMET AKİF BARIŞ
Haber fotoğrafı.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
MESLEKİ ETİK ŞUBAT 2015 TOPLUMSAL YOZLAŞMA Mehmet ERDEM.
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
KİRALIK EMLAK.
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
  Bir görüşü savunmak, bir düşünceyi kanıtlamak veya bilgi vermek amacıyla yazılan yazılara makale diyoruz.  Makale bir gazete yazısıdır.  Gazete.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
HABERİN NİTELİKLERİ DOĞRULUK
HABER NEDİR? İngilizcede haber anlamına gelen NEWS sözcüğü: North, East, West, South sözcüklerinin baş harflerinden oluşur.
SAĞLIKTA ALGI YÖNETİMİ
5.Sınıf KONUĞA İKRAM (Dinleme Metni) Hazırlayan: Ömer TÖK
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
Tanıtım Çalışma Grubu
ANKET HAKAN KALYONCU ESRA ŞEN BERKAY ÇAMLICA
METİN TÜRLERİ KATHARINA REISS.
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
BİLGE KADIN ARAŞTIRMA MERKEZİ
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Gözleme Dayalı Teknikler I
Sanat dikey düzlemde (paradigmatik) gerçekleştirilen bir yaratıcılıktır, bir farklılıktır. Bu da güncel, herkesin söylediğinden, yaptığından farklı bir.
Sunum transkripti:

MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -

Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

“Olay”ı “Haber” Yapan Ne? İlginçlik: Haberi yapılacak olayın alışılmışın dışında, ani, farklı, şaşırtıcı, ilgi çekici, beklenmedik vb. olması. Anlamlılık: Konunun muhabir, haber merkezi kadrosu ve medya kuruluşunun yöneticileri ile hedef kitle açısından anlamlı bulunması. Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

“Olay”ı “Haber” Yapan Ne? Önemlilik: Bir olayın, toplumsal, siyasal, ekonomik ya da kültürel yaşamı doğrudan etkilemesi, bu alanlarda herhangi bir gelişmeye veya değişime yol açması, sonuçlarının ya da etkisinin geniş olması. Uygunluk: Hedef kitlenin beklentilerine veya taleplerine uygun olması. Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

“Olay”ı “Haber” Yapan Ne? Yenilik: Haberi yapılacak konunun güncel, yeni ve taze olması. Kamu yararı: Haberin, okuyucunun, haberi yapan muhabir ile medya kuruluşlarının marazi merak duygularını tatmine yönelik değil de üstün ahlaki ve hukuki değerlerin korunmasına yönelik olması; toplumsal, kamusal bir yararının bulunması. Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haber Metninde Neler Var? Ne? Ne olmuş? Ne söylenmiş? Ne yapılmış? Nerede? Nerede olmuş? Hangi mekânda gerçekleşmiş? Ne zaman? Ne zaman olmuş? Nasıl? Nasıl meydana gelmiş? Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haber Metninde Neler Var? Niçin/Neden? Bu olay niçin meydana gelmiş? Neden olmuş? Nereden? Haberin kaynağı kimdir? Haberin dayandığı kişi veya kurum kimdir? Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haber Metninde Neler Var? Nedir? Bu olayın anlamı nedir? Haberi yapan kişiye ulaştırılan bilgi ne tür bir sonuç doğurur? Haberin perde arkasındaki unsurlar nelerdir? Kim? Kim yaptı? Kim söyledi? Başka kim vardı? Kime? Kime yapıldı? Kime söylendi? Başka kime? Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haberin Unsurları Mahreç Muhabir Kaynak Görüntü metin uyumu Nesnellik Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haberin Unsurları – Mahreç Haberin nerede ve hangi kurum adına yazıldığını gösteren bilgi. Örneğin “Ankara (A.A.)”. Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haberin Unsurları – Muhabir Haberin yazarı. Örneğin “Ali Sevimliyüz” Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haberin Unsurları – Kaynak Haberin alındığı kişi veya kurum. Örneğin “Genel Müdürlük yetkililerinden Mehmet Tamyol’un verdiği bilgiye göre…”. Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haberin Unsurları – Görüntü Metin Uyumu Basılı medyada fotoğraf-haber metni uyumu. Televizyonda ise haber metni ile görüntü arasındaki uyum. Farklı kaynaklardan yararlanılmış olması. Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları

Haberin Unsurları – Nesnellik Haberde yer alan temel soruların cevaplarının herhangi bir yargı ifade etmeden verilmesi Haberle ilgili tarafların hepsinin görüşlerine yer verilmiş olması. Haberde olumlu veya olumsuz sıfatlar kullanılmamış olması. Medyayı Tanımak – Haber ve Unsurları