Ölçüm Sistemleri: Organizasyon Misyonunu Performansa Çevirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Performans Değerlendirmesi
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
2. Ankara çağrI merkezİ konferansI - KAMU
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
 Bu yıl, 11 kategori arasından en fazla (+1 Jüri Özel ödülü) olmak üzere en fazla 4 kategori ile katılabilirsiniz.  Başvuru yapılan her kategori.
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Metron eğitim araştırma prom gıda tur ltd şti
Top Management Program in Logistics & Supply Chain Management (TMPLSM) Üretim ve Operasyon Yönetimi 5: Kapasite.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Dünyada Devekuşu Üretimi ve Ticareti Akademi Teknoloji Üretim Danışmanlığı Ekim 2004 ÜRGÜP Hakan YILDIZ Hakan YILDIZ.
iPara Üyeliksiz Ödeme Altyapısı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Prof.Dr.Hüseyin BAŞLIGİL 2012
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
ALTI SİGMA Ve KALİTE KAVRAMI.
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS YÖNETİM SİSTEMİ. Amacımız Sistem : Değerlendirme sistemine sistematik, kirterleri tanımlı bir yaklaşım sağlamak. Çalışanların hangi kriterlere.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
PERFORMANS NEDİR? Performans, genel anlamda amaçlı ve
STRATEJİK PLANLAMA.
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Pazarlamada Kontrol, Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama Ahlakı
Toplam Kalite Yönetimi
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Bölüm 8: KKP Proje Yönetimi Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
BALANCED SCORECARD Dr. İdil V. EVCİMEN Ar. Gör. Cihangir GÜMÜŞTAŞ Gözde GENÇSOY H.Hande ERKAN Nilüfer BÜYÜKYILMAZ
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
LOJİSTİK PERFORMANS DEĞERLERME
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 6. Hafta Temel Stratejiler ve Alt Grupları Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
Süreç Hiyerarşisi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç Yönetimine Başlarken
Sunum transkripti:

Ölçüm Sistemleri: Organizasyon Misyonunu Performansa Çevirme

“Stratejilerin özü neyi yapmamayı seçmektir.” 4/3/2017 “Stratejilerin özü neyi yapmamayı seçmektir.” Michael Porter (c) Maria Rey-Marston, 2000-2005

“Sayılabilen her şey kayda değer değildir, kayda değer her şey sayılabilir değildir.” Albert Einstein

Carolina Garcia, 24 Şubat 2003’te Bloomington’da doğdu. Performans ölçümüyle ilk karşılaşma…

Hatırlanabilen ikinci performans ölçümü…

Görünen Gerçek Neden Ölçüm? Ne/Nasıl Ölçülmeli? Performans Yönetiminin stratejik değeri Ne/Nasıl Ölçülmeli? Dengelenmiş Hedef Kartı (Balanced Scorecard) SCOR Altı Sigma (Six Sigma) Aktivite bazlı Maliyet (Activity-based Costing) Toplam Kalite Yönetimi Toplam Maliyet Yönetimi ...

Rakamların Gücü 25 Temmuz 2000’de, Air France’a ait bir Concorde Jeti kalkıştan kısa süre sonra, bir tekerleğin patlaması ve uçağın yakıt tankına çarpması sonucu düştü. 113 kişi hayatını kaybetti. Bu, Concorde’ın 31 yıllık tarihindeki ilk ölümlü kazaydı. Günler içinde Concorde, Airbus’un gururu, sonsuza kadar yere çakıldı. Neden?

J. Magretta, N. Stone “What Management Is” Basit rakamlar gerçeklerle yüzleşmemize yardımcı olur ve olayları anlamımıza önsezilerden daha yardımcı olur. J. Magretta, N. Stone “What Management Is”

Continental Airlines: Stratejiyi ölçümlere çevirmek “Başarılı işlerin arkasındaki sır, herkes tarafından anlaşılan ve sürekli takip edilen bir kaç ölçümle izlenen bir stratejidir.” Greg Brenneman, Continental Airlines Eski Başkanı

Continental’ın Değişim Stratejisi 120 kişilik uçaklarda 30 kişiyle uçmayı bırak. İnsanları ve bagajlarını gidecekleri yerlere zamanında götür. Acıktıklarında onları doyur. İnsanların çalışmaktan zevk alacakları bir atmosfer yarat. Bu hedefleri performansa çevirmek için hangi ölçümler izlenmelidir?

Continental’ın ölçüm kriterleri Aylık yükleme faktörü Koltuk-mil başına düşen gelir Aylık tam zamanında teslim performansı Yanlış yönlendirilen bagajlar Çalışan devir hızı Hastalık nedeniyle iş kayıpları

Tasarım vs. Yapım

Göl evim… Aşağıdan yukarı yapım! Tasarım yok…

Gelecekteki göl evim.......

Öncelikle tasarıma para ödemeyi gerektirir

Mimari tasarım Konsept > Yukarıdan aşağıya Stratejik hedeflerle uyumlu Daha azıyla, daha fazlasını, daha iyisini ve hızlısını yapmak Yapım > Aşağıdan yukarıya Eklemek çıkarmaktan daha kolaydır Şeytan ayrıntıda gizlidir. Performans ölçümünün 3 boyutlu yapısını anlamak Performans ölçümü ve organizasyon tasarımı

Mimari Tasarım > Konsept Tasarım Uyum kritiktir. Yukardan aşağı bakış Hisse sahiplerinin hedeflerinden... …Forklift Operatörü faaliyetlerine 3 boyutlu bakış açısı 1. boyut Ölçüm Tipleri > Rekabetçilik 2. boyut Farklı bakış açıları > Farklı paydaşlar 3.boyut Hiyerarşik yapı > Çeşitli seviyelerdeki detaylar ve komplekslik düzeyi

Performans Ölçümleri Bazı Felsefeler Balanced Score Card (BSC) Altı Sigma Toplam Kalite Kontrol

Ortak Uğraş: İş Stratejisinin Uygulanması “ Etkin şekilde formule edilen stratejilerin sadece % 10’undan azı etkin olarak uygulanır” Fortune

Stratejik Uygulamalar için 4 Engel Vizyon Çalışanların sadece % 5’i stratejiyi anlar Şirketlerin 10’da 9’u stratejilerini hayata geçirmekte başarısız olurlar Çalışanlar Yöneticilerin sadece % 25’inin strateji ile ilgili güdüleri vardır. Yönetim Yönetim ekibinin % 85’i sadece ayda 1 saatten az zamanlarını strateji konuşmaya harcarlar Kaynak Organizasyonların 60% bütçelerini stratejilerle ilişkilendirmez Bugünün yönetim sistemleri durağan organizasyonların değişkenliği sürekli artan bir ortamda ihityaçlarının karşılanması için tasarlanmıştır. Taktikler için tasarlanmış bir sistemle stratejileri yönetemezsiniz.

BSC Hedefleri Vizyonu uygulamaya çevirin (yayılım) Mevcut ve gelecekteki perspektifler Finansal faktörler Ölçülemeyen faktörleride içerecek şekilde Mümkün olanları ölçülebilir kılın

Balanced Scorecard Finansal Performans Operasyon Verimliliği Müşteri Mevcut Müşteri Memnuniyeti İç Dış Uyum Yayılım Ölçüm Gelecek Ürün ve Süreç İyileştirme

Balanced Scorecard vizyon ve stratejinin operasyonel tanımlara indirilebilmesini sağlayan bir yapı sağlar Strateji Finansal Perspektif “Eğer başarırsak, ortaklarımıza nasıl görüneceğiz?” Müşteri Perspektifi “Vizyonumu gerçekleştirmek için, müşterilerime nasıl bakmalıyım?” Ölçmek, belirsiz koseptlerin anlaşılmasını sağlayan bir dil sağlar. Ölçmek, iletişim sağlamak içindir, kontrol etmek için değil. Strateji, bir grup neden sonuç ilişkisidir. İç Perspektif “Müşterilerini tatmin etmek için hangi süreçlerde başarılı olmalıyım” Organizasyonel Öğrenme “Vizyonumu gerçekleştirmek için, organizasyonum nasıl öğrenmeli ve gelişmeli?”

4/3/2017 Balanced Scorecard vizyon ve stratejinin operasyonel tanımlara indirilebilmesini sağlayan bir yapı sağlar Finansal “Eğer başarırsak, ortaklarımıza nasıl görüneceğiz?” Başlangıç değerler Amaç Ölçümler Hedefler Müşteri İç İş Süreçleri “Vizyonumuzu gerçekleştirmek için, müşterilerimize nasıl yaklaşmalıyız? Vizyon ve Strateji “Ortaklarımızın ve müşterilerimizi tatmin etmek için, hangi iş süreçlerinde iyi olmalıyız?” Başlangıç değerler Başlangıç değerler Amaç Ölçümler Hedefler Amaç Ölçümler Hedefler Öğrenme ve Gelişim “Vizyonumuzu gerçekleştirmek için, değişim ve gelişim becerilerimizi nasıl sürdürebiliriz?” Başlangıç değerler Amaç Ölçümler Hedefler (c) Maria Rey-Marston, 2000-2005

Bu iyi bir Balance Score Card mıdır? Finansal Müşteri Operasyonel Gelir Artışı Aynı mağaza satış artışı Stok devir hızı Harcamalar/Satışlar Oranı Satınalma sıklığı Aktivite başı birim sayısı Aktivite büyüklüğü Müşteri geri bildirimi İç İş Süreçleri Öğrenme ve Gelişim Kategori Pazar Payı Kategori Marjı Metrekareadım başı satışlar Kalite / Geri dönüşler Stokta yok durumu Çalışan Memnuniyeti Anketi Çalışan devir hızı Stratejik Yetkinlik Seviyesi Sistem vs. Plan

Bir Balanced Score kartı ölçümlerin listesinden daha öte bir şeydir… İyi bir Balanced Score Kart stratejinizin hikayesini anlatır.

Altı Sigma GE ve MOTOROLA gibi firmalar için bir din Çoğu insan için anlaşılması zor!

Altı Sigma, çabalarınızın ne kadarının hatasız üretime dönüştüğünü gösteren bir göstergedir. 1σ çıktılarınızın 68%’inin kabul edilebilir olduğunu gösterir. 3σ çıktılarınızın 97%’sinin kabul edilebilir olduğunu gösterir. 6σ, çıktılarınızın % 99.999997’sinin kabul edilebilir olduğunu gösterir. Diğer bir sözle, milyonda 3.4 hatalı operasyon Güvenlik söz konusu olduğuna havayolları, 6 sigmayı 2 milyonda 1 hata olarak kabul etmektedir.

99.9%’un kabul edilebilir bir kalite seviyesi olduğunu mu düşünüyorsunuz?

99.9% Hata Ayda bir saat güvensiz su içimi Günde 2 hatalı Chicago O’hare inişi Haftada 500 hatalı ameliyat Saatte 16,000 kayıp posta Yılda 19,000 düşük bebek Yılda 20,000 hatalı reçete Yılda 22,000 yanlış çek Yılda 32,000 kalp atış eksikliği

Altı Sigma tüm organizasyonlar için yüzlerce vaka için en dipteki sonuçları gösterir. % 98 hatayı azaltmak bize iş olarak neler getirir? Büyük bir teknoloji, medya ve finansal servis şirketi, 6 sigma uygulayarak fatura hatalarını % 98 oranında azaltarak, ödemelerini hızlandırdı ve üretkenliğini artırdı. Şirket aynı zamanda kontrat gözden geçirme sürecini ele alarak, pazarlıkları daha hızlı sonuçlandırarak, 1 milyon $’lık tasarruf sağlamıştır.

Kayıpları azaltmak sonuçlarınızı nasıl etkiler? Organizasyondaki bir çok sürece 6 sigma uygulamasının ardından, global bir otomotiv firması iş sonuçlarında 2000 yılında52 Milyon $’lık, 2001 yılında 300 Milyon $’lık bir iyileştirme sağladı. 2002 yılında ise bu rakamı 350 Milyon $’a yükseltti.

Üretim sürenizi azaltmak müşterilerinize daha iyi hizmet sunmanızı sağlar mı? Altı Sigma’nın yaratıcılarına göre, Motorola altı Sigma metodolojisini her birimindeki ürün tasarımı, üretim ve hizmet süreçlerine uyguladı. Bir örnekte bir ürünün üretim süresini 40 günden 1 saatten aza indirdik. Bir global üretim firması, Altı Sigma uygulayarak montaj hattındaki üretim kapasitesini ikiye katladı. Bir tesiste, enerji maliyetlerinden 300.000 $ tasarruf sağladı. Bir başkasında planlanmış 500.000$’lık harcamayı ortadan kaldırdılar.

24 ayda müşteri tatminin % 25 ne artırabilir? Günde 15 Milyon adet işlem gerçekleştiren büyük bir finansal servis firması Altı Sigma ile bunu başardı. Müşteri tatminindeki artışla, şirket yeni müşteri sayısını 6 kat artırdı, toplamda işini % 26 artırdı.

Toplam Kalite Yönetimi “Bağımsız Faaliyetlerin Kombinasyonu” Mükemmel işlemlerin olasılığı…

Doğru olarak sisteme girilmesi Uygun stoğun bulunması Mükemmel bir sipariş yüklemesinin olasılığı 8 bağımsız olayın çarpımından oluşmaktadır. Tüm lojistik fonksiyonlar ve KPI’da temsil edilmektedir! Doğru olarak sisteme girilmesi Uygun stoğun bulunması Doğru üründen doğru miktarda olması Hasarsız olması Zamanında ulaşması Doğru lokasyona ulaşması Elektronik olarak iletilmesi Faturalama ve tahsilar hatasının olmaması Mükemmel: 97% 80% 95% 96% 72% 94% 89% 93% 48%

Performans misyonun doğru olarak hayata geçirilmesi ile ilgilidir. Misyon olmadan performanstan bahsetmek mümkün değildir. J. Magretta