YUSUF MOL 261632.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ
Advertisements

Şule Ötken Altındağ RAM Ar-Ge Birimi
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman Yönetimi; Zamanı olabildiğince etkili olarak kullanma ve denetleme sistemi olarak tanımlanır. Bir başka tanıma göre zaman yönetimi,
Dr. Berna Bridge Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi
ZAMAN YÖNETİMİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğretim Planlaması.
Ünitenin Amaçları Yönetim süreçleri açısından zaman yönetiminin önemini bilebilme Zamanın kendine özgü yönlerini bilebilme Bireysel ve kurumsal zaman yönetimine.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
MERHABA.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
AİLE KATIMI YAKLAŞIMLARI
Etkin Çalışma Yöntemleri.
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
MERHABA.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Şule Ötken Altındağ RAM Ar-Ge Birimi
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Öğretİmİn PlanlarI.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
HAZIRLAYAN SEVDA DEMEZ.
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
SINIF YÖNETİMİ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
SINIF YÖNETİMİ.
ZAMAN YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ZAMAN YÖNETİMİ.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Öğretimin Planlanması
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

YUSUF MOL 261632

ZAMAN YÖNETİMİ

ZAMAN NEDİR? Paha biçilmez kıt kaynak,.. İş yapabilmek için gereksinim duyulan süre Yaşama değer katar

Yönetimin işlevleri ve zaman Yönetim: kaynakların topluluğun amacına yönelik kullanılması. Toplulukların yürütme işlevlerini de üstlenen sistemdir. Toplulukların amaçlarını gerçekleştirmek için yapılan faaliyetlerdir. Görevleri ve süreçleri de kapsar. Görevlerinin devamlılığı topluluğun düzenini sağlar.

Atalarımız; « vakit nakittir» demiş, İş doğru yapmaktan çok doğru işi yapmak önemlidir Zamanın boşa gitmesini önlemek planlı çalışmayla olur Takvim düzeni herkes için aynı olsa da, zaman herkesin içinde başka türlü ilerler. ada işlerimizi öncelik sırasına göre koymalıyız

ÖLÇÜLEBİLİRLİK AÇISINDAN ZAMAN TÜRLERİ Zaman ölçülebilirlik açısından nesnel ve öznel zaman biçiminde iki grupta toplanır; 1.Nesnel zaman: Ölçülebilen zamandır 2. Öznel zaman: Bireye göre hissedilen veya algılanan zaman

Zamanın Kendine Özgü Yönleri(Özellikleri) 1-Zaman Herkese Eşit Dağıtılmış Kıt Bir Kaynaktır: Zaman istenildiğinde istediğimiz kadar bulunmadığından kıt bir kaynaktır. Irk, din vb. farkı olmadan bütün insanlara eşit dağıtılmıştır. Sınıf yönetimi açısından;her öğretmene kırk beşer dakikalık dilimler halinde eşit dağıtılmıştır

2)Zaman geri döndürülemez: Zaman makinemiz yoksa geçmişe gitmek imkansızdır. Yapmış olduklarımız tekrar incelenip,üzerinde çalışılabilir. Zaman ise tekrar geri gelmez. Bu nedenle;Sınıf yönetiminde zamanı planlı kullanmak gereklidir.

3-Zaman Biriktirilemez: Zaman anında kullanılabilen bir kaynaktır. Para, altın vb. nesneler gibi biriktirilemez. Sınıf yönetimi açısından;işleri, ertelemeden, üşenmeden, geciktirmeden bir plana bağlı olarak yapmak gerekir.

4- Zaman Alınıp Satılan Ticari Bir Meta Değildir: Zaman kıt bir mal olmasına rağmen diğer mallar gibi ticari özellik göstermez. İstenildiğinde alınamaz, satılamaz ve ödünç verilemez Bu nedenlerden dolayı zamanımızı akılcı kullanmalı ve işbirliğine önem verilmelidir.

5- Zaman Çoğaltılamaz: Zaman üretim mallarından farklı olarak bulunup çoğaltılamayan özelliğe sahiptir. Zamanın çoğaltılamaması kullanımında daha planlı , akılcı olmayı ve ayrıca yer yer yetki devriyle çalışmayı gerektirir.

6) Zaman yönetimi karar ve planlama ile ilgilidir Zaman asla geri döndürülemez ve tekrarlanamaz. Zaman yönetimi doğru kararı doğru zamanda vermekle başlar. Plansız çalışmak plan yapmamak başarısızlığı getirir.

KONU: ZAMAN YÖNETİMİNDE YAKLAŞIMLAR MEHMET MAYDA 261401 3/B

ZAMAN YÖNETİMİNDE TEMEL YAKLAŞIMLAR 1 Kendini toparla yaklaşımı 2 Savaşçı yaklaşımı 3 Hedef yaklaşımı

4 ABC yaklaşımı 5 Sihirli araç yaklaşımı 6 101 yaklaşımı

7 Kendini akıntıya bırak yaklaşımı 8 İyileştirme yaklaşımı

KENDİNİ TOPARLA YAKLAŞIMI Bu yaklaşım zaman yönetiminde ortaya çıkan sorunların bir kısmının hayatımızda ki düzensizlikten ortaya çıktığını savunur.

Bu yaklaşım 3 alandaki düzenlemeye odaklanır. 1.Nesneleri düzenleme 2.Görevleri düzenleme 3.İnsanları düzenleme

Bu yaklaşım hayatımıza tertip ve düzen getirir. Herkesin yapacağı görevler açıkça bellidir. Zayıf yönü ise düzen oluştururken düzen sağlanması ile oluşacak hedefin yerini düzen alabilir.

SAVAŞÇI YAKLAŞIM Temel felsefesi zamanın korunması ve üretim üzerine odaklanmaktır. Bu yaklaşımda kendimiz haricindeki insanlar zamanımızı çalan hırsızlar olarak görülür.

Kendimizi korumak ve bağımsız çalışmak için zamanımıza sahip çıkmak esastır. Teknikleri; Kendini yalıtmak Yalnız kalmak Yetki devretmek

HEDEF YAKLAŞIMI Bu yaklaşım ‘ne istediğini bil, başarmak için zaman harca’ der. Uzun, orta ve kısa vadeli hedefler doğrultusunda motive etmek esasına dayanır. İnsanları dağınıklıktan ve karamsarlıktan kurtarır. Dezavantajı ise insanların ulaştıkları hedef ile harcadıklarını emeğin arasında uçurum olmasıdır.

ABC YAKLAŞIMI İstediğimizi yapabiliriz ama her şeyi yapamayız. Önemli işleri üzerine yoğunlaşmayı önemsiz işlerle vakidin kaybedilmemesi gerektiğini savunur.

SİHİRLİ ARAÇ YAKLAŞIMI Bu yaklaşım bize doğru aracın kullanılmasının yaşam kalitesi yaratma gücü vereceği varsayımına dayanır. Sistem yada yapıların başarılı olabilmemiz için ve zamanı daha iyi kullanabilmemiz için bir fırsat olduğunu vurgular.

101 YAKLAŞIMI Zaman yönetiminin temelinde muhasebe yada kelime işlem gibi bir beceri olduğunu söyler.

Bu yaklaşıma göre etkili olabilmek için; Bir planlayıcı yada randevu defteri tutma. Yapılacak işlerin listesini oluşturma. Hedef belirleme esas alınır.

KENDİNİ AKINTIYA BIRAK YAKLAŞIMI Yaşamın kendi akıntısına kapılmayı öğrenip yaşamın doğal ritmine dönmek temel felsefedir .

İYİLEŞTİRME YAKLAŞIMI Temel düşüncesi kendi amacına aykırı yada işlevsiz zaman yönetimi davranışları şeklinde kendini gösteren yaklaşımdır. Birey erken yaşta rol öğrendiğinden mükemmeliyeti tavır takılır. Her şeyi mükemmel yapmak için fazla zaman harcar. Birey çevresine karşı hoşa gitme amacı taşır.

Dinlediğiniz için teşekkürler…

KONU:SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ VE DERSTEN ÖNCE ZAMAN YÖNETİMİ HAZIRLAYAN:HALİL AYIK 3\B GECE 261619

Sınıfta zaman yönetimi Amaç:eğitim amaçlarının gerçekleştirilebilmesi için ders süresini verimli kullanmaktır. Zamanın etkili yönetimi öğrenciye ve öğretmene yarar sağlar. Dersin etkililiği öğretmenin zamanı kullanımına göre değişir. Etkili zaman yönetimi düzenli ve dengeli çalışmaya yöneltir

Sınıfta zaman yönetimi üç süreç içerir: Derse hazırlık Öğrenme ve öğretme etkinliklerinin uygulanması Değerlendirme

Zaman yönetiminde iyi değerlendirme öğretmene bağlıdır. Zaman yönetimini uygulamada en etkin rol öğretmenlerindir. Öğrenme öğretme sürecinin amacına yönelebilmesi için sınıf yönetiminin belli kurallara dayanması gerekir Ders araç gereç ve kaynakların yerli yerinde olması ders esnasında zaman tasarrufu sağlar. Sınıf yönetiminde etkili zaman kullanımının en kritik boyutu derste zaman kullanımıdır.

Dersten Önce Zaman Yönetimi Zaman yönetimi dersten önceki hazırlıklarla etkili kılınabilir. Öğretmen o günkü ders planını ve kurgusunu önceden planlamış ve zihninde tasarlamış olmalıdır.

Plan Yapma Plan yapma ve hazırlık etkili ders için zorunludur. Sınıf Kurallarını Belirleme ve Açıklama Sınıf yönetiminin kuralara dayanması öğrenme öğretme sürecini amacına yöneltir. Ders Araç Gereç ve Kaynakların Hazırlanması Dersin akışını düzenler ve arananın kolay bulunmasıyla zamandan tasarruf sağlar.

ADI : SERKAN SOYADI: TÜRKMEN SINIF: 3/B NO: 261640 KONU: Derste Zaman Yönetimi Ve Sınıfta Etkili Zaman Yönetimi İçin Öneriler

SINIFTA ZAMANI ETKİLİ KULLANMAK… DERSTE ZAMAN YÖNETİMİ SINIFTA ZAMANI ETKİLİ KULLANMAK… Program Hazırlamak Ders Öncesi Hazırlık Ders İçi(Uygulama)

DERSTE ZAMAN Ayrılmış Zaman Öğretim Zamanı Meşgul Olunan Zaman Akademik Öğrenme Zamanı

AYRILMIŞ ZAMAN Konu İçin Ayrılan Süre Ör: Komşu Ülkeler Önemi: Pozitif İlişkiler

2.ÖĞRETİM ZAMANI Görevlerin Tamamlanması ve Ders Yoklama Herhangi Bir Sorun Aksaklıklar

3.MEŞGUL OLUNAN ZAMAN Öğrencinin Derse Katıldığı Bölüm Güdülenmenin Sağlandığı Vakit Öğretmenin Bakışı, Tavrı Sürenin Kullanımı ve Tespiti

4.AKADEMİK ÖĞRENME ZAMANI Etkinlikler ve İşle Meşgul Olma Öğretmenin Etkisi En Verimli Zaman Sıkılma, Yorulma

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN ÖNERİLER Derse Planlı ve Hazırlıklı Gidiniz Plansızlık Başarısızlığın Planıdır Planın Kontrolü uygulanabilirliği Öz Eleştiri(Plan) Derse Zamanında Giriniz Erken Çıkmayınız

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN ÖNERİLER Akademik Öğrenme ve İyi Kullanma Sınıf Kuralları Ve Öğrenciler Kuralları Uygulatma Olumlu Bir Hava(Motivasyon) Araç Gereçlerin Kullanımı

SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ İÇİN ÖNERİLER Farklı Tekniklerin Kullanımı Öğrencilerle İletişim Duyurular(Diğer Ders Yokum) Sınıfta Zaman Tuzağı Dersi Olumlu İletilerle Bitirme