Veri Kaynakları, Göstergeler ve Veri Kaynak Matrisi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Uluslararası örnekler; İsveç Visa Paajanen,
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
3. Hafta: Kurumların raporları & izlemesi
Temel Planlama Dokümanlarının Sonuç Oryantasyonu Hakkında Yorumlar.
İş Tanımı Hazırlama Kılavuzu
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
İzleme - göstergeler AB Eşleştirme Projesi, Ankara 5. Ders Haftası Carin Lindqvist-Virtanen Genel Müdür Yardımcısı Sigorta Bölümü.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı TÜBİTAK TEYDEB... Firma düzeyinde katma değer oluşturanların, Ar-Ge ve yenilik çalışmalarını.
İstatistik Kavramı İstatistik; kesin olmayışlığın ışığı altında karar verme tekniğidir. Ana kitle hakkında örneklem yardımıyla tahmin çalışmalarıdır. Kitle.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
ERİŞİLEBİLİRLİK Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
Performans Göstergeleri
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
Ar – Ge Yardımı İstek Formu Dönem Raporu Hazırlanması
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
Stratejik Yönetim.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Finlandiya’da raporlama sistemi ve denetim Visa Paajanen.
STRATEJİK PLANLAMA.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Makine Öğrenmesinde Yeni Problemler
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
YATIRIM PROJE TEKLİFİ NASIL HAZIRLACAK?
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
TEKNOLOJİK ÜRÜN YATIRIM DESTEK PROGRAMI (TEKNOYATIRIM) 1.
İ ve D planı nedir. İ ve D çalışmasını Organize Etmek Bir İ ve D sistemi – Bir bütün olarak 12 bileşen – Ulusal düzeyde geniş bir vizyon oluşturur Bir.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

Veri Kaynakları, Göstergeler ve Veri Kaynak Matrisi

Veri Yoksa, İ ve D de Yok! Bedenimiz için kan ne kadar önemli ise, İ ve D için de bilgi o kadar önemlidir. Sistemin yakıtıdır. Göstergeleri belirlemek çoğu zaman daha kolaydır. Göstergelere ilişkin veri olduğundan emin olmak o kadar kolay değildir. Üç Kilit husus: Veri kaynakları nelerdir? Ne tür göstergeler en yararlıdır? Veri kaynak matrisi nasıl hazırlanır.

Başlıca Veri Kaynakları Rutin İzleme Sistemleri Faaliyetler ve çıktılara ilişkin program bilgileri Genelde hizmetin sunulduğu noktada başlar Örn. Sağlık kuruluşlarına başvuru verileri veya il bazında yol koşulları hakkındaki veriler. Gerçek harcamaların raporlandığı sistemler de çok faydalı bir kaynaktır. Bazı durumlarda İ ve D şampiyonları bu rutin sistemlerin yetersiz olduğunu görürler. Bu durumda daha da geliştirilmiş bir rutin izleme mi planlanmalı ve uygulanmalıdır (bakınız Bölüm 7, kısım 6) – cevap evetse bu İ ve D Planının maliyetine dahil edilmelidir.

Veri Kaynakları (2) Periyodik Araştırmalar Özel amaçlı araştırmalar Ülkelerin çoğunda periyodik olarak hanelerde araştırmalar yapılmaktadır – Demografik ve Sağlık Araştırması Geçim Standartları Ölçüm Araştırması Gelir/Tüketim Araştırmaları Özel amaçlı araştırmalar Ulusal düzeydeki İ ve D sistemlerinin liderleri bazen araştırma sonuçlarına ilişkin özel bilgilere ihtiyaç duymaktadırlar. Bazı durumlarda, özel amaçlı nüfusa dayalı araştırmalar tasarlanması ve yapılması gerekmektedir. Müşteri Memnuniyetini Unutmayınız!!

Veri Kaynakları (3) İ ve D için ve/veya kurumlar arası erişebilir veriler için faydalı olabilecek veri tabanları. Bakanlıklar çoğu zaman ilişkili veri tabanları geliştirerek erişebilirliliği artırmak için aktif bir şekilde çalışmaktadırlar. IT’deki yenilikler erişimde devrim yapmıştır yenilikleri (GIS kullanımı, mobil teknoloji IT’nın sunduğu lüzumlu lüzumsuz bilgiler, kullanıcılarda kafa karışıklılığına yol açmamalıdır.

Veri Kaynakları (4) Spesifik Araştırma ve Değerlendirme çalışmaları/araştırmaları İ ve D şampiyonları için kilit rol , devam eden araştırma ve değerlendirmelerin belirlenmesi ve envanter olarak hazırlanması, Çoğu zaman, bilinenden çok daha fazla araştırma ve değerlendirme vardır. Temel koşulların tahmin edilmesi için faydalı bir kaynak olabilir.

Göstergelerin seçilmesi: bazı genel hususlar En yaygın hastalık: gösterge enfeksiyonu! Ne kadar? Gösterge sayısından çok, mevcut veri kaynakları açısından düşünün. Tanımlar her zaman açık ve net bir paydayı kapsamalıdır. Ham sayının anlamını değerlendirmede yardımcı olur. Tanımlar, hem sağlayıcılar hem de kullanıcılar açısından anlamlı olmalıdır.

Gösterge Seçimindeki Kriterler Ölçülebilir Numerik – çoğu zaman nitelik içeren bilgilerle tamamlanır. Güvenilir Tekrarlanabilir, farklı kişiler tarafından aynı şekilde ölçülebilir. İlişkili İlgi duyulan programa atfedilebilir/ilişkilendirilebilir. Yönetim için faydalı Net anlam, fikirleri destekler Doğrudan İlgi duyulan konunun sonucu ile net ve anlaşılır bir ilişkisi vardır. Hassas İlgi süresince değişmesi muhtemel. Tepkisel Eylem ile değiştirilebilir. Bölünebilir Bölge, yaş ve cinsiyete göre ayrılabilir. Pratik Makul maliyetle uygun zamanda toplanabilir. (pp 179-181)

İyi bir gösterge….. VEYA söbgz… nieyi… Netlik (Belirsiz Olmamak) İlişkili (Konu için gerekli olmak) Ekonomik (Maliyet Uygunluğu) Yeterli (Performans değerlendirmesi için gerekli temeli sağlamalı) İzlenebilir (Bağımsız değerlendirmeye uygun olmalı) Spesifik (Belirsiz olmamalı) Ölçülebilir (Ölçüme uygun olmalı) Başarılabilir (Başarılabilir hedefler olmalı) Gerçekçi (Sonuçla bağlantılı) Zaman sınırlı (Zamanlı ilgili hedefler olmalı)

Kaç gösterge yeterlidir? Genelde verilen dört tür tavsiye: “30” (yani spesifik bir numara) “Uluslar arası kılavuzlardakilerden sadece birini seçin” “Gösterge sayısı fark etmez, veri kaynağı sayısı fark eder.” Kusek ve Rist’in önerisi: “soruya yanıt veren asgari sayı: Sonuç elde edildi mi/başarıldı mı? Başarılı olduğumuzu nereden anlarız? ”

Tam bir Sonuç Çerçevesinde bir Veri Kaynak Matrisi olmalıdır. Kapsanan Zaman süreci Duyurma tarihi Sıklık Sorumlu entite Hazırlılık durumu Rutin Veri Kaynakları Harcama Raporu Mali yıl 1 Ocak Yıllık Hazine? Mevcut, kullanılabilir Hizmet Sunum Raporları 3 ay Her üç ayın son 4 haftası içersinde Üç ayda bir İcra birimi Unit Zamanında mı nitelikli mi diye izlenebilir. Periyodik Araştırmalar DHS 2005-2010 Xx, 2010 her 5 yıl TURKSTAT? Yolda Araştırma ve Değerlendirme Çalışmaları

Veri Toplam Zaman Dilimi Veri Kaynakları Türleri Gösterge Türü Veri Toplam Zaman Dilimi Veri Kaynakları Türleri Girdi/ Süreç Sürekli Eğitim veya diğer kamu hizmetleri ile ilgili istatistik gibi rutin veri kaynakları Okullar için geliştirilen eğitim malzemeleri hakkında rutin izleme gibi rutin veri kaynakları Çıktı Üç ayda bir, altı ayda bir, veya yıllık Eğitim veya diğer kamu hizmetleri ile ilgili istatistik gibi rutin veri kaynakları. Öğretmenin devamsızlık ile ilgili tuttuğu rutin izleme verileri gibi rutin veri kaynakları Çıkış mülakat araştırmalar ı gibi periyodik veri kaynakları Sonuç 1 ila 3 yıl Nüfusa dayalı araştırmalar gibi periyodik veri kaynakları Özel araştırmalar gibi veri kaynakları Etki /Amaç 2 ila 5 yıl Araştırmalar gibi periyodik veri kaynakları

Tartışmak için bazı sorular Benim bakanlığım hangi kaynakları zaten kullanmaktadır? Veri Kaynak Matrisine hangi raporlama sistemlerini dahil edebiliriz? Gelişmiş Rutin İzleme raporları için hangi kaynaklara ihtiyacımız vardır? Bilgi üretimini nasıl izleyebilir ve uyarabilir/teşvik edebiliriz?