ANKARA BAROSU ARTVİN BAROSU MÜCADELEMİZE VERDİĞİ DESTEK İÇİN ANKARA BAROSU’NA ŞÜKRANLARIMIZI SUNARIZ
Eddie Adams’ın Pulitzer Ödüllü Fotoğrafı “Bu güne kadar hiçbir savaş, Vietnam Savaşı gibi fotoğraflanmadı ve bundan sonra hiçbir savaş da fotoğraflanamayacaktı.” diyordu Eddie Adams. Vietnam’da çok sayıda önemli ve tarihe geçecek nitelikte fotoğraf çekmişti fakat bir tanesi Vietnam denilince akla ilk gelen birkaç kareden biridir. Viet Cong (Vietnam Halk Ordusu) tarafından Güney Vietnam güçlerine ve ABD askerlerine karşı başlatılan ve Tet Offensive diye bilinen saldırının ikinci gününde (1 Şubat 1968) Güney Vietnamlı general Nguyen Ngoc Loan sürüklediği Viet Conglu yüzbaşı Nguyen Van Lem’e tabancasını doğrultur.
Eddie Adams’ın Pulitzer Ödüllü Fotoğrafı Eddie Adams önce bunun sıradan sorgu yöntemlerin-den biri olduğunu düşünür ve bu anı fotoğraflamak ister. Fakat Loan hiçbir soru sormadan kısa sürede tetiği çeker. Adams o sırada ardı ardına fotoğraf çekmek-tedir. Kurşunun kurbanın kafasına girerkenki anı da yakalamıştır. Aynı zamanda bu inanılmaz an NBC televizyonunun kameramanlarınca da kaydedilmekteydi. Fotoğraf hızla tüm dünyaya yayılır ve savaşın ne kadar kirli bir iş olduğunun bir kere daha çarpıcı bir şekilde anlaşılmasını sağlar. Bu sayede başta ABD olmak üzere dünyanın sayısız yerinde Vietnam savaşının son bulması için gösteriler düzenlenir.
Bugün aktörler farklı ancak fotoğraf aynı Adams’a Pulitzer Ödülü kazandıran bu fotoğraf bugün Artvin’de çekiliyor. Aradan geçen 44 yıl sadece fotoğrafta yer alan aktörleri değiştirdi. Bugün, silah siyanür ve yaşam alanlarının yok edilmesi olarak değişmişken, silahı tutan el uluslar arası emperyalist sermayenin temsilcisi maden şirketi, kafasına silah dayatılan ve beyninden vurulmak üzere olan ise Artvin Halkı’dır. Cerattepe , yeni binyılın Vietnamı yapılmak istenmektedir.
Kevin Carter’ın Pulitzer Ödüllü Fotoğrafı Bir diğer Pulitzer ödüllü fotoğraf Kevin Carter’dan. 1994’te açlıktan ölmek üzere olan siyahi bir kız çocuğunun başında ölümünü bekleyen akbaba görülmektedir. Kızın birkaç kilometre ötedeki BM Yardım Kampına gitmek için çabaladığı sanılmaktadır. Bu anı fotoğrafladıktan sonra Carter küçük kıza kampa ulaşması için yardım etmemiş ve oradan uzaklaşmıştır. Yoğun eleştirilere maruz kalan Carter fotoğrafçı olduğunu, yardım görevlisi olmadığını söyleyerek kendisini savunduysa da ağır depresyona girerek, kendi vicdanına yenilerek intiharı seçmiştir. Bıraktığı notunda ölmek üzere olan çocukların peşini bırakmadığını belirtmiştir.
Yine aktörler farklı fakat fotoğraf aynı Bir öncekinde olduğu gibi aktörler değişse de fotoğraf yine aynı. Ölmek üzere olan çocuğun yerini bugün Artvin almış iken, çok uluslu emperyalist sermayenin temsilcisi Maden şirketi, Artvin’in başındaki AKBABA’dır. Fotoğrafı çektiği anda ölmek üzere olan çocuğun durumuna kayıtsız kalan Kevin Carter’in rolünü ise bugün ki siyasi iktidar üstlenmiştir. Artvin’in başına üşüşmüş olan AKBABA’ya yandaş olan siyasi iktidar, Kevin Carter’ın akıbetine uğrama ihtimalini düşünerek bu duruma kayıtsız kalma tavrını yeniden gözden geçirmelidir.
Jeff Widener’in Pulitzer Ödüllü Fotoğrafı Son Pulitzer Ödüllü fotoğrafımız Jeff Widener’den. “Meçhul Asi” olarak da bilinen Tank Man (Tank Adam) isimli fotoğraf. 5 Haziran 1989’da Beijing’deki Tiananmen Meydanı’ndaki Çin yapımı Type 59 tankları önünde tek başına durarak tankların geçişini engellemeye çalışması sırasında fotoğrafı ve videosu çekilen “Meçhul Asi” böylece uluslar arası kamuoyunda tanınmış kimliği tam olarak bilinmeyen kişidir. Bugün Artvin’i yok etmeye çalışanlar, taarruzlarını fotoğraftaki gibi tanklarıyla da yapsalar, Artvin Halkı aynı karşı duruşu sergileyecek, ASLA TESLİM OLMAYACAKTIR.