Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

SGB.NET’İN TEKNİK ALTYAPISI
Yazılım Geliştirme ve Java
'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
Yeni Bir Eğitim Teknolojisi:
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
MySQL Veritabanı Sunucusu ve MySQL Veritabanı Kullanımı
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
 Ofis dışından erişim  Kurulum gerekmez  Internet Explorer, Mozilla FireFox, Google Chrome, Safari üzerinden çalışma  Sade ve basit arayüz Web Avantajları.
İçerik Yönetim Sistemi (CMS)
Nedir? Türkiye PHP Grubu – Dokuz Eylül Üniversitesi
Web Host Manager (WHM) Nedir Ne İşe Yarar ?
Web Programlama Kursu Bu kurs ne değildir? Neyi amaç edinmiştir?
İNTERNET VE İLETİŞİM.
LEYLA BALIK TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2.SINIF (İ.Ö.)
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İşletİM SİSTEMİ NEDİR? İşletim sistemi bilgisayar donanımlarının birbirleri ile uyumlu bir biçimde çalışmasını sağlayan bir yazılımdır. İşletim sistemi;
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
ÖĞRENME NESNESİ Sibel SOMYÜREK.  Çeşitli öğrenme ortamlarında tekrar kullanılabilen küçük parçalara bölünmüş olan e-içeriklere öğrenme nesnesi denir.
CMS ve LMS.
WEB TASARIMINDA TEMEL KAVRAMLAR
CONTENT MANAGEMENT SYSTEM (İÇERİK YÖNETİM SİSTEMLERİ)
Açık Ders Malzemelerinde (ADM) Teknik Alt Yapı R. Orçun Madran
AĞ İŞLETİM SİSTEMLERİ Öğr. Gör. Mustafa SARIÖZ
Hazırlayanlar Seher Erdoğan Fatma Tapa E. Temuçin Örsdemir Ferdi Erdem
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Yavuz Seyhan Adem Ertaş Mustafa Tanış Zekai Çalışkan.
İNTERNET VE İLETİŞİM.
Erman Yukselturk1 PHP NEDİR? Scripting / Progralama dilidir (C’ye benzer) C ++ ortamında geliştirilmiştir Bedava / Açık Kod Hızlı, açık, dengeli (stable),
Yağmur Kocakır & Merve Taşcı & Elif Akyol ©
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
WEB PROGRAMCILIĞI.
KONGRE YÖNETİM SİSTEMİ MEHMET TURAN M. SERTAÇ KELEŞ.
İMRAN YÜCEL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Mobil Uygulama Geliştirme
Veritabanı Yönetim Sistemleri - I
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Office ile ilgili diğer bilgiler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT.
Bilgi Teknolojileri ve Eğitim Öğr. Mehme tAkif bARIŞ.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
Claroline açık kaynak kodlu bir e-Öğrenim ve eWorking platformudur. Eğitimcilere etkili çevrimiçi kurslar oluşturma ve web üzerinde ortak öğretim faaliyetlerini.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Emine TUNÇEL Kırklareli Üniversitesi Pınarhisar Meslek Yüksekokulu.
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
MOODLE Fuat ÇATALKAYA Uzaktan Eğitim Sistemi.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
haZIRLAYAN: ELİF KARAOĞLU
Web Tarayıcıları Kullanıcıların internete girmek içi kullandıkları yazılımlardır. Çıkış tarihine göre bazı web tarayıcıları : 1- Internet Explorer –
AYDIN ARIDURU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Server Yönetim Programları
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Kütüphan-e Türkiye Projesi BİT Yol Haritası
Genel PHP Akademik Bilişim 2003 Adana, Şubat 2003 Hidayet Doğan
Sunum transkripti:

Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni Moodle Nedir? Selçuk TURAN Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni Samsun, 2008

Moodle Nedir? Moodle, Uzaktan Eğitim sistemin kendi web adresinde (yani www.moodle.org) örneği görüldüğü üzere herkesçe kullanılabilecek bir çevrimiçi kurs yönetim sistemidir (course management system). Moodle kelimesi açılımı 'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment' olup Esnek (Modüler) Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı olarak çevrilebilir.

Moodle Genel Tasarım Özellikleri Moodle, bir kurs yönetim sistemidir. Kurs yönetim sistemi (Course management system -CMS) , eğitimcilerin çevrimiçi kurslar oluşturmalarına yardım etmek üzere tasarlanmış yazılım paketidir. Bu tür yazılım paketleri bazen Öğrenme Yönetim Sistemleri (Learning Management Systems - LMS) veya Sanal Öğrenme Ortamları (Virtual Learning Environments -VLE) olarak da anılmaktadırlar.

Moodle Genel Tasarım Özellikleri En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır. (Kurs sonunda yapılan tüm çevrimiçi anketlerde öğrencilerin hemen hepsi 1-2 öğrenci dışında sistemi kolay bulduklarını ifade ettiler.

Genel özellikleri Moodle, tamamiyle ücretsizdir. Sistem hem Windows hem de Linux sistemleri altında çalışmaktadır. Sistem, 50,000 öğrencili ve binlerce kursu barındıran Tek başına ticari paketlerle (www.webct.com ve www.blackboard.com) yarışmakta olup eğitim sektöründe büyük bir paya sahiptir. Çok büyük bir tematik topluluğa yani geliştirici ve son kullanıcı eğitmenlerden oluşan (yanlızca kendi sitesinde 100,000 kayıtlı üye) kitleye sahiptir.

Genel özellikleri 150 ülkede 70 dilde desteği mevcuttur. İstediğiniz dilleri seçebilirsiniz. İsterseniz tüm diller aynı anda (moodle), isterseniz 3 dili aynı anda (Uzaktan Eğitim) ve isterseniz tek dili (Sorular için) seçebilirsiniz. Geniş geliştirici kitlesi vardır. Geniş geliştirici kitlesi nedeniyle ürün yaşam çevrimi çok hızlıdır. Yani çok kısa sürede yeni sürümler geliştirilmektedir. Ücretsiz olduğundan test edici kitlesi çok geniştir.

Genel özellikleri Çoğu son kullanıcı hiç bir programlama ve veri tabanı deneyimine sahip olmadan kullanmakta. Sorun olduğunda sorunun giderilmesi ticari sistemlerden daha hızlı olmaktadır. (Tecrübeyle sabittir. Sonra örnekler verilecek) Açık kaynak kodlu sistem olduğundan Güvenlik açıklarının kapatılması ticari sistemlere göre çok daha hızlıdır. Sürekli olarak çok miktarda yeni özellik (blok veya modül) geliştirilmektedir ve ücretsiz olarak dağıtılmaktadır.

Moodle içindeki, sistem yöneticisini igilendiren bazı özellikler: Moodle, PHP desteğine sahip olan Unix, Linux, Windows, Mac OS X, Netware ve herhangi bir sistem üzerinde çalışabilir (hemen hemen hosting hizmeti veren tüm firmaları kapsamaktadır) . Moodle, modüler bir şekilde tasarlanmış olup pek çok seviyede işlevi ekleme veya kaldırma esnekliğine sahiptir. Moodle, bir sürümden diğerine çok kolay güncellenebilme özelliğine sahiptir. Bunu kendi içindeki sürüm tanıma mekanizması sayesinde gerçekleştirir. Uyumlu olan veritabanını tanıyarak ilgili veritabanı dosyalarını ve kendisini zamanla onarmaya izin verir.

Moodle içindeki, sistem yöneticisini igilendiren bazı özellikler: Moodle, yalnızca bir veritabanına ihtiyaç duyar (gerekliyse bu veritabanını diğer uygulamalarla paylaşabilir). Moodle, gelişmiş veritabanı soyutlama yeteneği sayesinde pek çok veritabanı yönetim sistemini desteklemektedir (Örneğin, Oracle altında Moodle kurmak isteyebilirsiniz) Tüm sürümlerde güçlü bir güvenliğe odaklı bir sistemdir. Tüm formlar kontrol edilir, veri geçerliği sağlanır, çerezler şifrelenerek yönetilir vs.

Moodle içindeki, sistem yöneticisini igilendiren bazı özellikler: Moodle, Sosyal oluşturmacı pedagojiyi (social constructionist pedagogy) benimsemekte olup etkinlik temelli eğitim, kritik yansıma ve hedef temelli eğitim gibi eğitim yöntemlerini desteklemektedir. Moodle, %100 online sınıflar için uygunluğu yanında yüzyüze eğitimi (senkron eğitim) destek amacıyla da kullanılabilir. Moodle arayüz olarak sadece basit, etkili, uyumlu, düşük teknoloji gerektiren bir internet tarayıcıya ihtiyaç duyar. Bir Internet Explorer, Firefox veya başka bir tarayıcı. Hepsi iş görür.

Moodle içindeki, sistem yöneticisini igilendiren bazı özellikler: Kurs listeleri sunucu üzerindeki tüm kursları konuk ya da başka gelişmiş erişim yöntemleriyle internete sunar. Google arama motoruna konuk rolüyle girip kurslarınızı indesklemesini sağlayabilirsiniz. Kurslar kategorilere ayrılıp üzerlerinde arama yapılabilir. Bir Moodle sitesi binlerce kursu içerisinde yönetebilir. Çoğu metin alanı (kaynaklar, forum iletileri, journal (yazı) girişleri vs içerisindeki WYSIWYG HTML editör ile düzenlenebilir. Çoklu-ortam kaynakları (örneğin Youtube videoları, Flash belgeler vs) sistem üzerinde kolaylıkla yönetilebilir.

Moodle’ın Güçlü Yanları Aşağıda eğitimcilerin Moodle Uzaktan Eğitim Sisteminin en güçlü özellikleriyle ilgili bazı fikirleri yer almaktadır. Sonuçlar Moodle anketlerinden elde edilmiştir. Moodle'ın en güçlü özellikleri nelerdir? Açık Kaynak kod olması, Çok sayıda geliştirici desteği, Çok sayıda kullanıcı desteği, Çok miktarda özellik olması, Bunu deneyerek ve öğrenerek görmek istiyorum,

Moodle Güçlü Yanları Moodle'ın en güçlü özellikleri nelerdir? kullanıcı kontrolleri, ücretsiz olması, geniş modül desteği, geniş destek, dinamik özellikleri, Sınav modülü, kullanıcı yetki temeli, etkileşim için gerekli olan araçlar(çevrimiçi sohbet, forum, mesaj panosu), Kolay kurulum, kullanım kolaylığı, sınav yapma.

KAYNAKÇA http://moodleturkce.blogspot.com/search/label/Moodle%20Tan%C4%B1t%C4%B1m (Gönderen Yeni Vizyon (New Vision) zaman: 20:47 )