Performans Göstergeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
OKULDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Menderes İlçe Stratejik Plan Hazırlama Ekibi
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
3. Sonuç Kriterleri Puanlama Matrisleri
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Bölüm 14 Stratejik Değerleme ve Kontrol
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Performans Göstergeleri
Performans Göstergeleri
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA SEMİNERİ 2. BÖLÜM
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
İsveç Yerel Yönetiminden Stratejik Planlama ve Performans Bütçeleme Örnekleri Per Molander Ankara, 11 Ocak 2005.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Gönen İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
MALİYETLENDİRME / BÜTÇE MAYIS MALİYETLENDİRME - BÜTÇELEME  Kuruluşun amaç ve hedeflerine yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek.
Yüksekova Cemal Sala İlköğretim Kurumu
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
YıllarTakdirTeşekkürOnur Belgesi ÖDÜL ALAN ÖĞRENCİ SAYILARI (TABLO-……) YıllarKütüphanedeki Kitap SayısıKütüphaneden Yararlanan.
Yıllar Disiplin kurulu toplanma sayısı Disiplin cezası alan öğrenci sayısı KınamaUzaklaştırma DİSİPLİN CEZASI.
Öğrenci / Kursiyer Sayısına İlişkin Bilgiler : 2011/ / /2014 KızErkekKızErkekKızErkek Öğrenci / Kursiyer Sayısı Toplam Açılan Kurslara İlişkin.
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Misyon: Örgün öğretimde yeteneğine göre öğrencilerimizi yönlendirebilme, yaygın eğitimde sektörlerin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirmek, Okul öncesi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
1 BRİFİNG “” Mustafa Kemal Atatürk “En büyük sava ş, cahilli ğ e kar ş ı yapılan sava ş tır.” Mustafa Kemal Atatürk Dursunbey İlçe Milli Eğitim.
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
PROF.DR. FİLİZ GİRAY ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ YÜKSEKÖĞRETİMİN FİNANSMANI.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
EĞİTİM FİNANSMANI ve OKULDA KAYNAK YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Karşılaştırmalı Eğitim
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
Sunum transkripti:

Performans Göstergeleri Nezir ÜNSAL MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı

İçerik Performans Performans göstergeleri Süreç: teori ve uygulama

Göstergeler kullanılarak uygulama sonuçlarının ölçülmesi Performans ölçümü Göstergeler kullanılarak uygulama sonuçlarının ölçülmesi

Performans göstergeleri Startejik planın başarısını ve özellikle uygulama sonuçlarının ölçülmesini sağlayan araçlar

Performans göstergeleri İyi bir yönetim faaliyeti için gereklidir. Hizmetlerin kalitesini artırır. Karşılaştırma imkanlarını artırır. Bütçenin sağlıklı bir şekilde işleyebilmesi açısından önemlidir. “kamu kaynaklarının niçin harcandığı “ sorusuna yanıt vermede yardımcı olur. Hedeflere ulaşmada başarıya ulaşmanın ölçülebilmesi önemlidir. Çalışanların ve yöneticilerin amaç ve hedeflere ulaşmada neyin önemli olduğuna odaklanmalarını

Performans göstergeleri Girdi = Kaynaklar (insan, para, araç, gereç, bilgi vs ) Çıktı = Üretilen mal yada hizmet miktarı Verimlilik = birim çıktı başına maaliyet

Performans göstergeleri Sonuç = hedeflenen sonuçlara ulaşmadaki başarı oranı (etkinlik) Kalite = hedef grubun beklentilerinin karşılanma oranı

Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik

Stratejik Planlama-2 Etkinlik: Girdi-çıktı ilişkisi- çıktıların elde edilmesinde girdilerin nasıl kullanıldığı Etkililik: Önceden belirlenmiş amaçlara ulaşma düzeyi- çıktılarla elde edilen sonuçlar

Girdi göstergeleri (örnek) Bakım onarım için kullanılacak asfalt miktarı Okuma-yazma seferberliğinin gerektirdiği öğretmen sayısı Aşılama kampanyasında kullanılacak enjeksiyon sayısı

Çıktı göstergeleri (örnek) Tedavi hizmeti verilen hasta sayısı Bakım onarımı yapılan karayolu uzunluğu Okuldan mezun olan öğrenci sayısı Aşılama programı çerçevesinde aşı yapılan toplam çocuk sayısı

Verimlilik göstergeleri (örnek) Taburcu olan hasta başına tedavi süresi (zaman/çıktı) Birim karayolu başına bakım onarım maliyeti (maliyet/çıktı) Aşılanan çocuk başına maliyet (maliyet/çıktı)

Sonuç göstergeleri (örnek) Bakım onarımı yapılan karayollarında ulaşım hizmetlerindeki iyileşme (zaman tasarrufu, kaza sayılarında azalma vs.) Ülkeye gelen ve fiilen yatırım yapan yabancı sermayedeki artış (yüzde veya miktar değişim) Aşıyla önlenebilir hastalıklarda yüzde veya miktar itibarıyla meydana gelen azalma

Kalite göstergeleri (örnek) Taburcu olan hastalardan tedavi hizmetlerinden memnun olanların oranı Bakım onarımı yapılan karayollarında öngörülen süre içinde tekrar bakım ve onarım ihtiyacı göstermeyenlerin oranı Veri tabanına yüklenen verilerden hatasız olanların yüzdesi

Örnek: Okuma-Yazma Kursları 1 STRATEJİK AMAÇ: Okuma yazma bilmeyen nüfus oranının azaltmak HEDEF : 2008 yılı sonunda, kursun düzenlendiği bölgede okuma yazma bilmeyen erkek nüfus oranını yüzde 10’dan yüzde 8’e, kadın nüfus oranını yüzde 21’den yüzde 18’e düşürmek.

Örnek: Okuma-Yazma Kursları 2 PERFORMANS GÖSTERGELERİ : Girdi: Okuma yazma kursu için gereken öğretmen, bina ve malzeme miktarı Çıktı: Kursu tamamlayan erkek ve kadın kursiyer sayısı Sonuçlar: - Kursun sonunda ilköğretim 1. kademe seviyesinde okuyup yazabilen kursiyer sayısı - Hedef nüfus içinde okur-yazarlıktaki yüzde artış Etkinlik: Kursiyer başına maliyet Kalite: Kurs içeriğini/faaliyetlerini 10 üzerinden en az 9 ile değerlendiren kursiyerlerin oranı

Yetişkinlere Yönelik Okuma-Yazma Kursuyla İlgili Bir Örnek : Amaç: Yetişkin öğrencilerin okur yazarlık oranını arttırmak Hedef: 2007 yılında 6.seviyesinin üzerinde okuyabilen yetişkin öğrenci sayısını % 25 seviyesine çıkarmak. 2008 yılında 6.seviyesinin üzerinde okuyabilen yetişkin öğrenci sayısını % 30 seviyesine çıkarmak. 2009 yılında 6.seviyesinin üzerinde okuyabilen yetişkin öğrenci sayısını % 35 seviyesine çıkarmak. Performans göstergeleri: Girdi: Okuma-yazma kursuna kaydolan yetişkin öğrenci sayısı Çıktı: Kursu tamamlayan öğrenci sayısı Sonuçlar: Kurs tamamlandıktan sonra 6. seviyenin üzerinde okuyabilen öğrenci sayısı Hedeflenen grubun okuryazarlık oranındaki yüzde azalma Kursu tamamlayan öğrencilerin kaydolan öğrenciler içindeki yüzde payı Etkinlik: Öğrenci başına maliyet Kalite: Öğrencilerin Kursu 1-5 ölçeğinde değerlendirmesi

MEB Performans göstergeleri örneği- 1 Ölçme kriteri ve ölçüleri Veri türü Eğitim ortamı ve eğitim girdilerine yönelik ölçüler Okur-yazarlık oranı Ortalama eğitim düzeyi (okul/yıl) Okullaşma oranı Sınav başarıları Mezunların bir üst öğrenime gitme oranları Mesleki eğitimin genel eğitime oranı Yaygın eğitime katılanların sayısı Mezunlara kazandırılan tutum ve nitelikler Veri(cinsiyet) Sınav sonuçları Veri Anket

MEB Performans göstergeleri örneği- 2 Ölçme kriteri ve ölçüleri Veri türü Politika-Stratejiler, Kaynak Yönetimi Öğrenci başına harcama Bütçeden eğitime ayrılan pay Bütçe dışında sağlanan kaynakların payı Özel öğretimin genel eğitim içindeki oranı Atıl- eksik kapasite, tamamlanmamış projeler Öğretmen durumu (sayısı, yetkinlikleri, alanlara dağılımı, kademelere göre (okul öncesi, ilk, orta) öğretmen başına düşen öğrenci sayısı) İkili öğretimdeki öğrenci sayısı Derslik başına düşen öğrenci sayısı Veri Veri-gözlem Veri, sınav-anket sonuçları

MEB Performans göstergeleri örneği-3 Ölçme kriteri ve ölçüleri Veri türü Fırsat Eşitliği ve Katılım Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenciler için ayrılan kaynak (öğretmen, YTL/yıl) Maddi imkanlardan yoksun başarılı öğrencilere sağlanan katkı (YTL/yıl, öğrenci sayısı) Yurt-burs-yatılı hizmetlerinden talep karşılama oranı, atıl kapasite oranı Taşımalı eğitime ayrılan kaynak/öğrenci sayısı Veri

MEB Performans göstergeleri örneği-4 Ölçme kriteri ve ölçüleri Veri türü Eğitim Ortamı ve Okul Yönetimi Eğitim ortamlarının standartlara uygunluğu Paydaşların memnuniyeti (müdür, öğretmen, veli, öğrenci, sektör temsilcileri, mezunlar vb.) Veri Anket

Maliyetlendirme Kuruluşun amaç ve hedeflerine yönelik stratejiler doğrultusunda gerçekleştirilecek faaliyet ve projeler ile kaynak ihtiyacı bu aşamada belirtilir.

Vizyondan Faaliyete Misyon Vizyon Amaç A Hedef A.1 Faaliyet A.1.I Faaliyet A.1.II Hedef A.2 Faaliyet A.1.III Hedef A.3 Amaç B Amaç C

Faaliyetler kişi/ Birim 1. Yıl 2. Yıl 3. Yıl 4. Yıl 5. Yıl Toplam AMAÇ A HEDEF A.1 2000 Öğretmenin bilgi teknolojileri konusunda eğitilmesi. STRATEJİ Faaliyetler Sorumlu kişi/ Birim 1. Yıl 2. Yıl 3. Yıl 4. Yıl 5. Yıl Toplam A.1.1 Eğitim programı yazılması. Dışardan personel 100 saat X 50 YTL Öğretmenler 100 X 5 YTL Eğitmenler 1 Eğitim: 50 saat 10 Eğitim X Eğitim başına 500 YTL Eğitim yeri giderleri 10 Eğitim X Eğitim başına 100 YTL Hizmet İçi Eğitim Birimi 5.000 YTL 500 YTL 1.000 YTL 5.500 YTL 25.000 YTL TOPLAM 11.500 YTL 6.000 YTL 35.500 YTL

Maliyetlendirme Her bir faaliyet/proje belirli bir hedefe yönelik olmalıdır. Herhangi bir hedefle ilişkisi kurulamayan faaliyet/projelere yer verilmemelidir. Halihazırda yürütülen veya yürütülmesi planlanan faaliyetler/projeler mutlaka bir hedefle ilişkilendirilmelidir. Faaliyet ve projelerin stratejik planda yer alması zorunlu değildir.

Maliyet tablosu Planın 1. yılı 2. yılı 3. yılı 4. yılı 5. yılı Amaç 1 Hedef 1.1 Hedef 1.2 Amaç 2 Hedef 2.1 Hedef 2.2 Amaç 3 ………….. TOPLAM

Kaynak tablosu Kaynaklar Planın 1. yılı 2. yılı 3. yılı 4. yılı Genel Bütçe Özel Bütçe Yerel Yönetimler Sosyal Güvenlik Kurumları Bütçe Dışı Fonlar Döner Sermaye Vakıf ve Dernekler Dış Kaynak Diğer TOPLAM

teşekkürler!