Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Elazığ İhracat ve Katma Değer Artışı Ortak Akıl Toplantısı WorldCafe Toplantı Akışı.
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Araştırma Geliştirme Şube Müdürlüğü
Çocuğunuza Dair Hayallerinize Değecek Bir Okul
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
Problem Çözme.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
BALIK KILÇIĞI.
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
‘Eğiticilerin Eğitimi’ Teknikler 1. Gün 3. Oturum Nisan 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Problem Çözme Süreci.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
HAYATIN İ Ç İ NDEN PS İ KOTERAP İ MERKEZ İ YÖN VE HEDEF BEL İ RLEME.
KALİTE ÇEMBERLERİ Yrd. Doç. Dr. Turan SET
1 DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜNÜN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ Proje Tanıtım Kokteyli Doç. Dr. Abdurrahman EKİNCİ Proje Danışmanı Yeşilli Atatürk Ortaokulu.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
ERK İSG&İK –
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
Probleme Dayalı Öğrenme Dr. Betül Kalender 3 Ocak 2009.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
Balık Kılçığı Tekniği Nedir?
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
3- Projenin Başlatılması
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
İNOVASYON.
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur?
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

Bir Kurumda Öğrenme Merkezi (ÖMer) Nasıl Oluşturulur? Rev1, 6Tem‘08

ÖMer oluşturulmasında süreç adımları 5 1 3 “BN Soruları” uygulaması 6 adımlı sorun belirleme ve çözme prosedürü uygulanır (Bkz. Slide 4) Bilgilendirme Semineri Kurum üst-yönetimi, oluşturulacak ÖMer hk bilgilendirilir (http://tinyurl.com/5geqfm) Moderatör Eğitimi Belirlenen adayların niteliklerine göre 1-2 günlük bir eğitim uygulanır ADIM 1 ADIM 2 ADIM 3 ADIM 4 ADIM 5 ADIM 6 ADIM 7 2 Aday Belirleme Kurum, yapılan bilgilendirmeye göre eğitilecek adayları belirler 4 6 7 Sorun alanı belirleme Kurum yöneticileri ile bir toplantı yapılarak, üzerinde durulması istenilen sorun alanları belirlenir (Bkz. Slide 3) Öğrenmeyi Öğrenme Semineri Kurumun kilit personeline uygulanır ÖMer oluşturma Buraya kadarki adımlar sürekli olarak uygulanacak şekilde bir oluşum

Sorun Alanlarına kimi örnekler Hızlı değişen ihtiyaçlara göre İK niteliklerinin uyumu, Katma değer üretimi, Rekabet gücü Kurumsal irileşme vs. esneklik, Maliyetlerde doğruluk ve zamanındalık, Risk değerlendirme, Sosyal sorumluluk, Nakit yönetimi, İnovasyon (teknik ve sosyal), İş yeri disiplini, İletişim, ifade gücü, dil kullanımı, Yabancı dil, Aidiyet, Sorun Çözme Araçları dağarcığı, Motivasyon vs. güçlendirme, Teknoloji, Satınalma, Policy deployment, Misyon, vizyon, değerler.

6 adımlı sorun belirleme ve çözme prosedürü 1 5 Sorunun paydaşlarından oluşacak ~30 kişilik bir grupla şu soru’nun cevabını aramak üzere bir beyin fırtınası (BF) yapılması: “çözülmesi gereken en önemli 5 sorun sizce nelerdir?” Bu defa 4 grubun tamamı (~120 kişi) toplanarak, kendilerinden bu 20 sorunu uzlaşarak 5’e indirmeleri, sonra da her birine yol açan nedenleri “Kılçık Metodu” (Ishikawa Diagram) ile belirlemeleri, ama bunun için de Doğru Soru Sorma Tekniğini kullanmaları istenir. Böylece Beyin Fırtınası, Ortak Akıl ile Uzlaşma, Kılçık Metodu ve Doğru Soru Tekniği gibi 4 ayrı sorun çözme aracı ile tanıştırılmış olurlar. 3 Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir. ~1 hf. ~1 hf. ~1 hf. ADIM 1 ADIM 2 ADIM 3 ADIM 4 ADIM 5 ADIM 6 6 2 120 kişiye çağrı yapılarak, üzerinde uzlaştıkları 5 sorun alanına yol açan nedenleri ortadan kaldırmak için çözüm üretimi oturumu yapılacağı duyurulur. 120 kişinin tamamı ya da bir bölümünün katılımıyla yapılacak bu yeni oturumda, bu defa katılımcılar “Sorunlar Öğrenme yoluyla Çözülebilir” aracı ile tanıştırılarlar. Ayrıca, bir de beyin fırtınası (BF) yapılarak şu soru sorulur: “sorunların çözümünde hangi dayanışma araçları kullanılabilir?”. BF öncesinde dayanışma araçları hakkında kısa bir bilgi verilir. Böylece, sorun çözme araçları içine “dayanışma” da katılmış olur. Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir. 4 Adım 1 tekrarlanarak 5 sorun daha belirlenir.