Çalışma x Yetenek = Başarı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Advertisements

KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
BEBEKLER Giriş.
ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ZiHiNSEL ÖZELLiKLER.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ROL OYNAMA.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Öğretim İlkeleri.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ÇOKLU ZEKA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
YANSITICI DÜŞÜNME.
BAHAR DİNÇSOY EĞİTİM BİLİMLERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
TASARRUF NE GÜZELDİR.
AKÜ VETERİNER FATÜLTESİ
Öğrenme Stilleri.
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
Kemal ŞENTÜRK Biyoloji
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
1. KUŞAK DÜZEN.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Öğrenme Stilleri.
Probleme Dayalı Öğrenme
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ DÖNEMİ UYUM DÖNEMİ VELİ TOPLANTISI.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
 Öğrencisiyle birlikte öğrenen ve ve  Öğrenmeyi kolaylaştırıcı rehberlik  Öğretmenin Yeni Rolü ©edam.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
BİLİŞSEL GELİŞİM.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Ders 13 Okuma-yazmaya hazırlık becerileri
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

Çalışma x Yetenek = Başarı Yönetilebilir Görev

Kaleidoscope Profile® Sonuçlarının Hızlı Yorumu DUYUSAL TARZLAR Kinestetik: En iyi, hareket ederek ve büyük kaslarını kullanarak öğrenir. Dokunsal: En iyi, küçük kaslar ve kişisel ilişkiler yoluyla hissederek öğrenir. Görsel: En iyi, görerek, izleyerek, okuyarak ve bakarak öğrenir. İşitsel: En iyi, duyarak, konuşarak, tartışarak ve sesli düşünerek öğrenir.

Öğrenme Özellikleri, Tercihleri ve Zorlukları Ev Ödevi ve Çocuklar: Bir Veli Kılavuzu Tür Özellikler Tercihler Zorluklar Kinestetik “Yapıcı” Öğrenmeye fiziksel olarak dahil olarak öğrenir. Onu zorlayacak görevler ve heyecan verici projeler arar. Flaş kartlar gibi öğrenme “ürünleri” ortaya çıkarmayı sever. Öğrenmesinin karakteristik özelliği büyük hareketler ve enerjidir. Deney yapar ve deneme yanılma yoluyla öğrenir. Fiziksel aktivite yoluyla anlamaya çalışır. Eylemi/hareketi, bir bilgi toplama ve öğrenme aracı olarak kullanır. Hareket eder, nesneleri ve problemleri fiziksel olarak inceler. Sınırlı fiziksel aktivite (örn. Ayağını yere vurma) dikkatini dağıtmaktan ziyade, odaklanmasına yardımcı olur. Uzun süre hareketsiz oturma- özellikle de birşeyi öğrenmesi istendiğinde. Gördüklerini veya duyduklarını hatırlama. Kendini, fiziksel aktivite ve vücut hareketleri olmaksızın ifade etme. Ara vermeden uzun süre bir aktivite üzerinde kalma. Yazı yazma veya küçük nesnelerle çalışma gerektiren ayrıntılı çalışmalar yapma. Dokunsal “Hissedici” Dokunarak ve hissederek öğrenir. Daha küçük ve rafine fiziksel hareketlerle kolayca meşgul olabilir, ayrıntılı çalışmalardan çoğu zaman keyif alır. Hassas olarak nitelendirilebilir çünkü bir odanın sıcak-soğukluğu veya duygusal atmosferi öğrenmeyi kolaylaştırabilir veya engelleyebilir. Birşeyin “insan bağlantısını” öğrenir. Örneğin, Gettysburg Konuşması ile bağlantılı olarak Abraham Lincoln’ü tanır. Kendini ifade imkanı veren ve kendine cazip gelen çalışmalar içeren projeler yapar. Adım adım süreçlerden ziyade, içgüdüsel sıçramalarla öğrenir. Kendi benzersiz öğrenme tarzını, ödev yapma biçimini bulur. Bu, diğer işleri yaparken de geçerlidir. Yalnız çalışma veya ilgi çekici olmayan ortamlarda çalışma. Sevmediği öğretmenlerle veya öğrencilerle çalışma. Dokunmadan, duyguları ifade etmeden, birşeye dokunup onu incelemeden veya onunla oynamadan öğrenme. Soyut bilgileri öğrenme.

Şekil 5: Öğrenme Özellikleri, Tercihleri ve Zorlukları Görsel “Gözlemci” Bilmesi gerekeni bakarak görerek öğrenir. Kendisinden yapılması istenen bir işi önce başkalarının nasıl yaptığını gözlemlemeyi tercih eder. Öğrenmede izleme ve bilgi toplama eğilimindedir. Sorunları ve çözümleri zihninde canlandırarak görselleştirir. Öğrenirken sessizce gözlem yapmak ve okumak için zaman ister. Öğrenme sürecinin parçası olarak araştırma yapmaktan keyif alır. Görsel şemalar, resimler ve listeler hazırlar. Sözlü bilgileri dinleme ve hatırlama. Kendini sözlü olarak ifade etme. Görsel açıdan aşırı uyaranın olduğu ortamlarda veya sıkıcı, renksiz ortamlarda çalışma. Çok gürültünün veya aktivitenin olduğu bir ortamda çalışma. İşitsel “Konuşmacı” Konuşarak, tartışarak ve dinleyerek öğrenir. Öğrenmede her tür ses önemli bir rol oynar. Size, ne yaptığını anlatır ve paylaşımı, öğrenmenin bir yolu olarak görür. Kelimeleri ve dili kullanarak çalışır ve öğrenir. Öğrenme ortamında hoş, ahenkli, uyumlu sesleri sever. Öğrenme deneyimi sırasında etrafında konuşacak başkalarının olmasını sever. Yeni bir bilgi veya beceri açıklandığında iyi tepki verir. Kendisiyle sesli konuşmaksızın okuma veya uzun süre sessiz okuma yapma. Açıklama olmaksızın, görsel bilgileri veya fiziksel becerileri öğrenme. Yazılı yönergeleri takip etme veya yazılı sınav olma. Şemalar ve resimler gibi önemli görsel bilgileri belirleme. Şekil 5: Öğrenme Özellikleri, Tercihleri ve Zorlukları

The Kaleidoscope Profile® Sonuçlarınım Hızlı Yorumu ALGI VE DÜZEN AÇISINDAN TARZLAR Somut: Gerçek nesneler, sesler, renkler ve tecrübeler üzerinde çalışmayı tercih eder. Soyut: Simgeler, sözcükler, sayılar ve diğer soyutluklar üzerinde çalışmayı tercih eder. Bütünsel: “Resmin bütünü”, büyük parçalar ve sezgisel konular üzerinde çalışmayı tercih eder. Adım Adım: Adım adım, düzenli ve belirli bir mantığa sahip bilgi üzerinde çalışmayı tercih eder.

SOMA SOYA SOMB SOYB Düzen Süremi Süremi Somut – Adım-Adım Prosedürleri parça parça takip eder Yönergeleri adım adım takip eder Gerçek dünyaya ilişkin konularla ilgilenir Düzen Süremi SOYA Soyut - Adım-Adım Tartışır, okur Sayıları adım adım hesaplar Sözel olarak analiz eder İşlemleri zihninden yapar Algı Süremi Somut – Bütünsel Deneme/yanılma Gerçek hayat – tesadüfi Öğrenmede keşfetme yöntemi SOMB Soyut - Bütünsel Fikirleri, kavramları, örüntüleri, çağrışımları tartışır Sözcüklerle oynar Benzetmeler yapar SOYB

NF Sıcakkanlı Konuşkan Merhametli Duygusal SJ Sorumluluk sahibi Makul Yardımsever Güvenilir NT Meraklı Yaratıcı Mantıklı Kavramsal SP Maceraperest Yetenekli Rekabetçi Spontane davranabilen

The Kaleidoscope Profile® Sonuçlarınım Hızlı Yorumu Karakter Tarzları Sezgisel Hisseden: Dürüstlük, kişisel ilişkilere, kişisel ve duygusal olaylara önem verir. Sezgisel Düşünen: Yeterlilik, rasyonel nedenlendirme, ve entellektüel zorluklara önem verir. Duyusal Yargılayan: Otoriteye, organizasyona, kestirilebilirlik ve yararlılığa önem verir. Duyusal Algılayan: Hareket, heyecan, stil, rekabet ve hızlı tepki vermeye önem verir.