FANTASTİK ROMAN YAZMAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küfür Nedir?.
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri.
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
DA VINCI ŞİFRESİ.
EDATLAR.
BİR ÖYKÜMÜZ VAR.
Powerpoint Uygulaması
PowerPoint Slayt Hazırlama
CV BİÇİMİ VE FORMATI NASIL OLMALIDIR ?.
İÇİNDEKİLER ORGANLARIMIZ GÖRDÜKLERİMİZİ ANLADIK MI ? GÖZ KULAK BURUN
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
ERGENLİK DÖNEMİNİN ZİHİNSEL, RUHSAL VE SOSYAL ÖZELLİKLERİ
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
İlk Öyküm.
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
MASAL.
İNTERNETİN GÜVENLİ KULLANIMI
Etkin Çalışma Yöntemleri.
STORYTELLING Game Design Denizer Yıldırım.
Game Development Documentation Oyun Geliştirme Dokümantasyonu.
Edebiyat kendimizi daha iyi anlamamıza nasıl yardım eder?
Bölüm 5: ODAK Game Design Theory and Practice 2Ed BTÖ616 | Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı | Pınar Nuhoğlu “Akışı hisset… Akışın bir parçası.
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
Yapım Unsurları Hedef kitleye ulaşmak için değişik unsurlardan faydalanılır. Hedef kitlenin dikkatini çekmeyen yapımların ya eksik içerik ya da teknik.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
TÜRKÇE / Noktalama İşaretleri
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
Aziz Nesin’in sürükleyici kitabı... Hazırlayan:Dilara Gür
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI.
SÖZCÜKTE ANLAM ÖZELLİKLERİ
15 Eylül15 Eylül 1890 – 12 Ocak Ocak1976.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
SÖZCÜK TÜRLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
STRES VE STRES TEPKİLERİ
ADAPAZARI REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ. VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
YARATICI SENARYO KONSEPT SUNUMU Müşteri : Akman Holding Marka : Ersu
MİT-(MİTOLOJİNİN KISALTMASI)
İnternet Okur Yazarlığı
Kestanelik Çok Programlı Lisesi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İSTANBUL VALİLİĞİ «İSTANBUL’UN ÇOCUK YAZARLARI» PROJESİ
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
FABL TÜRÜNÜN ÖZELLİKLERİ HAZIRLAYAN: Özgür AKKAYA
Çİzgİ Romanlar.
Konu : DÜZYAZI TÜRLERİNDEN MASAL – ANI – HİKAYE - ROMAN
ANLATIMIN ÖZELLEKLERİ
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
Sevgi.
NESNELLİK KONUSU.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Taaşşuk-ı Talat ve Fitnat, Tanzimat Edebiyatı'nın birçok türünde eserler vermiş yazarlarından Şemsettin Sami tarafından kaleme alınmış bir romandır.
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
FABL NEDİR ?. FABL NEDİR  Bir tür küçük öyküdür.  Olaya dayalı bir anlatımı vardır.  Hayattan alınan küçücük kesitler, hayvanlar ya da bitkiler arasında.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
EŞ SESLİ ( SESTEŞ) KELİMELER
HAYAT BİLGİSİ Metin KELEŞ Zeki Sabah İlkokulu. KİTAPLAR Neler öğrendim neler, Karalar, denizler, ülkeler. Neler öğrendim neler, Hayvanlar, ağaçlar, bitkiler.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
KARACAOĞLAN
Sunum transkripti:

FANTASTİK ROMAN YAZMAK Barış Müstecaplıoğlu

FARKINDALIK Fantastik roman edebiyatın bir parçasıdır, bir film ya da oyun senaryosu değildir. İyi bir edebi roman yazmak için önemli olan her şey, iyi bir fantastik roman yazmak için de önemlidir.

HAZIRLIK AŞAMASI Kelime ve deyimler bilginizi artırın. Türkçenin inceliklerini ve kurallarını eksiksiz öğrenin.

HAZIRLIK AŞAMASI Sadece fantazya okumayın! Her türün iyi örneklerini okuyun. Başarılı yazarlar olayları, diyalogları, tasvirleri nasıl yazmışlar?

HAZIRLIK AŞAMASI Renkli bir yaşam sürün! Mümkün olduğunca çok gezin, farklı kültürleri tanıyın. Okuyun, dinleyin, seyredin ve her zaman meraklı olun!

TEMA Önünüzdeki birkaç sene yazacağınız romana odaklanmanızı sağlayacak, sizin için gerçekten anlamlı ve önemli temalar olmalı.

FANTASTİK BİR DÜNYA YARATMAK Tarihi, coğrafyayı, ırkları, hayvanları ve bitki örtüsünü tasarlamak. Mümkün olduğunca çok ve farklı kaynaklar kullanmak. Yazarken eklemek ve geliştirmek.

TEMA SİNOPSİS (4 – 5 sayfa) TRETMAN (20 – 30 sayfa) ROMAN TASLAĞI EDEBİ ROMAN

TEMA Ana problemi – çatışmayı, ana karakterleri ve problemi nasıl çözeceklerini belirlemek. Buluşlarınızın özgünlüğünü sorgulamak. Kitabın uzunluğuna karar vermek.

Etkileyici ve merak uyandırıcı olmalı. TEMA ANA KARAKTERLER Etkileyici ve merak uyandırıcı olmalı. Çeşitlilik önemlidir! (Yaşlı - genç, erkek - kadın, cesur - korkak, vb.) İnandırıcı ve gerçekçi kılacak detaylar (Korkuları, zayıflıkları, tutkuları, geçmişleri ve aileleri, vb.)

KÖTÜ KARAKTERLERİ / TEHLİKEYİ TASARLAMAK TEMA KÖTÜ KARAKTERLERİ / TEHLİKEYİ TASARLAMAK Okurda hissedilir bir gerilim yaratabilecek kadar tehlikeli olmalı. Kötü karakterlerin de inandırıcı olmaları için bir geçmişe, kötü olmak için bir nedene, zayıflıklara ve tutkulara ihtiyaçları vardır.

SİNOPSİS Olay akışını kurgulamak. Yan karakterleri tasarlamak. Öykünün zirve anlarını ve dönüm noktalarını planlamak.

Tüm detay olayları ve karakterleri tasarlamak. TRETMAN Tüm detay olayları ve karakterleri tasarlamak. Fantastik unsurları yaratmak ve zenginleştirmek (büyüler, fantastik araçlar, sıradışı ulaşım araçları, hayali hayvanlar, vb.)

Edebi boyut ve imla kuralları bir dereceye kadar göz ardı edilebilir. ROMAN TASLAĞI Tüm olayları, tasvirleri, diyalogları, sonradan geliştirmek üzere taslak olarak yazmak. Bölümler arası geçişleri planlamak. Edebi boyut ve imla kuralları bir dereceye kadar göz ardı edilebilir.

Ne şair ol ne de mühendis! ROMAN TASLAĞI TASVİRLER Öykü boyunca, farklı bölümlerde farklı karakterlerin gözünden anlatmak. Tüm duyulara hitap etmek, nasıl görünüyor, nasıl kokuyor, dokunduğunda ne hissedersin, sesi nasıl (eğer varsa). Her şeyi tasvir etme! Ne şair ol ne de mühendis!

Karakterler, niteliklerine ve geçmişlerine uygun şekilde konuşmalı. ROMAN TASLAĞI DİYALOGLAR Karakterler, niteliklerine ve geçmişlerine uygun şekilde konuşmalı. İyi eğitimli, nazik bir soylu ile eğitimsiz, sinirli bir demirci aynı şekilde konuşmamalı. Fantastik yaratıklarrr... Tısss... Özgün şekillerdeee... Tısss... Konuşabilirlerrr... Tısss...

OKURA HER ŞEYİ ANLATMALI MI? ROMAN TASLAĞI OKURA HER ŞEYİ ANLATMALI MI? Okura sadece öykünün ilgi çekici kısımlarını, heyecanlı, romantik ya da merak uyandıran olayları anlatmalı. Ana karakterin sıkıcı bir iş yapması gerektiğinde, diğer karakterlerin ne yaptığını anlatabiliriz.

FARKLI KAMERA AÇILARI KULLANMAK ROMAN TASLAĞI FARKLI KAMERA AÇILARI KULLANMAK Roman yazmak: Tek başına film çekmek Aynı olayı birçok farklı açıdan anlatabilirsin, en iyisini ara. Okurun yaşadığı tecrübeyi ve duyguları zenginleştirmek için gerektiğinde kamera açısını değiştir.

EDEBİ ROMAN Tüm bölümlerin üzerinden tekrar tekrar geç, tüm tasvirlere, diyaloglara, olay anlatımlarına edebi bir tat katmaya odaklan. Edebi roman duygularına dokunur, dünyayı karakterlerin gördüğü gibi görmeni, onların duygularını kendi duyguların gibi hissetmeni sağlar.

TUTARLILIK KONTROLÜ Özellikle fantastik romanda çok önemli. Seri kitaplar yazıyorsan, kitaplar arasındaki tutarlılık da kontrol edilmeli. Üçüncü bir gözün görmesi faydalıdır. (Bir editör ya da iyi bir okur)

EDİT ETMEK Başlamadan önce biraz ara ver. Fazla sık kullandığın kelimeleri değiştir. Gereksiz tüm kelimelerden kurtul. Tasvirleri ve diyalogları geliştir. Yeterli olduğunu hissettiğinde dur.

Çalışma Zamanı...

Genç kız derin bir nefes aldı Genç kız derin bir nefes aldı. Gözlerini kapayıp bedeninden ayrıldığı an etrafında gördüğü olağanüstü renkleri hayal etmeye çalıştı, ama başaramadı. Sonra birkaç gündür görmediği beyaz kaplanı hayal etti. Onu çok özlemişti. Şaman, bir şekilde ona uzak durması gerektiğini söylemiş olmalıydı. Yeniden geri gelecek miydi? Gelmezse tüm ormanı araması gerekse de onu bulacaktı, onun dostluğuna ihtiyacı vardı. Günler günleri kovaladı. Eymar, Melkara’nın ziyarete gelmediği günlerde vaktini davulunu çalışarak geçiriyordu. O yanında yokken dans etmeyeceğine, kadim diyara geçmeye çalışmayacağına söz vermişti, ama bu içinde bir özlem yaratıyordu. Bu yüzden şaman geldiği zamanlar kendinden geçercesine çalışıyor, sınırlarını sonuna dek zorluyordu.

Genç kız derin bir nefes aldı Genç kız derin bir nefes aldı. Gözlerini kapayıp bedeninden ayrıldığı an etrafında gördüğü olağanüstü renkleri hayal etmeye çalıştı, ama başaramadı. Sonra birkaç gündür görmediği beyaz kaplanı hayal etti. Onu çok özlemişti. Şaman, bir şekilde ona uzak durması gerektiğini söylemiş olmalıydı. Yeniden geri gelecek miydi? Gelmezse tüm ormanı araması gerekse de onu bulacaktı, onun dostluğuna ihtiyacı vardı. Günler günleri kovaladı. Eymar, Melkara’nın ziyarete gelmediği günlerde vaktini davulunu çalışarak geçiriyordu. O yanında yokken dans etmeyeceğine, kadim diyara geçmeye çalışmayacağına söz vermişti, ama bu içinde bir özlem yaratıyordu. Bu yüzden şaman geldiği zamanlar kendinden geçercesine çalışıyor, sınırlarını sonuna dek zorluyordu.

Genç kız derin bir nefes aldı Genç kız derin bir nefes aldı. Gözlerini kapadı, bedeninden ayrıldığında etrafında gördüğü olağanüstü renkleri hayal etmeye çalıştı, ama başaramadı. Beyaz kaplan uzun zamandır yanına uğramıyordu, onunla vakit geçirmeyi çok özlemişti. İhtiyar şaman, hayvana uzak durması gerektiğini bir şekilde anlatmış olmalıydı. Acaba ileriki günlerde geri dönecek miydi? Aksi takdirde tüm ormanı araması lazım gelse de onu bulacaktı, arkadaşlığına ihtiyacı vardı. Günler günleri kovaladı. Eymar, Melkara’nın ziyarete gelmediği zamanlar, vaktini davul çalmakta ustalaşarak geçiriyordu. Yalnız başınayken kadim diyara geçmeyi denemeyeceğine söz vermişti, ama o muhteşem yer burnunda tütüyordu. Bu yüzden şamanla birlikteyken kendinden geçercesine dans ediyor, sınırlarını sonuna dek zorluyordu.

HAYAL GÜCÜNÜ ÖZGÜR BIRAK VE BUNUN TADINI ÇIKAR!